Skocz do zawartości
Gość Pawulon1973

Koło dwumasowe decyzja o wymianie

Rekomendowane odpowiedzi

znajdź sensownego mechanika bo dla osiołka to i wymiana oleju może być problemowa i Ci rurkę bagnetu połamie bądź śrube przekręci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A polecacie może kogoś z Warszawy lub okolic zachodnich pod Warszawą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu chociaż mam inny problem.,

Od pewnego czasu mam problem z biegami:

opisze objawy:

1. kiedy zmieniam bieg wrzucam na luz i nie moge wrzucic biegu przez chwile ( jak wyłączę silnik też nie mogę wrzucic biegu)

2. jak hamuję i w oststniej fazie wciskam sprzęgło to i tak mi sie zadusza silnik.

3 i dzisiaj pierwszy raz mi sie zdarzyło odpalałem silnik był właczony bieg, miałm wciśnięte sprzęgło a samochodem szarpnęło jakby chciał jechac.

DODAM ZE TE OBJAWY WYSTĘPUJĄ RZADKO. JEST TAK ŻE JADE 20 KM I SIE NIC NIE DZIEJE A CZASEM PARE RAZY POD RZĄD NAJCZĘŚCIEJ TO ŻE NIE MOGĘ BIEGU WRZUCIC. DODAM ŻE JAK SIE NIC NIE DZIEJE TO BIEGI CHODZĄ TAJ JAK ZAWSZE LEKKO, PRZY RUSZANIU SAMOCHÓD ZACHOWUJE SIE NORMALNIE NIE "ZAJĄCZKUJE: SPRZĘGŁO SIĘ NIE ŚLIZGA. DAŁEM AUTO DO MECHANIKA JEŻDZIŁ JEDEN DZIEN NIC SIE NIE DZIAŁO. ZODTAWIŁEM MU AUTO W SUMIĘ NA 5 DNI I NIC MU SIE NIE DZIAŁO I NIE WIEDZIAŁ CO JEST. A NIECHCIAŁ NA KOSZTY NACIĄGAC I WYMIENIC PO KOLEI SPRZEGŁO SKSZYNIĘ ITD. O CO CHODZI???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi co o tym myślicie? Można coś po zdjęciach zobaczyć? http://allegro.pl/sprzeglo-komplet-passat-b5-fl-1-9-tdi-101km-ideal-i5037329272.html

Cały zestaw sachs, podobno w dobrym stanie. Cena też całkiem fajna, koszt 1500zł za nowe jest dla mnie trochę problemowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiedzcie mi co o tym myślicie? Można coś po zdjęciach zobaczyć? http://allegro.pl/sprzeglo-komplet-p...037329272.html

Nic nie zobaczysz z fotek. Cena dużo za duża, a wraz z nią zbyt duże ryzyko padnięcia DM o ile już nie jest podmęczona. :hmm

P.S. Ja kiedyś kupiłem taki zestaw za 350zł i miałem możliwość podjechania i ,,pomacania,, jej przez zakupem.

Była wstępnie sprawna więc za takie pieniądze można było podjąć ryzyko jej montażu. :ok

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek weź używkę zanim kupisz zawsze do porządnego warsztatu dysponującego przyrządem do badania zużycia DKZ i po tym podejmuj jakiekolwiek decyzje.

Albo lepsze rozwiązanie - dogadaj się ze znajomym co firmę prowadzi by zwrócił Ci pełny vat za zakup nowego towaru i wyjdzie Cię jaki1150zł brutto

 

Pozdrówki

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak cos to mam dwumase w bdb. stanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwumas wymieniony. Jestem teraz lżejszy o pare PLN ale teraz pasacik to kompletnie inne auto:) teraz jazda to prawdziwa przyjemnosc. Zaklad który przeprowadzil naprawe godny jak największego polecenia. Jak ktoś będzie planował wymiane u siebie to moge podać kontakt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

zdaje sie ze i mnie dopadl problem dwumasy i sprzegla. Objawy:

 

1) Lekko poszaruje jak ruszam na jedynce (ale nie zawsze, co jakby jednego dnia jest dobrze a na drugi dzien gorzej i szarpie taj jakby lekko skokami do przodu),

2) Samochod wpada w nieprzyjemne wibracje w okolicy 1800-2000obrotow i robi sie dziwnie glosno w srodku, po przekorczeniu 2000obrotow jakby bylo ciszej i nie ma takich wibracji odczuwalnych na samochodzie,

3) Nie wiem moze to moje subiektywne odczucie ale jak jest rozgrzany tak do 70C-80C stopni to wibrajce i halas sie mniejsze (w przedziale 1800-2000), a jak na blacie jest 90C wracaja spowrotem

4) Auto dobrze przyspiesza i nie dymi (no chyba ze but w podlodze wtedy wiadomo zaslona musi byc :)),

4) Na biegu jalowym cale auto dosc mocno wibruje i te wibracje sa nie zalezne od tego czy mam wcisniete sprzeglo czy tez nie

5) Podczas gaszenia i zaplania lekko zatrzesie autem ale bardzo lekko

6) Nie ma zadnych stukow metalicznych odglosow itp. jedynie jakby 2 i 3 bieg wchodza jakby troche trudniej (nie ma tej plynnosci)

 

Wykluczam bo bylo robione na przestrzeniu roku: plecionke w wydechu, turbine, uszczelnienia pompek, poduszki silnika i skrzyni nowe, EGR nowy, pompa vacuum i wezyki nowe. Pompki mierzone moze nie idealne ale caly czas w normie.

 

I tu pytanie, czy to juz czas na komplet dwumasa i sprzeglo do wymiany? Aha i czy to prawda ze przy takiej wymianie warto tez wymienic zimering wału korbowego, jeden z mechanikow do ktorego pojechalem tak stwierdzil, ale czy nie chce mnie jeszcze bardziej wpuscic w koszta?

 

Z gory dzieki za pomoc w decyzji czy i co wymieniac.

 

Pozdro dla Szanownych Kolezanek i Kolegow,

M.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Aha i czy to prawda ze przy takiej wymianie warto tez wymienic zimering wału korbowego, jeden z mechanikow do ktorego pojechalem tak stwierdzil, ale czy nie chce mnie jeszcze bardziej wpuscic w koszta?

Dobrze gada, polać mu :muza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Simering warto wymienić by póżniej zaoszczędzić parę stówek na ewentualnej robocie drugi raz ;)

Pomyśl jeszcze o łożysku igiełkowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie ma ani kropli oleju na simeringu to mozesz nie wymieniac. Takim sposobem wymieniania przy okazji mozna pol samochodu wymienic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba jestes jednym z tych mechanikow, ktorzy lubia podwojnie skroic klienta za tą samą robote...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Simering warto wymienić by póżniej zaoszczędzić parę stówek na ewentualnej robocie drugi raz

 

Marcin dobrze radzi. Kto wie ile czasu wytrzyma simering? Tym bardziej, że jest to przecież niedroga rzecz.

Edytowane przez 77Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem ta przyjemnosc w passacie b4 przy wymianie sprzegla mechanik nie wymienił uszczelniacza, po pol roku tak cieklo, ze plamy nawet na swiatlach zostawialem;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marcin dobrze radzi. Kto wie ile czasu wytrzyma simering? Tym bardziej, że jest to przecież niedroga rzecz.

 

 

Jeśli Marku simering puści to przez puszczanie oleju często bywa problem ze ślizganiem się sprzęgła a póżniej wymianą kompletu.

Dlatego wymieniając komplet za ~~1500zł dopłata 90zł do simeringu i święty spokój w przyszłości to chyba warty rozważenia wydatek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie mechanik kupil caly uszczelniacz wału. Tzn razem z tą metalową cześcią. Czy mam rozumieć że wystarczylo wymienić tylko simering bez koniecznosci wymiany calości? Czy moze jest konieczność wymiany calości w jakiś pojedynczych przypadkach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DOBRZE KUPIł , w B5 on jest wtopiony w metalową część. Więc wszystko zgodnie ze sztuką!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to nie wiedzialem. W takim razie dzięki za info ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Koledzy poszukuję porady przed ewentualną wymianą dwumasy. Otóż moje objawy są następujące:

- na biegu jałowym silnik pracuje równo lecz trzęsie się znacząco, co też jest lekko odczuwalne w kabinie

- przy przyśpieszaniu na 3, 4, 5 w okolicy 1600-1900obr słychać takie metaliczne bzęczenie, tak jakby jakieś luźne metalowe elementy latały sobie

- ostatnio zauważyłem że jak ustabilizuję prędkość na 4 biegu tak około 55km/h to na równej drodze zdarzały się takie dziwne trzęsienie całym autem, jakby coś w silniku wypadło z orbity i zaczęło rzucać całym autem.

- czasami zdarzały się szarpnięcia przy ruszaniu ale głównie przy wstecznym...

Trochę poszperałem w sieci, i to że silnik trzęsie się na jałowym może mieć także wpływ dwumasa, bo to ona zmniejsza dragania, co do metalicznego bzęczenia to może są to sprężynki na dwumasie.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności