bodek1010 Zgłoś #1 Napisano 28 Grudnia 2007 Witam. Jakiś miesiąc temu wymieniłem olej w moim pasku. Mocno sie zdziwiłem gdy zobaczyłem niedawno, że silnik od dołu jest cały mokry - wcześniej tego nie było. Auto przyjechało od niemca i nie wiem jaki olej lał, więc zalałem półsyntetyk. Nie wiem czy lepkość w tym przypadku ma jakiś wpływ na wycieki. Zauważyłem też olej w przewodzie do intercoolera - przed wymianą był lekko wilgotny, a teraz jest mokry. Kolega twierdzi że to odma na pokrywie klawiatury jest temu winna. Czy ktoś się z tym też spotkał? Oby to nie była turbina, która wrzuca mi olej do przewodów intercoolera. Dlaczego cały silnik jest od dołu mokry !!!!! passat 1,9 tdi 110km 1997 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #2 Napisano 28 Grudnia 2007 Nie wiem czy lepkość w tym przypadku ma jakiś wpływ na wycieki może miec. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #3 Napisano 28 Grudnia 2007 Sprawdź jeszcze filtr oleju - może jest źle wkręcony. To też bywa częstą usterką podczas wymiany oleju - nieprawidłowo założony filtr. Mogła na przykład zostać stara uszczelka gumowa i teraz możesz mieć dwie Stąd przecieki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #4 Napisano 28 Grudnia 2007 A ja myślę że mógłbyć zalany mineralnym, półsyntetyk jest rzadszy i bardziej czyszczący silnik. Ito może być przyczyną rozszczelnienia silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodek1010 Zgłoś #5 Napisano 28 Grudnia 2007 Sprawdź jeszcze filtr oleju - może jest źle wkręcony. To też bywa częstą usterką podczas wymiany oleju - nieprawidłowo założony filtr. Mogła na przykład zostać stara uszczelka gumowa i teraz możesz mieć dwie Stąd przecieki. filtr oleju i jego okolice są suche - stara uszczelka usunięta, filtr wkręcony dobrze. Co z tą odmą - to może być to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malymk45 Zgłoś #6 Napisano 28 Grudnia 2007 Umyj silnik i obserwuj skąd cieknie , bo tak to tylko zgadywanie . Gdyby półsyntetyk wypłukał nagary z uszczelniaczy to i z panewek , a wtedy silnik byłby dużo głośniejszy. Sprawdż uszczelniacze na wale ,rozrządzie pod pokrywą rozrządu . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodek1010 Zgłoś #7 Napisano 29 Grudnia 2007 Spróbuję zalać olej 15 lub 20w50. Może większa lepkość oleju załatwi sprawę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #8 Napisano 29 Grudnia 2007 Tak a zanim pompa docisnie zimny olej z - 10 do popychaczy to bedzie klekotal 5 minut. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malymk45 Zgłoś #9 Napisano 29 Grudnia 2007 Osobiście wątpię że to pomoże , jak zaczęło cieknąć to będzie i przy gęstszych olejach . śzukaj wycieku ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #10 Napisano 29 Grudnia 2007 Też jestem tego zdania trzeba szukać miejsca wycieku bo jak zaczeło ciec to samo się nie zakleji. A nie uderzyłeś gdzieś miską? może na coś najechałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radok Zgłoś #11 Napisano 29 Grudnia 2007 umyc lub wytrzeć do sucha i obserwować-skąd cieknie lub pryska.Nie kombinować z gęstościa-to mialo by wpływ na przesączanie na uszczelce a nie na ogólny syf od spodu.Okolica wycieku może byc na górze a siła grawitacji zrobi swoje.Mała mokrość na rurach do interkulera to norma ale jak bardzo ,bardzo to cos nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #12 Napisano 29 Grudnia 2007 Wyczysc zaolejone miejsca i obserwuj co sie bedzie dzialo.Moze poprostu sa to pozostalosci starego oleju,ktore zostaly gdzies w szczelinach i innych zakamarkach silnika po odkreceniu starego filtra i podczas jazdy wychlapuja sie z tych miejsc.U mnie tak bylo po wymianie oleju.Mechanik jak wykrecal filtr to nie zabezpieczyl miejsc pod nim jakimis szmatami i po odkreceniu filtra ponalewalo sie troche oleju tu i owdzie.Po wszystkim wszystkie dostepne miejsca wytarte zostaly z oleju do czysta.Za jakis czas pojechalem do tego samego mechanika wymienic laczniki stabilizatora(zawsze takie rzeczy sam robilem ale mam problemy z kregoslupem ).Po zdjeciu oslony zobaczylem ze silnik od spodu i oslona jest mokra od oleju.Myslalem ze nie dokrecil dobrze filtra ale bylo OK.Posprawdzalismy wszystko i bylo wporzadku ale caly czas mialem w glowie ten olej na silniku.Oleju nie ubywa wiec pomyslalem ze resztki starego oleju,ktore zostaly gdzies w zakamarkach wychlapuja sie w czasie jazdy no i sie nie mylilem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodek1010 Zgłoś #13 Napisano 31 Grudnia 2007 Dzisiaj położyłem sie pod moim paskiem i stwierdziłem, że wycieki chyba zmalały. Po ostatnim przetarciu silnika od dołu szmatką tylko delikatnie zrobił sie mokry. wyczyściłem jeszcze rury idące od intercoolera do turbiny. Były całe w oleju. Zobaczę, czy pojawi się w nich olej na nowo. W rurce idącej od odmy na pokrywie klawiatury do węża filtr powietrza - turbina zauważyłem sporo mazi olejowo - jakiejś tam w kolorze szaro - czarno - białym. Co jest przyczyną powstawania tej mazi? A, jeszcze jedno. Ile jest odm w moim silniku? Jedna jest na pokrywie klawiatury, a druga chyba gdzieś w pobliżu filtra oleju. Podobno jak któraś jest niedrożna to silnik rzyga olejem. Czy ktoś sie z tym spotkał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodek1010 Zgłoś #14 Napisano 20 Lutego 2008 Kończymy temat. Nic nowego się nie urodziło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach