mateuszhg Zgłoś #21 Napisano 3 Lutego 2008 i bardzo dobrze ci się wydaje, ja tak zawsze robiłem i zdawało egzamin, tyle że nie próbówką a miernikiem, wpinam go w przewód (końcówkę miernika w złącze na przejściu kabli przez słupek przed drzwiami albo igielka bezpośrednio w przewód i do niej miernik), kluczykiem zamykam drzwi i widzę czy mam reakcję na przewodzie czy nie, tak samo otwieranie, może trochę wiecej zabawy al nauczyłem sie pdchodzić ostrożnie do podpowiedzi na schematach i forach, wole namacalnie sprawdzić impuls na kablu zanim się do niego na stałe wepnę Z tą igłą to super pomysł bo nie trzeba kabla rozcinać, a ja własnie chciałem rozcinac i w taki sposob sprawdzać. Śliczne dzięki za ten pomysł. Jutro pewnie się z tym pobawie. Wczesniej rozbierałem drzwi no i tam chciałem się wpiąć ale myśle sobie, a pożniej jak do kierunków sie wpiąć. poskładałem drzwi i teraz tu kolo słupka będe działać . Szukałem wczoraj po sklepach przekażników no i nigdzie nie mogę znaleść. Jeszcze tak się zapytam jak mam sygnał w drzwiach na otwieranie drugi na zamykanie i w sterowniku tak samo to wystarczy ze podlacze te 4 kable z sobą i dam jeszcze zasilanie do sterownika i już powinno działać na pilota czy tak ?? Wtedy zostaje mi jeszcze jeden kabel na sygnalizację to gdzie się w nim wpiąć. Każdy mówi co innego i juz sam nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #22 Napisano 3 Lutego 2008 powiem tak: dwa ostatnie sterowniki któremontowałem (golf 3 i passatB4) kupiłem u tego gościa http://moto.allegro.pl/show_user.php?uid=453696 sterownik jest gotowy do zainstalowania bez żadnych przekaźników i, wbrew opinii niektórych, działa niezawodnie (nie jestem specem od elektroniki ale wydaje mi się że przekaźniki odpowiednie ma wbudowane w centralkę, co objawia sie charakterystycznym dzwiękiem podczas działania danej funkcji) odkręcasz plastikowy boczek pod bezpiecznikami, tu gdzie jest rączka od otwierania maski, i masz tam wszystkie kable potrzebne do podłaczenia praktycznie, zasilanie podciągasz spod pobliskiej skrzynki bezpieczników, wpinasz sie w kabel od aku, nie za bezpieczniki (centralka ma swój bezpiecznik na kablu), masę weź spod którejś śrubki z nadwozia (np. tej która przytwierdza kostkę zdłacza wiązki elektrycznej lub dowolną która ma dobra mase i jest pod ręką), sygnalizację kierunkami najłatwiej wpiąć w kable idące pod nakładką progową do tylnych lamp (jest ich tam stosunkowo niewiele a odnajdziesz ich kolory zaglądając w tylke lampy: tam znajdziesz żarówkę danego kierunku, od niej po ścieżce lampy, wtycze znajdziesz sie na kolorze którego szukasz i taki odnajdź w wiązce na progu bądź w słupku, najpierw miernikiem lub próbówką go potwierdzając), przed podłaczeniem kierunków w instrukcji sprawdź czy kable od sterownika na kierunki zabezpieczone są diodami czy też trzeba dody prostownicze wstawić samemu (koszt jakiejś złotówki, a są po to żeby prad sobie nie biegał jak chce tylko w tą stronę która my chcemy ), potem odnajdujesz kabel na którym pojawia sie impuls 12V w czasie zamykania auta kluczykiem, wpinasz sie do niego z odpowiednim kablem od sterownika, następnie analogicznie z otwieraniem, porządkujesz kable, mocujesz centralkę po krzyku podstawa to kupując centralke dokładnie zapytać sprzedającego czy nadaje sie do tewgo auta i czy dostaniesz schemacik do twego modlu (kazda pomoc dydaktyczna przyda się pod ręką przy montażu, choć i bez niej nie ma wielkiej filozofii w podłaczeniu), zacznij od podłaczenia zasilania, pstryknij pilotem czy słychać jak przekaźniki zadziałają, potem radzę każdy kabel podłaczać oddzielnie, nie wszystkie naraz , po każdym podłaczeniu, najpierw prowizorycznie, sprawdzaj czy podłaczna funkcja działa prawidłowo, i wtedy dopiero podłacz konkretnie z izolacją, lutami itp, i bierz sie za następną, to zeby uniknąć sytuacji ze podłaczysz wszsytko od razu i na gotowo, a potem coś nie działa albo nic i panika bo nie wiadomo gdzie tkwi błąd co do igły to lepiej (bo to mimo że małoinwazyjne ale jednak kaleczenie izolacji kabla) spróbuj niektóre kable zidentyfikować w łaczeniu wiązki idącej w słypku do drzwi, wtykasz końcówkę miernika w e wtyczkę tam gdzie wchodzi kabel i teżmoże być ok no i warto czytać uważnie instrukje montazu i użytkowania sterownika, sposób konfiguracji czasu impulsu czy sterowania +/-, ja zakłądając swój pierwszy sterownik (jeszcze z isntrukcją po anielsku, którego za dobrze nie znam albo nie chciało mi się czytać) coś tak pokonociłem i bujałem się z jednym pilotem bo drugiego niechcący rozkodowałem, i nie wiedziałem jak to naprawić, nękając sprzedajacego o instrukcje kodowania, on tez jakiś ciemnawy był, po 2 miechch chyba wytrzasnał sposób kodowania, i wtedy uważnie przejrzałem oryginalną istrukcję a tam czarno an biały dziecinnie prosty sposób kodowania na nowo pilotów w centralce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomczak Zgłoś #23 Napisano 3 Lutego 2008 mam gdzies i do 89 roku schemacik, moge podac, jak znajde zamieszcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RU-passat Zgłoś #24 Napisano 1 Listopada 2011 A wiecie może jak rozwiązać problem z kodowaniem pilota. Kupiłem passata b3 z 2 kluczami i jednym pilotem ktory miał już naderwane mocowanie tego metalowego kółka. Teraz się to zupełnie oderwało i pomyślałem, że można kupić nowy pilot i spróbować go zaprogramować. Jest takie coś możliwe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #25 Napisano 1 Listopada 2011 Jest takie coś możliwe? Jest..o ile choć trochę wiadomo o centralce od pilota. Zatem zdała by sie informacja co tam u Ciebie siedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
UCIEK Zgłoś #26 Napisano 3 Listopada 2011 Musisz na początek odnależć centralkę od alarmu spisać producenta model i dopiero zacząć poszukiwania w necie. Napewno uzyskasz informacje kiedy to ustrojstwo zostało wyprodukowane i gdzie. Jakby co to zostaja ci profesjonalne warsztaty w których montują alarmy. Zawsze możesz podjechać i zapytać to nic nie kosztuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
haroldini81 Zgłoś #27 Napisano 12 Listopada 2013 na początku witam wszystkich mam pytanie jak podłączyć tą centralkę??? czy według schematu producenta, czy mo że według schematu z forum???? co znaczy common line(jakiego jest koloru w B3)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
haroldini81 Zgłoś #28 Napisano 12 Listopada 2013 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #29 Napisano 12 Listopada 2013 Spakuj te scany i wrzuć rar'a albo zip'a bo tu nie CSI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
haroldini81 Zgłoś #30 Napisano 12 Listopada 2013 http://www.fotoszok.pl/upload/e3f69a5d.jpg http://www.fotoszok.pl/upload/e05902cb.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #31 Napisano 12 Listopada 2013 Nie mam pojęcia o co chodzi z tym 'common line". Na schemacie też jest raczej bład bo bezpiecznik jest nie na tym "białym" kablu co trzeba czyli powinien być na "białym" wchodzącym do 9 pinowej wtyczki. Ze schematu też nie wiadomo który przewód daje plus a który minus z centralki. Wg mnie podpinasz "biały" pod zamykanie (szary kabelek we wtyczce pompki) a "biało-czarny" pod otwieranie (zielony...), resztę kabelków z 6 pinowej wtyczki zostawiasz luzem. Gruby czerwony we wtyczce pompki to stały plus, czarny to plus po stacyjce, brązowy masa...czyli wszystko co potrzebne do podłączenia sterownika pilota, kabelki na kierunki i hamulec-stop wpinasz w wiązkę lamp, krańcówkę drzwiową musisz pociągnąć-najbliżej masz od tylnych drzwi (wszystkie są połączone) gdzieś pod kanapą znajdziesz=chyba brązowo czarny, najłatwiej odkręcić krańcówke aby zobaczyć jaki kabelek. Upewnij się czy na tym "białym" i "biało-czarnym" pojawia się plus. Na forum jest sporo tematów o zdalnym sterowaniu (pilocie) centralnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
haroldini81 Zgłoś #32 Napisano 12 Listopada 2013 ale czemu mam to zrobić w bagażniku???nie można od stront kierowcy?? ---------- Dodano o 21:58 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:44 ---------- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/69fba79a0295a824.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/36970b351e43ac2a.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/05325bad60f4aa18.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/47e9dfd3723ca196.html i chciałbym to wpiąć w to http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8c69f8e5a72ad4d4.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/238d5b0bb530f024.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/016e5ea10b2f6094.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0eb015f85df805f9.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #33 Napisano 12 Listopada 2013 ale czemu mam to zrobić w bagażniku???nie można od stront kierowcy?? można i od strony kierowcy, przy skrzynce bezpieczników. zależy jak komu wygodniej i od upodobań... zerknij tutaj: http://forum.vw-passat.pl/threads/19791-Centralny-na-pilota-w-b3?p=1998136#post1998136 Na 5tym zdjęciu jest schemat jak podłączyć żeby zamykało/otwierało. Niby inny sterownik pilotów ale podłączenie przeważnie jest to samo... Ja osobiście mam podłączone pod kierownicą ale w innych autach montowałem też w bagażniku... Do wyboru, do koloru... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
haroldini81 Zgłoś #34 Napisano 16 Listopada 2013 (edytowane) jak to wszystyco znaczy common line(jakiego jest koloru w B3)? i gdzie go tutaj znajdę??? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d116c34c0ec61591.html może jakiś schemacik?? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/71197449df85dc52.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/79d105132997d2e6.html jak to wszystko podłączyć??? czy może użyć jakiegoś innego schematu od tej centralki?? http://www.fotoszok.pl/upload/e3f69a5d.jpg Edytowane 16 Listopada 2013 przez haroldini81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #35 Napisano 16 Listopada 2013 Przecież już dostałeś odpowiedzi. Po co się powtarzasz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
haroldini81 Zgłoś #36 Napisano 16 Listopada 2013 Przecież już dostałeś odpowiedzi. Po co się powtarzasz? ponieważ odpowiedzi które dostałem nic nie wniosły.centralny nie działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #37 Napisano 16 Listopada 2013 (edytowane) jak to wszystyco znaczy common line(jakiego jest koloru w B3)? Coś tak się uparł tego "common line'a"? W moim poście zamień "szary" na "biało-czerwony" a "zielony" na "biało-czarny" i będzie działać zdalne sterowanie pod jednym warunkiem....na kablach z centralki pilota musi być plus. ponieważ odpowiedzi które dostałem nic nie wniosły.centralny nie działa Trudno, odpowiedzi dotyczyły montażu pilota w przypadku sprawnego centralnego ale skoro u Ciebie centralny nie działa to pilot tego nie naprawi. Poczytaj sobie TUTAJ Edytowane 16 Listopada 2013 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #38 Napisano 16 Listopada 2013 ponieważ odpowiedzi które dostałem nic nie wniosły. to napisz że nie pomogliśmy a nie dublujesz pytania.. Jakiej firmy masz te piloty? Próbowałeś podłączyć wg schematu który Ci wkleiłem? Zapraszam do dyskusji bo wklejanie tego samego na nic, jeżeli chcesz rozwiązać problem.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
haroldini81 Zgłoś #39 Napisano 16 Listopada 2013 nie wiem jakiej firmy ,bo na centralce nic nie napisane.mam tylko ten schemat. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e8f6588b24d223af.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #40 Napisano 16 Listopada 2013 Juz widziałem ten schemat Wykonywałeś jakieś działania? Podłączałeś już coś? Próbowałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach