Skocz do zawartości
Gość JankoT

bierze olej ok 1l/1000 km

Rekomendowane odpowiedzi

Gość JankoT

Witam wszystkich.

Mój pasek 1.8. gaz sekwencja ,107 km 1990r.208 000km przebiegu , bierze około 1 litra oleju na 1000 km, czasami na około 1500 km, co może być przyczyną , w tamtym roku pojechałem nim z lawetą do Niemiec po auto znajomemu ok 3000 km w obie strony, od tej pory zaczał się problem z olejem , kilka razy jeżdził z przyczepą tak po 1400 kg, silnik nie ma żadnych wycieków ,nie stacił mocy, pali ok 9 litrów gazu/100 km, tylko to spalanie oleju ,co może być przyczyną.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przyczyną może być poprostu zużyty silnik. pewnie ma wiecej jak 208 tys. przebiegu. to tak jak czlowiek juz ma 60 lat i okazuje sie ze tu i tam cieknie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JankoT

silnik ma oryginalny przebieg, sam kupiłem go w Niemczech nie na jakimś tureckim szrocie tylko u Niemca na podwurku , autko jest naprawdę zadbane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość o_andrzej
Witam wszystkich.

tylko to spalanie oleju ,co może być przyczyną.

 

Prawdopodobnie uszczelniacze zaworow. Trzeba wymienic. Moj 2e (2.0, 8V) bral ok. 1 l na 1000 przy przebiegu ok. 250000 km. Po wymianie (w tym silniku nie trzeba demontowac glowicy) uszczelniaczy przestal brac olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i

do O ANDRZEJ. mowisz ze po wymianie uszczelniaczy przestalo?? mam podobny problem. kopcil ci na niebiesko???? jezeli tak to na poczatku porannego rozruchu czy jak podkladales tak na wyzszych obrotach???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość o_andrzej
do O ANDRZEJ. mowisz ze po wymianie uszczelniaczy przestalo?? mam podobny problem. kopcil ci na niebiesko???? jezeli tak to na poczatku porannego rozruchu czy jak podkladales tak na wyzszych obrotach???

 

Na pewno kopcil na niebiesko na zimnym. Ale dobrze nie pamietam. Samochod jezdzil w firmie, ktorej pracuje, ale ja sam uzywalem go rzadko. Na pewno bral ok. 1 l oleju mineralngo na 1 tys. km. Po wymianie uszczelniaczy (niedrogo, w ASO) nic nie bierze. No powiedzy ze 0.5 l na 15000 tys. Do tego zmienilem olej z mineralnego na polsyntetyk. I tak trwa od 8 lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat stary jak węgiel - też wymieniałem uszczelniacze w swoim 2E - zimny dymił, gorący dymił i śmierdział. Było 1L/1000km, teraz tylko wymieniam - trzyma się w normie. stare uszczelniacze były twarde jak plastik, ciężko było je ścisnąć w palcach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój 1,8 8v lpg wypił 2l na 12000 km 15W40 minerała, przy 234000 licznikowego przebiegu. Czy to dużo? Pracuje w dość specyficznych warunkach, tzn. przejeżdża 200-400 km jednorazowo, potem stoi 5-7 dni nie odpalany i znowu 200-400 km. Ekonomicznie, bez butowania. Czasami zdaży się, że w tej przerwie zrobi raz czy dwa 20km. Silnik jest suchutki, żadnych wycieków, raczej brak dymienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fazol

a sprawdź sobie jeszcze ciśnienia na garach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WItam.

 

A ja chciałbym podłączyć się pod ten temat, ponieważ mi też żre ok 1-1,5 litra oleju na około 1500 km, tyle, że ja mam 1,9 TDI:p (305000 km przejechane). Turbina odpada, bo po regeneracji i sprawna w 100%.

Pytanie mam takie:

Próbować wymianę uszczelniaczy, czy lepiej pomyśleć nad generalnym remontem (pierścienie, panewki na wale, uszczelniacze, prowadnice zaworów itp)??

 

P.S.

Trochę kopci na siwo też przy jałowych obrotach (na wyższych mocniej).

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najpierw pomiar kompresji. jesli bedzie ok, to tylko uszczelniacze zrobic bez zdejmowania glowicy. jesli robic full remont to tylko wtedy, jesli masz zamiar tym autem jeszcze posmigac wiele kilometrow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności