Skocz do zawartości
coronell

Czy czyszczenie turbulum pomoze??

Rekomendowane odpowiedzi

Opisywałem juz problem i jest on wiele razy poruszany.Po któtce.Silnik AFN po podpieciu pod komp pokazał bład przeładowania turba.Wiec podmieniłem N75 na 2 urzywki i nic to samo.Jak podpiałem 3 to myslałem ze juz po kłopocie.Nie wchodził w tryb awaryjny tak jak wczesniej.Ale dzis znowu przy 4tys obr mnie odciął.Za uzywany zapłaciłem 100 i nie wiem czy nie oddac bo mechanior powiedział ze teraz to tylko cyszczenie turbo i za ta usługe powiedział 350 zł.Pytanie!! czy zostawic swój stary zawór N75??.Czy ERG tez ma cos wspólnego i czy go czyscic??I czy opłaca sie czyscic turbulum?? Bo strasznie gwizdze i moze to juz jego koniec i trza zmienic.NIe wiem co robic.Prosze o jakies sugestje.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lalka78

mam podobny ból łacze sie w bólu z tobą . Ale na poważnie turbinke zmieniam znaczy regeneruje i zobaczymy jak ją otworzą co tam bedzie za masakra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

coronell a jaki masz przebieg..realny...??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pwanic

Miałem to samo. Zabawy z N75 okazały się zbyteczne. Pomogła regeneracja turbinki - przełączenie się w tryb awaryjny nastąpiło jak ręką odjął. Turbinka została przez mój warsztat (z Olsztyna) wysłana do Wrocławia i po dwóch dniach wróciła zregenerowana. Kosztowało mnie to 1.100 zł w sierpniu ubiegłego roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przejechałem się z kolegą wyposażonym w VAG'a. Oboje jesteśmy laikami ale to co zobaczyliśmy w bloku 10 i 11 (oczekiwane ciśnienie doładowania / faktyczne) nie wygląda za dobrze. Samochód od dwóch miesięcy nie ma ani jednego błędu, przełączanie w tryb awaryjny ustało.

 

Turbina praktycznie cały czas pompuje 1.9 bara, przeładowuje nawet na biegu jałowym - silnik AFN. Szykują się wydatki ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie wydatki Miałem ten sam problem ale to przez syndrom PSJ.

Zapieczone kierowniczki tryb awaryjny spore spalanie - pomogło reczne rozruszanie kierowniczek za sztange kombinerkami z doatkiem WD40.

Jesli jeszcze nie jest za pozno to bym spróbowal przynajmniej bez kosztów.

i juz roczek smiga jak szalona, oczywiscie pod warunkiem za jak sie rozgrzeje depcze do konca zeby sie nie zapiekla, przegonie go 1.2.3 do konca i jes lux.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Turbina praktycznie cały czas pompuje 1.9 bara, przeładowuje nawet na biegu jałowym - silnik AFN. Szykują się wydatki ...

 

Jakie 1,9 bara :D ???? Tam jest podawana wartość na suw a nie faktyczne cisnienie w barach !!!

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oby mi się coś pomieszało z tym ciśnieniem, bo ciężko mi uwierzyć żeby taka mała suszarka aż tyle napompowała - pierwszy raz sie VAG'iem bawiłem ;) W tryb awaryjny już nie przechodzi po zastosowaniu porady z forum, czyli przegonienie turbiny w typowo brutalny sposób. Kiedyś miewałem do tego skoki mocy, przy ok 2,5 tyś obrotów na chwilę go "muliło" po czym znowu ciągnął do przodu, ten objaw też ustąpił. Spalanie w normie, długie trasy nawet 4,5 litra, przy deptaniu 6,3

 

PSJ się mnie akurat nie tyczy, jednak sądząc po stanie technicznym samochodu i jego zużyciu (wnętrze itd) poprzedni właściciel musiał go głaskać do przesady.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DZieki za posty ale dalej nie wiem czy czyszczenie i regeneracja to to samo?? Dzis sie znów załamałem byłem u Vagowca i powiedział mi ze przy duzych obrotach przepływka niedomaga i to jest problem .Ja jednak stawiam na turbo bo dzis jak go przegazowałem to czuc było spalony olej i deko na niebiesko zakopcił.Eealny przebieg to 240tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DZieki za posty ale dalej nie wiem czy czyszczenie i regeneracja to to samo??s

 

Czyszczenie to usuwanie nagaru ze środka turbiny, gdyż nagar blokuje sterowanie łopatkami, a regeneracja to wymiana zużytych podzespołów...

 

Ja generalnie miałem podobny problem przy 130 000km . Auto nie miało mocy i czasem przechodziło w tryb awaryjny. Doszedłem do wniosku, że pewnie przepływka niedomaga, w końcu kiedyś musi zakończyć swój żywot. Wyczyściłem ją środkiem do czyszczenia styków elektronicznych (Kontakt S) i nic nie pomogło. Po podłączeniu do VAG'a okazało sie, że przepływka pokazuje dobre wartości, za to turbo przeładowuje. Wymieniłem zawór od turbiny i nic nie pomogło, następnie dałem turbo do czyszczenia i tu wyskoczły dobry zonk! Łopatki w turbinie były postrzępione na końcach. Dlaczego ? nie wiem, mechanik też nie wiedział, zastanawiał się tylko czy może jakiś poprzedni, mało rozgarnięty właściciel nie próbował w tani sposób "chip tuningu". ... Kupiłem używane turbo po regeneracji na rocznej gwarancji w firmie Turbo Tec, założyłem i wszystko śmiga do dziś...

 

jeżeli nie masz gdzie regenerować turbinki to polecam tą firmę, 100% profesjonalizm.

http://www.turbo-tec.eu/

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam:) ja swoja turbinke czysciłem ok 2000 km temu bo przechodziło w tryb awaryjny... po czyszczeniu juz nie wchodził w ten tryb nigdy... ale teraz znowu sporadycznie przechodzi w tryb awaryjny... i moje pytanie czy po takim przebiegu znowu mogły sie zapiec te kierowniczki czy moze szukac teraz co innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wyczysciłem turbo i jest narazie ok nie wchodzi w tryb awaryjny.Podobno było tyle sadzy ze az strach.U mnie pomogło ale u Ciebie dodi79 moze zaworek n75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja wyczysciłem turbo i jest narazie ok nie wchodzi w tryb awaryjny.Podobno było tyle sadzy ze az strach.U mnie pomogło ale u Ciebie dodi79 moze zaworek n75

narazie tzn ile przejechałes km? bo troche dziwne zeby po 2000 km sie znowu zapiekły kierowniczki prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Granwork

kolego było pare razy dobrze przekopać auto np. na autostradzie aby kierownice w turbinie dobrze sie rozruszały pare razy na miesiąc przekopać i bedzie spokój bo na wolnych obortach osdza sie sadza i pomału sie zacierają . Oczywiscie po jezdzie zostawić na chwile (odrazu nie wyłaczac :)

Jak ktoś napisał w przykazanie disla :

3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora. :D :D :D

 

http://www.autocentrum.pl/go/75____315621847__238289092__-45__0__0__.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

zastanawiam się nad czyszczeniem, czy jest to wykonalne we własnym zakresie, czy jest tam zaworek, który może metalicznie stukać oraz na czym polega czyszczenie turbiny. Wydaje mi się że przy wersji 90km to jest inna sprawa bo niema zmiennej geometrii łopatek, ale puszka jest i sztanga również

P.S

Czy pracę sztangi można zobaczy pod VAG-COM w grupie 11 ale która pozycja (tak wyczytałem na forum), ale na ile jest to prawdziwy odczyt, czy można ufać w te wyniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość miro6910

ja mam afn 110 auto wchodzi w tryb awaryjny juz niewiem co mam robic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mirek poczytaj posty doytacze "notlauf". Duzo tego znajdziesz na forum... Przyczyn przeładowania takze: zapieczone kierownice, uszkodzone N75, uszkodzone wezyki podcisnienia itd itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja z podobnym problemem.

Mam 1.9 TDI 130KM AVF

Ostatnio jak przebutowałem auto na mieście to przeładowała mi się turbina (wyłączyła się) ponowne odpalenie pomogło. Z innych postów dowiedziałem się że to objaw przeładowania i że albo N75 do wymiany albo nieszczelności na wężach albo czyszczenie geometrii turbo (jeżeli macie inne pomysły chętnie posłucham).

Ogólnie auto ma tak że jak przebutuje je mocniej (pedał w podłoge- mam automat) to potem odcina turbo :/ odpalam auto na nowo i działa.

Niby nic ale wkurza. Sprawdziłem dziś węże i są szczelne.

Pytanie z mojej strony czy lepiej przegonić auto po autostradzie z faktycznym butem żeby się kierownica odczyściła czy wykręcić turbo i "skrobać" sadzę? A może moje objawy to raczej padnięty N75?

Pomoże ktoś? :)

A i o co chodzi z tym trybem awaryjnym? Bo u mnie podczas przeładowania nic się nie wyświetla wiec nie wiem czy powinno :) dodam że mam Paska od miesiąca więc nie jestem z nim jeszcze dobrze obeznany :)

Edytowane przez Draganta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie z mojej strony czy lepiej przegonić auto po autostradzie z faktycznym butem żeby się kierownica odczyściła czy wykręcić turbo i "skrobać" sadzę?

Jak notorycznie wpada w tryb awaryjny to czyszczenia nie unikniesz, przebutowanie to pomoc doraźna, o ile pomocą można to nazwać - nawet jak nie wpada w tryb awaryjny to wcale nie znaczy że nie ma mocnych przeładowań - przejedziesz się z laptopem to sie przekonasz. Ja jak zobaczyłem wartości ciśnienia jakie osiągam po mieście (bez notlaufa) to szybko umówiłem się na czyszczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności