Skocz do zawartości
Gość Pawulon1973

Koło dwumasowe decyzja o wymianie

Rekomendowane odpowiedzi

no ja kupilem diesla bo bylo to moim marzeniem miec passata tdi "ten dzwiek":) , a robie rocznie tylko 10 lub 11 tys km rocznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AFN AHU AHH dlaczego nikt z Was nie chce ładować jedno-massa?

a do AWX można zamontować JM?

I jak myślicie, 165tkm to chyba jeszcze nie ten przebieg, przy którym robi się wymianę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
robie rocznie tylko 10 lub 11 tys km rocznie

No ja też nie kupiłem TDI bo jeżdżę dużo. :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy przy ruszaniu na rozgrzanym silniku czuć szarpania to może być dwumas? Na zimnym silniku takie objawy nie występują. Dodam jeszcze że dość ciężko chodzi mi pedał sprzęgła, przebieg około 191tys. Przy gaszeniu i odpalaniu żadnych objawów nie słyszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też się podepnę pod temat:

Sprzęgło ciężko chodzi i trudno nawet czasami ruszyć dynamicznie, ale żeby było płynnie.

Czasem ciężko wrzucić jedynkę i wsteczny (tylko na odpalonym)

 

To są jedyne objawy.

Podjąłem decyzję, że wymieniam sprzęgło na sachsa.

 

Pytanie co z dwumasą?

Najważniejsze - przebieg 93000 km (chip od 45000, tyle, że na początku tzn. do 75000 km program był średni, bo nie był wygładzony na początku i od razu dostawał dużego kopa NM)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że trafiłem na ten wątek. W moim passacie obserwuję lekkie ruchy drążka zmiany biegów podczas przyspieszania, ale z kolei nie mam w ogóle problemów z "wrzucaniem" jakiegokolwiek biegu. Podczas "puszczania" sprzęgła muszę to robić dość umiejętnie, bo inaczej mam odczuwam lekkie szarpnięcie. O potrzebie wymiany koła dwumasowego dowiedziałem się od mechanika, ale w sumie rzucił to tak bez oględzin. Nie wiem, czy nie wystarczy wymienić jedynie jakieś elementy sprzęgła. W sumie nie znam się aż tak na mechanice i nie chcę tworzyć niepotrzebnych kosztów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobrze, że trafiłem na ten wątek. W moim passacie obserwuję lekkie ruchy drążka zmiany biegów podczas przyspieszania, ale z kolei nie mam w ogóle problemów z "wrzucaniem" jakiegokolwiek biegu. Podczas "puszczania" sprzęgła muszę to robić dość umiejętnie, bo inaczej mam odczuwam lekkie szarpnięcie. O potrzebie wymiany koła dwumasowego dowiedziałem się od mechanika, ale w sumie rzucił to tak bez oględzin. Nie wiem, czy nie wystarczy wymienić jedynie jakieś elementy sprzęgła. W sumie nie znam się aż tak na mechanice i nie chcę tworzyć niepotrzebnych kosztów.

to nie koło dwu masowe tylko samo sprzęgło masz do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bserwuję lekkie ruchy drążka zmiany biegów podczas przyspieszania

Ale chyba w każdym samochodzie drążek zmiany biegów delikatnie się porusza do przodu i do tyłu w trakcie przyspieszania? U mnie też tak mam i to chyba od nowości. Tyle, że nic nie szarpie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do drążka to też tak mam i ten typ tak ma niestety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wiec u mnie drazek przy przyspieszaniu lekko drgnie do gory a jak puszcze gaz to lekko do tylu . niewiem czy to normalne ale ja tak mam i takiego kupilem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi Dwumas przy 439 tyś. dał ciała. Rozleciał się totalnie....

Były stuki przy ruszaniu jedynie, aż w pewnym momencie zablokowało biegi i nie chciało zasprzęglic - sprzęgło się tak jakby ślizgało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi Dwumas przy 439 tyś.

 

To kolega szybko dostał prawko 440 tyś mieć nalatane w wieku 16 lat ho ho.

 

I to mi się podoba auto 12 letnie i przebieg 440 tysiączków a nie jak teraz sprzedają auta 12 letnie z przebiegiem 180 tyś dobre.

 

Ja też mam dziwne objawy jak jadę na wolnych obrotach to samochód drży jakbym za dużym biegiem jechał,sprzęgło po czipie parę razy mi się obślizgnęło i czy dwumas do wymiany też?

Edytowane przez M1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I to mi się podoba auto 12 letnie i przebieg 440 tysiączków a nie jak teraz sprzedają auta 12 letnie z przebiegiem 180 tyś dobre.

Dokładnie to miałem powiedzieć. :-) I to jest realny przebieg. A kolego TurboTDI jakie jeszcze Cię męczyły usterki przez te setki tysięcy km eksploatacji? Bo na forum do takiego przebiegu chyba nikt się nie przyznaje. :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto moich rodziców także, wiecie :D

Przebieg aktualny ano realny ;)

Przy 413tyś remont generalny silnika był bo pierścieni zaczęło brakowac-ciśnienie szło do miski i szlifowały tłoki o tuleje oraz powoli wszystkie uszczelnienia silnika zaczęły się rozszczelniac więc postanowiliśmy zrobic generalkę. Kilka tysięcy po tym - pompa,turbina i wtryski+nowe końcówki poszły do regeneracji i samochód świetnie jeździ teraz spalanie zmniejszyło się dosyc dużo spalanie 6/100, gdzie przed remontem było w okolicach 7/100 oraz silnik wreszcie nie bierze 1litr/1000km oleju bo to była nieraz męczarnia ;) , poza tym, właśnie kilka dni temu koło się właśnie rozsypało, wszystkie nity pourywało ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś jestem po wymianie dwumasy i całego zestawu sprzęgła, u mnie objaw to stuki na biegu jałowym, i czasami jakby śruby przewracały się w skrzyni.Wymieniono wszystko na nowe Sachs takie było od orginału.Przebieg 200000,dwumas totalny szrot,sprężyny od tyłu wytarły dziury.Koszt 2000 komplet sprzęgła,400 robocizna.:kwiatek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też odebrałem dziś auto po wymianie kompletu sprzęgła i koła dwumasowego.U mnie objawy to stuki przy wciśniętym sprzęgle, szarpanie przy ruszaniu. Pedał sprzęgła ciężko chodził i sprzęgło łapało na samej górze.Ciężko wchodził bieg wsteczny i jedynka. Po rozłożeniu okazało się, że docisk prawie się rozpadł na dwie części. Cały komplet LUK kosztował 1950 plus wymiana 400 i jeszcze jakieś pirdoły. W sumie 2400.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też się podepnę pod temat:

Sprzęgło ciężko chodzi i trudno nawet czasami ruszyć dynamicznie, żeby było płynnie.

Czasem ciężko wrzucić jedynkę i wsteczny (tylko na odpalonym)

 

To są jedyne objawy.

Podjąłem decyzję, że wymieniam sprzęgło na sachsa.

 

Pytanie co z dwumasą?

Najważniejsze - przebieg 93000 km (chip od 45000, tyle, że na początku tzn. do 75000 km program był średni, bo nie był wygładzony na początku i od razu dostawał dużego kopa NM - myślę, że to może być powodem szybciej zużytego sprzęgła)

 

 

Może jednak, ktoś coś doradzi :)

Chociaż na razie skłaniam się, żeby dwumasa nie wymieniać. Czytałem, powinien znieść dużo więcej!!

Edytowane przez Tomaszz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja nie wiem czy przypadłości mojego auta nie wiążą się z kołem dwumasowym. Ja się niestety zupełnie nie znam na silnikach, więc może wy coś stwierdzicie.

Na postoju mam obroty ustawione na około 820. I jak stoję w korku albo zrzucam bieg na luz to deska dostaje lekkich wibracji które powodują hałas.

Jak dodam na postoju gazu do 1200-1250 obrotów irytujący dźwięk znika.

Dodam, że nie zawsze ta przypadłość występuje. W niektóre dni nie dzieje się nic złego.

Mam silnik po chiptuningu ale te objawy były zanim dokonałem zmiany oprogramowania.

Jeździłem z tym problemem już do 3 mechaników, a to osłonę jakiegoś filtra przykręcili, a to mocowanie katalizatora było urwane, a to pokrywę silnika poprawiali. Trochę to wszystko pomogło ale problem istnieje nadal.

Nie obserwuję jakiś stuków, czy szarpnięć, drążek zmiany biegów raczej nie lata.

Nie wiem co może stać za tym problemem.

Może wystarczy zmienić obroty?? Czy można to robić po chiptuningu?

Ja w ogóle nie wiem jakie powinny być obroty jak auto stoi.

 

Mój wóz to pasek z 2003, 170 tys. przebiegu, silnik TDI 105 KM (na hamowni wyszło w serii 111 KM, podkręciłem do 137 KM).

 

Jeśli macie dla mnie jakieś rady, to z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a do AWX można zamontować JM?

Chyba można wydaję mi się że kiedyś widziałem taki zestaw na allegro....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no a do avf-a sa 1-masówki i jakie ceny mniej więcej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności