Skocz do zawartości
Gość mariusz13

Jaki olej do TDI?

Rekomendowane odpowiedzi

czy jezeli nie mam def to moge zalac olejem 10w-30 z norma 505.01

pozdr do silnikow PD. pozdr

Możesz ;) (jeżeli nie masz DPF-a to powinieneś zalać olejem spełniającym którąś z podanych norm: 505.01; 506.01; 507.00). Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem wielokrotnie że bardzo łatwo podrobić olej Mobil, wiedziałem jak, jednak nie sprawdziłem więc nic nie mówiłem, do czasu, w poprzednim tygodniu kupiłem dwie bańki i zrobiłem test, jakie było moje zdziwienie gdy bez problemu odkręciłem cały korek bańki 4l dłonią co ciekawe po zakręceniu bańka była szczelna, nie ma tam żadnej plomby czy czegoś podobnego, napisałem dwa maile do mobila w tej sprawie i nic konkretnego nie odpowiedzieli, można swobodnie używać opakowań wielokrotnie bez żadnego śladu, nie otwierając lejka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik mi mowi abym zalal olej w10 z norma 505.01(nie mamDPFu) ale to juz sa same polsyntetyki. Mam najechane 190k i auto zawsze bylo serwiswane u delera. Mam szukac czegos takiego juz http://cgi.ebay.co.uk/MOTUL-10W-40-SEMI-SYNTHETIC-ENGINE-OIL-5L-NEW-10W40-/180668462552?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a10adf5d8

dzieki za uwagi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie kombinuj, i nie słuchaj mechaników. Lej olej taki jaki miałeś poprzednio. Jak nie masz wycieków to używaj synthetic jak najdłużej. Zajrzyj na tą stronę. Tam dobierzesz olej do swojego samochodu. Pozdro.

http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=9033152&contentId=7060743

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Słyszałem wielokrotnie że bardzo łatwo podrobić olej Mobil, wiedziałem jak, jednak nie sprawdziłem więc nic nie mówiłem, do czasu, w poprzednim tygodniu kupiłem dwie bańki i zrobiłem test, jakie było moje zdziwienie gdy bez problemu odkręciłem cały korek bańki 4l dłonią co ciekawe po zakręceniu bańka była szczelna, nie ma tam żadnej plomby czy czegoś podobnego, napisałem dwa maile do mobila w tej sprawie i nic konkretnego nie odpowiedzieli, można swobodnie używać opakowań wielokrotnie bez żadnego śladu, nie otwierając lejka.

 

Dobre :-))))

To by potwierdzało dlaczego niektórzy skupują puste banki po Mobilu :-)

 

Ja sprzedaję oleje Fuchs z normami 505.01 , 504/507 ktore leje sie do fabryk VW na pierwszy montaż więc nie wiem skąd informacje o zasqadności stosowania oleju 10W-40 czy 10W-30 w tych silnikach.

Te silniki sa skonstruowane dla konkretnych olejów i takie należy stosować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi polecono mobil 5W30 i taki wlałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja może pozwolę sobie zamieścić takie pismo bo zapewne wielu userów nie wie czy zalewa się w VW, MB i skrzynie wraz z najbardziej zaawansowanymi skrzynkami AT.

 

fuchs_183.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam przed wymianą turbiny jeździłem na castrolu edge turbo diesel 5w40 wszystko było ok nic nie brał oleju po wymianie turbiny zalali mi schella ultra extra z normą 504,507 po krótkim czasie musiałem wymienic uszczelke pod pokrywą zaworów dokręcić opaski na wężach nic nie wycieka ale setke tygodniowo dolewam wiec ten olej nie bardzo sie nadaje jak go odpale na drugi dzień drga przez 20 sekund póżniej wszystko ustępuje pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SLX Professional Powerflow

VW Longlife III 5W-30

 

 

Castrol SLX Professioanl Powerflow VW Longlife III 5W-30 to w pełni syntetyczny olej silnikowy opracowany przy współpracy z Grupą VW jako olej technologii niskopopiołowej LOW SAPS do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla z filtrami cząstek stałych w innowacyjnej technologii Clean Performance Technology.

Olej rekomendowany przez Grupę VW

Specyfikacje: ACEA A3/B3/B4, C3, VW 504.00/507.00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

fajny temacik ale i ja mam problem z wyborem oleju mianowicie do zeszlego tygodnia jezdzilem B5 FL, AVF 131 ++ koni, pracoje w firmie gdzie mam tani\darmowy dostep do oliwy castrola magnatec 5W40 - vw 505.01 , ten wlasnie olej lalem przez ostatnie 5-6 lat do mojej b5 zmiana co 9 max 10 tys kilometrow - a czemu nie wkoncu olej za friko...- autko nie bralo oleju od wymiany do wymiany i zadnych problemow ..

 

teraz kupilem B6 1.9 i wlasnie mam servis longlife wiec olej 507 ale za ten trza placic no to jeszcze nie problem gorzej to to nie mam dobrego zdania do przedlurzonych servisow wolalbym lac ten 505.01 co 10 tys jak do b5 ale czy moge?

mam Partkel Filter, ale ten olej castrola zalewamy w firmie do ssangyong rextonz pf-em jest zalecany do tych silnikow, sam nie wiem co juz myslec dzwonilem do servicu vw powiedzieli ze mozna lac 505.01 ale na pismie tego nie dostalem....

 

moze ktos podpowie??

 

a ostatnio dostalismy tez jakis powerflow 5w40 jako olej do nowych ssangyongow korando z PF, ale ten olej nie spelnia bodajrze wymagan vw....

 

no i mam tez dostemp do enduron lowsaps ale to oliwa do daf ciezarowek wiec tez sie nie nada....

Edytowane przez troll oslo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze ktos podpowie??

Jak dobrze zrozumiałem masz passka 1.9TDI z filtrem cząstek stałych DPF tak? Jeżeli tak to powinieneś lać olej z normą 507.00, a to, że masz LL to już Twoja sprawa, co ile będziesz wymieniał możesz, co 5kkm a możesz, co 30kkm (ja też mam DPF-a i LL leje 507.00 i wymieniam, co 13-15kkm ;)). Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobrze zrozumiales ale wg tego co mi wiadomo po kursach na jakie mnie wysylali to olej do LL ruznie sie nieco od oleju do nie LL wiec jesli 505.01 jest na nie wydlurzone interwale i pasowal do silnika AVF PD w b5 to zmiana oliwy 507 przystosowanej do LL na 505.01 i czestsza wymiana nie powinna zaszkodzic, co nie???

jutro wysle zapytanie do vw service i niech odpowiedza pisemnie to wrazie co mam na pismie ..

 

wiesz nie powiem ze wydatek 100 zl za wymiane oleju 505.01 w poruwnaniu z wymiana 507 to 600 zl roznicy w cenie wiec tez nie bezznaczenia nie?..(jeszce olej w golfie + czerwony mobil do porsche przed sezonem trza zalac kurna nazbieralo sie tego....)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, ale jeżeli masz DPF-a to powinieneś stosować olej o niskiej zawartości sadzy/popiołów (low saps), który przedłuża żywotność filtra cząstek stałych ;) czyli norma 507.00...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale ssangyong z filtrem czastek zalaeca wlasnie olej ktury zawiera norme miendzy innymi 505.01 filtr taki sam jak i w vw czyli delphi ale oparty na technologji bosch... wiec jesli ten olejek pasi do sangyonga z filtrem to czemusz mialby zaszkodzic vag owi?

 

zaznaczam iz to tylko dyskusja i chcialbym sie upewnic.... nie twierdze iz mam racje!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zaznaczam iz to tylko dyskusja i chcialbym sie upewnic.... nie twierdze iz mam racje!!

I bardzo dobrze robisz, dyskusja na tym polega; ja opieram się na mojej książce serwisowej (mój passek ściągnięty był z niemiec), otwieram sobie stronę na TDI 103kW mit (z) filtrem DPF i mam tak dwa serwisy olejowe do wyboru: pierwszy mit (z) LL (longlife) i olej 507.00; drugi ohne (bez) LL i tak samo olej do zastosowania 507.00 ;)

***

A jeżeli z ciekawości zobaczę, co jest do wyboru np. w 77kW TDI ohne (bez) DPF-a to też ma do wyboru dwie opcje: pierwsza z LL olej 506.01 lub 507.00; druga bez LL olej 505.01 lub 507.00…

Edytowane przez Michał2008

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm... wiesz wiem z doswiadczenia ze w ksiazkach nie pisze sie o wszystkim, tylko przewarznie o drogich rozwiazaniach bijacych po kieszeni urzytkownika...

 

specjalne plyny, oleje,smary ++++ wszystko mozna zastapic odpowiednikiem, oczywiscie nie gorszym jakosciowo i paremtralnie,

 

ale w tym przypadku wynika iz ze wzgledu na filtr czastek musze urzywac oliwy 507, i to bez wzgledu na interwal .....

wiec tak bedzie a szkoda.... chyba ze uda mi sie namowic w firmie na zakup oleju 507 zamiast 505.01 ... to bylo by najlpsze dla mnie rozwiazanie....

 

a wlasnie w b5 tdi pd avf w zasadzie mialem lac 506.01 czyli LL dla pd z roku 2002, i lalem 505.01 zmiana co jak juz pisalem max 10 000 kilometra.... ponoc jak juz mial nabite 320 000 to i tak ladnie chodzil tak mowili znawcy ale jak diesel moze ladnie chodzic???? no i czy to za sprawa czestych zmian oleja czy nie butowania .. niewiadomo....

 

ps

chyba mamy taki sam kolor pasiastych...

tyle ze moj to 1.9, no i nie sadzisz ze silnik lezy w zlym kierunku???

w b5 zniana rozrzadu za 4 razem zajela mi niecale 2,5 godziny teraz to nie wiem gdzie ja wcisne tam moje parowki.....

Edytowane przez troll oslo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja leję syntetyk 5W30 GM DEXOS2 spełnia normy Volkswagen 502.00 / 505.00 / 505.01,

i kosztuje 71zł/5L.

Podziwiam ludzi którzy leja oleje po "500 zł" za 4L, i szukają nadzwyczajnej pracy silnika po takim zabiegu. Zasłyszane (jakie tam cuda muszą być w tym oleju skoro tyle kosztuje?). HA HA HA.

A badania producent prowadzi - rynkowe - ile jeleń jest w stanie za niego zapłacić, i ilu jest takich jeleni. Za reklamę płaci niestety klient.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem normy VW to jest tylko naciąganie na kasę.

 

-Do (chyba 2000r) wszystkie oleje spełniały normy VW.

 

-Wystarczy zobaczyć na forum podobne tematy w starszych modelach, też były wymagane nie wiadomo jakie normy a ludzie leją nawet minerał i wszystko jest ok.

 

Ps. lepiej częściej wymieniać słabszy olej niż lepszy kilka razy rzadziej, pozdrawiam.

Edytowane przez kondziu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm... dziwne tu niektórzy mają podejście: po co lać lepszy olej i przepłacać jak można gorszy, bądź o innej specyfikacji, hmm... ciekawe? To troche jak: po co do benzyniaka lać benzynę, przecież ropa tańsza - a spala się to i to! Denerwuje mnie taka opcja, kiedy ktoś kupuje drogi samochód (a umówmy się pasek B6 czy B7 tane nie są), i nie stać go na olej? i szuka rozwiązań za "75zł/5L". Normy normom, ale po coś one w końcu są! Ja wole zalać dedykowany, zalecany olej i mieć spokojne sumienie, a nie lać "kujawski" i się za chwilę dziwić jakie to passki do du... bo tydzień po wymianie filtr się zapchał.

Temat dotyczy jaki olej do danego silnika jest odpowiedni, a nie o tym że większość ludzi jest frajerami bo kupuje odpowiednie "drogie", dedykowane oleje.

PS

Jak chcecie to skasujcie ten post, być może zaśmiecam forum. Ale dla mnie właśnie takie wypowiedzi o jakich napisałem powyżej powinno się usuwać bo nie wnoszą nic interesującego. Jeśli kogoś uraziłem - przepraszam.

A poważnie kto jaki olej leje i kiedy go wymienia naprawdę to każdego indywidualna decyzja.

Edytowane przez ziomalwuwua

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zgadzam sie z toba, sam wlasnie wymienilem olej chodz do wymiany mialem jeszcze ok 5tys km. wiec olej pojezdzi w aucie 25 tys, i to co zobaczylem to strach ,olej czarny jak cholera a filtr tak zurzyty ze szok w avf ze zmiana co 10 tys tak nie bylo....

i wlasnie tylko i dlatego szukam jakiegos ruwnie dobrego oleju ale z wymiana max 10 tys ,

jesli 505.01 jest wystarczajaco dobry to wole lac taki i zmiany czesciej, na codzien pracoje przy DAFach gdzie wymieniamy olej co 50 tys , i fakt inne srodowisko pracy ale olej tak samo dojechany , czny a wsad filtra tez zatyszczony osadmi, ale w osobowych 30tys to wg mnie za dlugo, no jak autko pali litr oleju na 4-5 tys to zaden problem..

jak vw norge potwierdzi pisemnie iz 505.01 pasoje do mojego auta bede go uzywal !!!!

 

zmiana oleju jaka dokonalem dzie olej castrol egde 5w30 , 507 + filter to koszt 400zl.

a kolega bodajrze pisal iz jeden litr oleju kosztowal 75 zl....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności