Maniek88 Zgłoś #41 Napisano 29 Marca 2010 a do AVB można zamontować JM??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugi_ Zgłoś #42 Napisano 29 Marca 2010 Dobry temat to i ja mam pytanie:) Sprzęgło w moim Pasku bierze u samej góry, gdy go puszczam to słychać takie "pyk" myślałem że to przegub bo dźwięk dochodzi z prawej strony. Przegub wymieniony a "pyk" zostało:) Jakieś propozycje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
OLOBOGA Zgłoś #43 Napisano 1 Kwietnia 2010 W moim pasku silnik AVF właśnie wymieniłem sprzęgło ( tarcza, docisk, łożysko ), też bierze u samej góry,a przed wymianą praktycznie brało na podłodze. Dwumasy nie wymieniałem bo mechanik stwierdził, że jest ok. A czy do AVF można założyc jednomasę ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #44 Napisano 2 Kwietnia 2010 witam jesli na 1 i drugim biegu lekko poszarpuje oraz podczas przyspieszania na 1-2 i trochę 3 słychać metaliczne dzwonienie to będzie dwumasa ? jak stałem pod autem na zapalonym silniku to jak przyłożyłem ucho do skrzyni było słychać w niej co parę chwil dziwny dźwięk terkotania , zauważalnym też jak się dobrze wsłucham w zamkniętym pomieszczeniu to podczas pracy silnika jak sie wciśnie i puści sprzęgło to jak by lekko zmieniała sie barwa dźwięku jak wcisnę jak by ustawało ale to już może mi sie wydaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #45 Napisano 2 Kwietnia 2010 no a do avf-a sa 1-masówki i jakie ceny mniej więcej ? z tego co się orientuje to nie ma do AVF jednomasy, teoretycznie mógł byś włożyć od AWX-AVB, ale na 100% wiąże się to z wymianą rozrusznika i nie wiadomo, czy cały komplet nie jest wyższy. chciałem tak wkładać do siebie, ale nie miałem czasu na wyjmowanie skrzyni dwa razy gdyby było nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kalmar Zgłoś #46 Napisano 4 Kwietnia 2010 Witam problem polega na tym iż na biegu jałowym strasznie drga cały pasio i teraz pytanie co to dlaczego ?? jedni mówią ze 2mas ma ktoś jakąś wiarygodna teorie na to ?? a czy do AEB można wrzucić JM ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #47 Napisano 6 Maja 2010 No to u mnie koledzy wczoraj zaczęło się ślizgać sprzęgło. Jechałem na czwartym biegu (około 2000obr/min). Chciałem przyspieszyć. Wcisnąłem gaz do podłogi i po chwili obroty poszły delikatnie do góry ale samochód nie przyspieszył jak zazwyczaj. Oczywiście od razu odpuściłem. Zdarzyło się to drugi raz ale za pierwszym razem stwierdziłem, że chyba mi się wydawało. Wiem już, że nie. Pytanie jest takie czy wymieniać od razu koło DM? Żadnych objawów padniętego koła nie ma. Przeczytałem kilka postów na forum i mam mętlik. Jedni mówią wymieniać inni "doświadczenie pokazuje, że nie warto". Do tego chciałbym kupić jakieś mocniejsze sprzęgło ze względu na chipa. Czytałem, że większe od AVF się nie zmieści. Czy jest zatem jakaś alternatywa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #48 Napisano 6 Maja 2010 alternatywą jest Pan Radzikowski http://sprzegla.com/ wiele dobrych słów jest o nim na forum wystarczy wyszukać po nazwisku. sam się nad nim zastanawiam. Jesteś w Wawy to podjedz, zobacz, zapytaj - na pewno doradzą i zrobią jednomasę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #49 Napisano 6 Maja 2010 No czytałem o nim wiele dobrego. Planuję się wybrać do niego w przyszłym tygodniu. A co do koła jednomasowego to część osób sobie chwali (Ci co im jeszcze skrzynia nie padła) a część przestrzega przed nim (Ci, którym coś się w skrzyni sypnęło). I bądź tu mądry... Poza tym u mnie koło jeszcze chodzi jak trzeba. Tak jak pisałem - żadnych objawów padającego koła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #50 Napisano 17 Maja 2010 wkrótce będę wymieniał kompletne sprzęgło + dwumas, samochód przy ruszaniu poszarpuje gdy jest rozgrzany szczególnie w korkach i teraz mam pytanie w katalogu LUKa do silnika AVF są 2rodzaje kół zamachowych do nr. podw.: 1#600000 i od nr. podw.: 2#000001, czym się te koła od siebie różnią? nie da rady wsadzić koła z późniejszego modelu produkcji do wcześniejszej wersji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #51 Napisano 24 Maja 2010 ja mam tez pytanie odnosnie dwumasy. autem nie szarpie ani nic z tych rzeczy ale denerwuje mnie jedna rzecz. mianowicie przy zmianie biegow slychac taki metaliczny stuk po puszczeniu sprzegla. jezeli calkowicie delikatnie puszczam to tego nie ma ale jak troche szybciej to jest takie "puk". podobny odglos jest po wrzuceniu wstecznego biegu zaraz po odpaleniu, mimo ciagle wcisnietego sprzegla. moze to byc oznaka siadajacej dwumasy? czy raczej jakas inna przyczyna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzywa Zgłoś #52 Napisano 24 Maja 2010 pytanie do włascicieli afn ktorzy zmienili na jedno mase od silnik 1Z i maja zawirusowane fury , daje rade takie sprzegło ?? bo 1Z to były 90 i sie własnie zastanawiam jak sie sprawuje taka konfiguracja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #53 Napisano 24 Maja 2010 Grzywa pisz PW do Jaruckiego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzywa Zgłoś #54 Napisano 25 Maja 2010 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piko Zgłoś #55 Napisano 27 Maja 2010 Witam czy koło dwumasowe występuje w silnikach AWX ? z postów wynika że nie czy moze do AWX jest jakiś zamiennik na jednomasowe ? teoretycznie mógł byś włożyć od AWX-AVB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cubus Zgłoś #56 Napisano 27 Maja 2010 W AWX też jest dwumas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #57 Napisano 27 Maja 2010 Do avb mógł bym zamontować jednomas?Czy wtedy konieczna jest też wymiana sprzegła jeśli jest dobre a cierpi tylko dwumas? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unperson Zgłoś #58 Napisano 27 Maja 2010 Podobno fabryczne koło ma wytrzymać 150 tyś. inaczej podaliby to w serwisówce jako wymiana konieczna po np 150KKM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #59 Napisano 27 Maja 2010 Cytat:Napisał Krembul Podobno fabryczne koło ma wytrzymać 150 tyś. inaczej podaliby to w serwisówce jako wymiana konieczna po np 150KKM To co zacytowałeś kolego to nie była moja teoria tylko grzesiek80. Proszę: Cytat:Napisał grzesiek80 Podobno fabryczne koło ma wytrzymać 150 tyś. A skąd masz kolego takie informacje? Wydaje mi się to kompletną bzdurą bo gdyby tak było żadna firma nie kupiłaby sobie VW. Służbowe samochody robią grubo ponad 50tyś km rocznie co by oznaczało, że po 2-3 latach trzeba wymieniać koło. Tak samo w Niemczech. Rzadko się spotyka TDI, które robi tam mniej niż 50tyś rocznie. Gdyby co 2-3 lata Hans miał wydać kilka tysięcy Euro na wymianę koła to byłby to jego ostatni VW a do Polski przyjeżdżałyby same Passaty z DM do wymiany. To tak dla wyjaśnienia. :-) Ja mam prawie 220tyś i koło jak nowe. :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
statek28 Zgłoś #60 Napisano 13 Czerwca 2010 Witam panowie mam Passata 2.5 TDi TipTronic, jak są objawy koła w automatach? Podczas jazdy nie widze żadnych objawów, ale przy gaszeniu auta lekko szarpie i teraz pytanie czy to może juz koło czy poprostu lekko silnik szarpie podczas gaszenia?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach