embeem79 Zgłoś #21 Napisano 16 Grudnia 2008 moj tez sie swieci ale ja juz mu doleje:eek: pozdrawam i powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MILEK Zgłoś #22 Napisano 21 Grudnia 2008 50 zł mnie to kosztowało... ale jest już ok. Ponoć te kompy często tak mają że jak im się coś zapali to już gasnąć nie chce... aż strach pomyśleć ile ja mam tych kontrolek w aucie he he Tak sobie teraz siedzę i liczę moje wydatki zaplanowane miałem na całość 20 tyś a samo auto kosztowało 20 do tego doszły wszelkie opłaty ( taryfa expresowa ) przegląd rejestracja itp itd 2 tyś Rozrząd na szczęście pamiętałem o znajomym mechaniku ... i zrobił mi to za 700 zł ( pasek rolka napinająca + olej + filtry bez pompy bo stwierdził że nie ma sensu wymieniać ) i tu się pochwalę bo stwierdził że silnik jest czysty suchy pięknie pracuje aż miło słuchać do tego doszły opony zimowe 600 zł oraz 2 zabezpieczenia jedno elektroniczne a jedno mechaniczne ( na skrzynię i na fale radiowe ) 800 zł Teraz muszę odpalić kalkulator Czyli samych opłat 4100 zł ... za te pieniądze dostałbym pięknego zadbanego golfa II ... ehhh Czas wziąść siekierę i jechać po choinkę do lasu... tylko że w dzień jest za jasno... a w nocy nie będę widział co wycinam... Tak się jeszcze zastanawiam nad swoim radiem... jest oryginalne z tego auta mam nawet dokumenty od niego ale bez kodu ( karteczka wycięta ) jak auto jest wyłączone i zamknięte to mruga czerwona dioda... gdy wsadzę kluczyk i przekręcę przestaje... ale czasami po włączeniu radio chodzi 30 sekund i samoczynnie się wyłącza... jak nacisnę by włączyć znowu chodzi przez 30 sekund i znowu się wyłącza... wczoraj się wku...iłem i naduszałem wszystkie przyciski jakie były i teraz gra dobrze... jak odpalam auto to i radio gra a jak gaszę to i radio gaśnie... ot niemiecka technologia...( zwie się Beta V ) gdyby ktoś wiedział jaki przycisk jest za to odpowiedzialny to miło by było Poczytałem trochę na forum i dowiedziałem się już dlaczego grają mi tylko przednie głośniki... ponoć tak już jest w tej wersji... teraz zastanawiam się czy wywalić to radio ( beta V na kasety ) i wsadzić moje stare Sony z mp3 czy może podpiąć to Sony pod tą Beta ( jako zmieniarkę ) + tubę basową ale nie po to by straszyć dziewczyny na ulicy ale ze względu na wadę słuchu ... Bosze... ale się rozpisałem... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MILEK Zgłoś #23 Napisano 23 Sierpnia 2009 jak miło czyta się to co napisało się tyle miesięcy temu... heh dziś spotkało mnie to samo ... po przejechaniu około 8000 - 9000 kilometrów ubyło 0,5 litra 10W40 Mobil no i znowu zapaliła się żółta cholera i znowu normalnymi sposobami nie idzie jej wykasować i znowu pojadę do tego samego elektryka i znowu zrobi mi to w 10 sekund znowu zdejmie obudowę przy zbiorniku płynu od wspomagania kierownicy znowu powie bym wsiadł w auto i włączył zapłon i wyłączył i włączył i znowu nie będę wiedział co On tam robił Swoją drogą muszę nauczyć się zaglądać pod maskę... i sprawdzać stan oleju na bagnecie zawsze gdy dolewam płyn do spryskiwaczy... ale tak to jest jak się zawsze miało benzyniaki... w nich nigdy nie ubywało oleju... no w FSO 1500 tak ale to już inna bajka... Moje radio nadal jest dla mnie ogromną zagadką... ale już wiem że problem rozwiązuje się naciskając scan... wyszuka sobie stacje zaprogramuje i działa perfekcyjnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
archi4lo Zgłoś #24 Napisano 17 Lipca 2014 Witam, mam pytanie w jaki sposó pokazuje się informacja o niskim poziomie oleju? słyszałem wersje, ze kontrolka od cisnienia oleju, która jest czerwona zapali się na pomarańczowo jeśli będzie niski poziom oleju ale nie wiem ile w tym prawdy???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #25 Napisano 17 Lipca 2014 Witam, mam pytanie w jaki sposó pokazuje się informacja o niskim poziomie oleju? słyszałem wersje, ze kontrolka od cisnienia oleju, która jest czerwona zapali się na pomarańczowo jeśli będzie niski poziom oleju ale nie wiem ile w tym prawdy????A przeczytałeś kilka pierwszych postów tego tematu ..? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
archi4lo Zgłoś #26 Napisano 18 Lipca 2014 przeczytałem ale nie zauważyłem by była odpowiedź na to co mnie interesuje- czyli czy konkretnie jest to jedna i ta sama kontrolka tylko potrafi zapalić się na 2 kolory, czerwony do niskiego ciśnienia oleju a pomarańczowy do niskiego poziomu oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #27 Napisano 18 Lipca 2014 czy konkretnie jest to jedna i ta sama kontrolka tylko potrafi zapalić się na 2 koloryTak, to ta sama kontrolka.http://forum.vw-passat.pl/threads/8844-Pełny-opis-kontrolek-wyświetlających-się-na-liczniku-w-3B!!?p=92519&viewfull=1#post92519 18. [center:d7c12b1694]CIŚNIENIE I POZIOM OLEJU W SILNIKU[/center:d7c12b1694]Lampka sygnalizacyjna zapala się po włączeniu zapłonu i sprawdza przez kilka sekund system. Jeżeli nie gaśnie i dod.słyszymy 3-krotny dźwięk ostrzegawczy, to należy nie uruchamiać silnika i sprawdzić stan oleju. Lampka miga na czerwono za niskie ciśnienie oleju Jeśli w czasie jazdy, przy obrotach powyżej 1500/min kontrolka miga, to należy niezwłocznie się zatrzymać i sprawdzić poziom oleju. Gdy jest w normie, to nie można uruchamiać silnika i należy wezwać fachową pomoc. Lampa świeci się na żółto poziom oleju za niski Należy sprawdzić poziom oleju po najbliższym tankowaniu i w razie potrzeby uzupełnić. !Otwarcie pokrywy silnika dezaktywuje system. Swoje działanie wznawia po przejechaniu ok.100m Lampka miga na żółto czujnik poziomu oleju silnikowego Jeśli wystąpiła usterka w czujniku kontrolującym stan oleju w silniku, to kontrolka miga wielokrotnie i słyszalny jest dźwięk ostrzegawczy. W czasie od wykrycia usterki do wizyty w warsztacie, należy regularnie sprawdzać poziom oleju, najlepiej przy tankowaniu pojazdu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
email78 Zgłoś #28 Napisano 22 Lipca 2014 jak miło czyta się to co napisało się tyle miesięcy temu... heh dziś spotkało mnie to samo ... po przejechaniu około 8000 - 9000 kilometrów ubyło 0,5 litra 10W40 Mobil no i znowu zapaliła się żółta cholera i znowu normalnymi sposobami nie idzie jej wykasować i znowu pojadę do tego samego elektryka i znowu zrobi mi to w 10 sekund znowu zdejmie obudowę przy zbiorniku płynu od wspomagania kierownicy znowu powie bym wsiadł w auto i włączył zapłon i wyłączył i włączył i znowu nie będę wiedział co On tam robił Swoją drogą muszę nauczyć się zaglądać pod maskę... i sprawdzać stan oleju na bagnecie zawsze gdy dolewam płyn do spryskiwaczy... ale tak to jest jak się zawsze miało benzyniaki... w nich nigdy nie ubywało oleju... no w FSO 1500 tak ale to już inna bajka... Moje radio nadal jest dla mnie ogromną zagadką... ale już wiem że problem rozwiązuje się naciskając scan... wyszuka sobie stacje zaprogramuje i działa perfekcyjnie. Kolego nie musisz patrzeć nikomu na ręce. Wystarczy samemu po zapaleniu się kontrolki niskiego poziomu oleju( pomarańczowa) zatrzymać auto , podnieść maskę do góry i zamknąć a lampka zgaśnie. Ot cała filozofia. A Ty pewnie jeszcze płacisz za to że udaję ze coś robi :hehe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nemosto Zgłoś #29 Napisano 8 Grudnia 2014 Panowie a u mnie jest inaczej..wkładam kluczyk świeca kontrolki potem gasną( wiadomo) i pojawia się na chwile kontrolka właśnie od niskiego poziomu oleju potem gaśnie no i gong - komunikat o oleju..czyżby już padał czujnik?? Pozwoliłem sobie zacytować jednego kolegę.Ale u mnie właśnie sie tak wczoraj zrobiło po raz pierwszy.Co to może oznaczać ????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szefol84 Zgłoś #30 Napisano 26 Kwietnia 2016 (edytowane) Cześć. Mam pytanie związane z tym czujnikiem poziomu oleju. Wpierw napiszę dla jasności co się wydarzyło że myslę że to czujnik poziomu oleju w silniku. Pewnego dnia gdy mój 5 letni syn był znudzony postanowiłem pokazać mu jak się sprawdza poziom oleju w silniku. Cały zadowolony prowadziłem wykład synowi pokazując "bagnet" i wycierając go szmatką. Dotarliśmy do momentu gdzie ponownie wkładam bagnet. Wyciągając go powiedziałem o cholera- bagnet był suchy. Radzio(syn) zapytał jaka cholera to mu powiedziałem że taka co wypiła mi olej z silnika. zapakowałem syna do samochodu i szybciutko do sklepu po olej. Zakupiłem taki jaki był. Silnik przyjął 2 litry oleju i stan na bagnecie był optymalny. Teraz czyi 14 dni po dolaniu stan na bagnecie taki sam jak po dolaniu oleju-czyli nic nie ubywa. Nigdy nie zauważyłem jakichś wycieków oleju a zwracam na to uwagę, samochód również nie kopci. Doszedłem do wniosku że poprzedni właściciel nie dolewał oleju bo kontrolka mu nie świeciła. Teraz moje pytanie przy jakim stanie oleju w misce olejowej kontrolka poziomu oleju powinna się zapalić. Sądzę że skoro oleju wchodzi 4 litry to przy 2 litrach powinna się zapalić. Przeczytałem cały ten temat i już wiem że podpięcie pod komputer mnie czeka wtedy będę miał pewność czy czujnik jest dobry( i jeżeli tak będzie to znaczy że ubytek oleju może być przynajmniej 50%). Samochód to VW B5 1,9TDI (AFN), automat. Dziękuję za odpowiedź i pozdRawiam. Edytowane 26 Kwietnia 2016 przez szefol84 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stuntday Zgłoś #31 Napisano 26 Kwietnia 2016 (edytowane) Posiadam paska z silnikiem avf ale gdy mi się pocil dość mocno z pod klawiatury to gdy jechałem na trasie kontrolka zawsze się zapalała gdy na bagnecie był poziom bliski minimalnemu i wystarczyło dolać z 250-300 ml aby na bagnecie była pełna norma koło maxa Edytowane 26 Kwietnia 2016 przez Stuntday Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szefol84 Zgłoś #32 Napisano 26 Kwietnia 2016 Zenek dzięki czyli kontrolka nie działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stuntday Zgłoś #33 Napisano 26 Kwietnia 2016 Wiesz Ja nie stwierdzam jak u Ciebie powinno być, poprostu opisałem swój przypadek ale podejżewam że coś faktycznie jest u Ciebie nie tak jeżeli dolales tyle oleju a kontrolka nie swiecila. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szefol84 Zgłoś #34 Napisano 26 Kwietnia 2016 Zenek wydaje mi się że miskę olejową jak i czujnik mam te same, pomimo że masz samochód po lifcie. Nie zaszkodzi mi podłączenie pod komputer.Jedynie portfel schudnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stuntday Zgłoś #35 Napisano 26 Kwietnia 2016 Podłączenie nie jest bardzo drogie a przy okazji coś może jeszcze wykaże. Jak już podepnie można by było sprawdzić korekcję na wtryskach, zobaczyć czy wszystkie są podobnych wartości. U mnie na przykład jak na 3 kiedyś były korekcję odstajace od reszty cylindrów i podobno albo powolutku pierścienie się na nim kończą albo coś lekko z zaworkami. Ale jeżeli tyle oleju dolales to warto było by posprawdzac kilka rzeczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szefol84 Zgłoś #36 Napisano 26 Kwietnia 2016 Dzisiaj samochód oddałem machanikowi do wymiany rozrządu i wszystkich płynów ustrojowych wraz z filtrami. Okazuje się że uszczelka pod klawiaturą jest do wymiany. Oczywiście pod kompa też go podepne. Ale jestem pewien że czujnik poziomu oleju do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stuntday Zgłoś #37 Napisano 26 Kwietnia 2016 W tych silnikach uszczelka pod klawiaturą to częsta przypadłość, przy jej wymianie jednak bym kupił od razu w komplecie gumki do śrub od klawiatury bo z własnego doświadczenia wiem że gdy auto ma już większy przebieg to sama uszczelka nie wystarcza. Gdyby gumki nie były dostępne to jest na to domowy patent a mianowicie kupuje się o-ringi na te śruby żeby lepiej się doszczelniły przy dokręcaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #38 Napisano 12 Lipca 2016 Cześć, Nie działa mi czujnik otwarcia maski, jak w tej sytuacji skasować zółta kontrolkę oleju? Czy można to zrobić przez VCDS? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hubcio Zgłoś #39 Napisano 12 Lipca 2016 Można też odpiąć kleme. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #40 Napisano 13 Lipca 2016 Odpięcie klemy nie pomogło, kontrolka nadal swieci, na dodatek coś sie zrypało z drzwiami pasażera, bo szyba po opuszczeniu i zamknieciu drzwi nie domyka sie o ten 1 cm ( Passat CC) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach