Skocz do zawartości
kononowicz

Spryskiwacz tylnej szyby (Kombi)

Rekomendowane odpowiedzi

witam dzis zauwazylem ze moja wycieraczka tylna ulegla w jakis sposob uszkodzeniu tzn po pierwsze przycina sie a po drugie jak psikam plynem to plyn nie leci na szybe tylko leje sie z tego otworku i wlasnie doszedlem do wniosku ze zostal ulamany ten koncowy element spryskiwacza ktory powoduje ze strumien plynu leci na szybe . Mam pytanie czy musze zmienic caly silniczek czy jest jakas mozliwosc dokupienia tej koncowki spryskujacej......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie czy musze zmienic caly silniczek czy jest jakas mozliwosc dokupienia tej koncowki spryskujacej......

 

możesz dokupić zestaw torpana za 10 zł

http://moto.allegro.pl/dysza-spryskiwacza-vw-passat-myslowice-i1494222553.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Albo możesz udać się do ASO VW i kupić ori zestaw naprawczy za jedyne 170zł

Wygląda on tak:http://dcvw.blogspot.com/2010/06/silniczek-wycieraczek.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

juz sprawdzalem i na alledrogo znalazlem nowy silniczek bosch za 168zł wiec chyba sie nieoplaca kupowanie zestawu naprawczego (taki jak w samochodzie jest)

 

http://moto.allegro.pl/silnik-wycieraczek-tyl-passat-golf-iv-fabia-a4-a6-i1505540843.html

Edytowane przez dominik1980

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko, co prawda już trochę w wątku poczytałem na ten temat ale wolę się upewnić. Od niedawna zaczęła mi się dysza kręcić z wycieraczką i to nie zawsze, nic na szczęście mi się nie wlewa jeszcze pod klapę, Mam nadzieję że nie jest jeszcze ukręcona tylko się zapiekła po zimie. Moje pytanie jest takie jak ściągnąć żeby nic nie urwać tylną wycieraczkę żeby móc przesmarować i wyczyścić tę rurkę, może wtedy przestanie się obracać o ile nie okaże się urwana. Odkręcałem już tę śrubkę ale bałem się mocno ciągnąć za wycieraczkę żeby nie pogorszyć sprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanko, co prawda już trochę w wątku poczytałem na ten temat ale wolę się upewnić. Od niedawna zaczęła mi się dysza kręcić z wycieraczką i to nie zawsze, nic na szczęście mi się nie wlewa jeszcze pod klapę, Mam nadzieję że nie jest jeszcze ukręcona tylko się zapiekła po zimie. Moje pytanie jest takie jak ściągnąć żeby nic nie urwać tylną wycieraczkę żeby móc przesmarować i wyczyścić tę rurkę, może wtedy przestanie się obracać o ile nie okaże się urwana. Odkręcałem już tę śrubkę ale bałem się mocno ciągnąć za wycieraczkę żeby nie pogorszyć sprawy.
ramię wycieraczki masz na nakrętkę na klucz 13 odkręcasz i ściągasz ramie demontujesz tapicerkę klapy i odkręcasz silniczek wycieraczki odłączasz przewody i masz już w rękach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, a jak samo ramię ściągnę i tam smaru nawalę to starczy?Przeraża mnie trochę ściąganie tapicerki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki, a jak samo ramię ściągnę i tam smaru nawalę to starczy?Przeraża mnie trochę ściąganie tapicerki
to nic strasznego parę dosłownie wkrętów i jest twoja ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Smarowanie niewiele dało poczekam jeszcze aż dobrze spenetruje. Próbowałem ściągnąć tapicerkę znalazłem 2 wkręty po bokach klapy odkręciłem i nic, zdołałem lekko odgiąć żeby pooglądać silniczek- wygląda prawie jak nowy, i tyle moich sukcesów. Może mi ktoś łopatologicznie wyjaśnić najlepiej zdjęciami jak to ściągnąć niczego nie urywając? Bo jak znam życie i podejdę do tego siłowo to będę miał tylną klapę do wymiany, a tego bym nie chciał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Smarowanie niewiele dało poczekam jeszcze aż dobrze spenetruje. Próbowałem ściągnąć tapicerkę znalazłem 2 wkręty po bokach klapy odkręciłem i nic, zdołałem lekko odgiąć żeby pooglądać silniczek- wygląda prawie jak nowy, i tyle moich sukcesów. Może mi ktoś łopatologicznie wyjaśnić najlepiej zdjęciami jak to ściągnąć niczego nie urywając? Bo jak znam życie i podejdę do tego siłowo to będę miał tylną klapę do wymiany, a tego bym nie chciał.
zerknij na ten opis (głównie foto) http://www.passatplus.de/umbauten/heckklappe/heckklappe.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
znalazłem 2 wkręty po bokach klapy odkręciłem i nic

są jeszcze 2 pod zaślepkami w "uchwytach" na ręce, później tylko szarpnąć i jest Twoja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam w ręku silniczek i co dalej jak dobrać się do tej zapieczonej rurki, odkręciłem mechanizm silniczka ale chyba niepotrzebnie, czy mam to na siłę wyciągnąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam w ręku silniczek i co dalej jak dobrać się do tej zapieczonej rurki, odkręciłem mechanizm silniczka ale chyba niepotrzebnie, czy mam to na siłę wyciągnąć?
na poprzedniej str masz opis jak rozprawić się z tym ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no mam to całe ustrojstwo ale pokrywka od silniczka nie jest z końcówką do wężyka tylko w całości z tą cholerną tulejką w środku której jest nieszczęsna rurka, ma ktoś patent jak wyjąć tą rurką ze środka? nie wiem jak od całości odczepić to połączenie z wężykiem, tak żeby mieć dostęp do rurki z obu stron, chyba że to rurka z tym od wężyka połączona jest na stałe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no mam to całe ustrojstwo ale pokrywka od silniczka nie jest z końcówką do wężyka tylko w całości z tą cholerną tulejką w środku której jest nieszczęsna rurka, ma ktoś patent jak wyjąć tą rurką ze środka? nie wiem jak od całości odczepić to połączenie z wężykiem, tak żeby mieć dostęp do rurki z obu stron, chyba że to rurka z tym od wężyka połączona jest na stałe

 

Ja jak naprawiałem rurkę to też nie mogłem tego oddzielić (tzn obudowy od rurki) ale udało mi się spokojnie naprawić tą rurkę bez oddzielania (mój sposób masz stronę wcześniej) rurka jest na stałe z plastikiem od wężyka, w zestawie naprawczym osobno są następujące elementy:. Zobacz:

http://dcvw.blogspot.com/2010/06/silniczek-wycieraczek.html

Edytowane przez dzali0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie tylko że na Twoim 2 zdjęciu jest ta nieszczęsna rurka razem z elementem łączącym się z wężykiem, a w moich rękach jest element z Twojego 3 zdjęcia z rurką w środku połączoną razem z tym plastikiem czarnym gdzie jest dysza to wężyka. A ja bym chciał żeby to czarne z rurką wyjąć, bez rozwiercania niczego z tego elementu ze zdjęcia 3. Jak rozkręciłem silniczek to wszystko wygląda ok jak nowe i jak patrzę w tą tuleję to nie widzę żeby ta wewnętrzna rurka była ukręcona. Dlatego chciałbym to w całości, tzn plastik z rurką wyjąć z tulei bo mam nadzieję że jest to kwestia posmarowania tego cholerstwa. Wszystko też było suche, także nic nie wskazuje na to że jest urwana. Czy mam tą tuleję wkręcić w imadło i ciągnąć za to czarne na chama?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fajnie tylko że na Twoim 2 zdjęciu jest ta nieszczęsna rurka razem z elementem łączącym się z wężykiem, a w moich rękach jest element z Twojego 3 zdjęcia z rurką w środku połączoną razem z tym plastikiem czarnym gdzie jest dysza to wężyka. A ja bym chciał żeby to czarne z rurką wyjąć, bez rozwiercania niczego z tego elementu ze zdjęcia 3. Jak rozkręciłem silniczek to wszystko wygląda ok jak nowe i jak patrzę w tą tuleję to nie widzę żeby ta wewnętrzna rurka była ukręcona. Dlatego chciałbym to w całości, tzn plastik z rurką wyjąć z tulei bo mam nadzieję że jest to kwestia posmarowania tego cholerstwa. Wszystko też było suche, także nic nie wskazuje na to że jest urwana. Czy mam tą tuleję wkręcić w imadło i ciągnąć za to czarne na chama?

Chyba próba siłowa będzie najlepszym rozwiązaniem. Rurka jeśli się zapiekła to może to się stać jedynie na odcinku końcowym (rysunek nr 3 mniej więcej w miejscu zaznaczenia na czerwono). W tym miejscu w środku elementu z rysunku nr 3 na odcinku końcowym jest tuleja w której znajduje się ta rurka. wszystko jest na tym odcinku dość mocno dopasowane tzn chodzi luźno ale jest spasowane. Zapewne już jest tam sucho. Trzeba to rozebrać i dać smaru. W innym miejscu niema raczej możliwości żeby się coś zatarło gdyż element ten z rys nr 3 ma kształt stożkowaty i w innych miejscach rurka w środku nawet nie dotyka ścianek w środku elementu z rys nr 3. Pamiętaj że rurka razem z plastikowym elementem łączącym się z wężykiem stoi w miejscu natomiast w czasie pracy wycieraczki kręci się tylko element z rys nr 3.

Musisz te elementy rozdzielić i przesmarować wszystko to będzie ok jeśli oczywiście rurka jest jeszcze cała.

Daj znać jak tam efekt

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I poszło w pi....du, próba siłowa była zbyt siłowa i czarny element odłamał się na końcu, no i końcówka wchodząca w wężyk trochę pękła, aż rurkę widać.dodatkowo plastik mi został w tulei. Nerwa trochę miałem złapałem za wiertarkę i po chamsku rozwierciłem wszystko. Podłączyłem wężyk od jakieś płynu do szyb ale mi cieknie na styku czarnego plastiku z rurką. Wiadomo niedziela, a do casto 20 km nie chciało mi się jechać więc poskładałem to wszystko do kupy zamówiłem to coś za 10 na allegro i czekam, może we wtorek będę miał już zrobione wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie.

W tym roku kupiłem swojego blaszaka rok 2002 kombi. W samochodzie nie działa spryskiwacz tylnej szyby. Reszta OK.

Temat olałem ale jak to z kombi tylna część pojazdu podczas takiej pogody jaką mamy teraz paskudzi się szybko i bardzo. Brak spryskiwacza jest już nie do zniesienia. Czytałem różne posty w temacie - sprawdziłem dyszę spryskiwacza itd. i nic.

Wg mnie gdzieś nastąpiło rozłączenie rurek doprowadzających płyn. pompka spryskiwacza raczej działa gdyż ją słychać. I tak jak bym czuł płyn ale nigdzie nie kapie ...

 

I tu pytanie gdzie szukać ewentualnego rozpięcia się rurek ?

Którędy one są poprowadzone ?

A może to coś innego ? Jak szukać, jak diagnozować ? :wstyd:

I pytanie pomocnicze: czy w pasku są 2 pompki jedna na przód druga na tył czy jedna ?

 

pozdr.

 

Adaś

 

sprawdz przy kole przednim lewym czy tam rurka nie jest odłaczona albo w bagazniku u mnie bylo przy kole trzeba tylko kolo zdjac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trzeba tylko kolo zdjac

Nie trzeba. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności