crazy Zgłoś #21 Napisano 11 Października 2009 a zwijak mam dokładnie taki jak pod kierownicą przecież napisałem ,że "zapasowy". rozumiem, że do wielofunkcyjnej. Czy ta oferta jest jeszcze aktualna i co do ceny chciałbym się dowiedzieć. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mpmichu Zgłoś #22 Napisano 12 Października 2009 Ponawiam prośbę o jakiś schemat podłączenia kier. multifunkcyjnej bo jeszcze nigdzie na forum tego nie znalazłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwel Zgłoś #23 Napisano 28 Czerwca 2010 Nie będę zakładał nowego tematu mam nadzieje ze ktoś odpowie na nurtujące mnie pytanie a mianowicie kolega ma kierownice wielofunkcyjna w swoim b5 fl ostatnio miał małą stłuczkę swoim paskiem wypaliły 2 poduszki (kierownica,poducha pasażera) od tego momentu nie działają przyciski w kierownicy (klakson,radio,tempomat) i moje pytanie brzmi czym to jest spowodowane bo nie chciał by wymieniać całej kierownicy tylko poduchę i element który jest odpowiedzialny za niedziałanie przycisków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwel Zgłoś #24 Napisano 28 Czerwca 2010 pytanie już nie aktualne problem rozwiązany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #25 Napisano 28 Czerwca 2010 pytanie już nie aktualne problem rozwiązany mozna wiedziec jak rozwiazany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mazaki Zgłoś #26 Napisano 2 Lipca 2010 ja mam wielofunkcyjna ale tempomat mi smiga cała lewa strona a radio nie hula znaczy sterowanie radiem nie działa jakies sugestie??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elektrod Zgłoś #27 Napisano 4 Lutego 2011 (edytowane) ja mam wielofunkcyjna ale tempomat mi smiga cała lewa strona a radio nie hula znaczy sterowanie radiem nie działa jakies sugestie??? Witam Mam dokładnie to samo. Działają tylko przyciski z lewej strony kierownicy, czyli te od tempomatu, a od radia nie działają. Od strony radia wszystkie wtyki podociskałem, także wychodzi, że to od strony kierownicy. Co to może być i czy samemu dam radę coś zrobić. pytanie już nie aktualne problem rozwiązany można wiedzieć jak został rozwiązany problem Edytowane 4 Lutego 2011 przez elektrod Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #28 Napisano 4 Lutego 2011 Z dokumentacji wynika że trzeba sprawdzić połączenie modułu sterownika kierownicy J453. Teraz wszystko zależy od tego czy mamy radio Delta/Gamma czy Navigacje. Dla radia Delta/Gamma: W module J453 jest to pin 5 przewód koloru fioletowego, idzie on bezpośrednio do zielonej małej wtyczki w radiu pin 11. Dla Navigacji: Połączenie jest za pomocą magistrali dwu-przewodowej Can, piny 1,3 sterownika J453. W Navigacji trzeba by sprawdzić czy Can do niej dochodzi ale podejżewam że jeżeli działa to musi dochodzić. Przez Vag można się połączyć z modułem sterownika kierownicy w odpowiednim kanale, może będą tam jakieś błędy albo możliwość przetestowania działania samych przycisków, aby wyeliminować możliwość ich uszkodzenia w samej kierownicy. Fizycznie system działa tak że w kierownicy jest moduł do którego podpięte są wszystkie przyciski łącznie z klaksonem, wychodzi z niego jednoprzewodowa magistrala która wchodzi do sterownika kierownicy J453 i od rozprowadza sygnały sterujące tempomatem, klaksonem, Can, magistrala jednoprzewodowa do radia i ewentualnie do zestawu głośnomówiącego Sam też już skompletowałem wszystkie części aby zmienić kierownice na multifunkcje, zostało już tylko podpięcie sterownika czyli zabawa z kabelkami.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #29 Napisano 6 Lutego 2011 Sam też już skompletowałem wszystkie części aby zmienić kierownice na multifunkcje, zostało już tylko podpięcie sterownika czyli zabawa z kabelkami.... mi został zakup jaśka ale jak zrobisz to podziel się manualem, sam chętnie skorzystam z Twojej rady powiedz mi tylko jaki przekaźnik powinienem zastosować przy navi mcd 451 czy 452? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #30 Napisano 27 Kwietnia 2011 Sam też już skompletowałem wszystkie części aby zmienić kierownice na multifunkcje, zostało już tylko podpięcie sterownika czyli zabawa z kabelkami.... jak tam Grzegorz kiera zamontowana? ja też mam już komplet ale zanim zacznę montować chciałbym zebrać wszystkie potrzebne dane do jej montażu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #31 Napisano 1 Maja 2011 panowie pilna sprawa, może wypowiedzieć się ktoś mający auto z 2001 roku, navi mcd oraz multifunkcyjną kierownicę jaki przekaźnik do jej sterowania ma wrzucony 451 czy 452 z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strumyk Zgłoś #32 Napisano 3 Lipca 2011 (edytowane) Cześć Panowie, Odgrzebuję troszke już stary wątek, ale nie mogę znaleźć żadnej odpowiedzi na mój problem - otóż mam kierownicę wielofunkcyjną, ale ona nie działa. Tak już było od kupna samochodu, ale chce z tym coś zrobić bo przez to nie moge też korzystać z tempomatu, który mogę włączyć, ale tylko tyle. Czy gdyby to był bezpiecznik to jest on tylko od kiery czy jeszcze od czegos innego i cos jeszcze by nie działało (nie mam navi, ani grzanych siedzeń)? Jak Waszym zdaniem najlepiej podejść do tematu. Mam też VAG`a, jednak wirtuozem nie jestem więc potrzebowałbym podpowiedzi co sprawdzić. z góry dzięki za pomoc!! Edytowane 3 Lipca 2011 przez strumyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #33 Napisano 4 Lipca 2011 Podłącz Vaga, wejdź w moduł kierownicy multifunkcyjnej 16, później możesz sprawdzić ewentualne błędy i w Measurning Blocks [08], zacznij od kanału 001 i naciskając przyciski na kierownicy, patrz czy w okienkach zmieniają się wartości. Potem kanał 002 i to samo. Jeżeli wartości się zmieniają po wciskaniu przycisków, czyli kierownica jest sprawna, problemy będą gdzieś z wiązką do poszczególnych modułów. Jakbyś zdjął osłonę pod kierownicą to sprawdź jeszcze czy jest przekaźnik do tej kiery i jaki ma numer. A jak jest z bezpiecznikiem to nie wiem. Zapytaj Bartka (Mr. X). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strumyk Zgłoś #34 Napisano 4 Lipca 2011 Z tym VAG`iem będę musiał pomysleć, natomiast bezpieczniki sprawdzałem. Są ok. Czy możesz mi podpowiedzieć który przekaźnik i gdzie dokładnie jest pod kierownicą? też to sprawdzę. Wielkie dzięki za info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asedas Zgłoś #35 Napisano 4 Lipca 2011 Czy możesz mi podpowiedzieć który przekaźnik i gdzie dokładnie jest pod kierownicą? Jakbyś zdjął osłonę pod kierownicą Przekaźnik, którego szukasz ma nr 451 lub 452. Fotki tutaj: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=104820 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strumyk Zgłoś #36 Napisano 5 Lipca 2011 Podłączyłem VAG`a i sprawdziłem jaki rodzaj błędu wyskoczył http://imageshack.us/f/148/bdkierownicy.jpg/ Rzućcie proszę okiem czy coś to Wam mówi - jeśli tak to co robić dalej? Przekaźnika jeszcze nie sprawdziłem, ale zrobie to jutro jeśli bedzie trzeba (i tu pytanie czy trzeba?). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strumyk Zgłoś #37 Napisano 21 Lipca 2011 Koledzy, rzućcie proszę fachowym okiem co to może być - czy brak komunikacji oznacza, że jakieś kable gdzieś się wypięły czy też to np. problem z przekaźnikiem? Bezpieczniki sprawdziłem, na dniach sprawdzę też (przez podmianę na inny) przekaźnik, jak to nie pomoże to zdejmę poduszkę i zobaczę czy tam jest wszystko wpięte i na tym się moje pomysły kończą niestety..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #38 Napisano 21 Lipca 2011 Podłączyłem VAG`a i sprawdziłem jaki rodzaj błędu wyskoczyłhttp://imageshack.us/f/148/bdkierownicy.jpg/ Rzućcie proszę okiem czy coś to Wam mówi - jeśli tak to co robić dalej? Przekaźnika jeszcze nie sprawdziłem, ale zrobie to jutro jeśli bedzie trzeba (i tu pytanie czy trzeba?). http://www.vwonline.pl/kody-usterek/677-01426.html więc chyba będziesz musiał zdjąć poduchę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strumyk Zgłoś #39 Napisano 21 Lipca 2011 (edytowane) Wielkie dzięki Mielke, czyli jednak...no nic, trzeba będzie zatem odłączyć aku i powyginać się ze śrubokrętem... mam nadzieję, że pójdzie sprawnie i bez komplikacji, napiszę jak się przez to przegryzę. Faktycznie problem był u mnie z kablami bezpośrednio pod poduszką - wypięły się z wtyczki. Po małej interwencji wszystko śmiga jak w nowym na szczescie! Edytowane 5 Sierpnia 2011 przez strumyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach