maarc Zgłoś #1 Napisano 7 Lutego 2008 (edytowane) Witam, mam mocną zagwozdkę z moim silnikiem - 1.8 benzyna 75KM, silnik AAM, przebieg oryginalny 240 tys, gaz z komputerem BRC. Objawy są następujące: na zimnym zapala dobrze, ale po kilku-kilkunastu sekundach zaczyna się nierówna praca, coś jakby wypadanie zapłonów, ale w sposób mocno przypadkowy (tzn. nie dotyczy konkretnego cylindra), najpierw dość mocno, po 2-3 minutach objawy łagodnieją i silnik zaczyna pracować prawie dobrze, ale prawie robi różnicę - zapłony wypadają nieregularnie, 2-3 na sekundę, w nierównych odstępach, słychać to też wyraźnie z wydechu - takie "pyrkanie". Na gazie i benzynie dokładnie to samo, bez różnicy w nasileniu. Co robiłem? - wymieniłem kompletne wysokie napięcie (cewka, przewody, palec, kopułka, świece) - podmieniłem aparat zapłonowy - zrobiłem reset komputera - sprawdziłem kolektor dolotowy pod kątem szczelności - wygląda, że jest dobrze - sprawdziłem kompresję - książkowa (po 12 na każdym) - stare świece były CZARNE - tak jakby za bogata mieszanka, albo olej? Oleju nie bierze ani grama. Płynów nie ubywa ani nie przybywa, nie kopci z rury. - w zeszłym tygodniu podmieniałem komputer gazowy na mądrzejszy w warsztacie gazowym, sprawdzali skład spalin - jakby dobrze Co ciekawe auto jedzie dobrze, ma moc, spalanie małe, nawet za małe IMHO, (miasto 9-10, trasa 8-8,5), co by sugerowało ubogą mieszankę. Spotkaliście się z podobnymi objawami? Możecie coś podpowiedzieć? Pozdrawiam, Marek Edytowane 1 Lipca 2013 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maarc Zgłoś #2 Napisano 12 Lutego 2008 Witam, mam mocną zagwozdkę z moim silnikiem - 1.8 benzyna 75KM, silnik AAM Zwalczyłem problem, między innymi dzięki czytaniu forum - wina leżała po stronie emulatora sondy lambda. Zrobiłem jeszcze raz reset komputera, przejechałem kilkanaście km tylko na benzynie i silnik chodzi jak marzenie. Ustawiłem zapłon wg znaków na aparacie i kole wałka rozrządu, co skutecznie wyeliminowało strzelanie z rury. W przypadkach wątpliwych i objawach takich jak moje polecam reset komputera i sprawdzenie jak chodzi na samej benzynie. Pozdrawiam, Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mezateam Zgłoś #3 Napisano 18 Grudnia 2008 Marek a jak zresetowales komputer? Mam identyczny silnik jak Ty, podobny przebieg i objawy wręcz identyczne. Łukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romniem Zgłoś #4 Napisano 8 Stycznia 2009 Witam serdecznie . Ja mam ten sam silnik i ten sam problem.Wymieniłem wszystko co tylko można było-świece,kable,cewkę,aparat zapłonowy,sondę lambda,zrobiłem remont głowicy,uszczelniłem kolektor dolotowy i wylotowy, poduszkę pod wtryskiem,zamontowałem nowy wydech.Odwiedziłem kilka serwisów ,straciłem kilka tysięcy złotych,przewertowałem cały internet i dałem sobie spokój bo rozwiązania problemu nie znalazłem.Z tym wypadaniem zapłonu jeżdżę dwa i pół roku,przez ten czas zrobiłem 100000 km.(na liczniku mam 280000 km) Cały czas jest tak samo-ani lepiej,ani gorzej.Ciekaw jestem czy ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie tego problemu bo z tego co zaobserwowałem to nęka on wiele silników 1.8 AAM.Ja już nie mam co wymieniać,silnik rozbierałem,pod komputer był podłączany wiele razy i przyczyny wypadania zapłonu nie znalazłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #5 Napisano 11 Kwietnia 2009 Zwalczyłem problem, między innymi dzięki czytaniu forum - wina leżała po stronie emulatora sondy lambda. a możesz dokładniej? co zrobiłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mezateam Zgłoś #6 Napisano 11 Kwietnia 2009 Własnie ja sobie juz poradzilem z tym problemem Okazalo sie ze mialem delikatnie pekniety przewod podscisnienia Kokretnie przewod ktory idzie od pompy podscisnieniowej na kolektor. Moj znajmy mial podobny problem z "strzelaniem z rury" on natomiast zastosowal chip tuning ktory to mozna zakupic na allegro. Zwieksza on moc silnika podobno o jakies 13 km Gdy zaloozyl ten chip po problemie nie ma sladu I gdzie tu jest przyczyna? Ciezko powiedziec... Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #7 Napisano 12 Kwietnia 2009 on natomiast zastosowal chip tuning ktory to mozna zakupic na allegro. Zwieksza on moc silnika podobno o jakies 13 km Gdy zaloozyl ten chip po problemie nie ma sladu I gdzie tu jest przyczyna? czujnik temperatury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach