Skocz do zawartości
Gość demboch

Zmiana zegarów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów . Ja też stoję na progu wymiany budzików w samochodzie szwagra i w związku z tym chciałem sie dowiedzieć czy ktoś przekładał takie zegarki ?

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/98c7877ef47abd91.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68a4f92be348b1a1.html

 

98c7877ef47abd91.html1 to zdjęcie klasycznych zegarów z paska 89 r 1.8 b a drugie zegarki to prawdopodobnie pasek z 92 r. Obydwa motometer ...no ale niestety pojawiły się pewne schody.

 

Szwagier już zakładał 2 zegarki no ale kilka rzeczy nie chodziło

a) kierunki -logiczne bo są 2 i trzeba coś dociagnąć

b)poziom paliwa -być może zegary są uszkodzone

c) temperatura -do sprawdzenia bo nie pamiętał czy była czy nie ale prawdopodobnie coś się działo chyba z kontrolką od temp

d) nierówna praca obrotomierza -tj skoki o dość dużym zakresie

e) brak kontrolki awaria silnika w nowych -trzeba coś dorzucić

 

W związku z powyższym proszę o info czy komuś udało się je podmienić jeżeli tak co dokładał przerabiał itp. Jeżeli ktoś posiada opisy pinów to byłbym wdzięczny. Pozdrawiam wszystkich serdecznie .

 

Wojtek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, było poruszane na forum, użyj opcji szukaj..licznik będzie na 99,9% wariował i będzie to uciążliwe..poszukaj innego z jedną kontrolką i będzie hulać..:) tylko pamiętaj, żeby miał te same oznaczenia pod wskazówką prędkościomierza i oczywiście musi być od benzyny w twoim przypadku..;d

Edytowane przez Vipergti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana zegarów na 2 kontrolki; http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=52751

 

---------- Post added at 02:19 ---------- Previous post was at 02:17 ----------

 

A tutaj masz linki do przydatnych informacji. :)http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=586045&postcount=3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dzieki za linki ktore przegapiłem szukając informacji o przekładce.No ale jeszcze trochę niejasności pozostało Zegary niestety szwagier kupił wczesniej i nie wiedział ze bedzie z przełożeniem problem wiec musze pokombinować jak to złożyć do kupy:)-może się uda...Znalazłem już schemat zegarków z 92 teraz jeszcze muszę znaleźć schemat zegarków z 89. Gdyby ktoś miał tak na szybko to proszę podesłać nabuch(małpka)o2.pl.

 

Aha patrzyłem na stronie poleconej przez kolegów

http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09_b3

 

tylko nie mogę się w ząb doczytać w tych rosyjskich opisach a to co otwierałem ma już obrotek.Pozdrawiam

Edytowane przez nabuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki schemat znalazłeś elektroniki ze środka czy wtyczki z tyłu?? elektronika nie jest ważna skup się na wtyczce a te są takie same.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaki schemat znalazłeś elektroniki ze środka czy wtyczki z tyłu??

Schemat ogólny środek +oczywiście wyprowadzenia. W zasadzie to potrzebuję 2 rzeczy

-> migacze które gdzieś już widziałem na forum - tj jak są doprowadzone przy 89 r i jak je zrobić w nowych

-> kontrolka awaria silnika - tu coś chciałbym dorobić żeby było wiadomo - ewentualnie proszę o info czym jest to sygnalizowane w nowych zegarach bo trochę nie chce mi się wierzyć że nie ma takiej kontrolki

 

Pozostałe problemy mam nadzieję że wynikają z zimnych lutów ew. z nieprawidłowo działającego stablizatora 10 V .Więc po dołożeniu 2 rzeczy lutownica poprawka lutów i mam nadzieję że będzie chodziło ...

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat ,szukałem dziś pół dnia na forum ale niestety nie znalazłem odpowiedzi.Posiadam licznik Motometer z zegarkiem analogowym i pewnym ustrojstwem (zaznaczonym na foto strzałką).Czy jeżeli będę chciał założyć nowy licznik bez różnicy czy z zegarem czy też z obrotomierzem to ten element licznika musi być koniecznie czy może go nie być ?Co oznaczają te numery na zegarach ,czy to ma jakieś znaczenie przy zmianie licznika?Poprzedni temat poszedł do kosza-zasłużenie-.Pozdrawiam.DSC02738.JPG

DSC02730.JPG

DSC02735.JPG

Edytowane przez yoda2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podepnę się pod temat ,szukałem dziś pół dnia na forum ale niestety nie znalazłem odpowiedzi.Posiadam licznik Motometer z zegarkiem analogowym i pewnym ustrojstwem (zaznaczonym na foto strzałką).Czy jeżeli będę chciał założyć nowy licznik bez różnicy czy z zegarem czy też z obrotomierzem to ten element licznika musi być koniecznie czy może go nie być ?Co oznaczają te numery na zegarach ,czy to ma jakieś znaczenie przy zmianie licznika?Poprzedni temat poszedł do kosza-zasłużenie-.Pozdrawiam.

a tu byłeś:

http://forum.vw-passat.pl/threads/47039-Wymiana-zegarow-na-wersje-z-obrotomierzem ??

w pierwszym poście masz wszystko napisane na co musisz zwrócić uwagę przy wymianie liczników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a tu byłeś:

http://forum.vw-passat.pl/threads/47039-Wymiana-zegarow-na-wersje-z-obrotomierzem ??

w pierwszym poście masz wszystko napisane na co musisz zwrócić uwagę przy wymianie liczników.

 

Czytałem,czyli jeżeli zamienię na licznik również z zegarem ale b ez tego ustrojstwa to nie będzie działał prawidłowo? wyładować kasę na coś co nie będzie działać to nie jest sztuka ,a dla mnie obecnie liczy się każdy grosz.

Edytowane przez yoda2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a dla mnie obecnie liczy się każdy grosz.

 

grosz się liczy dla każdego udowodnić ci to???

 

każdy licznik zadziała wystarczy przeczytać pinologię zegarów i pomyśleć chwilę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Buzzer nie jest Ci potrzebny do niczego! Bedzie działal i bez niego ten licznik, to jest w celu informacji dzwiekowej o wykrytej awarii typu nagly brak plynu chlodniczego, brak cisnienia oleju bądz brak ładowania poddczas pracy silnika. Możesz zalozyc taki licznik z buzerem i go wyrwac kombinerkami a licznik bedzie i tak i tak działał. O ile pamietam w silniku RP bylo wszystko doprowadzone do wiazki licznika, czyli jak kupisz licznik z obrotkiem powinien zadzialac bez dokładania przewodow do cewki itp. Ale jak zależy Ci na funduszach to kup zwykly ok 50zl do b3. Tylko przy kupnie pamietaj o wspólczynniku przekładni dla predkosciomierza, musi byc taki sam jak w Twoim ( oryginalnym) Albo kupisz byle jaki na linke i przelozysz predkosciomierz ze swojego jesli nie jest uszkodzony.

Edytowane przez ewcar49

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Buzzer nie jest Ci potrzebny do niczego! Bedzie działal i bez niego ten licznik, to jest w celu informacji dzwiekowej o wykrytej awarii typu nagly brak plynu chlodniczego, brak cisnienia oleju bądz brak ładowania poddczas pracy silnika. Możesz zalozyc taki licznik z buzerem i go wyrwac kombinerkami a licznik bedzie i tak i tak działał. O ile pamietam w silniku RP bylo wszystko doprowadzone do wiazki licznika, czyli jak kupisz licznik z obrotkiem powinien zadzialac bez dokładania przewodow do cewki itp. Ale jak zależy Ci na funduszach to kup zwykly ok 50zl do b3. Tylko przy kupnie pamietaj o wspólczynniku przekładni dla predkosciomierza, musi byc taki sam jak w Twoim ( oryginalnym) Albo kupisz byle jaki na linke i przelozysz predkosciomierz ze swojego jesli nie jest uszkodzony.

 

I o to mi chodziło.Wielkie dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Buzzer nie jest Ci potrzebny do niczego

Jeśli to coś to faktycznie piszczydło to w VDO też ono jest , zatem radzę brać z obrotomierzem a co do przekłamań licznika to takowych nie ma nie ważne czy diesel czy VR..ale co do obrotomierza to zegary muszą być tylko i wyłącznie od czterocylindrowej benzyny.

Gdzieś widziałem za 50 zyla .

http://tablica.pl/oferta/passat-b3-2-0-gt-mfa-licznik-zegary-IDAfL7.html#c0a273c2

Tanio ale jeszcze impulsator potrzebny.

http://tablica.pl/oferta/licznik-volkswagen-passat-b3-kombi-IDnmpb.html#10e84f1a

Znowu tanio ale od VR6(max prędkość) choć w opisie ze od KR...ale takiego silnika w B3 chyba nie było.

http://tablica.pl/oferta/passat-b3-2-0-16v-liczniki-zegary-IDU2WN.html#10e84f1a

Te by były dobre ale kontrolka na kierunki po staremu...na zdjęciu jest MFA a w opisie ze brak...jakaś ściema.

 

 

http://tablica.pl/oferta/licznik-vw-passat-b3-IDITTz.html#432e2501

No i są ..tanio ..na linkę..ale chyba bez MFA.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znowu tanio ale od VR6(max prędkość) choć w opisie ze od KR...ale takiego silnika w B3 chyba nie było.

 

Były ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności