pako720 Zgłoś #21 Napisano 23 Kwietnia 2010 podczepiam się do tematu biodisla piszcie kto tylko na tym jeździ jeździł albo ma zamiar jeździć ja kończe zbiornik i też zaleje biodisla z BLISKIEJ zobaczymy kumpel ma ibize 105KM PD i też teraz ma zamiar zacząć lać zobaczymy napisze pierwsze wrażenia z jazdy za jakieś 2 tygodnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #22 Napisano 24 Kwietnia 2010 Oki daj znać . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MłodyWilk22 Zgłoś #23 Napisano 1 Maja 2010 Panowie dałem się skusić na biodeisla - Bliska Polkowice. MASAKRA!!! Zalałem 30 literków... Trochę się pokręciłem po mieście, wypaliłem jeszcze zwykłę paliwo z węzy i **** zbita!!! Silnik zasał biodiesla i ledwo co jeździł - przestał jechac dynamicznie do 2 tyś obr/min i powyżej 2500obr/min zaczął słabnąc. Także użyteczne obroty były w zakresie 2000-2500. Myslałem, że zbieg okoliczności. Wymieniłem przepłwkę, która i tak powoli umierała już wcześniej... Niestety auto złapało muła i nic nie pomagało. Powyżej 120km/h nie było już czym jechać!!! Co dziwne(do tej pory nie wiem dla czego) turbo przy przygazówkach na wolnych obrotach przestało świeszczeć jak to było do tej pory. Myślałem, że coś z podciśniem i wogóle. Logi dynamiczne za dużo nie powiedziały.... No to wężyk w dłonie i wyssałem tą gnojówę do zera!!! Zatankowałem swieżego ON i autko zaczeło żyć!!! Trubinka nawet przy lekkiej przgazówce świszczy jak wczesniej - to mnie najbardziej dziwi, że na biodeislu ucichła prawie całkiem.... Zrobiłem narazie 20km na zwykłym dieslu. Dół już prawie doszedł do siebie i autko ciągnie od praktycznie jałowych tak jak powinno. Góra jeszcze ospała ale z kilometra na kilometr jest co raz lepiej. Mam nadzieję, że auto wróci do poprzedniej formy. Skoro inni jeżdzą na BIODIESLU i nie czują rzadnej różnicy to wychodzi na, że zalałem jakiejś cudwonej mixturki która napewno nie była biodieslem tylko jak to bywa na naszych stacjach zwykłym przekrętem. Tak czy siak jak mam dośc takich wynalazków. Nie ma pewności, że prawdziwy ON w dystrybutorze jest do końca prawdziwy a co dopiero taki BIODIESEL. Tam dopiero krętacze mają pole do popisu!!! Także jak ktoś chce to mam około 20 literków ,,BIO-CZEGOŚTAM" do oddania za free Dobrze, że mam jeszcze zwykłe wtryski które przepalą praktycznie wszystko Pompowtryski już raczej by się poddały... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Papuszka3 Zgłoś #24 Napisano 5 Maja 2010 No to ten wpis mnie trochę nastraszył. Miałem chęć w piątek zalać go biodieslem, teraz ma pietra :dupablada. W sumie to dopiero pierwsza taka opinia więc i może faktycznie żle trafiłeś. Tylko jeżeli mam i ja tak trafiać to moje pompowtryski mogą tego nie przeżyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #25 Napisano 5 Maja 2010 JA nie zalewam ale nie zalałbym jesli bym chciał na Bliskiej, to orlenowskie stacje a verwa we wrocku zamarzala ludziom przy -18, oczywiscie stacja stacji nierowna ale ja odpukac leje tylko shella zwyklego i nie mam problemow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passek Zgłoś #26 Napisano 5 Maja 2010 no moze dlatego ze z Bliskiej,kolega zalal benzynke na Bliskiej i pojechal na czyszczenie zbiornika i reszty,ja jezdzilem na bio-dieselku (ale nie z Bliskiej:-) i bylo ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #27 Napisano 5 Maja 2010 mnie nawet nie kusi taki bio-diesel.... kupilem kiedyś kilka litrów tego wynalazku do ciągnika ! i nawet on nie pracował prawidlowo (wyraźnie słabszy). więc mój passacik nie ma obaw że go tym zaleje. dostaje tylko to co najlepsze, paliwa uszlachetniane przez firmę SLOVNAFT. Silnik jak dla mnie jest bardziej elastyczny i bardziej wkręca się na obroty. ale podsumowywując Niech każdy robi jak uważa.... tylko niech uważa jak robi ps. jak komus polecą pompki to proszę o info w tym temacie pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cicione Zgłoś #28 Napisano 20 Maja 2010 A czy Ty wiesz co za syf lejesz pod tytułem ON ? ( ROPA) .Z tego co czytam to każdy ma problem z pompkami jeżdżąc na ON . Ropa to może i wychodzi z fabryki a do samochodu to Ty lejesz syf chrzczony przez nie jedne ręce. Miałem kiedyś disla i 4 lata na czerwonym ganiałem i w lepszej był kondycji niż nie jeden na na najlepszej ropie .Pamiętaj jedno - Polak wszystko potrafi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #29 Napisano 21 Maja 2010 to prawda miałem golfa II 1.6td i jak lałem opał to miał lepszego kopa i lepiej palił ja to sprawdzałem w okresie letnim nie wiem jak zimą . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RoGaz50 Zgłoś #30 Napisano 21 Maja 2010 Witam! Miałem chęć w piątek zalać go biodieslem, teraz ma pietra Ja nigdy nie zalewałem swojego auta biodieslem i nie będę z tej przyczyny, że ostrzegał mnie przed tym pierwszy własciciel samochodu (Austriak). Relacjonował mi jak kupowałem od niego auto, że jedyn jedyny raz pokusił się na zatankowanie biodiesla (w Wiedniu) i auto po 30 km wylądowało w service. Nie dopytywałem o szczegóły co nawaliło bo pewnie nie wiedział - (ich takie rzeczy nie interesują - oddają auto do service i tyle) ale mi powiedział, że autem nie dało się jeździć i po usunięciu usterki przy odbiorze auta mechanik z sevice VW ostrzegał go przed zalewaniem tego silnika biodieslem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #31 Napisano 21 Maja 2010 (edytowane) Miałem kiedyś disla i 4 lata na czerwonym ganiałem miałem golfa II 1.6td i jak lałem opał _pomysl Edytowane 21 Maja 2010 przez Majcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemek1975 Zgłoś #32 Napisano 22 Maja 2010 wniosek jest taki lepiej nie lac bio do diesla na pd troche kasy się zaostrzędzi ale potem jak sie coś zrypie to sa koszty masakryczne tak jak mój szwagier wlał biodisla jechalismy autostradą A4 auto zaczeło szarpać mówie mu żeby zgasił auto i zapalił a tu zonk auto juz nie zapaliło na dworze -10 stopni trzeba było czekac 1,5 godziny na lawete na warsztacie wymienił filtr paliwa wyssali bio coś tam zalał vervą i auto jezdi do tej pory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #33 Napisano 27 Maja 2010 -10 stopni Paliwa bio w zimie nawet nie sa oferowane,wiec nie ma sie co dziwić ze zamarzło. Ja zalałem dzisiaj na probe,porównałem korekcje wtryskiwaczy i na Bio spadly jak i spalanie na postoju o 0.1 l Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #34 Napisano 27 Maja 2010 Nie wiem jak pompki ale mogę się podzielić swoimi wrażeniami. Jak wszyscy wiemy Bio i Bio może być różne tak samo jak ON na jednej czy drugiej tankszteli Raz jak zatankowałem było ok nie wyczuwałem praktycznie żadnej różnicy może tylko troszkę ciężej palił jak był zimny (bardziej szarpało silnikiem) Innym razem tankowałem na tej samej tankszteli i samochód deczko osłabł i śmierdziało plackami jakbym jeździł na rzepaku/on (50/50-znam z autopsji w innym aucie) ale dolałem po czasie ON i poprawiło się Bio lałem tylko latem bo gdy temperatura spada nie ważne czy bio jest dobry czy gorszy - samochód gorzej zapala, więc jak już leje tylko latem, przy niższej temperaturze może taż zapychać filtr paliwa Więc zrobisz jak uważasz, musiał by się ktoś wypowiedzieć kto zrobił np 50-100kkm na BIOON po takim czasie można by coś więcej na ten temat powiedzieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #35 Napisano 28 Maja 2010 Oto logi,na kontrolce przejechane jakies 10KM dolane prawie 13l Bio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hutniczy Zgłoś #36 Napisano 28 Maja 2010 witam. a więć jezdzi ktoś BIO silnikiem TDI PD ? zastanawiam sie co robić.... mój motor to :golf IV 2002rok TDI PD 101KM AXR (przy okazji wie ktoś jaką norme emisji spalin ma ten motor?eruro 3?) i myśle zalać go BIO i ON pół na pół. mam kilka informacji dotyczących BIO z mojej stacji (niejest to bliska) Biopaliwem jest Bioester B100, produkowane przez PKN Orlen S.A., Płock, jest to produkt zgodny z normą WT 35/2010 i PN-EN 14214: 2009 oraz Rozporządzeniem MG-Dz.U. z dnia 22 stycznia 2009 r Bio kosztuje 4.00 ON 4.45 zna się ktoś z was na tych normach jakiej jakosci jest to bio? Wygląd tego paliwa jest ładny...zmieszałem w słoiku 0.5litra Bio i ).5 litra ON i wygląda paliwko dobrze, zapach prawie jak czysty ON, ładnie sie wymieszało i po 2 dniach nic nie osiadło na dnie.... prosze o wypowiedż. dzieki VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #37 Napisano 28 Maja 2010 (edytowane) a więć jezdzi ktoś BIO silnikiem TDI PD ? Jeśli nie masz zakazu na klapce paliwowej - możesz lać jeśli masz instrukcję do auta jest tam też napisane, albo możesz lub zabronione Edit: Volvo FH12 śmigają na BIO i nic im nie jest -przebiegi miesięczne ~30tyś km Edytowane 28 Maja 2010 przez Majcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #38 Napisano 28 Maja 2010 przy okazji wie ktoś jaką norme emisji spalin ma ten motor?eruro 3?) Euro 3. Żołta nakleja emisji spalin w De Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hutniczy Zgłoś #39 Napisano 30 Maja 2010 - czyli jak jest euro 3 to na Bio można jezdzic ? - a są jakieś normy VW odnosie bio? ilość biokomponętów czy cos takiego? - jak bio paliwo jest B100 tzn że ma 100% biokomponętów? na tą klapkę wlewu paliwa jeszcze niepopatrzyłem, popatrze i zobacze co tam pisze. dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hutniczy Zgłoś #40 Napisano 31 Maja 2010 na klapce wlewy paliwa nic o bio niepisze, pisze tylko "Diesel Gazole" i są wartości jakimi pompować koła. a w książce auta z TDI pd AXR 101KM 2002 r pisze tak : dieselkraftstoff der dieselkraftstoff mub der DIN EN 590 entssprechen CZ nicht niedriger als 51 RME - kraftstoff (biodiesel) entsprechend DIN E 51 606 fehrzeuge mit dieselmotor konnen auch mit dem RME - kraftstoff rapsolfettsaure methyl ester betrieben werden. Wenn sie biodiesel tanken, verwenden sie bitte nur RME - kraftstoff! wo RME - Kraftstoff zu erhalten ist erfragen sie bitte bei ihrem volkswagen - betrieb oder bei einem automobilclub. beachten sie auch die hinweise in haft 3.1 unter "tanken" hinweise die fahrleistungen konnen geringfugig niedriger sein der kraftstoffverbrauch kann geringfugig hoher sein wenn sie kraftstoff verwenden der von der norm abweicht kann das kraftstoffilter verstopfen RME ist wintertauglich bis ca. - 10 bei aubentemperaturen unter -10 empfehlen wir dieselkraftstoff zu tanken w przetłumaczeniu na PL: olej napędowy oleju napędowego z normą DIN EN entssprechen MUB 590 CZ nie jest niższa niż 51 RME - paliwo (biodiesel)</SPAN> zgodnie z DIN E 51 606 fehrzeuge z silnikiem Diesla może być obsługiwany z RME - rapsolfettsaure ester metylowy paliwa. Jeżeli wypełnić biodiesel, tylko korzystać RME - paliwa! gdzie RME - paliwa, jest pobranie go należy zwrócić się w ich firmie Volkswagen - lub automobilklubu w jednym. zwrócić uwagę na wskazówki w 3.1 pod termin "zbiornik" porady Wydajność może być niższa geringfugig zużycia paliwa może być wysoki geringfugig jeśli będą korzystać z paliwa odbiega od normy mogą zablokować filtr paliwa RME nadaje się na zimę do około - 10 aubentemperaturen poniżej -10, zalecamy, aby wypełnić oleju napędowego</SPAN></SPAN> co o tym myslicie? Bio z ON pół na pół chyba śmiało można wlać? </SPAN> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach