pawel998 Zgłoś #21 Napisano 19 Listopada 2011 witam! dołączę się do tematu. Zabieram się za przeróbkę światełek bo trochę słabo świecą. Odbłyśniki wymienione latem, żarówki Osram NB. Spadek napięcia na przełączniku jest znaczny bo po przełączeniu na drogowe i przytrzymaniu manetki lampy świecą jaśniej. pawelr34 małe pytanko: pomiar napięcia wykonałeś na wtyczce idącej do lampy? dobrze rozumiem?(tzn. sądy miernika we wtyczce) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelr34 Zgłoś #22 Napisano 21 Listopada 2011 Tak, pomiar wykonałem na wtyczce do żarówki. A żarówkę bezpośrednio pod akumulator na włączonym silniku ale i tak słabo świecą.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fraser Zgłoś #23 Napisano 1 Grudnia 2011 W skrzynce bezpieczników pod przekaźnikiem świateł przeciwmgłowych jest puszczona zworka z powyginanej blaszki tak aby się zmieściła pod przekaźnikiem.. która to, lewa czy prawa?[ATTACH=CONFIG]70881[/ATTACH] A jak było w B4 bez przeciwmgielnych? (chyba nie wszystkie miały?) Jak wcisnę to w puste miejsce przekaźnika 10 w B3, w którym nie ma przeciwmgielnych, to zadziała? (tzn. czy połączenie długich i krótkich zadziała, nie przeciwmgielne):bezzebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #24 Napisano 1 Grudnia 2011 (edytowane) serwus, daj przewody 2.5mm2 to powinny swiecic jasniej.Fabryczne przewody to 1.5mm2.Poza tym chyba lepiej widac gdy swieca tylko dlugie. Edytowane 1 Grudnia 2011 przez cristof Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #25 Napisano 1 Grudnia 2011 A jak było w B4 bez przeciwmgielnych? (chyba nie wszystkie miały?) Jak wcisnę to w puste miejsce przekaźnika 10 w B3, w którym nie ma przeciwmgielnych, to zadziała? (tzn. czy połączenie długich i krótkich zadziała, nie przeciwmgielne) nie łatwiej zrobić mostek na dwóch przewodach pod kierą?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fraser Zgłoś #26 Napisano 2 Grudnia 2011 nie łatwiej zrobić mostek na dwóch przewodach pod kierą?? ta zworka kosztuje 6 zł, więc jakby była plug and play, to wolę ją niż cięcie kabli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #27 Napisano 2 Grudnia 2011 ta zworka kosztuje 6 zł, więc jakby była plug and play, to wolę ją niż cięcie kabli. takie rzeczy robi się bez cięcia. wystarczy troszkę izolacji ściągnąć.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fraser Zgłoś #28 Napisano 2 Grudnia 2011 takie rzeczy robi się bez cięcia. wystarczy troszkę izolacji ściągnąć.. wiem, ale mam uczulenie na takie zabiegi. Niby nic wielkiego, ale jednak by mnie irytowało. Może dlatego, że poprzedni właściciel przesadził - teraz pod kierownicą jest u mnie plątanina kabli godna boeinga 767. Chcę kupić ori wiązkę i zrobić to jak "najczyściej". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t-tas Zgłoś #29 Napisano 5 Grudnia 2011 (edytowane) Sorki, ze tak późno. Prawa zworka jest od świecenia świateł mijania razem z drogowymi po włączeniu drogowych. Była stosowana w b4 i golfach mk3 z reflektorami H1+H1. Ja to zrobiłem mostkiem z kabla z konektorkami bo takiej profi zworki nie miałem. Ta lewa zworka wygląda mi na taką zastępującą przekaźnik, to znaczy po jej włożeniu w miejsce przekaźnika obwód świateł przeciwmgłowych przednich i tylnych powinien działać po stacyjce- u mnie tą lewą zworkę też mam w formie mostka z kabla z konektorkami. Ja halogenów nie miałem ale przekaźnik był, tato w jetta mk2 też miał przekaźnik- ale nie wiadomo czy kiedyś w pasku czy jetta halogenów nie było bo w obydwu wozach były wiązki do halogenów. W pasku wywaliłem zupełnie przekaźnik i założyłem mostek(odpowiednik lewej zworki) i oświetlenie przeciwmgłowe mam teraz dostępne po przekręceniu stacyjki bez konieczności załączania nawet pozycyjnych- ale jest to na bakier z przepisami. Jetta ma zostawiony przekaźnik i tam przeciwmgłowe tylne i przednie( już są od jakiegoś czasu) działają tylko na światłach mijania. Edytowane 5 Grudnia 2011 przez t-tas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #30 Napisano 5 Grudnia 2011 Sorki, ze tak późno. Prawa zworka jest od świecenia świateł mijania razem z drogowymi po włączeniu drogowych. Była stosowana w b4 i golfach mk3 z reflektorami H1+H1. Ja to zrobiłem mostkiem z kabla z konektorkami bo takiej profi zworki nie miałem. daj jakieś foto w końcu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t-tas Zgłoś #31 Napisano 5 Grudnia 2011 Jest foto- robione wiadrem ale coś widać. [ATTACH=CONFIG]71288[/ATTACH] Czarna zworka halogeny i p. mgłowe tylne po stacyjce- przynajmniej u mnie tak działa. Niebieska zworka to mijania świecące na drogowych- odpowiednik prawej zworki ze zdjęcia przedstawionego przez fraser. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fraser Zgłoś #32 Napisano 6 Grudnia 2011 Prawa zworka jest od świecenia świateł mijania razem z drogowymi po włączeniu drogowych. Była stosowana w b4 i golfach mk3 z reflektorami H1+H1. A miałbyś jej nr VW? Znalazłem tylko lewą (823 941 817A), czyli nie to, o co chodzi w tym wątku. Podobno projektzwo dawało takie coś ze swoimi soczewkami do T4, ale to było 120 lat temu:dolamam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t-tas Zgłoś #33 Napisano 7 Grudnia 2011 (edytowane) Niestety- przekopałem ETKĘ i znalazłem tylko ten sam numer, zworkę w kształcie litery C trzeba sobie samemu wykombinować. Kiedyś spotkałem się z sytuacją, że taka zworka była przy reflektorach H1+H1 do golfa 3 jako dodatek przy zmianie z lamp H4- ale co to za lampy były- zabij, nie powiem bo nie pamiętam. Dodam tylko foto jak to powinno być zamontowane w oryginale- foto zaczerpnięte z forum VWGOLF.PL z postu użytkownika MaxsteRR. http://img4.imageshack.us/img4/775/2f48a128fa13e7f0.jpg Zworka była wykonana w taki sposób by można było nad nią zamontować przekaźnik, ale wg. mnie opcja bez przekaźnika (czyli jak na zdjęciu) jest lepsza. Poza tym po przestudiowaniu etki przekaźnik powinien być w wersji z tylko tylnym światłem p. mgłowym. W wersji z przednimi halogenami powinna być zastosowana zworka 823 941 817A. Edytowane 7 Grudnia 2011 przez t-tas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
onufry1982 Zgłoś #34 Napisano 6 Stycznia 2012 Witam. Nie mogłem znaleźć tematu dlatego piszę tutaj. Dotyczy on świateł drogowych. Gdy przełączam ze świateł mijania na drogowe to pomimo że popchnę przełącznik, to drogowe nie świecą. Gdy poruszam energicznie kierunkowskazem, to czasami zaświecą, ale coraz rzadziej. Gdzie trzeba szukać i co wymieniać. Dodam, że zamierzam zmienić manetkę na nową z tempomatem. Czy to wina manetki czy innych części? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #35 Napisano 6 Stycznia 2012 Witam. Nie mogłem znaleźć tematu dlatego piszę tutaj. no i źle trafiłeś.. może zapytaj w dziale b5... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelr34 Zgłoś #36 Napisano 23 Stycznia 2012 To może ja jeszcze raz zapytam co może być powodem bardzo słabo świecących żółtym światłem świateł mijania? Podłączałem żarówkę na krótko i bez zmian...a drogowe świecą ładnym białym światłem. Koło skrzyneczki pod kierownica widać, że coś było majstrowane przy światłach bo są 2 oddzielone od reszty przekaźniki do świateł mijania i drogowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #37 Napisano 23 Stycznia 2012 coś było majstrowane przy światłach bo są 2 oddzielone od reszty przekaźniki do świateł mijania i drogowych. I bardzo dobrze... Poczytaj TO A potem sprawdź jak masz podłączone i czy przekaźniki są jeszcze sprawne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach