Skocz do zawartości
mandzynek

wskaznik temperatury silnika i czujnik temp

Rekomendowane odpowiedzi

czujnik bardzo łatwo sie wyjmuje,

tam jest taka zawleczka wysuwasz ja i wyjmujesz czujnik na nim jest taka uszczelka gumowa ( oring ) i pewnie ona przepuszcza i ucieka ci płyn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

domyslilem sie ze tak sie wyciaga ale nie wiem czy faktycznie przez ta uszczelke moze przeciekac. A czy jak wyciagne czujnik to mi bedzie sie lał płyn? bo nie wiem czy musze najpierw go troche spuscic. I dlaczego termostat mi sie nie otwiera? zwalil sie czy moze byc tego jakis inny powod??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat się otwiera na bank. Gdyby był zamknięty to płyn w silniku by się zagotował a wskazówka temp. na czerwonym polu. Dalsze to uszkodzenie silnika.

Może zrób tak: wysusz mokre miejsce [szmatą, gorącym powietrzem], odpal silnik i staraj się zauważyć miejsce wycieku.

Nie szkodzi powtórzyć kilka razy a później myśleć o naprawie.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tak, niby sie termostat otwiera ale waz dolny ciagle zimny temperatura max.90st. nawet w garażu, auto sie nagrzewa do 90st na odcinku 15kn predkos 70-km\h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chcialem sprawdzic czy sie wiatrak włancza ale nie mozna go zagrzac wiecej jak 90st. nawet w garażu gdzie jest 15st.

i dlaczego waz dolny jest bardzo zimny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chcialem sprawdzic czy sie wiatrak włancza ale nie mozna go zagrzac wiecej jak 90st. nawet w garażu gdzie jest 15st.

i dlaczego waz dolny jest bardzo zimny

Bo termostat ci się nie otworzył i nie puscił wody na duzy obieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to wiem ze sie nie otworzył

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to wiem ze sie nie otworzył

To po co pytasz - czemu wąż jest zimny? Może go kocem trzeba owinąć :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musisz go dłużej pogrzać a najlepiej się przejechać bo na postoju to go raczej nie zagrzejesz chyba że będzie chodził z godzinę dochodzi do 90 i koniec tymbardziej że cały czas chodzi wiatrak od chłodnicy ja wczoraj wymieniałem termostat i żeby dolny wąż zrobił się ciepły to musiałem go grzać z 40 minut i to na wyższych obrotach i też w garażu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co tak na postoju grzać? Nie lepiej było wyjechać na chwilę przegonić trochę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w garażu klekotał ponad godzine, i max 90st. złapał

trasa ponad 100km tez max 90st

jak go nagrzac powyzej 90st

ale wydaje mi sie ze termostat do bani, temp. 90st po zgaszeniu auta na jakies 10minut juz jest jakies 70st

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem masz wszystko w porządku tak powinno być że trzyma cały czas 90st.

I poco chcesz go nagrzać powyżej 90st. Jeżeli auto ci się w miarę szybko nagrzewa do 90st. to znaczy że termostat ok. a dolny wąż sprawdz jak się przejedziesz wtedy szybciej się rozgrzeje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie jest tak, niby sie termostat otwiera ale waz dolny ciagle zimny temperatura max.90st. nawet w garażu, auto sie nagrzewa do 90st na odcinku 15kn predkos 70-km\h

Kiedys mialem uszkodzony termostat w Vectra B diesel. Kupilem nowy Wahlera, ktory po roku zaczal tez szwankowac. Zareklamowalem go. Dopiero po odwolaniu rozpatrzono pozytywnie reklamacje i dostalem zwrot kasy. W miedzy czasie wzialem stary walniety termostat, i skrocilem mu trzpien, ktory sie jest odpowiedzialny za otwarcie termostatu. Od tamtej pory silnik nagrzewal sie szybciej i trzymal temp ;). Niestety podobny zabiig nie udal mi sie w passku, bo nie wiedzialem jak sie dobrac do teg trzpienia.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja może podam manual jak sprawdzić czujnik temperatury G2/G62 omomierzem.

czujnik temperatury.pdf

Edytowane przez lukisio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i wszystko juz jest jak powinno, autko sie ładnie nagrzewa tzyma temp.

przyczyna była prosta nowy ale jednak wadliwy termostat, zakupiłem orginał teraz i jest git

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic tylko cieszyć się z ciepełka.Nie zawsze nowy znaczy (nowy sprawny).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie to i ja się podłącze , dzisiaj jadąc wskazówka od temp. zaczęła falować od 70 do 0 i odwrotnie aż po chwili siadła całkowicie . Na vagu nic nie pokazuje odnośnie czujnika a może za bardzo nie wiem gdzie to sprawdzić? Niestety jestem laikiem w tym temacie vag 2,5 . Termostat wymieniany jakieś tydzień temu razem z uszczelką pod głowicą , a dodam jeszcze że w samochodzie grzeje aż miło ( na zegarku 0)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jednak można sprawdzić wszystko , wyskoczył błąd 1039 czujnik G2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jednak można sprawdzić wszystko , wyskoczył błąd 1039 czujnik G2.

 

Sprawdz przewody do czujnika!Ja kiedyś wymieniłem czujnik a okazało się że kabel od czujnika się przetarł-niestety VW dał na ten czujnik jakieś dziwnie cieniutkie kable ;)

Już kiedys o tym pisałem przy wymianie czujnika warto np.sciskiem stolarskim ścisnąć wąż(dolny)od zbiorniczka wyrównawczego.wtedy mało płynu ucieknie ;)

Edytowane przez Maciej 77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiem Ci że sprawdzę :) bo czujnik wymieniałem jakieś 3-4 miesiące temu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności