Skocz do zawartości
Gość Kokobadu

Tempomat a kierownica wielofunkcyjna

Rekomendowane odpowiedzi

a zwijak mam dokładnie taki jak pod kierownicą przecież napisałem ,że "zapasowy".

rozumiem, że do wielofunkcyjnej. Czy ta oferta jest jeszcze aktualna i co do ceny chciałbym się dowiedzieć. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam prośbę o jakiś schemat podłączenia kier. multifunkcyjnej bo jeszcze nigdzie na forum tego nie znalazłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie będę zakładał nowego tematu mam nadzieje ze ktoś odpowie na nurtujące mnie pytanie a mianowicie kolega ma kierownice wielofunkcyjna w swoim b5 fl ostatnio miał małą stłuczkę swoim paskiem wypaliły 2 poduszki (kierownica,poducha pasażera) od tego momentu nie działają przyciski w kierownicy (klakson,radio,tempomat) i moje pytanie brzmi czym to jest spowodowane bo nie chciał by wymieniać całej kierownicy tylko poduchę i element który jest odpowiedzialny za niedziałanie przycisków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie już nie aktualne problem rozwiązany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pytanie już nie aktualne problem rozwiązany

 

mozna wiedziec jak rozwiazany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam wielofunkcyjna ale tempomat mi smiga cała lewa strona a radio nie hula znaczy sterowanie radiem nie działa jakies sugestie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam wielofunkcyjna ale tempomat mi smiga cała lewa strona a radio nie hula znaczy sterowanie radiem nie działa jakies sugestie???

 

Witam

Mam dokładnie to samo. Działają tylko przyciski z lewej strony kierownicy, czyli te od tempomatu, a od radia nie działają. Od strony radia wszystkie wtyki podociskałem, także wychodzi, że to od strony kierownicy. Co to może być i czy samemu dam radę coś zrobić.

 

pytanie już nie aktualne problem rozwiązany

można wiedzieć jak został rozwiązany problem

Edytowane przez elektrod

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z dokumentacji wynika że trzeba sprawdzić połączenie modułu sterownika kierownicy J453. Teraz wszystko zależy od tego czy mamy radio Delta/Gamma czy Navigacje.

 

Dla radia Delta/Gamma:

W module J453 jest to pin 5 przewód koloru fioletowego, idzie on bezpośrednio do zielonej małej wtyczki w radiu pin 11.

 

Dla Navigacji:

Połączenie jest za pomocą magistrali dwu-przewodowej Can, piny 1,3 sterownika J453. W Navigacji trzeba by sprawdzić czy Can do niej dochodzi ale podejżewam że jeżeli działa to musi dochodzić.

 

Przez Vag można się połączyć z modułem sterownika kierownicy w odpowiednim kanale, może będą tam jakieś błędy albo możliwość przetestowania działania samych przycisków, aby wyeliminować możliwość ich uszkodzenia w samej kierownicy.

 

Fizycznie system działa tak że w kierownicy jest moduł do którego podpięte są wszystkie przyciski łącznie z klaksonem, wychodzi z niego jednoprzewodowa magistrala która wchodzi do sterownika kierownicy J453 i od rozprowadza sygnały sterujące tempomatem, klaksonem, Can, magistrala jednoprzewodowa do radia i ewentualnie do zestawu głośnomówiącego

 

Sam też już skompletowałem wszystkie części aby zmienić kierownice na multifunkcje, zostało już tylko podpięcie sterownika czyli zabawa z kabelkami....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sam też już skompletowałem wszystkie części aby zmienić kierownice na multifunkcje, zostało już tylko podpięcie sterownika czyli zabawa z kabelkami....

 

mi został zakup jaśka ale jak zrobisz to podziel się manualem, sam chętnie skorzystam z Twojej rady ;)

powiedz mi tylko jaki przekaźnik powinienem zastosować przy navi mcd 451 czy 452?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sam też już skompletowałem wszystkie części aby zmienić kierownice na multifunkcje, zostało już tylko podpięcie sterownika czyli zabawa z kabelkami....

 

jak tam Grzegorz kiera zamontowana?

ja też mam już komplet ale zanim zacznę montować chciałbym zebrać wszystkie potrzebne dane do jej montażu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie pilna sprawa, może wypowiedzieć się ktoś mający auto z 2001 roku, navi mcd oraz multifunkcyjną kierownicę jaki przekaźnik do jej sterowania ma wrzucony 451 czy 452

z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie,

Odgrzebuję troszke już stary wątek, ale nie mogę znaleźć żadnej odpowiedzi na mój problem - otóż mam kierownicę wielofunkcyjną, ale ona nie działa. Tak już było od kupna samochodu, ale chce z tym coś zrobić bo przez to nie moge też korzystać z tempomatu, który mogę włączyć, ale tylko tyle. Czy gdyby to był bezpiecznik to jest on tylko od kiery czy jeszcze od czegos innego i cos jeszcze by nie działało (nie mam navi, ani grzanych siedzeń)? Jak Waszym zdaniem najlepiej podejść do tematu. Mam też VAG`a, jednak wirtuozem nie jestem więc potrzebowałbym podpowiedzi co sprawdzić.

z góry dzięki za pomoc!!

Edytowane przez strumyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącz Vaga, wejdź w moduł kierownicy multifunkcyjnej 16, później możesz sprawdzić ewentualne błędy i w Measurning Blocks [08], zacznij od kanału 001 i naciskając przyciski na kierownicy, patrz czy w okienkach zmieniają się wartości. Potem kanał 002 i to samo. Jeżeli wartości się zmieniają po wciskaniu przycisków, czyli kierownica jest sprawna, problemy będą gdzieś z wiązką do poszczególnych modułów.

Jakbyś zdjął osłonę pod kierownicą to sprawdź jeszcze czy jest przekaźnik do tej kiery i jaki ma numer.

A jak jest z bezpiecznikiem to nie wiem. Zapytaj Bartka (Mr. X).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tym VAG`iem będę musiał pomysleć, natomiast bezpieczniki sprawdzałem. Są ok. Czy możesz mi podpowiedzieć który przekaźnik i gdzie dokładnie jest pod kierownicą? też to sprawdzę. Wielkie dzięki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy możesz mi podpowiedzieć który przekaźnik i gdzie dokładnie jest pod kierownicą?

 

Jakbyś zdjął osłonę pod kierownicą

 

Przekaźnik, którego szukasz ma nr 451 lub 452. Fotki tutaj: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=104820

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem VAG`a i sprawdziłem jaki rodzaj błędu wyskoczył

http://imageshack.us/f/148/bdkierownicy.jpg/

Rzućcie proszę okiem czy coś to Wam mówi - jeśli tak to co robić dalej? Przekaźnika jeszcze nie sprawdziłem, ale zrobie to jutro jeśli bedzie trzeba (i tu pytanie czy trzeba?).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, rzućcie proszę fachowym okiem co to może być - czy brak komunikacji oznacza, że jakieś kable gdzieś się wypięły czy też to np. problem z przekaźnikiem? Bezpieczniki sprawdziłem, na dniach sprawdzę też (przez podmianę na inny) przekaźnik, jak to nie pomoże to zdejmę poduszkę i zobaczę czy tam jest wszystko wpięte i na tym się moje pomysły kończą niestety.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podłączyłem VAG`a i sprawdziłem jaki rodzaj błędu wyskoczył

http://imageshack.us/f/148/bdkierownicy.jpg/

Rzućcie proszę okiem czy coś to Wam mówi - jeśli tak to co robić dalej? Przekaźnika jeszcze nie sprawdziłem, ale zrobie to jutro jeśli bedzie trzeba (i tu pytanie czy trzeba?).

http://www.vwonline.pl/kody-usterek/677-01426.html więc chyba będziesz musiał zdjąć poduchę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Mielke, czyli jednak...no nic, trzeba będzie zatem odłączyć aku i powyginać się ze śrubokrętem... mam nadzieję, że pójdzie sprawnie i bez komplikacji, napiszę jak się przez to przegryzę.

 

Faktycznie problem był u mnie z kablami bezpośrednio pod poduszką - wypięły się z wtyczki. Po małej interwencji wszystko śmiga jak w nowym na szczescie!

Edytowane przez strumyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności