Gość JankoT Zgłoś #1 Napisano 29 Stycznia 2008 Witam wszystkich. Mój pasek 1.8. gaz sekwencja ,107 km 1990r.208 000km przebiegu , bierze około 1 litra oleju na 1000 km, czasami na około 1500 km, co może być przyczyną , w tamtym roku pojechałem nim z lawetą do Niemiec po auto znajomemu ok 3000 km w obie strony, od tej pory zaczał się problem z olejem , kilka razy jeżdził z przyczepą tak po 1400 kg, silnik nie ma żadnych wycieków ,nie stacił mocy, pali ok 9 litrów gazu/100 km, tylko to spalanie oleju ,co może być przyczyną. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #2 Napisano 29 Stycznia 2008 przyczyną może być poprostu zużyty silnik. pewnie ma wiecej jak 208 tys. przebiegu. to tak jak czlowiek juz ma 60 lat i okazuje sie ze tu i tam cieknie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość JankoT Zgłoś #3 Napisano 29 Stycznia 2008 silnik ma oryginalny przebieg, sam kupiłem go w Niemczech nie na jakimś tureckim szrocie tylko u Niemca na podwurku , autko jest naprawdę zadbane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość o_andrzej Zgłoś #4 Napisano 29 Stycznia 2008 Witam wszystkich. tylko to spalanie oleju ,co może być przyczyną. Prawdopodobnie uszczelniacze zaworow. Trzeba wymienic. Moj 2e (2.0, 8V) bral ok. 1 l na 1000 przy przebiegu ok. 250000 km. Po wymianie (w tym silniku nie trzeba demontowac glowicy) uszczelniaczy przestal brac olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i Zgłoś #5 Napisano 29 Stycznia 2008 do O ANDRZEJ. mowisz ze po wymianie uszczelniaczy przestalo?? mam podobny problem. kopcil ci na niebiesko???? jezeli tak to na poczatku porannego rozruchu czy jak podkladales tak na wyzszych obrotach??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość o_andrzej Zgłoś #6 Napisano 29 Stycznia 2008 do O ANDRZEJ. mowisz ze po wymianie uszczelniaczy przestalo?? mam podobny problem. kopcil ci na niebiesko???? jezeli tak to na poczatku porannego rozruchu czy jak podkladales tak na wyzszych obrotach??? Na pewno kopcil na niebiesko na zimnym. Ale dobrze nie pamietam. Samochod jezdzil w firmie, ktorej pracuje, ale ja sam uzywalem go rzadko. Na pewno bral ok. 1 l oleju mineralngo na 1 tys. km. Po wymianie uszczelniaczy (niedrogo, w ASO) nic nie bierze. No powiedzy ze 0.5 l na 15000 tys. Do tego zmienilem olej z mineralnego na polsyntetyk. I tak trwa od 8 lat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #7 Napisano 29 Stycznia 2008 Temat stary jak węgiel - też wymieniałem uszczelniacze w swoim 2E - zimny dymił, gorący dymił i śmierdział. Było 1L/1000km, teraz tylko wymieniam - trzyma się w normie. stare uszczelniacze były twarde jak plastik, ciężko było je ścisnąć w palcach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
a.m.o.s Zgłoś #8 Napisano 29 Stycznia 2008 Mój 1,8 8v lpg wypił 2l na 12000 km 15W40 minerała, przy 234000 licznikowego przebiegu. Czy to dużo? Pracuje w dość specyficznych warunkach, tzn. przejeżdża 200-400 km jednorazowo, potem stoi 5-7 dni nie odpalany i znowu 200-400 km. Ekonomicznie, bez butowania. Czasami zdaży się, że w tej przerwie zrobi raz czy dwa 20km. Silnik jest suchutki, żadnych wycieków, raczej brak dymienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość fazol Zgłoś #9 Napisano 30 Stycznia 2008 a sprawdź sobie jeszcze ciśnienia na garach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cysio Zgłoś #10 Napisano 30 Stycznia 2008 WItam. A ja chciałbym podłączyć się pod ten temat, ponieważ mi też żre ok 1-1,5 litra oleju na około 1500 km, tyle, że ja mam 1,9 TDI:p (305000 km przejechane). Turbina odpada, bo po regeneracji i sprawna w 100%. Pytanie mam takie: Próbować wymianę uszczelniaczy, czy lepiej pomyśleć nad generalnym remontem (pierścienie, panewki na wale, uszczelniacze, prowadnice zaworów itp)?? P.S. Trochę kopci na siwo też przy jałowych obrotach (na wyższych mocniej). Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #11 Napisano 30 Stycznia 2008 najpierw pomiar kompresji. jesli bedzie ok, to tylko uszczelniacze zrobic bez zdejmowania glowicy. jesli robic full remont to tylko wtedy, jesli masz zamiar tym autem jeszcze posmigac wiele kilometrow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach