Skocz do zawartości
Gość Hammer

[silnik] Ciśnienie w układzie chłodzenia silnik aaz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Hammer

Witam wszystkich mam problemik z paskiem, . Mianowicie zbiera mi sie cisnienie w układzie chodzenia co powoduje zrywanie przewodów z woda:/ podpowiem ze głowica była sprawdzona w specjalistycznym zakładzie na szczelnosć i niby jest ok(wg ich to jet dobrze ale jeśli nie peknieta glowica to gdzie awaria:/), zmieniane były prowadnice, uszczelniacze i prierścienie zawory nie porzebowały wymiany zostały tylko dotarte. Dodam jeszcze ze założona została uszczelka od 1.9 TDi blaszana a to jednak jest 1.9td. W wodzie nie ma plamki oleju ani na odwrót silnik nie kopci cyka bez zarzutu.

Prosze o pomoc pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, myślę że przyczyna jest tak jak u mnie, korek zbiornika ma zawór ciśnieniowy i pewnie się z....ł . Nie wiem ile kosztuje korek w ASO ale zamiennik dostaniesz za kilkanaście złoty. Nie zwlekaj bo jak uszczelnisz węże to pójdzie gdzie indziej, uszczelka pod głowicą, albo tak jak u mnie chłodnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

Faktycznie, może lepiej zacząć od korka bo najtaniej ale ta uszczelka pod głowicą od TDi ... jakoś mi to nie pasuje... Może koledzy się wypowiedzą czy obie uszczelki są identyczne? Moim zdaniem minimalne różnice w "dziurkach" na uszczelce mogą być przyczyną tego rodzaju dolegliwości. Kiedyś właśnie w ten sposób objawiała się w mojej starej jett'cie 1,6 d awaria uszczelki pod głowicą; ciśnienie waliło w układ chłodzenia, węże były sztywne i twarde a ten łączący głowicę z chłodnicą wybuliło i wyglądał jak królik połknięty przez węża :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i

witam. hammer mialem podobnie weze twarde,pekalo,zsadzalo i wode korkiem gnalo. niewiadomo co wiec:

nowy zbiorniczek wrownawczy ok 50zl

uzywany ale orginalny korek

oring do korka

nowa uszczelka pod glowice tez aluminiowa

i na koniec zauwazono zle zalozony pasek klinowy ganial pompe wody w gruga strone (da sie zle zalozyc uwierzcie ale alternator lomem az do ziemi)

 

po tych czynnosciach wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Hammer

Dzis kupilem ten zbiorniczek jak poradziliscie jutro zobaczymy efekt. Miejmy nadzieje ze bedzie ok. jak tak to duże piwo ze mnie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Hammer

Niestety zmieniłem korek i zbiorniczek i nic woda dalej podchodzi do góry i wylewa sie ze zbiorniczka. Kolega mi podpowiada ze winny moze byc blok bo moze byc pęknięty, bo gdy uruchomie to nie wygania tylko gdy sie nagrzeje troche. Jeszcze dzis mam dostac odpowiedz od fachowca od passatów i bede wiedziec co dalej. O dalszych postępach bede starał sie informowac na bieżąco. A moze ktos z was moze cos jeszcze podpowie?.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i

hammer cos mi zaswitalo. o ile termostat masz ok odpal i patrz czy plyn wraca do zbiorniczka tym cienkim gumowym przewodem u gory zbiorniczka (powrotem) najlepiej zdejmij go ze zbiorniczka i dmuchnij w niego zobacz czy powietrze swobodnie poleci do glowici sprawdz jeszcze ten plastikowy kruciec co z glowicy z przodu wychodzi czy zatkany nie jest oraz ten w zbiorniczko ( u mnie w nowym byl lekko zatkany). u mnie ten plastikowy kruciec co jest od powrotu sie zatkal taki sam objaw jak u ciebie byl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i

napisales wyzej ze pierscienie wymieniales mozesz powiedziec jaki masz przebieg i czy wymieniales same pierscinie czy odrazu pierscienie tloki szlif itd?? jezeli tylko pierscionki to jak to sie sprawuje??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Hammer

Z tymi zmianami pierścieni to może być róznie jeśli masz małe zużycie na cylindrach to ok i oczywiscie jeśli twoje tłoki pozwalaja na dalsza prace tzn. w tłokach sa wyfrezowane miejsca na zawory i po wikszych przebiegach mogą być powybijane te kanaliki wtedy mymiana jest konieczna wnajlepiej ząłozyc tłoki od aaz one maja takie same parametry a różnią sie wstawka stalową na pierwszym cylindrze. U mnie zużycie było niedużę myśle ze ma gdzies ok 400-500 tys km bo jak rozbierałem tdi 1z z przebiegiem 300 z haczykiem to nie było nawet śladu. Co do szlifów jeżeli masz porysowany wał no to chyba wypadaloby bo sama wymiana panewek nie pomoze u mnie założyłem sstare były ok. Mój pasek kilkakrotnie byl przegrzany i w sumie juz na ostatnie 10 tys musialem dolac ok 10l oleju:) ładny wynik wiem:) teraz juz nie widac żeby nawet troszke pokazywał ze pobiera olej. Jako ciekawostke dodam że jak zdejmowałem pierścienie to nie pękły lecz sie wyginały jakby były ze zwykłego żelaza nie ze stali:) Jeżeli byś chciał robic remoncik typu wymiana tłoków pierścieni to odezwij sie do mnie na maila dam namiary na bardzo tanie części. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i

aha bo widzisz ja szlif walu robilem i panewki wymienilem okolo roku temu (zrobilem ok 15tys km) i wymienilem pompe oleju. okolo pol roku temu glowice tez bo byla peknieta wzialem po regeneracji z serwisu wsio w niej nowka bylo oprocz mojego walka. i jak mialem ja zdjeta to obejrzalem sobie cylindry. tloki mam wporzo frezy na zawory sa dobrze wygladaly na tulejach mialemjedynie lekki prog wytarty ale jeden szpec to widzial mowil ze taki prog to nic takiego. mam przebieg 345tys. i zaczal brac okolo 8L na 10tys. przedmuchy ma ostre. tak myslalem same pierscienie wymienic i silnik jak po remoncie. ale kazdy gada abym wymienil tloki i szlif bloku zrobil a ja nie chce tyle w niego znow inwestowac. ostatnio naszla mnie ochota na przeszczep 1.6td ale z kolei nie wiadomo co kupisz a w moim tylko pierscionki zostaly reszta po remoncie. ale skoro mowisz ze wymieniles same pierscienie i jest good to moze i ja tez same wymienie.

 

a jak tam cisnienie uporales sie znim?? strzalka juz sprawna??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Hammer

Stoi i sie nie rusza. Dzis popracował z 30 minut wode wygania ale juz nie tak jak wczesniej. Ale chyba zdejme jescz raz głowice i założe uszczelke od td bo juz mnie nerwy biorą. Niby wszystko sprawne a jest problem:/ apropo gdzie ci sprawdzili żę masz głowiczke pęknięta? bo ja na ul.ogrodniczki w białymstoku oddałem na sprawdzenie i w sumie nie wiem ile w tym prawdy.pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i

a kolega z bialego o jak fajnie 85km od mojego miasta. sluchaj glowice jak zdjelem bo sam robilem to zobaczylemmialem miedzy zaworami popekane (podobno normalka w tych silnikach) oraz gniazda wszystkie popekaly i luzne byly a od jednego poszlo na glowice i koszt naprawy mojej przewyzszal po regeneracji kompletnej. na ogrodniczkach tylko szlif walu robilem. w moim miescie nie polecaja ogrodniczek. ale jest w bialym szpec od glowic walow i ogolnie szlifow itd. poznalem go pozniej zaje...cie zna sie na robocie. ma maly warsztat. wszyscy zokolicy woza do niego tylko do niego zyskal wysoka renome u mnie w okolicy. sam robilem u niego 3 glowice. za swoja (glowica zregenerowana,nowe szklanki, nowe zawory, uszczelniacze, sprezynki-ogolnie nowka glowica) dalem 1500zl i nie chcial mojej dlatego mam dwie wsio poskladal nasmarowal doradzil co i jak. czesci cie nieobchodza on wszystko robi. tylko jak sie zdecydujesz to gadaj z nim delikatnie bo koles jest strasznie flegmatyczny (sie nie wystrasz) ale zna fach. on ma zaklad i mieszka obok nowowarszawskiej obok tego duzego skrzyzowania co teraz mediamarkt sa niedaleko. 0857433295, 600155458 numery do niego.

 

sprawdzales w tym swoim ten przewod co ci mowilem???

 

jezeli mozna wiedziec to gdzie maja te tanie czesci??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rakmarcin

na 100% masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, wymień i będziesz zadowolony, kup również nowe śruby do głowicy, miłej pracy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

No i mnie dopadło... :kwasny: Jadę dziś zmieniać termostat bo po godzinnej jeździe dolna rura chłodnicy zimna i węże też twarde... Mam nadzieję, ze to nie uszczelka pod głowicą choć bywają i takie objawy jak u mnie, tzn powietrze blokuje termostat, nie ma swobodnego przepływu wody w układzie. Martwi mnie jeszcze to, że raz na 1,5 tygodnie muszę dolać trochę wody bo mruga kontrolka... Płyn niby czysty, w oleju wody też brak, na biało nie dymi, wycieków nie widać ale nalot na zbiorniczku jest (znaczy korek działa tylko ciśnienie zbyt duże). Zobaczę jak po wymianie termostatu się to zachowa i dam znać, chyba że koledzy mają jakieś inne sugestie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

Niestety porażka :zalamany: Po wymianie termostatu właściwie bez zmian, czyli dolna rura chłodnicy zimna, węże napompowane, jedyna poprawa to taka, że wskazówka w końcu pokazuje 90 stopni :hurra: . Po świętach robię uszczelkę pod głowicą z nadzieją, że to zakończy temat. Nadzieja matką...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie i jak się skonczyło.

wymieniliście uszczelki i coś podziałało?

ile kosztuje wymiana uszczelki pod głowicą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie i jak się skonczyło.

wymieniliście uszczelki i coś podziałało?

ile kosztuje wymiana uszczelki pod głowicą?

chyba w nieodpowiednim dziale pytasz..

ile kosztuje wymiana uszczelki pod głowicą?

zależy w jakim samochodzie, w jakim warsztacie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego to poważniejsza usterka ja stawiam na peknietą tuleje w silniku miałem taki przypadek prawie niewidoczna rysa .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności