Gość adamus_cf Zgłoś #21 Napisano 27 Stycznia 2008 Witam! Wiem, że było już setki razy ale u mnie jest to szczególnie dziwne. Kupiłem autko było mułem tzn nie wkręcało się na obroty nie było czuć pracy turbiny. Dzięki forum dowiedziałem sie o przyczynach, pojechałem na komputer wyszło: zawór N75, czujnik temperatury płynu, czujnik temp paliwa G81. Winą za mułowatość mechanik obarczył zawór ja na podstawie forum także. Kupiłem oryginał za 400zł wymieniłem + jeszcze czujnik temperatury , skasował błędy(został jeszcze ten G81). Jazda próbna autko idzie lepiej ale to jeszcze wg mnie nie to. Jest lepiej dużo lepiej na 1 i 2 wgniata w fotel autko bez oporu kręci do 4000rpm na 3 biegu od 90km/h przy przyspieszaniu łapie mułka wyraźnie czuć tj spadek doładowania. Subiektywnie to tak jakby nagle coś przytkało turbinę nie dało jej się wkręcić do końca. Na komputerze żadnych błędów mechanik mówi że jest ok ale jak on jechał akurat autko szło, muła łapie losowo- najczęściej przy wyższych obrotach i prędkościach rzadziej na 1 i 2-ce. Dziś jechałem do krakowa i na trasie chciałem go pogonić do 140km/h i już sie ledwo zbiera znów jakby uczucie niepełnej pracy turbiny, jakby nie w pełni doładowywała. Turbinę słychać na pierwszych biegach ładuje aż miło. Auto nie wyświetla żadnych check engine i innych błęów. PROSZĘ O POMOC! Na kompie ponoć wyszło że turbina daje ciśnienie jak nowa!ps. użyłem opcji szukaj i wydaje mi się że mogę mieć przytarte kierowniczki w turbinie ale wtedy na VAGU by coś chyba pokazło. ps.Proszę o namiar na jakiś dobry niedrogi serwis od TDi w okolicu Olkusza, Krakowa, Katowic. ps. błąd G81 z tego co szukałem na forum nie ma wpływu na prace silnika, mechanik mówi że ma wpływ na pracę silnika i tez on może być powodem zmulenia i żebym wymienił jeszcze to a jak nic nie da to będziemy czyścić turbinę i przepływkę... kiedys bylo ok moc byla. i na trasie bylo 200km/h pozniej z czasem to malala max predkosc na 180 na koncu 160 i sie wkurzylem pojechalem do mechanika dingar przeczyscil turbo ale najbardziej byl walniety przepływomierz powietrza robilismy probe na nowy i starym bylo czuc roznice doradzam oryginalny.niestety nie tani wazne aby diesel dostal czasami obrotow na 4,500 przez pare minut aby sie wydmuchal caly osad i od turbiny po calu uklad wydechowy. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adamus_cf Zgłoś #22 Napisano 27 Stycznia 2008 kiedys bylo ok moc byla. I na trasie bylo 200km/h pozniej z czasem to malala max predkosc na 180 na koncu 160 i sie wkurzylem pojechalem do mechanika dingar przeczyscil turbo ale najbardziej byl walniety przepływomierz powietrza robilismy probe na nowy i starym bylo czuc roznice doradzam oryginalny.niestety nie tani wazne aby diesel dostal czasami obrotow na 4,500 przez pare minut aby sie wydmuchal caly osad i od turbiny po calu uklad wydechowy. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mrtur Zgłoś #23 Napisano 29 Stycznia 2008 WITAM! Sprawa się troszkę posunęła do przodu. Wychodzi na to, że ktoś wcześniej miał już problem z doładowaniem auta więc przed sprzedażą zamienił przewody aby było większe doładowanie(niech się męczy następny). Teraz wg dwóch innych warsztatów przewody podłączone są OK. Auto ma momenty, że idzie dobrze a czasami powyżej 3000 obr. zamula. Drugi mechanik zwrócił uwagę na dźwięk podczas dodawania gazu(delikatne pogwizdywanie/popierdywanie:confused: ). Kiedy słychać wyraźnie ten dźwięki auto traci moc. Warsztat stawia na małą nieszczelność w przewodach ale wyłapać to już inny problem. Dźwięk czasami jest czasami nie i tylko podczas obciążenia(jazdy). Tyle moja sprawa się na razie posunęła. Mechanik przez najbliższe dwa tygodnie nie ma czasu (zawalony robotą). Po odnalezieniu ewentualnej nieszczelności wg niego trzeba by przyjrzeć się turbinie. Zaworów by raczej nie obstawiał. W końcu błędów VAG żadnych nie wskazuje. Jeśli ktoś zauważył jakieś totalne głupoty odnośnie tych wywodów niech da znać. Kolejny test. Rozpędzam auto idzie jak głupie dochodzę do 110-120 km auto przysiada i koniec.Podczas jazdy wyłączam silnik i odpalam jeszcze raz rwie do przodu jak szalone. Po dwóch takich manewrach wywalił kontrolkę silnika i każe na warsztat. Podjadę i zobaczę kod błędu. Mam wrażenie,że zaczął delikatnie gwizdać przy dodawaniu gazu. ....Kod następujący 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent W dalszym ciągu szukam fachowca rejon Mosina-Puszczykowo-Luboń-Poznań Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mrtur Zgłoś #24 Napisano 6 Lutego 2008 Tak dla tych co też spotkają się z podobnym problemem. U mnie skończyło się na wymianie turbiny. Po takiej wymianie autko rwie jak szalone i wszystko jest OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #25 Napisano 6 Lutego 2008 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent zapieczone kierownice spalin - turbina przeładowuje i silnik wchodzi w tryb awaryjny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mrtur Zgłoś #26 Napisano 6 Lutego 2008 Dokładnie tak powiedział ten co odbierał turbinę w zakładzie regeneracyjnym na wymianę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #27 Napisano 6 Lutego 2008 Witam MAIK. Ty masz silnik AFN i twój opis o przejściu w auta w tryb awaryjny sugeruje częstą usterkę w tych silnikach ,mianowicie zapieczone kierowniczki turbiny. Oddaj do czyszczenie ewentualnie regeneracji i będzie ok. Dla pewności podłącz VAGA do sprawdzenia poprawnosći doładowania. W AJM też są słynne kierowniczki które mają ten sam objaw .pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość erap Zgłoś #28 Napisano 23 Lipca 2009 Wiem że było dużo o tym bo siedzę od trzech dni na forum i czytam, czytam aż mnie głowa rozbolała... 4 dni temu auto podczas jazdy osłabło, było wręcz mulaste jak nigdy. żadna kontrolka się nie zaświeciła, nic nie strzeliło itp... Pojechałem do kolesia co mi podpiął jakieś urządzonko /nawet nie wiem jak sie to fachowo nazywa/ i wyszło coś takiego: 17958.P1550 Ciśnienie doładowania - odstępstwo od reguły Po usunięciu błędu i odpaleniu mam wrażenie że auto lepiej idzie ale na pewno już nie tak jak wcześniej, po przekroczeniu prędkości około 120 km/h auto znów staje się bardzo wolne. Przeczytałem wiele wątków i zrozumiałem jedno, przyczyn tego może być wiele, no chyba że coś źle zinterpretowałem. Planuj na początek wymienić wszystkie wężyki, bo niektóre są przetarte ale nie wiem czy uszkodzone i wymienić N75 /jeśli znajdę/ Mam niewielkie pojęcie o naprawie samochodów ale jeśli przyczyna jest taka błaha to może sobie sam z tym poradzę? Może ktoś z Was mi podpowie czy robić tak ja napisałem czy coś innego zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niuteq Zgłoś #29 Napisano 23 Lipca 2009 zanim zaczniesz coskolwiek wymieniac to zrob logi to podstawa bedzie latwiej zinterpretowac gdzie lezy problem bo tak to mozna sie w niezl koszty wbic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rybak02 Zgłoś #30 Napisano 12 Stycznia 2011 (edytowane) Witam. Jadąc dzisiaj do pracy zauważyłem że silnik jest strasznie mułowaty. Mam wrażenie jakby wogóle turbo nie załączało. W vagu brak błędów. Z logu wynika że przepływka działa natomist turbo wogóle się nie załącza. 1,5 roku temu wymieniałem turbo więc to raczej odpada. Co może być przyczyną takiego zachowania i jak moge poszczególne rzeczy sprawdzić? w załączniku szybki log po awarii. log.xls Edytowane 12 Stycznia 2011 przez rybak02 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asik82 Zgłoś #31 Napisano 12 Stycznia 2011 Moje jakieś tam doświadczenie wg logów wyraznie zaznacza przeplywke tnaca dawke do 499 i ewidentnie niedoladowanie w zakresie obr 2000-2400 ....prosze mnie poprawic jak sie myle ---------- Post added at 18:12 ---------- Previous post was at 18:09 ---------- Sprawdz czy masz podcisnienie na gruszce i dziwnie ze nie ma bledu o zbyt niskim cisnieniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rybak02 Zgłoś #32 Napisano 12 Stycznia 2011 (edytowane) Dzięki za zainteresowanie. dla porównania dołącze jeszcze log przed awarią. Porównując oba logi faktycznie przepływka nie osiąga 500. Ale czy przepływka zawsze musi podążąć za wartością zadaną? Czy jeśli coś się zatnie z podciśnieniem to nadal przepływka ciągnie? Jak mogę sprawdzić czy mam podciśnienie? Może ktoś ma numer przepływomierza do AJM? 028906461, 028906461X - to są numery oryginalnych przepływomierzy do silnika AJM. Komplet.xls Edytowane 12 Stycznia 2011 przez rybak02 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asik82 Zgłoś #33 Napisano 13 Stycznia 2011 Pewnie ze mozna jest jedna z najbardziej popularnych i najtanszych metod . Ew odepnij przeplywkei zobacz czy jest lepjej jak jest lepjej to na bank przeplywomierz . W wielu przypadkach ok. 5 na 10 vag nie pokaze ci walnietej przeplywki . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rybak02 Zgłoś #34 Napisano 13 Stycznia 2011 (edytowane) Sprawdziłem dzisiaj przy wyłączonej przepływce i nic sie nie zmienia. Poza tym że aktualny przepływ powietrza jest stały ok 530. Testowałem też inny VW z odpiętą przepływką i tam turbo bez przepływki załącza się. Czy możliwe że coś blokuje przepływ powietrza powyżej 500 z podłączoną przepływką? Czy jeśli nie działa turbo podniesie się przepływ powietrza? Dołączam wykresy z testów. Edytowane 13 Stycznia 2011 przez rybak02 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rybak02 Zgłoś #35 Napisano 14 Stycznia 2011 (edytowane) Sprawdziłem swój przepływomierz na innym aucie. Poniżej wykres z logów. Jak dla mnie przepływomierz sprawny. Sprawdzałem dzisiaj sama turbosprężarkę - ściągnąłem wężyk idący na gruszkę turbo. Na obrotach 1700 zassałem powietrze z wężyka i sztanga poszła delikatnie w górę jednak na kompie cisnienie doładowania nie ulego zmianie. Edytowane 14 Stycznia 2011 przez rybak02 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin4444 Zgłoś #36 Napisano 25 Stycznia 2011 Jacek, witam nie wiem czy mialbys jacek chwile zeby mi pomoc ale i tak zapytam zdaje sobie sprawe ze ten temat byl poruszny setki razy i jest wiele przyczyn spadku mocy ale ja mam przejscia z moim awx ... mianowicie test na kompie zrobiony i wykazal jedynie niewystarczajace cisnienie doladowania... wszystkie czujniki i zawory podobno sprawne ale mnie zastanawia ten dziwny swist podczas dodawania gazu i czy to moze byc naprzykalad jakas szczelina na wezu do ic lub sam ic pomocy... bylbym bardzo wdzieczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
parnik10 Zgłoś #37 Napisano 28 Stycznia 2011 Witam, Podepne sie rowniez pod temat poniewaz nie moge znalezc czego dokladnie takiego jak ja miałem, ale od początku. Zakupilem passata 1.9tdi ajm 115 km i sprowadzilem go z niemiec po kilku dniach zuwazylem ze wlasnie mam ten slynny brak mocy..Ratujac się tym forum tata pojechal do znajomego mechanika który podobno(bo kolejni moi znajomi ktorzy u niego robili mieli watpliwosci co do wymiany na nowe czesci, mechanik ten pracowal w serwisie) wymienil przepływomierz i wyczyscil turbine no i wszystko było ok auto smigalo az mi natomiast po około 2-3 miesiacach problem powrocil, zawiozlem do innego mechanika niestety on nie mial pojecia co sie dzieje mowil ze sprawdzil wszystkie weze i mowi ze nie sa dziurawe. Podłączylem go dzis do vaga i wykazał mi 3 błędy: 17571-czujnik temp. paliwa, 17552-przepływomierz i 17958- cisnienie doładowania, bledy zostaly skasowane autem pojechalem sie przejechac oczywiscie tak aby znow braklo mi mocy i po powrocie znow podlaczylem pod vag i zostal juz tylko jeden blad ktorego nie dalo sie usunac 17958 wiecie moze jaka jest przyczyna tego? pozdrawiam, parnik10 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #38 Napisano 28 Stycznia 2011 (edytowane) problemem mogą byc zacinajace się kierownice, uszkodzenie siłownika (gruszki), przetarty wązyk podcisnieniowy, bądz niedomaganie zaworu N75. Nie masz pewnosci ze mechanior wyczyscił turbine jak nalezy, w wiekszosci przypadkow idą na skróty...... byle działa klient nie ma rentgena w oczach.... jak samemu nie zrobisz badz nie patrzysz na ręce to na 100% nie masz pewnosci....a jak przyjedziesz po 3-5 mcach to Ci powie no trudno..... było zrobione dobrze.... no ale skoro turbinka była czyszczona przez mechaniora to musze postawic na N75.....chyba że.... najlepszym wyjsciem aby zauwazyc nieprawidłową prace turbinki jest montaz czujnika doładowania, jak byk widac na nim przeładowanie.... Edytowane 28 Stycznia 2011 przez KrisT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
parnik10 Zgłoś #39 Napisano 28 Stycznia 2011 co do wyczyszczenia to raczej jestem pewny, bo mechanik robił to w obecności i we wspólpracy z moim tatą, ale większe wątpliwości mam odnośnie tego czy wymieniony przepływomierz był nowy. w następnym tygodniu sprawdzę ten zawór N75. mógłbyś coś więcej napisać o tym czujniku doładowania? pozdrawiam, parnik10 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #40 Napisano 28 Stycznia 2011 sorki przejęzyczyłem sie chodziło o wskaznik doładowania.... mam zamontowany w B4 i tam dobrze widac kiedy zapiecze zawór upustowy bo natychmiast max cisnienie podskakuje nawet do 1.5 bar. A mój B5 czeka na montaz takowego do czasu az sie ociepli... na alledrogo masz od wyboru do koloru, a jak sie ma czipsa to praktycznie standartowe wyposazenie:dobrze http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=wskaznik+do%C5%82adowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach