Skocz do zawartości
mateuszhg

Centralny na pilota w b3

Rekomendowane odpowiedzi

i bardzo dobrze ci się wydaje, ja tak zawsze robiłem i zdawało egzamin, tyle że nie próbówką a miernikiem, wpinam go w przewód (końcówkę miernika w złącze na przejściu kabli przez słupek przed drzwiami albo igielka bezpośrednio w przewód i do niej miernik), kluczykiem zamykam drzwi i widzę czy mam reakcję na przewodzie czy nie, tak samo otwieranie, może trochę wiecej zabawy al nauczyłem sie pdchodzić ostrożnie do podpowiedzi na schematach i forach, wole namacalnie sprawdzić impuls na kablu zanim się do niego na stałe wepnę :ok:
Z tą igłą to super pomysł bo nie trzeba kabla rozcinać, a ja własnie chciałem rozcinac i w taki sposob sprawdzać. Śliczne dzięki za ten pomysł. Jutro pewnie się z tym pobawie. Wczesniej rozbierałem drzwi no i tam chciałem się wpiąć ale myśle sobie, a pożniej jak do kierunków sie wpiąć. poskładałem drzwi i teraz tu kolo słupka będe działać :). Szukałem wczoraj po sklepach przekażników no i nigdzie nie mogę znaleść. Jeszcze tak się zapytam jak mam sygnał w drzwiach na otwieranie drugi na zamykanie i w sterowniku tak samo to wystarczy ze podlacze te 4 kable z sobą i dam jeszcze zasilanie do sterownika i już powinno działać na pilota czy tak ?? Wtedy zostaje mi jeszcze jeden kabel na sygnalizację to gdzie się w nim wpiąć. Każdy mówi co innego i juz sam nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem tak: dwa ostatnie sterowniki któremontowałem (golf 3 i passatB4) kupiłem u tego gościa http://moto.allegro.pl/show_user.php?uid=453696

sterownik jest gotowy do zainstalowania bez żadnych przekaźników i, wbrew opinii niektórych, działa niezawodnie (nie jestem specem od elektroniki ale wydaje mi się że przekaźniki odpowiednie ma wbudowane w centralkę, co objawia sie charakterystycznym dzwiękiem podczas działania danej funkcji)

odkręcasz plastikowy boczek pod bezpiecznikami, tu gdzie jest rączka od otwierania maski, i masz tam wszystkie kable potrzebne do podłaczenia praktycznie, zasilanie podciągasz spod pobliskiej skrzynki bezpieczników, wpinasz sie w kabel od aku, nie za bezpieczniki (centralka ma swój bezpiecznik na kablu), masę weź spod którejś śrubki z nadwozia (np. tej która przytwierdza kostkę zdłacza wiązki elektrycznej lub dowolną która ma dobra mase i jest pod ręką), sygnalizację kierunkami najłatwiej wpiąć w kable idące pod nakładką progową do tylnych lamp (jest ich tam stosunkowo niewiele a odnajdziesz ich kolory zaglądając

w tylke lampy: tam znajdziesz żarówkę danego kierunku, od niej po ścieżce lampy, wtycze znajdziesz sie na kolorze którego szukasz i taki odnajdź w wiązce na progu bądź w słupku, najpierw miernikiem lub próbówką go potwierdzając), przed podłaczeniem kierunków w instrukcji sprawdź czy kable od sterownika na kierunki zabezpieczone są diodami czy też trzeba dody prostownicze wstawić samemu (koszt jakiejś złotówki, a są po to żeby prad sobie nie biegał jak chce tylko w tą stronę która my chcemy ;) ), potem odnajdujesz kabel na którym pojawia sie impuls 12V w czasie zamykania auta kluczykiem, wpinasz sie do niego z odpowiednim kablem od sterownika, następnie analogicznie z otwieraniem, porządkujesz kable, mocujesz centralkę po krzyku

podstawa to kupując centralke dokładnie zapytać sprzedającego czy nadaje sie do tewgo auta i czy dostaniesz schemacik do twego modlu (kazda pomoc dydaktyczna przyda się pod ręką przy montażu, choć i bez niej nie ma wielkiej filozofii w podłaczeniu), zacznij od podłaczenia zasilania, pstryknij pilotem czy słychać jak przekaźniki zadziałają, potem radzę każdy kabel podłaczać oddzielnie, nie wszystkie naraz

, po każdym podłaczeniu, najpierw prowizorycznie, sprawdzaj czy podłaczna funkcja działa prawidłowo, i wtedy dopiero podłacz konkretnie z izolacją, lutami itp, i bierz sie za następną, to zeby uniknąć sytuacji ze podłaczysz wszsytko od razu i na gotowo, a potem coś nie działa albo nic i panika bo nie wiadomo gdzie tkwi błąd

co do igły to lepiej (bo to mimo że małoinwazyjne ale jednak kaleczenie izolacji kabla) spróbuj niektóre kable zidentyfikować w łaczeniu wiązki idącej w słypku do drzwi, wtykasz końcówkę miernika w e wtyczkę tam gdzie wchodzi kabel i teżmoże być ok

no i warto czytać uważnie instrukje montazu i użytkowania sterownika, sposób konfiguracji czasu impulsu czy sterowania +/-, ja zakłądając swój pierwszy sterownik (jeszcze z isntrukcją po anielsku, którego za dobrze nie znam albo nie chciało mi się czytać) coś tak pokonociłem i bujałem się z jednym pilotem bo drugiego niechcący rozkodowałem, i nie wiedziałem jak to naprawić, nękając sprzedajacego o instrukcje kodowania, on tez jakiś ciemnawy był, po 2 miechch chyba wytrzasnał sposób kodowania, i wtedy uważnie przejrzałem oryginalną istrukcję a tam czarno an biały dziecinnie prosty sposób kodowania na nowo pilotów w centralce :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam gdzies i do 89 roku schemacik, moge podac, jak znajde zamieszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wiecie może jak rozwiązać problem z kodowaniem pilota. Kupiłem passata b3 z 2 kluczami i jednym pilotem ktory miał już naderwane mocowanie tego metalowego kółka. Teraz się to zupełnie oderwało i pomyślałem, że można kupić nowy pilot i spróbować go zaprogramować. Jest takie coś możliwe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest takie coś możliwe?

Jest..o ile choć trochę wiadomo o centralce od pilota.

Zatem zdała by sie informacja co tam u Ciebie siedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz na początek odnależć centralkę od alarmu spisać producenta model i dopiero zacząć poszukiwania w necie. Napewno uzyskasz informacje kiedy to ustrojstwo zostało wyprodukowane i gdzie. Jakby co to zostaja ci profesjonalne warsztaty w których montują alarmy. Zawsze możesz podjechać i zapytać to nic nie kosztuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na początku witam wszystkich

 

mam pytanie jak podłączyć tą centralkę??? czy według schematu producenta001.jpg, czy mo że według schematu z forum????

co znaczy common line(jakiego jest koloru w B3)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spakuj te scany i wrzuć rar'a albo zip'a bo tu nie CSI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia o co chodzi z tym 'common line".

Na schemacie też jest raczej bład bo bezpiecznik jest nie na tym "białym" kablu co trzeba czyli powinien być na "białym" wchodzącym do 9 pinowej wtyczki.

Ze schematu też nie wiadomo który przewód daje plus a który minus z centralki.

Wg mnie podpinasz "biały" pod zamykanie (szary kabelek we wtyczce pompki) a "biało-czarny" pod otwieranie (zielony...), resztę kabelków z 6 pinowej wtyczki zostawiasz luzem.

Gruby czerwony we wtyczce pompki to stały plus, czarny to plus po stacyjce, brązowy masa...czyli wszystko co potrzebne do podłączenia sterownika pilota, kabelki na kierunki i hamulec-stop wpinasz w wiązkę lamp, krańcówkę drzwiową musisz pociągnąć-najbliżej masz od tylnych drzwi (wszystkie są połączone) gdzieś pod kanapą znajdziesz=chyba brązowo czarny, najłatwiej odkręcić krańcówke aby zobaczyć jaki kabelek.

Upewnij się czy na tym "białym" i "biało-czarnym" pojawia się plus.

 

Na forum jest sporo tematów o zdalnym sterowaniu (pilocie) centralnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale czemu mam to zrobić w bagażniku???nie można od stront kierowcy??

można i od strony kierowcy, przy skrzynce bezpieczników. zależy jak komu wygodniej i od upodobań...

zerknij tutaj:

http://forum.vw-passat.pl/threads/19791-Centralny-na-pilota-w-b3?p=1998136#post1998136

 

Na 5tym zdjęciu jest schemat jak podłączyć żeby zamykało/otwierało. Niby inny sterownik pilotów ale podłączenie przeważnie jest to samo...

Ja osobiście mam podłączone pod kierownicą ale w innych autach montowałem też w bagażniku... Do wyboru, do koloru...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak to wszystyco znaczy common line(jakiego jest koloru w B3)?

i gdzie go tutaj znajdę???

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d116c34c0ec61591.html

może jakiś schemacik??

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/71197449df85dc52.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/79d105132997d2e6.html

jak to wszystko podłączyć???

czy może użyć jakiegoś innego schematu od tej centralki??

http://www.fotoszok.pl/upload/e3f69a5d.jpg

Edytowane przez haroldini81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież już dostałeś odpowiedzi. Po co się powtarzasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przecież już dostałeś odpowiedzi. Po co się powtarzasz?

 

ponieważ odpowiedzi które dostałem nic nie wniosły.centralny nie działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak to wszystyco znaczy common line(jakiego jest koloru w B3)?

Coś tak się uparł tego "common line'a"?

W moim poście zamień "szary" na "biało-czerwony" a "zielony" na "biało-czarny" i będzie działać zdalne sterowanie pod jednym warunkiem....na kablach z centralki pilota musi być plus.

ponieważ odpowiedzi które dostałem nic nie wniosły.centralny nie działa

Trudno, odpowiedzi dotyczyły montażu pilota w przypadku sprawnego centralnego ale skoro u Ciebie centralny nie działa to pilot tego nie naprawi.

 

Poczytaj sobie TUTAJ

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ponieważ odpowiedzi które dostałem nic nie wniosły.

to napisz że nie pomogliśmy a nie dublujesz pytania.. Jakiej firmy masz te piloty?

Próbowałeś podłączyć wg schematu który Ci wkleiłem?

Zapraszam do dyskusji bo wklejanie tego samego na nic, jeżeli chcesz rozwiązać problem..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Juz widziałem ten schemat ;)

Wykonywałeś jakieś działania? Podłączałeś już coś? Próbowałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności