elemenateur Zgłoś #161 Napisano 3 Lutego 2015 znajdź sensownego mechanika bo dla osiołka to i wymiana oleju może być problemowa i Ci rurkę bagnetu połamie bądź śrube przekręci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barnejson Zgłoś #162 Napisano 3 Lutego 2015 A polecacie może kogoś z Warszawy lub okolic zachodnich pod Warszawą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
amaciej Zgłoś #163 Napisano 3 Lutego 2015 Podłącze się do tematu chociaż mam inny problem., Od pewnego czasu mam problem z biegami: opisze objawy: 1. kiedy zmieniam bieg wrzucam na luz i nie moge wrzucic biegu przez chwile ( jak wyłączę silnik też nie mogę wrzucic biegu) 2. jak hamuję i w oststniej fazie wciskam sprzęgło to i tak mi sie zadusza silnik. 3 i dzisiaj pierwszy raz mi sie zdarzyło odpalałem silnik był właczony bieg, miałm wciśnięte sprzęgło a samochodem szarpnęło jakby chciał jechac. DODAM ZE TE OBJAWY WYSTĘPUJĄ RZADKO. JEST TAK ŻE JADE 20 KM I SIE NIC NIE DZIEJE A CZASEM PARE RAZY POD RZĄD NAJCZĘŚCIEJ TO ŻE NIE MOGĘ BIEGU WRZUCIC. DODAM ŻE JAK SIE NIC NIE DZIEJE TO BIEGI CHODZĄ TAJ JAK ZAWSZE LEKKO, PRZY RUSZANIU SAMOCHÓD ZACHOWUJE SIE NORMALNIE NIE "ZAJĄCZKUJE: SPRZĘGŁO SIĘ NIE ŚLIZGA. DAŁEM AUTO DO MECHANIKA JEŻDZIŁ JEDEN DZIEN NIC SIE NIE DZIAŁO. ZODTAWIŁEM MU AUTO W SUMIĘ NA 5 DNI I NIC MU SIE NIE DZIAŁO I NIE WIEDZIAŁ CO JEST. A NIECHCIAŁ NA KOSZTY NACIĄGAC I WYMIENIC PO KOLEI SPRZEGŁO SKSZYNIĘ ITD. O CO CHODZI??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1192 Zgłoś #164 Napisano 6 Lutego 2015 Powiedzcie mi co o tym myślicie? Można coś po zdjęciach zobaczyć? http://allegro.pl/sprzeglo-komplet-passat-b5-fl-1-9-tdi-101km-ideal-i5037329272.html Cały zestaw sachs, podobno w dobrym stanie. Cena też całkiem fajna, koszt 1500zł za nowe jest dla mnie trochę problemowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #165 Napisano 6 Lutego 2015 Powiedzcie mi co o tym myślicie? Można coś po zdjęciach zobaczyć? http://allegro.pl/sprzeglo-komplet-p...037329272.html Nic nie zobaczysz z fotek. Cena dużo za duża, a wraz z nią zbyt duże ryzyko padnięcia DM o ile już nie jest podmęczona. :hmm P.S. Ja kiedyś kupiłem taki zestaw za 350zł i miałem możliwość podjechania i ,,pomacania,, jej przez zakupem. Była wstępnie sprawna więc za takie pieniądze można było podjąć ryzyko jej montażu. :ok Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #166 Napisano 6 Lutego 2015 Tomek weź używkę zanim kupisz zawsze do porządnego warsztatu dysponującego przyrządem do badania zużycia DKZ i po tym podejmuj jakiekolwiek decyzje. Albo lepsze rozwiązanie - dogadaj się ze znajomym co firmę prowadzi by zwrócił Ci pełny vat za zakup nowego towaru i wyjdzie Cię jaki1150zł brutto Pozdrówki Marcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #167 Napisano 7 Lutego 2015 jak cos to mam dwumase w bdb. stanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barnejson Zgłoś #168 Napisano 21 Lutego 2015 Dwumas wymieniony. Jestem teraz lżejszy o pare PLN ale teraz pasacik to kompletnie inne auto:) teraz jazda to prawdziwa przyjemnosc. Zaklad który przeprowadzil naprawe godny jak największego polecenia. Jak ktoś będzie planował wymiane u siebie to moge podać kontakt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal Polak Zgłoś #169 Napisano 24 Lutego 2015 Witam, zdaje sie ze i mnie dopadl problem dwumasy i sprzegla. Objawy: 1) Lekko poszaruje jak ruszam na jedynce (ale nie zawsze, co jakby jednego dnia jest dobrze a na drugi dzien gorzej i szarpie taj jakby lekko skokami do przodu), 2) Samochod wpada w nieprzyjemne wibracje w okolicy 1800-2000obrotow i robi sie dziwnie glosno w srodku, po przekorczeniu 2000obrotow jakby bylo ciszej i nie ma takich wibracji odczuwalnych na samochodzie, 3) Nie wiem moze to moje subiektywne odczucie ale jak jest rozgrzany tak do 70C-80C stopni to wibrajce i halas sie mniejsze (w przedziale 1800-2000), a jak na blacie jest 90C wracaja spowrotem 4) Auto dobrze przyspiesza i nie dymi (no chyba ze but w podlodze wtedy wiadomo zaslona musi byc , 4) Na biegu jalowym cale auto dosc mocno wibruje i te wibracje sa nie zalezne od tego czy mam wcisniete sprzeglo czy tez nie 5) Podczas gaszenia i zaplania lekko zatrzesie autem ale bardzo lekko 6) Nie ma zadnych stukow metalicznych odglosow itp. jedynie jakby 2 i 3 bieg wchodza jakby troche trudniej (nie ma tej plynnosci) Wykluczam bo bylo robione na przestrzeniu roku: plecionke w wydechu, turbine, uszczelnienia pompek, poduszki silnika i skrzyni nowe, EGR nowy, pompa vacuum i wezyki nowe. Pompki mierzone moze nie idealne ale caly czas w normie. I tu pytanie, czy to juz czas na komplet dwumasa i sprzeglo do wymiany? Aha i czy to prawda ze przy takiej wymianie warto tez wymienic zimering wału korbowego, jeden z mechanikow do ktorego pojechalem tak stwierdzil, ale czy nie chce mnie jeszcze bardziej wpuscic w koszta? Z gory dzieki za pomoc w decyzji czy i co wymieniac. Pozdro dla Szanownych Kolezanek i Kolegow, M. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #170 Napisano 24 Lutego 2015 Aha i czy to prawda ze przy takiej wymianie warto tez wymienic zimering wału korbowego, jeden z mechanikow do ktorego pojechalem tak stwierdzil, ale czy nie chce mnie jeszcze bardziej wpuscic w koszta? Dobrze gada, polać mu :muza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #171 Napisano 24 Lutego 2015 Simering warto wymienić by póżniej zaoszczędzić parę stówek na ewentualnej robocie drugi raz Pomyśl jeszcze o łożysku igiełkowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #172 Napisano 24 Lutego 2015 Jesli nie ma ani kropli oleju na simeringu to mozesz nie wymieniac. Takim sposobem wymieniania przy okazji mozna pol samochodu wymienic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #173 Napisano 25 Lutego 2015 Chyba jestes jednym z tych mechanikow, ktorzy lubia podwojnie skroic klienta za tą samą robote... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #174 Napisano 25 Lutego 2015 (edytowane) Simering warto wymienić by póżniej zaoszczędzić parę stówek na ewentualnej robocie drugi raz Marcin dobrze radzi. Kto wie ile czasu wytrzyma simering? Tym bardziej, że jest to przecież niedroga rzecz. Edytowane 25 Lutego 2015 przez 77Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #175 Napisano 25 Lutego 2015 mialem ta przyjemnosc w passacie b4 przy wymianie sprzegla mechanik nie wymienił uszczelniacza, po pol roku tak cieklo, ze plamy nawet na swiatlach zostawialem;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #176 Napisano 25 Lutego 2015 Marcin dobrze radzi. Kto wie ile czasu wytrzyma simering? Tym bardziej, że jest to przecież niedroga rzecz. Jeśli Marku simering puści to przez puszczanie oleju często bywa problem ze ślizganiem się sprzęgła a póżniej wymianą kompletu. Dlatego wymieniając komplet za ~~1500zł dopłata 90zł do simeringu i święty spokój w przyszłości to chyba warty rozważenia wydatek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barnejson Zgłoś #177 Napisano 25 Lutego 2015 U mnie mechanik kupil caly uszczelniacz wału. Tzn razem z tą metalową cześcią. Czy mam rozumieć że wystarczylo wymienić tylko simering bez koniecznosci wymiany calości? Czy moze jest konieczność wymiany calości w jakiś pojedynczych przypadkach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #178 Napisano 26 Lutego 2015 DOBRZE KUPIł , w B5 on jest wtopiony w metalową część. Więc wszystko zgodnie ze sztuką! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barnejson Zgłoś #179 Napisano 26 Lutego 2015 A to nie wiedzialem. W takim razie dzięki za info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr-kaczor Zgłoś #180 Napisano 1 Czerwca 2015 Witam, Koledzy poszukuję porady przed ewentualną wymianą dwumasy. Otóż moje objawy są następujące: - na biegu jałowym silnik pracuje równo lecz trzęsie się znacząco, co też jest lekko odczuwalne w kabinie - przy przyśpieszaniu na 3, 4, 5 w okolicy 1600-1900obr słychać takie metaliczne bzęczenie, tak jakby jakieś luźne metalowe elementy latały sobie - ostatnio zauważyłem że jak ustabilizuję prędkość na 4 biegu tak około 55km/h to na równej drodze zdarzały się takie dziwne trzęsienie całym autem, jakby coś w silniku wypadło z orbity i zaczęło rzucać całym autem. - czasami zdarzały się szarpnięcia przy ruszaniu ale głównie przy wstecznym... Trochę poszperałem w sieci, i to że silnik trzęsie się na jałowym może mieć także wpływ dwumasa, bo to ona zmniejsza dragania, co do metalicznego bzęczenia to może są to sprężynki na dwumasie..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach