Skocz do zawartości
sagpiotr

Głośny EGR - naprawiać czy wymieniać

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam Passka z 2003 rok 101KM (automat) i mam problem z głośnym EGR. Mianowicie na zimnym silniku (lub na biegu D - jak obciążony) wyraźnie słychac prace EGR specyficzne odglos stuko-pompowania. Przy ściśnięciu przewodu dochodzącego do EGR odgłosy przestają być słyszane. Teraz moje pytanie - czy próbować naprawiac EGR czy szukać używanego do kupna? Co radzicie, czy ktoś miał podobny problem?

 

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam to samo :D najpierw mnie to denerwowało ale jak sie dowiedziałem ile kosztuje to stwierdziłem, że sie przyzwyczaję ;). Tego sie nie naprawia :) taki urok AVB i innych PD VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Teraz zaworki EGR potaniały o połowe w porównaniu z tym co było z 6 miesięcy wczesniej

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn. ile teraz kosztują bo cena jaką znam to około 700 PLN w ASO ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Teraz nowy w orginalne mam do takich Passatów AVF/AWX za 450zł.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek27

A nie lepiej wylaczyc EGR w Vagiem..??:>Nie ma ingerencji w konstrukcje silnika,wylancza sie EGR,oraz zmniejsza ilość zapotrzebowania na powietrze z 850g do okolo 800g;)Mozna to rowniez uznac w pewnym sensie za "obejscie" lekko niedomagajacej przeplywki...pozdrawiam.

 

Logowanie 12233,adaptacja,kanal 3 i wpisujemy 33768.Sposob,wydaje mi sie,o niebo prostrzy,anizeli zaslepianie EGR-u w ogole.Prosze tylko zwrocic uwage na fakt,i po takiej operacji(jak i po zaslepianiu EGR) wzrasta masa tlenkow azotu wysylanych do atmosfery...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy fakt głośniej pracy nie wpływa na prawidłowość jego pracy, czy powinienem sie za niego wziąć. Generalnie nie przeszkadza mi jego praca, tylko nie chciałbym przedobrzyć jeżdząc na takim?

 

P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa bo przestał nagle sie odzywać EGR, wszystko jest cichutko i pieknie. Nie ma zadnych objawow utraty mocy etc. Czy mam sie martwic ;) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawa sprawa bo przestał nagle sie odzywać EGR, wszystko jest cichutko i pieknie. Nie ma zadnych objawow utraty mocy etc. Czy mam sie martwic ;) ?

 

jak zrobi się cieplej to go usłyszysz, w moim tak jest, zimno cisza, ciepło juz gada :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Wlasnie kilka tygodni temu nabylem passata 1.9 TDI AVB 2004 101KM jest to moj pierwszy diesel i za razem VW w zyciu , a moje pytanie jest nastepujace: czy jest mozliwe ze EGR slychac ( jakby stukanie jakiejs pompy) tylko przez okolo jedna minute i to kilkanascie sekund po porannym rozruchu przy dalszej pracy silnika cisza nawet po kilkugodzinnych postojach, dodatkowa rzecz to bardzo widoczny jest wyciek oleju w okolicy tego zaworu.

 

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słychać słychać a to że jest oszroniony olejem w okolicy dławika to w tdi norma. Jak ci przeszkadza możesz wyczyścić np benzyną ekstrakcyjną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie za odpowiedź !

Przeglądałem ostatnio fotorelacje z czyszczenia tego zaworu i tutaj mi się nasuwa pytania czy takie dokładne sprzątanie może zniwelować to stukanie bo z tego co było napisane przy tej relacji to chodziło raczej o usunięcie wycieków. Jeśli ktoś próbował usunąć stukanie poprzez czyszczenie i pomogło lub ktoś może wie czy to pomoże będe wdzięczny, bo jeśli z góry wiadomo że to nie pomoże to od razu zaczne się rozglądac za nowym jeśli nie to ja wyczyszcze i dam znac jak wyszło.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku czyszczenie wyeliminowało dziwne odgłosy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok Dzięki!

Więc jeśli tylko kupie uszczelki to będe się brał do roboty. Dam znać jak poszło.

Pozdro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Rozmawiałem wczoraj z kolegą i zaoferował mi EGR-a z Bory gdyż samochód jest po wypadku i raczej nie nadaje się do naprawy i tutaj moje pytanie czy taki zawór można podłączyć do paska? Na obudowie były jakieś numery ale niestety są różne, a wizualnie wygląda identycznie, czy może to mieć jakieś konsekwencje jeśli bedzie to inny model?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie chcę zakładać nowego tematu, więc się dopisze:

Mój EGR masakrycznie rzyga olejem po całym silniku, nie stuka, nie klepie, otwiera się i domyka prawidłowo.

Strasznie denerwuje mnie ten syf i chciałbym zapytać czy po wymianie EGR'u na nowy problem zniknie dożywotnio czy olej znów się tam pojawi (po pewnym czasie)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy po wymianie EGR'u na nowy problem zniknie dożywotnio czy olej znów się tam pojawi (po pewnym czasie)?

No to logiczne że pojawi się olej po jakimś czasie jakby było dożywotnio to byś nie musiał o teraz wyminiać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to logiczne że pojawi się olej po jakimś czasie jakby było dożywotnio to byś nie musiał o teraz wyminiać

Dożywotnio dla silnika - przecież miliona km nie zrobi.

Olej przestaje wyciekać czy po jakimś czasie znów się pojawi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ożywotnio dla silnika - przecież miliona km nie zrobi.

Olej przestaje wyciekać czy po jakimś czasie znów się pojawi?

Nie można określić żywotności EGR pewnie producent to jakoś wylicza ale to tylko teoria napewno pomoże zastosowanie separatora na odmie żeby olej się nie pojawił w EGR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie można określić żywotności EGR pewnie producent to jakoś wylicza ale to tylko teoria napewno pomoże zastosowanie separatora na odmie żeby olej się nie pojawił w EGR

Separator mam założony, sam EGR był kilkukrotnie czyszczony i dalej wali olejem.

Wiem, że nie można określić żywotności części, ale oczekuje konkretnej odpowiedzi od ludzi, którzy ten zawór wymienili na nowy.

Krótko i zwięźle, ile km po wymianie, czy cieknie, czy nie.

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności