Skocz do zawartości
Gość Misio206

CompSport Lodz - zbieram chetnych

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Misio206

Witam

 

Ostatnia akcja, ktora zajmowal sie Biedrona nei zabardzo sie udala wiec postanoilem sam porozmawiac w lodzkim oddziale CompSportu.

 

Zbieram chetnych na ewentualnego chipa i jak bede znal liczbe autek to udam sie na konkretne rozmowy.

 

Z tego co mi powiedzial sympatyczny pan Piotr :P to na zrobienie programu do lodzi przyjedzie Patryk. Poki co z 206club.net sa dwie osoby chetne zobaczymy sie osob sie uzbiera od Was.

 

zapaszam do tematu: http://www.206club.net/16628,45.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

Misio nie wiem co kombinujesz ale CompSport nie ma w Łodzi oddziału - oni nie mają oddziałów w ogóle...

A po drugie nie napalałbym się za bardzo na waszym miejscu - Patryk bardzo niechętnie łapie się za 1,4 HDi, dowiedz się więc dokładnie co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Misio206

wiec Kolego jestes w bledzie :P

http://compsport.republika.pl/

Bylem juz tam i rozmawialem z czlowiekiem, ktory sie tym zajmuje. Powiedzial, ze przy wiekszej ilosci chetnych przyjedzie do Lodzi Patryk. Nic nie kombinuje tylko sam staram sie cos zdzialac :P

 

Odnosnie G-Lab to nigdy nic na ich temat nie slyszalem, ale wyslalem juz do nich maila i zobaczymy co mi napisza :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

Ciekawa historia - dowiedz się lepiej co i jak żebyście się na tym nie przejechali.

Hmmm chyba będę musiał się tym zainteresować....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Misio206

Zainteresuj sie :) to moze dowiesz sie czegos nowego :D.... a tak serio to jestem ciekaw czy to nie jest lipa, ale nie wydaje mi sie ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona
a tak serio to jestem ciekaw czy to nie jest lipa, ale nie wydaje mi sie ;-)

ja właśnie tego się obawiam - nie chcę żeby ktoś się naciął a potem, żebyście bluzgali na Patryka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

Tak jak się spodziewałem - firma, w której byłeś to punkt, w którym są wgrywane gotowe programy kupione w CompSporcie. Ciężko to więc nazwać filią czy nawet przedstawicielstwem. Co więcej - Patryk nie wybiera się na żadne gościnne występy - przeprowadza modyfikacje tylko i wyłącznie w Bielsku-Białej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam G-LAB!

Znam gościa co to robi idzie sie ugadać zawsze!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli się nie pogniewacie może coś uda mi się Wam poradzić.Nie znam G-Laba ale jeżeli niektórzy z Was już robili tam auta i są zadowoleni to czasami warto dać szansę miejscowemu.

Jadąc na grupowy tuning w przypadku kiedy autu coś dolega - to miejscowy jeżeli ogarnia temat może coś poradzi, poprawi a ostatecznie kiedy nie da się naprawić na miejscu -łatwiej wrócić do domu i zrobić kolejne podejście ze sprawnym autem.

Tuning wymaga trochę czasu i wiedzy, jedne rzeczy można łatwiej ogarnąć i wymagają mniejszego doświadczenia inne to zupełnie inna półka.

 

Rynek tuningowy w Polsce określiłbym jako dość dziki i jednocześnie trudny .

Dziki -bo prawie każdy się tym zajmuje - z lepszym lub gorszym skutkiem. Pisząc trudny miałem na myśli to że auta w Polsce są często stare z dużymi przebiegami i wyeksploatowane bardzo często coś im dolega.Czasami są to drobnostki do opanowania w kilka minut niestety często to poważne dolegliwości.

 

Łatwiej zrobić moda w prawie nowym i zadbanym samochodzie 2-3 letnim niż w 10 letnim i z przebiegiem rzeczywistym pow.400 tyś.

Ostatnio zasłyszałem taką historię: kolega kolegi sprzedawał właśnie Passata ( nie znam tego ostatniego osobiście ) dla zwiększenia szans skręcił licznik z 380 tyś na 250 a kiedy w końcu znalazł się kupiec - mówi do sprzedającego tak: Panie Janku może by tak trochę skręcić licznik na jakieś 150 tyś? - bo to ma być auto dla syna i głupio będzie wyglądało że taki jestem skąpiec i zjechane auto mu kupiłem...

 

Wracając do tuningu.. w grupie VW mam taki podział ze względu na zaawansowanie technologiczne silnika i komputera:

 

- najłatwiejsza i najmniej wymagająca moim zdaniem grupa ,jednostki o sporym marginesie bezpieczeństwa i jednocześnie wymagające stosunkowo niewielkiej wiedzy:

Silniki na pompie rotacyjnej VP 1.9TDI 90 i 110 KM 1Z , AHU,AHH oraz 110KM najczęściej AFN rzadziej AVG sterownik EDC15 roczniki w Passacie do 2000-2001 najczęściej na EPROMach

czyli do lutowania - potrzeba na nie więcej czasu. Samo lutowanie wymaga pewnej precyzji i sprzętu. Jednak sterowniki stosunkowo proste do ogarnięcia i nawet mało doświadczony "tuner" jest w stanie zrobić w miarę poprawnego moda. Większość istotnych map 16 bitowa nieliczne 8 bitowe do ręcznego wyszukania i edycji. Od 2001 roku czasami 2000 dają się również programować przez OBD2.

 

- drugi poziom to silniki PD wczesne AJM widuje je od 98r. i ATJ chyba od 99r. młodsze AVB 101KM później 105KM pierwsze trafiałem od 2001r. czyli B5 FL oraz AVF i AWX 130 KM sterownik EDC15.

Silniki PD mniejszy margines błędu - warto zwrócić baczną uwagę na stan techniczny - moim zdaniem jeśli niefortunnie kupić "przygotowane" auto to lepiej na pompie niż PD. Większość programowalna przez gniazdo diagnostyczne OBD2 lub na stole ale po złączu, czasami trafiają się np. we wczesnych AJM -ach sterowniki na kości flash 29F400 jednak nie programawalne przez złącze OBD - trzeba lutować .Pierwowzór EDC15 łatwo rozpoznać skręcany na 6 śrub a nie na 4 i jest większy od EDC15.

 

- kolejny poziom to silniki na PD ale EDC16 1.9TDI i 2.0TDI i tu zalecałabym lepszy sprzęt do programowania i więcej doświadczenia w pisaniu programów.

 

Wyżej wymienione silniki i sterowniki to znacząca większość tego co się w PL tuninguje.

Są też starsze sterowniki na Dillach 8 bitowe - kość często w rocznikach 93- 94 do lutowania później w podstawki - wielokrotnego zapisu zmazywana promieniami UV.

Jest też znana i mało niestety przeze mnie lubiana grupa 2,5 TDI - szczególnie starsze jednostki o oznaczeniach zaczynających się od "A" jak AKN do tego jeśli występuje w połączeniu z automatem.

Stosunkowo duża awaryjność często na hamowni nie trzymają serii. Trzeba wiedzieć i pamiętać że niektóre ze stosowanych w nich pomp VP44 nie puszczą większych ilości paliwa i z tuningu często wychodzą nici.

 

Tak więc w zależności od tego co macie i w jakim stanie - warto rozważyć wszelkie za i przeciw odnośnie grupowego czy indywidualnego tuning. Łatwe rzeczy pewnie zrobi w miarę poprawnie każdy kto się tym para - trudniejsze na pewno warto powierzyć komuś z dużym doświadczeniem. Pisałem tu głównie o tuningu indywidualnym ale jednocześnie w miarę standartowym(przyrosty mocy 20 -25%) seryjnych aut - bo nie wyobrażam sobie w ogóle jak można zestroić np. hybrydę w ramach tuningu grupowego :)

 

Napiszcie może co kto ma do zrobienia. Auto.. rok,przebieg, silnik ,skrzynia czego oczekuje itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności