makss Zgłoś #961 Napisano 2 Czerwca 2013 teraz widze ze vw leje totala bo juz ramki pod tablice zmieniaja ja zawsze lalem castrola tak jak logo korka wlewu oleju tylko sie zastanawial czy pozostac przy profesjonalu czy edge VW nie leje totala, leje to co ma lepszą cene, w szczecinie tak samo był castrol, obecnie leją mobila, pilnuj tylko aby olej spełniał normę ---------- Dodano o 23:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:06 ---------- Witam Was. Jestem tutaj nowy i posiadam passata B6 z 2005roku od tygodnia z filtrem DPF 2.0TDI 103 KW silnik BMP. Przyszedl czas zmiany oleju i tu moje pytanie czy CASTROL EDGE FST 5W30 5L 504.00/507.00 czy MOBIL 1 ESP FORMULA 5W30 ,obydwa spelniaja norme 504/507. Ten i ten bedzie dobry a ktory jakby co lepszy?? I ile oleju bym musial kupic pod ten silnik?Prosze was o pomoc... który nie kupisz będzie ok, do silnika wchodzi ok 4 l, także lepiej kup 5l, skoro nie znasz jeszcze auta, będziesz miał ok litra na ewentualne dolewki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #962 Napisano 3 Czerwca 2013 czy pozostac przy profesjonalu czy edge przecież "profesjonal" to też edge Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciag83 Zgłoś #963 Napisano 3 Czerwca 2013 (edytowane) Witam. Chcę się podzielić spostrzeżeniem które towarzyszy CASTROL-owi EDGE 5W30 Kupiłem auto w zeszłym roku z przebiegiem 117tkm. Olej wymieniam po 10tkm ale dla prostej orientacji postanowiłem wymieniac wraz ze zmiana kolejnych 10 tkm na liczniku. Niepokój juz wtedy budziła informacja o niskim poziomie oleju przy zbliżającym sie czasie jego wymiany. No ale myśle, nie wiadomo jakim olejem poprzedni właściciel silnik zalewał i jak jeździł. Dlatego troche sie martwiłem ale też czytałem forum i wiedziałem że te silniki lubią coś wciągnąć od wymiany do wymiany więc... no byłem na to przygotowany. Wiecej strachu sie pojawiło gdy sciągnąłem dolną osłone silnika i zauważylem że strasznie sie turbina poci. Wtedy to nawet można powiedziec ze sie z niej lało. Co zrobić, i o tym też sie naczytałem:wkurzony I do brzegu. Przy pierwszym zalaniu olejem CASTROL 5W30, przy 120 tkm, wlalem niecałe 4 litry tak jak pokazywał bagnet. Niestety, przy około 9 tkm informacja o niskim poziomie oleju, a ze jeszcze brakowało mi tysiąca km do wymianki, dolałem wiec to co z bańki zostało. Niemniej ubytek oleju był znaczny bo nawet po dolewce zleciało cos koło 3,5 L, może nawet mniej. Turbina wilgotna / mokra. 130tyś, schemat taki sam. turbina mokra, oleju zużytego z silnika wyraźnie za mało. Tą wymiane robiłem w październiku 2012. Przy następnej wymianie, tj. przy 140 tyś, pojawiły sie czary. Olej wymieniłem w maju tego roku. Nie dość ze nie musiałem nic dolewać, nie było informacji o Low Oil Level, to okazało sie ze turbina jest niemalże sucha a ilość zużytego oleju jest porównywalna do ilości którą zalałem. Nie wiem co to za cuda, w jaki sposób turbo może sie uszczelnić ale odpukać jestem bardzo dobrze nastrojony co do tego silnika przy współpracy z tym olejem, lub na odwrót.:jupi Na pewno inaczej wyglada jazda w sezonie zimowym a letnim. Inaczej też pracuje turbina bo raz ze zakres temperatur a dwa średnia predkość po drogach, wiec podsumowując, nie otwieram jeszcze szampana i nie świetuje samouszczelnienia turba. Kolejna wymiana bedzie najważniejsza. Jak sie bedzie pocić, to trudno. Jak nie, to monopolowy jest na rogu ulicy . Dodam ze jeżdze na paliwie z shela, i na tym zwykłym, bez uszlachetniaczy. zatankowałem raz V-Power'a, ale nie bylo widać różnicy w przejechanych km na jednym zbiorniku. Silnik też moim zdaniem nie wykazywał nadzwyczajnych chęci do pracy. Pracował tak jak zawsze. Edytowane 3 Czerwca 2013 przez maciag83 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #964 Napisano 8 Czerwca 2013 najwiecej chwala motula z kim bym nie rozmawial to mowia ze najlepszy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarsyb Zgłoś #965 Napisano 8 Czerwca 2013 najwiecej chwala motula z kim bym nie rozmawial to mowia ze najlepszy Bo to prawda. Wymieniłem u siebie jakieś 500km temu z Castrol'a EDGE'a na MOTUL Specyfic 504/507 i powiem szczerze ze różnica jest kolosalna. Niektórzy piszą ze silnik głośniej pracuje, ale w moim przypadku jest zupełnie odwrotnie, mniej klekocze, silniczek przyjemnie wkręca się w obroty słowem same plusy. Polecam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #966 Napisano 8 Czerwca 2013 (edytowane) najwiecej chwala motula z kim bym nie rozmawial to mowia ze najlepszy Są i tacy którzy nigdy na nim nie jeździli a zachwalają ten olej. Bierze się to z tego, że jest powszechnie znany. Edytowane 8 Czerwca 2013 przez 77Marek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cubus00 Zgłoś #967 Napisano 9 Czerwca 2013 ja jeżdżę na Milersie choc o nim pewnie jeszcze mniej sie mowi , a do paliwa leje polsyntetyk do dwusuwów 2 setki na zbiornik a to juz pewnie herezja dla nie których Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #968 Napisano 9 Czerwca 2013 leje polsyntetyk do dwusuwów 2 setki na zbiornik a to juz pewnie herezja dla nie których Można wiedzieć co to ma na celu? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cubus00 Zgłoś #969 Napisano 9 Czerwca 2013 (edytowane) Można wiedzieć co to ma na celu? w duzym skrócie , role smaru i chlodziwa w pomach wysokiego cisnienia a takze w naszych pompo -wtryskach spelnia paliwo, w latach 2005-2006 zmniejszono, z roznych wzgledów , zawartosc zwiazkow siarki ,ktora miala wlasciwosci polepszajace smarnosc ,zalety lepsza kultura pracy ,podobno mniejsze spalanie ,tego jeszcze nie wiem za krotko leje, Edytowane 10 Czerwca 2013 przez Łysy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korexus Zgłoś #970 Napisano 9 Czerwca 2013 w duzym skrucie , role smaru i chlodziwa w pomach wysokiego cisnienia a takze w naszych pompo -wtryskach spelnia paliwo, w latach 2005-2006 zmniejszono, z roznych wzgledów , zawartosc zwiazkow siarki ,ktora miala wlasciwosci polepszajace smarnosc ,zalety lepsza kultura pracy ,podobno mniejsze spalanie ,tego jeszcze nie wiem za krotko leje, Lałem to do avf`a i pomogało. Ale do piezo bym się bał Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arek810316 Zgłoś #971 Napisano 11 Czerwca 2013 wytlumaczcie mi ten Castrol nadaje sie do passata 2.0 tdi z 2005roku z filtrem czastek stalych{DPF} i na pompowtryskach ?? http://allegro.pl/castrol-5w30-edge-5l-niemiecki-2013-poznan-filtry-i3256433628.html. Jesli tak to czemu na opakowaniu nic o tym nie pisze tylko sa jakies normy 504.00/507.00 i 5w30,no chyba ze te normy wlasnie to oznaczaja? Wytlumaczcie mi bo nie czaje co ktore oznacza?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartek105 Zgłoś #972 Napisano 11 Czerwca 2013 wytlumaczcie mi ten Castrol nadaje sie do passata 2.0 tdi z 2005roku z filtrem czastek stalych{DPF} i na pompowtryskach ?? http://allegro.pl/castrol-5w30-edge-5l-niemiecki-2013-poznan-filtry-i3256433628.html. Jesli tak to czemu na opakowaniu nic o tym nie pisze tylko sa jakies normy 504.00/507.00 i 5w30,no chyba ze te normy wlasnie to oznaczaja? Wytlumaczcie mi bo nie czaje co ktore oznacza?? 507.00 jest to norma ktora musi posiadac olej do sinika z filtrem DPF ja mam u siebie taki sam olej i jest git Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarsyb Zgłoś #973 Napisano 11 Czerwca 2013 Nadaje się, te normy właśnie to oznaczają, ale ja bym się bał kupować olej na allegro. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartek105 Zgłoś #974 Napisano 11 Czerwca 2013 to gdzie najlepiej kupować olej? i jak rozpoznac czy nie kupujemy podróbki? o czym trzeba pamietać? ktos poradzi? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #975 Napisano 11 Czerwca 2013 Tak. Kup olej na forum. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arek810316 Zgłoś #976 Napisano 11 Czerwca 2013 spoko,podalem taki przyklad na allegro nie kupuje juz kupilem w sklepie tylko chcialem sie dopytac zanim wleje do autka....ok 507.00 to norma DPF a ze do pompowtryskow co oznacza ? Ja myslalem ze 5w30 to norma DPF ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartek105 Zgłoś #977 Napisano 11 Czerwca 2013 poczytaj tutaj: http://forum.vw-passat.pl/threads/50009-Jaki-olej-wlewac-do-silnikow-TDI Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wanmi2012 Zgłoś #978 Napisano 12 Czerwca 2013 Witam, Wie ktoś może ile litrów oleju wchodzi do silnika 2,0 TDI CR 110 KM?? Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #979 Napisano 12 Czerwca 2013 Witam,Wie ktoś może ile litrów oleju wchodzi do silnika 2,0 TDI CR 110 KM?? Pozdrawiam 4litry oleju. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mariusz84 Zgłoś #980 Napisano 21 Czerwca 2013 witam a co powiecie panowie na olej agip 7008 ?? obecnie mam taki zalany ...niedlugo przychodzi czas zmiany i pytanie na co zmienic ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach