Skocz do zawartości
Gość radekiada

1,6 Najlepszym modelem jest!!!... i już

Rekomendowane odpowiedzi

Gość radekiada

W obronie i dla podniesienia prestiżu mojego auta.

1,6 AHL Najlepszym samochodem jest!!!!!!!!!!!

Wbrew temu ,co niektórzy mówią o silnikach 1,6 , mówiąc że są za słabe myślę, że tak musi byc aby miec coś za coś.

Póki co ( odpukac) naprawdę jestem zadowolony z tego modelu i silnika. Do dzisiaj są w produkcji, Dlaczego?!!!!!! jest wiele argumentów, które mógłbym opisac w wolnej chwili. Powiem tylko,bo to wazne , jeżdżę już 21 lat zaczynając od malucha przez 125p, polonezy, eskorta, sierry,golfy,mercedesy 123, 190,124, passata, saab 9000, i...ciężarowe. Czasy szaleństwa, nierozważnych wręcz głupich zachowań na drodze mam już za sobą. nie oszukujmy się każdy z nas miał kiedys ochotę poczuc moc, prędkosc itp. A nasze drogi irytują wytracając nam sporo czasu aby przemieścic się z punktu A do B. Doswiadczenie pokazało jak jeździc i przekonało mnie, że mniejsza moc nie jest wadą . A na rajdy wybierac miejsca rozważniej.

I jeszcze jedno -pieniądze. o nich mało kto mówi przechwalając sie mocą, modelem, i typem samochodu. Ci co je maja moga sobie pozwolic na dywagacje.

Dzisiaj na liczniku przekręcilo sie 190 tys. km , czyli przejechałem nim już 60 tys.

a na gazie ( instalacji stag200- sekwencyjnej 50tys.) .

Nie dopadły go jeszcze żadne przypadłości, gazu !!! Tankuję tylko na BP. Nie widzę róznicy w mocy (benzyna - gaz). A gdyby silnik chciał sie rozleciec to kupno i wymiana całego, będzie kosztowac tyle co pompowtrysk w niektórych modelach.

 

Koledzy z modelami 1,6 łączcie się!!!!!!!!hahaha

A miało byc krótko ;-))))))) to sobie pomarudziłem...;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciesze sie, ze sie cieszysz i masz racje ale pominales jeden drobny szczegol - komfort jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość radekiada

Michale, a co masz na myśli mówiąc , "komfort jazdy", do czego, do jakiego silnika chcesz porównania.

;)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzies na forum a3 czytalam informacje ze silniki 1,6 sa najbardziej udanymi silnikami jesli chodzi o wytrzymalosc wszystkich podzespołów ... nie wiem czy to prawda ale bylo o tym :D

 

komfort jazdy = dynamika jazdy , chyba o to mu chodzilo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość radekiada

Jeśli to masz na myśli, dynamikę jazdy, czyli możliwości w przyspieszaniu, to uważam, że

oczywiście i Ty, Michale, masz całkowitą rację (przecież to nie bolid). Ale zaprawdę , jak sam powiedziałeś jest to chyba "drobny szczegół". Powiem więcej, mój samochód uczy cierpliwości i oszczędza mi nerwów, nie mówiąc już o najważniejszym - bezpieczeństwie!!!.

Przy wyprzedzaniu ( bo w tym tkwi sedno) ,czekam na moment w którym jestem z całą pewnością

przekonany, że mam wolną drogę na lewym pasie i manewr ten wykonam najbezpieczniej jak tylko to możliwe. A przy tym ile oszczędniej !!! Sam dobrze wiesz zapewne jakie powstają wiry w zbiorniku przy jeździe gaz-hamulec,gaz -hamulec, (narzekania o dużym spalaniu) a tak sie u nas jeździ ,bez autostrad w sznurku pojazdów i tirów. Nie jeden balansuje "na krawędzi".

Tylko proszę nie posądzaj mnie o to ,że jestem jakimś zgorzkniałym kapciem, który się wlecze, czy jakąś zawalidrogą bo daleko mi do tego. Uwierz. Zwyczajnie wiele przychodzi z wiekiem.

Szczególnie doświadczenie a nadto rozsądek.

Czego i wszystkim z całego serca życzę. :)

 

itp,itd...blebleble, jak kaznodzieja jakiś, a ja tylko chcę powiedziec o swoich odczuciach i spostrzeżeniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

radekiada

 

Też mam 1.6 AHL od 5 dni:)

 

I jak na razie jestem zadowolony:) Nie jestem zwolennikiem "Gazu" także raczej pozostanę przy benzynie:)

Spalanie "Głównie miasto+krótkie trasy" ok. 11 l/100:)

 

Też słyszałem że silniki 1.6 "8V" są najbardziej udaną konstrukcją:) Przebiegi sięgają 600000 km(dane TVN TURBO "Zakup kontrolowany"

Silnik w zupełności mi wystarcza:) Po przesiadce z Polo 1.0 6N jak dla mnie "rakieta";)

 

Przebieg mam malutki 129000 km (w pełni udokumentowany)-książka serwisowa(oryginał) i mam zamiar pojeździć nim dłuższy okres:)

 

 

:>>> Koledzy z modelami 1,6 łączcie się!!!!!!!!:>>>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za 2 dni wybije 11lat jak ojciec pomyka po świecie B5 z silnikiem AHL. Silnik dzisiaj przekroczyl 210tys.km. i przez ten czas (dystans) nawet nie probowal sie popsuc. Dynamikę ma bardzo dobrą pod warunkiem ze sie trzyma go na wysokich obrotach. Jak chce się wyprzedzać to tylko na 3 biegu z gazem głeboko wcisnietym. Tata jezdzi nim bardzo szybko ale bez "strzałów" sprzeglem i piszczenia gumy. Silnik ten z tego co wyczytałem tu i ówdzie charakteryzuje sie nierówną pracą na jałowym biegu i tak faktycznie jest. Jak na 100 koni to jest bardzo żwawy. Raz w niemczech pokazał licznikowe 205km/h i jak na 1.6 niewysilony to moim zdaniem godny rezultat. Spalanie dosyć duze na benzynie bo tak z ojca butem to wychodzi cos kolo 10-11 litrow na 100km a auto jezdzi w trasie. Ogólnie nie wiem czy ktoś sie w tabelki zagłebiał ale według pomiarów silnik AHL jest najcichszym silnikiem jaki był w B5 montowany, wiec wewnatrz jest raczej komfotowo. Pary mu zaczyna brakować dopiero powyzej 140km/h, a Polska jest takim krajem ze zadko sie ta prędkość przekracza jesli nie jestes samobójcą. Polecam ten silnik bo Passat do "wyscigówek" nie nalezy a 1.6 AHL w zupełności w Polsce wystarcza, dopiero na autostradzie czuć braki w mocy. Ja osobiście do Passata AHL mam pozytywne uczucie. Pozdrawiam AHL rządzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radekiada, skoro miales iles tam aut w zyciu to chyba wiesz ze komfort jazdy jest wyzszy w aucie z silnikiem 2.0 niz 1.6. I nie chodzi o przyspieszenie, tylko o jazde gdzie silnik 1.6 kreci jak kosiarka gdzie przy tej samej predkosci, 2.0 pracuje sobie spokojnie i cicho.Nie wiem czy silniki 1.6 byly najbardziej udane, ale sprzedano ich mniej niz 1.8, 1.8 T, nie mowiac o TDI. DLa mnie najwazniejsze w aucie jest przyspieszenie, i nie bynajmniej do wyscigow tylko do bezpiecznej i dynamicznej jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michał ja mam 2.0 115KM w Pasku b5FL i może żadnej wielkiej rewelacji nie ma, ale mi sie przyjemnie jeździ. Przyśpieszenie ma dość dobre, wyprzedzać da sie bez problemu. I podobnie jest z 1.6. Mój brat ma Toledo 2 z silnikiem 1,6 101 KM i też ładnie idzie choć wiem ze jest lżejszy od paska. Sądze że ludzie nie zawsze maja styczność z takim silnikiem a go krytykują. Mój spala mi 11 l gazu na 100km i uważam ze to jest rewelacyjny wynik. Silniki 8v to prosta i trwała konstrukcja, odporna nawet na niezbyt dobre uzytkowanie tego motoru. Heh jest dość rozpowszechniona zasada że każdy chwali to co ma, a ja napisałem jak jest i tyle. Nie wszyscy muszą sie z tym zgadzać.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Slawek, ja nie powiedzialem, ze sie z czyms nie zgadzam. Pamietam jak w 96 roku, ojciec kumpla kupil Passata B5 1.6, ale wtedy bylem raczej gowniarzem i nie pamietam czy mial kopyto, ale jechalo sie cool, z tego co pamietam. A my w 99 roku kupilismy Escorta, ostatniego, ktory zjechal z tasmy, 1.6 16V 90KM ale wtedy bylem juz starszy i juz troche bardzoje sie interesowalem autami i wiem, ze bylem podjarany tym silnikiem, ale Ford byl duuzo lzejszy od Passata, dlatego mowie, ze to 101KM w Passacie to mogloby byc troche za malo. Ale nie wiem, bo nie jezdzilem. A z drugiej strony, skoro wetkneli w B5 taki motor, to widocznie musi pasowac. Ale niech bedzie 1.6 jest COOL bo spala jednak troche mniej i mniej placi sie za niego w OC;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość radekiada

Tak naprawdę w tej dyskusji i wymianie poglądów, chodzi przecież tylko o to, aby nie wieszać psów

i krytykować modele z silnikami 1,6. To, że mają małą moc nie znaczy ,że są najgorsze. Wręcz przeciwnie.

Sprawdzona i udoskonalana konstrukcja od wieków.

Bo - mała moc- jest pojęciem względnym. Dla jednych wystarcza. Dla innych mało.

A koszty utrzymania ? Ile taniej zapłacimy za 1,6 ? A części, wymiany rozrządu, itp.

Z jednym się nie zgodzę Michale ...z kosiarką. Wątpię czy miałeś okazję pomykać 1,6.

Nie jeden mój kolega po przejażdżce był miło zaskoczony, między innymi elastycznością.

 

:-))))

 

A co....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

radekiada mam pytanie tez masz taki fajny "świst" powietrza jak ciągnie silnik na 3 biegu jak przyspieszasz pomiedzy 80 a 110 km/h?? mi sie to strasznie podoba...i mojego kolegę kopyto tych "marnych" stu koników tez zszokowało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość radekiada

OOOO..... brawo Michał , za te słowa uważam Cię za wartościowego człowieka !!!!!!!!!

Od dzisiaj mów mi Radziu .

I gorąco pozdrawiam całą Twoją rodzinę.

 

Amen:)

 

Ale nie kończmy, proszę innych użytkowników o "tylko pozytywne" ;) opinie, na temat eksploatacji

silników 1,6. Rady ,podpowiedzi, inne niuanse.

 

Bo tu na FORUM ciągle o - TDI i 1,8

 

A wiesz, że aż jeszcze jutro posłucham. Bo teraz, po tylu kilometrach (Ty masz go parę dni)mogłem się przyzwyczaić, a kazdy dźwięk wydaje mi się cudownie miły i mógłbym go polecać jako terapia dla nerwusów. Lubię też dźwięk diesla,:D ale nie kazdego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady 101 koni to nie tak mało i terz daje rade (z tą kosiarką to terz przesada). Po przełorzeniu na gaz nie traci mocy (stag 300-4). A ten dzwięk (z świstem włącznie) to mi sie wydaje że go słycha ogulnie powyrzej 3000 bo ponirzej wogule nie słychac silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi moj zrobil psikusa i popsul sie czujnik za 122 zl i 3 mechanikow nie wiedzialo co sie stalo. A tak pozatym w jezdzie na miejscu(czyli trasy od 2 do 8 km)przy predkosciach do 90 km/h pali srednio 8l gazu(sekwencja omvl). Na trasie predkosci 80-110 czyli srednia peletonu nawet do 7 schodze. Tak pozatym to silnik daje rade, wymiana rozrzadu taniutka, zawieszenie ma lekko (no bo najlrzejszy model), za bardzo zestawem napedowym nie szarpie czyli zawieszenie pozyje dluzej, no i o glowice 5 zaworowa sie przy gazie nie martwie. Pozatym passat ma mnie zawiezc z punktu a do punktu b jak najtaniej i najwygodniej a do szalenstw mam motor i zaden passat mi nie podskoczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kichu0

Również jestem posiadaczem paska z silnikiem 1,6 i złego słowa o nim nie powiem.Nigdy mnie nie zawiódł i te osiągi które posiada w zupełności wystarczają.Jak bym chciał auto sportowe kupił bym FERRARI lub PORCHE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gorny7

tez się z tym zgodzę że to dobry prosty silnik

kupilem go dlatego że ma aluminiowy kolektor(mój model ) prosta insllacja gazowa -średnio droga ale bezproblemowa

zapłon mój model ADP tradycyjny z rozdzielaczem -przy AHL często( czytam o nierównej pracy na luzie)

jedynie brak mu mocy w specyficznych sytuacjach -góry-wczasy z rodzinką i pół mieszkania na dachu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No w ahl przynajmniej u mnie chodzi rowniutko na jalowym. A skad takie wiadomosci ze szarpie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obroty pływają pomiędzy 800 a 900 na jałowym biegu... Ten typ tak ma u ojca w Passacie występuje ten efekt od 1998 roku czyli jak auto juz u nas rok było. Czyszczenie przepustnicy nic nie daje, w tym przypadku. Pewnie jakiś "pierd" za grosze sie wyrobił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

passat to moj pierwszy diesel i jestem zadowolony ponieważ ma dobre osiągi i mało pali ...

ale co do komfortu to benzyna lepsza cicha i nie przenosi drgań ... mimo ze diesel w dzisiajszych czasach naprawde pracuje bardzo kulturalnie ale pod względem pracy nie dorówna benzynie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności