Skocz do zawartości
Gość dsfa5

Błąd 0550

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dsfa5

Witam i proszę o pomoc.ostatnio coś mi "padł" Pasek.moc zerowa i mogłem jechac nim tylko do 120 km/h.udałem sie na komputer i wykazał on błąd 0550.diagnosta mówi ze to czujnik początkowego wtrysku. jednakże wiem iż ten diagnosta jest dobrym fachowcem ale też potrafi nieżle wody lać.czy ktos spotkał sie już z czymś takim?pytam się bo nie chcę żeby mi on jakies tam kity pociskał i nie chciał mi teraz pół czujników zmieniać za ładna kasę.ja niestety nie jestem jakims wybitnym specjalista w tej dziedzinie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Są dwa typy błędu 550.

 

Jeden to 550 - przegrzany katalizator a drugi to 00550 i to jest własnie kontrola startu wtrysku.

 

A jakie to jest dokładnie auto bo wróżek tu nie ma :639: natomiast są na http://www.wrozka.pl

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dsfa5

PASSAT SYNCRO 1,9 TDi 110KM 1999

nie wiem czemu nie wyswietlił sie podpis gdzie mam napisane co posiadam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

dołącze się do prośby mam passata b5 1.9tdi 90km AHU z 1998r. samochód ma kilka błędów ale interesuje mnie ten 00550:

 

01265 - Exhaust Gas Recirculation Valve (N18)

31-00 - Open or Short to Ground

01265 Zawór cewki regulatora próżniowego EGR – N18 - to wiem co to jest, ale jak go naprawić, co sprawdzić

 

00741 - Brake Pedal Monitoring

27-00 - Implausible Signal

00741 Monitoring statusu pozycji pedału hamulca - czy to jest ten czujnik przy pedale hamulca

 

01266 - Glow Plug Relay (J52)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

świece żarowe - to wiem co to jest uszkodzony przekaźnik

 

 

00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

00550 Kontrola startu wtrysku - to mnie najbardziej denerwuje bo wiem że jest to kłopotliwe. Samochód mój był lekko uszkodzony z przodu, i zostało uszkodzona rolka od rozrządu po wymianie mechanik ustawił rorząd i pompę według starego typu czyli jak w epoce kamienia łupanego :o. Samochód dobrze odpala ale martwi mnie ten błąd 00550.

 

passat1vs3.jpg

 

 

Moje pytania to:

1)czy rozrząd w Basic Settings trzeba sprawdzać jak samochód ma wyłączony silnik czy w czasie pracy ???

 

jeżeli w czasie spoczynku to w grupie 000 w drugiej pozycji mam 38, chyba powinno być między 52 a 57 to dlaczego zapala nawet bez świec zarówych. ???

2) jaka pwinna być wartość w 2 polu w grupie 000 w module silnik, czy ona się przestawia dynamicznie wraz ze zmianą kąta wtrysku (przez mechanika) ???

3)Jak ma być wartość w 2 polu w grupie 000 ???

4)czy można gdzieś jeszcze sprawdzić ten kąt wtrysku np: podczas pracy silnika na biegu jałowym ???

5)czy w tdi robi się jakąś adaptację tak jak w 1.8T ???

6)czy podciśnienie ma coś wspulnego z tym błędem ???

7)czy można jakoś sprawdzić czy pompa faktycznie wysiada ???

8)gdzie jest ten czujnik odpowiedzialny za błąd 00550 ???

9)czy powyższe błędy mogą mieć coś wspólnego z tym błędem ???

10)podobno przestawienie dawki wtryskiwanego paliwa pomaga ???

11)gdzie to można zmienić pod VAG-COM ???

12)

to jest cytat z innego forum

"Bład 00550 jest zwiazany z kontrolą startu wtrysku.

Sprawdż ustawienie pompy wtryskowej, czy początek wtrysku teoretyczny na wolnych obrotach pokrywa się z początkiem faktycznym.Jeżeli tak nie jest ustaw pompę za pomocą blokad.Sprawdż tez czujnik wzniosu iglicy , na wtyczce powinien mieć opór około 100 om"

 

gdzie jest ten czujnik - może to on jest uwalony ?????

 

 

13)

to jest cytat z innego forum

"Witam

jakie powinny byc poprawne katy wtrysku w AFB V6 TDI ??? (A4 , 2000r)

w grupie [select] [01- Engine] [04 - Basic Settings] GRUPA 004 early / late"

 

dlaczego grupa 004 a nie w 000 ????

 

14)

to jest cytat z innego forum

"na rozgrzanym silniku .... min 80 stopni ..."

 

czy to jest prawda ????

 

15)

to jest cytat z innego forum

"

dużo pisania

wchodzisz w silnik kanał 04 i nastawy podstawowe. Prawidłowo ma być od 2 do 4..na. Jeśli jest inaczej musisz zdjąć obudowe rozrządu po prawej stronie silnika. Zobaczysz pasek zębaty napędzający pompę wtryskową. Kółko pasowe do napędu pompy jest przykręcone do koła rozrządu na 3 śróby ampulowe. Musisz je zluzować i tak przestawić pompe aby uzyskać te parametry które podałem. Ja to robie w 20 min ....ty możesz robić to pół dnia. Pamiętaj żeby dokręcić śróby przed uruchomieniem silnika...bo powstanie problem

"

 

Gdzie się sprawdza ten kąt wtrysku na 000 czy 004 i jakie wartości mają być w tych polach ????

 

 

z góry dzięki za pomoc

 

 

sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3) okolice 50 w grupie 000

4) tak sa specjalne urzadzenia do tego ( koledze w golfie komp pokazywal idealnie a po sprawdzeniu inna metoda wyszlo ze jest zly kąt wtrysku )

5) NIE

6) Raczej nie

7) mozna sa do tego specjalne zaklady, chyba ze sam posiadasz odpowiednia wiedze.

 

 

Kat wtrysku mozesz sprawdzic w bloku 000 jak i w 004

 

bieg jalowy

 

blok 000 - Kąt początku wtrysku [0 do 88] — [3 zaGPZ do 4° przed GZP]

 

blok 004 -

1 Obroty silnika [780 do 903/min]

2 Kąt początku wtrysku (wymagany) [3° po GPZ do 0° przed GZP]

3 Kąt początku wtrysku (rzeczywisty) [3° po GPZ do 4° przed GZP]

4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu początku wtrysku [2 do 95 %]

 

pomiar dynamiczny blok 004

 

1 Obroty silnika [2900 do 3100/min]

2 Kąt początku wtrysku (wymagany) [8° do 12° przed GZP]

3 Kąt początku wtrysku (rzeczywisty) [Około wymaganego początku wtrysku]

4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu początku wtrysku [2 do 95 %]

 

wszystkie odczyty maja byc robione przy temperaturze powyzej 80°C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czesc

dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam .. przylaczam sie do prosby poneiwa rowniez passacik mi umarl tez blad 00550 pytanie brzmi jak to naprawic , co wymienic ...

? kompletnie nie mam pojecia ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam .. przylaczam sie do prosby poneiwa rowniez passacik mi umarl tez blad 00550 pytanie brzmi jak to naprawic , co wymienic ...

? kompletnie nie mam pojecia ...

 

Bład 00550 jest zwiazany z kontrolą startu wtrysku.

Sprawdż ustawienie pompy wtryskowej, czy początek wtrysku teoretyczny na wolnych obrotach pokrywa się z początkiem faktycznym.Jeżeli tak nie jest ustaw pompę za pomocą blokad.Sprawdż tez czujnik wzniosu iglicy , na wtyczce powinien mieć opór około 100 om

 

Ja nie mam pojęcia co jest nie tak, ale powyżej cytat z elektrody powinien rozjaśnić nieco sprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że tylko ten wątek został

Trochę pobawiłem się z autem i teraz nie wiem co zrobi..

Problem, był taki, że przy 120km/h przechodził w tryb awaryjny i było zero przyśpieszenia.

Więc:

1.Wyczyściłem turbinę i było dobrze przez jakiś czas.

2.Następnie wyczyściłem zawór n75 ale dalej jechał max 120

3.Wyczyściłem przepływomierz i tak zrobiłem, że musiałem kupić nowy

4.I po jakimś czasie w vag-u wyskoczył mi błąd 550, czytałem, że może być wina filtra paliwa więc wymieniłem i dalej nic..

 

I zostałem z takimi problemami:

 

-Samochód w ogóle nie przyśpiesza

-turbina świszczy ale i tak nie czuć jej mocy

-auto chodzi jak traktor (głośno)

-na wolnych obrotach cały czyas chyba turbina świszczy

-przy odpalaniu nie chce zaskoczyć i tak się dławi.

 

Błagam o pomoc. Nie wiem co mam teraz zrobić ;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie.auto do 3tys jedzie a potem przerywa.błąd 00550.dodam ze wymienialem ostatnio zuzyta plecionke za turbina i zauważyłem ze katalizator jest mocno zapchany.mimo to został na miejscu.czy zapchany kat może byś powodem wpadania w błędy?auto passat afn 98.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Passat B5 1999 r 2.5 V6 AFN.

 

Kod błędu : 00550 - Kąt wtrysku.

 

Rano, zimny silnik wszystko chodzi jak trzeba. Po przejechaniu trasy ( 10 czy 50 km), gdy go zgaszę i chcę odpalić ponownie to na luzie mogę go tylko do 2tys obrotów wkręcić. Silnik chodzi głośno i leci dym szary a o jeżdżeniu nie ma mowy. Gdy wyciągam kabel z gruszki od turbo to normalnie zaczyna chodzić (obroty wchodzą i jeździ tylko nie przyśpiesza). Po dłuższym postoju wszystko wraca do normy.

 

Ma ktoś jakiś pomysł? Filtr paliwa wymieniony i nic nie pomógł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności