dominik1980 Zgłoś #141 Napisano 23 Marca 2011 witam dzis zauwazylem ze moja wycieraczka tylna ulegla w jakis sposob uszkodzeniu tzn po pierwsze przycina sie a po drugie jak psikam plynem to plyn nie leci na szybe tylko leje sie z tego otworku i wlasnie doszedlem do wniosku ze zostal ulamany ten koncowy element spryskiwacza ktory powoduje ze strumien plynu leci na szybe . Mam pytanie czy musze zmienic caly silniczek czy jest jakas mozliwosc dokupienia tej koncowki spryskujacej...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krokodyl Zgłoś #142 Napisano 23 Marca 2011 Mam pytanie czy musze zmienic caly silniczek czy jest jakas mozliwosc dokupienia tej koncowki spryskujacej...... możesz dokupić zestaw torpana za 10 zł http://moto.allegro.pl/dysza-spryskiwacza-vw-passat-myslowice-i1494222553.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzali0 Zgłoś #143 Napisano 23 Marca 2011 możesz dokupić zestaw torpana za 10 złhttp://moto.allegro.pl/dysza-spryskiwacza-vw-passat-myslowice-i1494222553.html Albo możesz udać się do ASO VW i kupić ori zestaw naprawczy za jedyne 170zł Wygląda on tak:http://dcvw.blogspot.com/2010/06/silniczek-wycieraczek.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik1980 Zgłoś #144 Napisano 23 Marca 2011 (edytowane) juz sprawdzalem i na alledrogo znalazlem nowy silniczek bosch za 168zł wiec chyba sie nieoplaca kupowanie zestawu naprawczego (taki jak w samochodzie jest) http://moto.allegro.pl/silnik-wycieraczek-tyl-passat-golf-iv-fabia-a4-a6-i1505540843.html Edytowane 23 Marca 2011 przez dominik1980 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
U-boot Zgłoś #145 Napisano 1 Kwietnia 2011 Mam pytanko, co prawda już trochę w wątku poczytałem na ten temat ale wolę się upewnić. Od niedawna zaczęła mi się dysza kręcić z wycieraczką i to nie zawsze, nic na szczęście mi się nie wlewa jeszcze pod klapę, Mam nadzieję że nie jest jeszcze ukręcona tylko się zapiekła po zimie. Moje pytanie jest takie jak ściągnąć żeby nic nie urwać tylną wycieraczkę żeby móc przesmarować i wyczyścić tę rurkę, może wtedy przestanie się obracać o ile nie okaże się urwana. Odkręcałem już tę śrubkę ale bałem się mocno ciągnąć za wycieraczkę żeby nie pogorszyć sprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #146 Napisano 1 Kwietnia 2011 Mam pytanko, co prawda już trochę w wątku poczytałem na ten temat ale wolę się upewnić. Od niedawna zaczęła mi się dysza kręcić z wycieraczką i to nie zawsze, nic na szczęście mi się nie wlewa jeszcze pod klapę, Mam nadzieję że nie jest jeszcze ukręcona tylko się zapiekła po zimie. Moje pytanie jest takie jak ściągnąć żeby nic nie urwać tylną wycieraczkę żeby móc przesmarować i wyczyścić tę rurkę, może wtedy przestanie się obracać o ile nie okaże się urwana. Odkręcałem już tę śrubkę ale bałem się mocno ciągnąć za wycieraczkę żeby nie pogorszyć sprawy. ramię wycieraczki masz na nakrętkę na klucz 13 odkręcasz i ściągasz ramie demontujesz tapicerkę klapy i odkręcasz silniczek wycieraczki odłączasz przewody i masz już w rękach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
U-boot Zgłoś #147 Napisano 1 Kwietnia 2011 Dzięki, a jak samo ramię ściągnę i tam smaru nawalę to starczy?Przeraża mnie trochę ściąganie tapicerki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #148 Napisano 1 Kwietnia 2011 Dzięki, a jak samo ramię ściągnę i tam smaru nawalę to starczy?Przeraża mnie trochę ściąganie tapicerki to nic strasznego parę dosłownie wkrętów i jest twoja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
U-boot Zgłoś #149 Napisano 2 Kwietnia 2011 Smarowanie niewiele dało poczekam jeszcze aż dobrze spenetruje. Próbowałem ściągnąć tapicerkę znalazłem 2 wkręty po bokach klapy odkręciłem i nic, zdołałem lekko odgiąć żeby pooglądać silniczek- wygląda prawie jak nowy, i tyle moich sukcesów. Może mi ktoś łopatologicznie wyjaśnić najlepiej zdjęciami jak to ściągnąć niczego nie urywając? Bo jak znam życie i podejdę do tego siłowo to będę miał tylną klapę do wymiany, a tego bym nie chciał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #150 Napisano 2 Kwietnia 2011 Smarowanie niewiele dało poczekam jeszcze aż dobrze spenetruje. Próbowałem ściągnąć tapicerkę znalazłem 2 wkręty po bokach klapy odkręciłem i nic, zdołałem lekko odgiąć żeby pooglądać silniczek- wygląda prawie jak nowy, i tyle moich sukcesów. Może mi ktoś łopatologicznie wyjaśnić najlepiej zdjęciami jak to ściągnąć niczego nie urywając? Bo jak znam życie i podejdę do tego siłowo to będę miał tylną klapę do wymiany, a tego bym nie chciał. zerknij na ten opis (głównie foto) http://www.passatplus.de/umbauten/heckklappe/heckklappe.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezaarr Zgłoś #151 Napisano 2 Kwietnia 2011 znalazłem 2 wkręty po bokach klapy odkręciłem i nic są jeszcze 2 pod zaślepkami w "uchwytach" na ręce, później tylko szarpnąć i jest Twoja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
U-boot Zgłoś #152 Napisano 2 Kwietnia 2011 Mam w ręku silniczek i co dalej jak dobrać się do tej zapieczonej rurki, odkręciłem mechanizm silniczka ale chyba niepotrzebnie, czy mam to na siłę wyciągnąć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #153 Napisano 2 Kwietnia 2011 Mam w ręku silniczek i co dalej jak dobrać się do tej zapieczonej rurki, odkręciłem mechanizm silniczka ale chyba niepotrzebnie, czy mam to na siłę wyciągnąć? na poprzedniej str masz opis jak rozprawić się z tym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
U-boot Zgłoś #154 Napisano 2 Kwietnia 2011 no mam to całe ustrojstwo ale pokrywka od silniczka nie jest z końcówką do wężyka tylko w całości z tą cholerną tulejką w środku której jest nieszczęsna rurka, ma ktoś patent jak wyjąć tą rurką ze środka? nie wiem jak od całości odczepić to połączenie z wężykiem, tak żeby mieć dostęp do rurki z obu stron, chyba że to rurka z tym od wężyka połączona jest na stałe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzali0 Zgłoś #155 Napisano 2 Kwietnia 2011 (edytowane) no mam to całe ustrojstwo ale pokrywka od silniczka nie jest z końcówką do wężyka tylko w całości z tą cholerną tulejką w środku której jest nieszczęsna rurka, ma ktoś patent jak wyjąć tą rurką ze środka? nie wiem jak od całości odczepić to połączenie z wężykiem, tak żeby mieć dostęp do rurki z obu stron, chyba że to rurka z tym od wężyka połączona jest na stałe Ja jak naprawiałem rurkę to też nie mogłem tego oddzielić (tzn obudowy od rurki) ale udało mi się spokojnie naprawić tą rurkę bez oddzielania (mój sposób masz stronę wcześniej) rurka jest na stałe z plastikiem od wężyka, w zestawie naprawczym osobno są następujące elementy:. Zobacz: http://dcvw.blogspot.com/2010/06/silniczek-wycieraczek.html Edytowane 2 Kwietnia 2011 przez dzali0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
U-boot Zgłoś #156 Napisano 3 Kwietnia 2011 Fajnie tylko że na Twoim 2 zdjęciu jest ta nieszczęsna rurka razem z elementem łączącym się z wężykiem, a w moich rękach jest element z Twojego 3 zdjęcia z rurką w środku połączoną razem z tym plastikiem czarnym gdzie jest dysza to wężyka. A ja bym chciał żeby to czarne z rurką wyjąć, bez rozwiercania niczego z tego elementu ze zdjęcia 3. Jak rozkręciłem silniczek to wszystko wygląda ok jak nowe i jak patrzę w tą tuleję to nie widzę żeby ta wewnętrzna rurka była ukręcona. Dlatego chciałbym to w całości, tzn plastik z rurką wyjąć z tulei bo mam nadzieję że jest to kwestia posmarowania tego cholerstwa. Wszystko też było suche, także nic nie wskazuje na to że jest urwana. Czy mam tą tuleję wkręcić w imadło i ciągnąć za to czarne na chama? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzali0 Zgłoś #157 Napisano 3 Kwietnia 2011 Fajnie tylko że na Twoim 2 zdjęciu jest ta nieszczęsna rurka razem z elementem łączącym się z wężykiem, a w moich rękach jest element z Twojego 3 zdjęcia z rurką w środku połączoną razem z tym plastikiem czarnym gdzie jest dysza to wężyka. A ja bym chciał żeby to czarne z rurką wyjąć, bez rozwiercania niczego z tego elementu ze zdjęcia 3. Jak rozkręciłem silniczek to wszystko wygląda ok jak nowe i jak patrzę w tą tuleję to nie widzę żeby ta wewnętrzna rurka była ukręcona. Dlatego chciałbym to w całości, tzn plastik z rurką wyjąć z tulei bo mam nadzieję że jest to kwestia posmarowania tego cholerstwa. Wszystko też było suche, także nic nie wskazuje na to że jest urwana. Czy mam tą tuleję wkręcić w imadło i ciągnąć za to czarne na chama? Chyba próba siłowa będzie najlepszym rozwiązaniem. Rurka jeśli się zapiekła to może to się stać jedynie na odcinku końcowym (rysunek nr 3 mniej więcej w miejscu zaznaczenia na czerwono). W tym miejscu w środku elementu z rysunku nr 3 na odcinku końcowym jest tuleja w której znajduje się ta rurka. wszystko jest na tym odcinku dość mocno dopasowane tzn chodzi luźno ale jest spasowane. Zapewne już jest tam sucho. Trzeba to rozebrać i dać smaru. W innym miejscu niema raczej możliwości żeby się coś zatarło gdyż element ten z rys nr 3 ma kształt stożkowaty i w innych miejscach rurka w środku nawet nie dotyka ścianek w środku elementu z rys nr 3. Pamiętaj że rurka razem z plastikowym elementem łączącym się z wężykiem stoi w miejscu natomiast w czasie pracy wycieraczki kręci się tylko element z rys nr 3. Musisz te elementy rozdzielić i przesmarować wszystko to będzie ok jeśli oczywiście rurka jest jeszcze cała. Daj znać jak tam efekt Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
U-boot Zgłoś #158 Napisano 3 Kwietnia 2011 I poszło w pi....du, próba siłowa była zbyt siłowa i czarny element odłamał się na końcu, no i końcówka wchodząca w wężyk trochę pękła, aż rurkę widać.dodatkowo plastik mi został w tulei. Nerwa trochę miałem złapałem za wiertarkę i po chamsku rozwierciłem wszystko. Podłączyłem wężyk od jakieś płynu do szyb ale mi cieknie na styku czarnego plastiku z rurką. Wiadomo niedziela, a do casto 20 km nie chciało mi się jechać więc poskładałem to wszystko do kupy zamówiłem to coś za 10 na allegro i czekam, może we wtorek będę miał już zrobione wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paass Zgłoś #159 Napisano 3 Kwietnia 2011 Witajcie.W tym roku kupiłem swojego blaszaka rok 2002 kombi. W samochodzie nie działa spryskiwacz tylnej szyby. Reszta OK. Temat olałem ale jak to z kombi tylna część pojazdu podczas takiej pogody jaką mamy teraz paskudzi się szybko i bardzo. Brak spryskiwacza jest już nie do zniesienia. Czytałem różne posty w temacie - sprawdziłem dyszę spryskiwacza itd. i nic. Wg mnie gdzieś nastąpiło rozłączenie rurek doprowadzających płyn. pompka spryskiwacza raczej działa gdyż ją słychać. I tak jak bym czuł płyn ale nigdzie nie kapie ... I tu pytanie gdzie szukać ewentualnego rozpięcia się rurek ? Którędy one są poprowadzone ? A może to coś innego ? Jak szukać, jak diagnozować ? I pytanie pomocnicze: czy w pasku są 2 pompki jedna na przód druga na tył czy jedna ? pozdr. Adaś sprawdz przy kole przednim lewym czy tam rurka nie jest odłaczona albo w bagazniku u mnie bylo przy kole trzeba tylko kolo zdjac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #160 Napisano 4 Kwietnia 2011 trzeba tylko kolo zdjac Nie trzeba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach