Skocz do zawartości
Gość rafalito

Jak jeździć po regeneracji głowicy?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rafalito

Witam serdecznie. Ponieważ głowica w moim 1,6 TD RA wymagała regeneracji (spawanie pęknięć wewnątrz oraz wymiana uszczelniaczy, prowadnic, popychaczy - właściwie to remont góry silnika:)) , po jej zdjęciu nie było śladów uszkodzenia uszczelki pod głowicą stąd decyzja o prześwietleniu) - chciałbym spytać, czy po takim remoncie konieczne jest delikatniejsze obchodzenie się z pedałem przyspieszenia a jeśli tak to przez ile km?

Nadmienię, że powodem zdjęcia głowicy były:

- ubytki płynu chłodzącego (nieszczelności wykluczone, korek wymieniony)

- twarde węże wodne czyli wysokie ciśnienie w układzie

- zupełnie zimna dolna rura chłodnicy (nawet po wymianie termostatu)

- niebieski dym podczas rozruchu zimnego silnika

- biały w czasie jazdy

- spadek mocy na ciepłym silniku

 

Wdzięczny będę za wszelkie sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dol silnika byl robiony? pierscienie? jesli tylko glowica po remoncie to mozesz jezdzic normalnie. dopoki silnik nie osiagnie temp roboczej nie butuj go. oczywiscie dobry olej do nowych popychaczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po wymianie panewek, pierścieni też można jeździć normalnie. tzn. tak jak przed wymianą :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

Oczywiście zawsze rozgrzewam autko do temp. roboczej i raczej nie butuję. Olej leję od lat zawsze ten sam, mineralny ELF TURBO DIESEL 15W40, stan sprawdzam maniakalnie wręcz po tym, jak mój ojciec zatarł w Niemczech VW "ogórka". Robiona była tylko góra silnika i to kompleksowo.

Dziękuję za radę, może jeszcze ktoś się wypowie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdun_VW po wymianie panewek i pierscieni zaleca sie 1000-2000km delikatnej jazdy, nastepnie zmiana oleju i powolne docieranie ze zwiekszaniem obciazen przez jakies 2000-3000km. potem mozna zrobic znowu zmiane oleju na lepszy i juz jezdzic normalnie.

 

sposob ze sportu - po remoncie silnika zalac mineralem, odpalic silnika az osiagnie temp robocza, na trase go i but. po 30-50km spuscic olej i zalac nowy olej. przez 500-1000km jezdzic normalnie lacznie z butowaniem. znowu zmiana oleju nawet na syntetyk i silnik powinien byc juz super maszyna. jak sie wczesniej nie rozleci ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim często spoglądać na wskaźnik temperatury silnika.

Obserwować, czy nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju!

Przynajmniej na początku eksploatacji silnika po remoncie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

sposob ze sportu - po remoncie silnika zalac mineralem, odpalic silnika az osiagnie temp robocza, na trase go i but. po 30-50km spuscic olej i zalac nowy olej. przez 500-1000km jezdzic normalnie lacznie z butowaniem. znowu zmiana oleju nawet na syntetyk i silnik powinien byc juz super maszyna. jak sie wczesniej nie rozleci ;)

Docierałem tak poldka po remoncie, wytrzymał i miał szwunk jak mało który :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Delikatnie przez pierwsze 5ooo km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

The_Saint no to wiesz o czym mowie. silnik jest super dotarty i dysponuje wieksza moca. docieranie silnika przez 5000km to strata czasu i pieniedzy wladowanych w remont. pierscienie nigdy sie porzadnie nie uloza, bo zbyt male obciazenia beda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tam po remoncie glowicy - spradzilem czy jest szczelna przy wiekszych predkosciach :P jesli wiecie o czym mowie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jj7

Proszę o pomoc!!!

Po wymianie uszczelki pod głowica w daewoo nie pracuje jeden cylinder w silniku. Auto po remoncie gasło na małych obrotach, mechanik coś wyregulował - teraz nie gaśnie ale ewidentnie pracuje bez jednego cylindra, bardzo nierówno.

Mechanik, który to robił mówi,że nic takiego nie słyszy i że nic się nie da z tym zrobić a ja obawiam się,że niedługo będę kupować nowy silnik...

Co robić????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proszę o pomoc!!!

Po wymianie uszczelki pod głowica w daewoo nie pracuje jeden cylinder w silniku. Auto po remoncie gasło na małych obrotach, mechanik coś wyregulował - teraz nie gaśnie ale ewidentnie pracuje bez jednego cylindra, bardzo nierówno.

Mechanik, który to robił mówi,że nic takiego nie słyszy i że nic się nie da z tym zrobić a ja obawiam się,że niedługo będę kupować nowy silnik...

Co robić????

Kupić passata :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

docieraj na ostro, pełen but i często olej wymieniaj przez kilka tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
docieraj na ostro, pełen but i często olej wymieniaj przez kilka tys.

 

 

matys .... żadne Daewoo tego nie wytrzyma :)

 

The_Saint ma rację, to kowal nie mechanik - jak to "nie da się" ??? nie ma takiego zwrotu w słowniku dobrego mechanika....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
matys .... żadne Daewoo tego nie wytrzyma

 

The_Saint ma rację, to kowal nie mechanik - jak to "nie da się" ??? nie ma takiego zwrotu w słowniku dobrego mechanika....

smacznego ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności