Skocz do zawartości
bodek1010

Mokry slnik po wymianie oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jakiś miesiąc temu wymieniłem olej w moim pasku. Mocno sie zdziwiłem gdy zobaczyłem niedawno, że silnik od dołu jest cały mokry - wcześniej tego nie było. Auto przyjechało od niemca i nie wiem jaki olej lał, więc zalałem półsyntetyk. Nie wiem czy lepkość w tym przypadku ma jakiś wpływ na wycieki. Zauważyłem też olej w przewodzie do intercoolera - przed wymianą był lekko wilgotny, a teraz jest mokry. Kolega twierdzi że to odma na pokrywie klawiatury jest temu winna. Czy ktoś się z tym też spotkał? Oby to nie była turbina, która wrzuca mi olej do przewodów intercoolera. Dlaczego cały silnik jest od dołu mokry !!!!! passat 1,9 tdi 110km 1997

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy lepkość w tym przypadku ma jakiś wpływ na wycieki
może miec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze filtr oleju - może jest źle wkręcony. To też bywa częstą usterką podczas wymiany oleju - nieprawidłowo założony filtr. Mogła na przykład zostać stara uszczelka gumowa i teraz możesz mieć dwie :D Stąd przecieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę że mógłbyć zalany mineralnym, półsyntetyk jest rzadszy i bardziej czyszczący silnik. Ito może być przyczyną rozszczelnienia silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdź jeszcze filtr oleju - może jest źle wkręcony. To też bywa częstą usterką podczas wymiany oleju - nieprawidłowo założony filtr. Mogła na przykład zostać stara uszczelka gumowa i teraz możesz mieć dwie :D Stąd przecieki.

filtr oleju i jego okolice są suche - stara uszczelka usunięta, filtr wkręcony dobrze.

Co z tą odmą - to może być to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Umyj silnik i obserwuj skąd cieknie , bo tak to tylko zgadywanie . Gdyby półsyntetyk wypłukał nagary z uszczelniaczy to i z panewek , a wtedy silnik byłby dużo głośniejszy.

Sprawdż uszczelniacze na wale ,rozrządzie pod pokrywą rozrządu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję zalać olej 15 lub 20w50. Może większa lepkość oleju załatwi sprawę. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak a zanim pompa docisnie zimny olej z - 10 do popychaczy to bedzie klekotal 5 minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście wątpię że to pomoże , jak zaczęło cieknąć to będzie i przy gęstszych olejach . śzukaj wycieku !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też jestem tego zdania trzeba szukać miejsca wycieku bo jak zaczeło ciec to samo się nie zakleji. A nie uderzyłeś gdzieś miską? może na coś najechałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

umyc lub wytrzeć do sucha i obserwować-skąd cieknie lub pryska.Nie kombinować z gęstościa-to mialo by wpływ na przesączanie na uszczelce a nie na ogólny syf od spodu.Okolica wycieku może byc na górze a siła grawitacji zrobi swoje.Mała mokrość na rurach do interkulera to norma ale jak bardzo ,bardzo to cos nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyczysc zaolejone miejsca i obserwuj co sie bedzie dzialo.Moze poprostu sa to pozostalosci starego oleju,ktore zostaly gdzies w szczelinach i innych zakamarkach silnika po odkreceniu starego filtra i podczas jazdy wychlapuja sie z tych miejsc.U mnie tak bylo po wymianie oleju.Mechanik jak wykrecal filtr to nie zabezpieczyl miejsc pod nim jakimis szmatami i po odkreceniu filtra ponalewalo sie troche oleju tu i owdzie.Po wszystkim wszystkie dostepne miejsca wytarte zostaly z oleju do czysta.Za jakis czas pojechalem do tego samego mechanika wymienic laczniki stabilizatora(zawsze takie rzeczy sam robilem ale mam problemy z kregoslupem :kwasny: ).Po zdjeciu oslony zobaczylem ze silnik od spodu i oslona jest mokra od oleju.Myslalem ze nie dokrecil dobrze filtra ale bylo OK.Posprawdzalismy wszystko i bylo wporzadku ale caly czas mialem w glowie ten olej na silniku.Oleju nie ubywa wiec pomyslalem ze resztki starego oleju,ktore zostaly gdzies w zakamarkach wychlapuja sie w czasie jazdy no i sie nie mylilem :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj położyłem sie pod moim paskiem i stwierdziłem, że wycieki chyba zmalały. :hurra: Po ostatnim przetarciu silnika od dołu szmatką tylko delikatnie zrobił sie mokry. wyczyściłem jeszcze rury idące od intercoolera do turbiny. Były całe w oleju. Zobaczę, czy pojawi się w nich olej na nowo. W rurce idącej od odmy na pokrywie klawiatury do węża filtr powietrza - turbina zauważyłem sporo mazi olejowo - jakiejś tam w kolorze szaro - czarno - białym. Co jest przyczyną powstawania tej mazi? A, jeszcze jedno. Ile jest odm w moim silniku? Jedna jest na pokrywie klawiatury, a druga chyba gdzieś w pobliżu filtra oleju. Podobno jak któraś jest niedrożna to silnik rzyga olejem. Czy ktoś sie z tym spotkał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kończymy temat. Nic nowego się nie urodziło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności