Skocz do zawartości
Gość pazder

Zwiększenie mocy w B5 - strumienica, filtr stożkowy - będą efekty?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pazder

WITAM

Czy mozecie sie wypowiedziec na temat montażu w b5 1.9 tdi 90 KM , STRUMIENNICY I FILTRA STOŻKOWEGO.Bo jak ostatnio byłem w jednym z warsztatów w Wawie to goście powiedzieli że zamontowanie tych rzeczy da o jakieś 6 KM wiecej. Czy jest to mozliwe i czy ten montaz jest zdrowy dla silnika.??? Prosze o opinie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm...

 

 

zamontowanie filtra stożkowego powinno podnieść nieco osiągi auta, jak i jego spalanie....

 

nie bawił bym się w strumienice... najlepiej wytnij kata i wstaw rurkę, bądź zmodrenizuj cały układ wydechowy wstawiając rurę o większej średnicy bez zbędnych tłumników itp...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pazder

przy spalaniu masz na myśli zwiększenie spalania, czy zmiejszenie ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zwiększenie spalania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kadafi
hmmm...

 

 

zamontowanie filtra stożkowego powinno podnieść nieco osiągi auta, jak i jego spalanie....

 

nie bawił bym się w strumienice... najlepiej wytnij kata i wstaw rurkę, bądź zmodrenizuj cały układ wydechowy wstawiając rurę o większej średnicy bez zbędnych tłumników itp...

 

Strumienica to głupi pomysł do każdego nowego auta które ma sondy i komputer. W większości przypadków komputer niewiadomo czemu głupieje i są problemy. Spalanie wtedy też jest konkretne (koleś w A4 1.8 z '98 po montaży strumienicy miał spalanie 20l !!!). Ja u sibie wyciąłem kata wstawiłem rurkę - efekt = spalanie bez zmian, co do mocy to nie sądzę żeby te pare KM, natomiast ewidentne polepszenie "zbierania się" auta. Montaż stożka na 100% nie ma nic wspólnego z podwyższeniem spalania, natomiast jeśli dobrze zamontujesz (żeby zasysał zimne powietrze i oczywiście stożek dobrany do pojemności auta) to będzie ci się objawiało również polepszeniem przyspieszenia (wiadomo więcej chłodnego powietrza zasysanego do silnika). Nie baw się w żadne stożki Jacky ani jakieś wynalazki, tylko kup droższy ale solidny filtr np KN (są całe kity z dolotem, oznaczenie chyba KN 57i Kit) albo o połowę tańszy a identyczny w parametrach polski Proton (miałem KN, mam teraz Protona i go polecam).

Jeśli chcesz konkretnie mieć więcej mocy to nie lepiej wydaj kasę i kupić dobry chip?

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz silnik TDI i chces sie bawic w takie rozwiazania...

Pojedz do tunera, niech wgraja ci program i szczeka ci opadnie na podloge z wrazenia, jak twoj samochodzik zacznie jezdzic. Daruj sobie wycinanie czegokolwiek...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kadafi

...true true... tylko żadne chipy noname'y z allegro :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chemik

Ludzie!!! Przestancie bawic sie w wycinanie katalizatorow... Przeciez przez wyciecie kata zyskuje sie 1-2 KM (sprawdzone empirycznie)... A czasami traci znacznie wiecej - sonda lambda glupieje, daje bledne komunikaty i ECU obniza moc do "awaryjnej"...

Jesli naprawde wam na tych 2KM zalezy to wstawcie dedykowany katalizator sportowy o zmniejszonych oporach przeplywu (tak, tak sa takie nawet po przystepnych pieniadzach)...

Po wycieciu katalizatora przy przegladzie rejestracyjnym trzeba dawac 50-100 w lape panu diagnoscie aby nie zauwazyl jego braku...

Lepiej, jak to juz bylo wspomniane, podjechac do firmy wgrywajacej nowe zmodyfikowane oprogramowanie ECU... To naefektywniejszy (i najtanszy w przeliczeniu KM/PLN) sposob jak podniesc moc... A przy okazji nie wygina lasy Amazonii...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kadafi
Przeciez przez wyciecie kata zyskuje sie 1-2 KM (sprawdzone empirycznie)... A czasami traci znacznie wiecej

z tym się zgodzę - jest to na ryzyk-fizyk. u mnie moc nie spadła, nie sądzę żeby się polepszyła, jedynie że spaliny które są normalnie wychamowywane w kacie, u mnie sie nie wychamowują, auto lepiej mi się zbiera - jest to odczuwalne przy moim braku turbiny, jednak niech nikt nie myśli że to daje power-kopa w postaci kilku km więcej... (chociaż jak miałem Merca 190 2.3 16V to była wypuszczana orginalnie wersja z katem i bez kata i różnica była 12KM!)

Zainteresowanych teorią katalizatora odsyłam chociażby na http://www.tuningbaja.pl/?p=/1/4

 

wstawcie dedykowany katalizator sportowy o zmniejszonych oporach przeplywu

racja można już nabyć nawet od 400zł

 

Po wycieciu katalizatora przy przegladzie rejestracyjnym trzeba dawac 50-100 w lape panu diagnoscie aby nie zauwazyl jego braku...

:) zwykły przegląd kosztuje 100zł, mnie po przeróbkach pieczątka też kosztuje równą 100zł, więc wychodzi na to samo :)

 

A przy okazji nie wygina lasy Amazonii...

może i szkoda lasów, ale niestety takie życie... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chemik
Po wycieciu katalizatora przy przegladzie rejestracyjnym trzeba dawac 50-100 w lape panu diagnoscie aby nie zauwazyl jego braku...

:) zwykły przegląd kosztuje 100zł, mnie po przeróbkach pieczątka też kosztuje równą 100zł, więc wychodzi na to samo :)

 

We Wrocku biora 100PLN za przeglad + 100PLN za "niewidzenie" braku katalizatora... Na dolnoslakiej i opolskiej prowincji cena spada do 90PLN za przeglad + 50PLN za "niewidzenie" braku katalizatora...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kadafi
Po wycieciu katalizatora przy przegladzie rejestracyjnym trzeba dawac 50-100 w lape panu diagnoscie aby nie zauwazyl jego braku...

:) zwykły przegląd kosztuje 100zł, mnie po przeróbkach pieczątka też kosztuje równą 100zł, więc wychodzi na to samo :)

 

We Wrocku biora 100PLN za przeglad + 100PLN za "niewidzenie" braku katalizatora... Na dolnoslakiej i opolskiej prowincji cena spada do 90PLN za przeglad + 50PLN za "niewidzenie" braku katalizatora...

 

no to nie wiem gdzie ty jeździsz na przeglądy :( powiem tak - mam pieczątki wbijane co rok, co rok płacę jak za zwykły przegląd, a jeszcze ani razu nie byłem swoim autem osobiście... gdybym tak miał jeździć i płacić przegląd+100 za brak kata+np 100 za szyby+ np 100 za brak spryskiwaczy itd, to chyba bym musiał mieć bogatego wujka-szejka w dubai'u żeby na to wszystko powyrabiać finansowo :) no ale wątek był nie o cenach przeglądów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chemik

Nie jezdze gdyz jeszcze nie musze... Zreszta ja mam katalizator i wszystko co jest wymagane... O cenach wiem od kumpli...

Lepiej napisz gdzie ty nie jezdzisz a pieczatke masz... Kilku kumpli zaoszczedzi kilka PLN...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pazder

a co koledzy mogą mi polecic, do zwiększenia mocy, może jakies sprawdzone cipy, lub pawer boxy ??? Czekam na rady i poinie. Bo te 90 KM jest troche przy mało !!! :647:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chemik

Pazder... Olej chipy i power-boxy... To urzadzenia zmieniajace elektronicznie sygnal z roznych czujnikow (najczesciej z przeplywomierza powietrza) i w ten sposob oszukujace ECU (czyli uklad scalony sterujacy praca silnika)...

Najlepiej podjechac do firmy tuningujacej i wgrac do ECU nowy "zawirusowany" program sterujacy... Zazwyczaj zmieniona jest w nim "mapa zaplonow"... Taki tunig jest najefektywniejszy, najzdrowszy dla silnika (w granicach rozsadku)...

O adresy w Warszawie mnie nie pytaj... W opcji "szukaj" na tym forum wpisz "chip tuning) i znajdziesz mnostwo watkow na ten temat, a w nich sa adresy, wykresy z hamowni, opinie itp...

Wiem jedno - w Warszawie macie wiekszy wybor tunerow niz cala Polska poludniowa...

Powodzenia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Chucky

Czesc. Znalazłem na jednej stronie filtr stożkowy K&N bezpośrednio do B5 1.8 T to jest cały kit za 200 zł. Teraz pytanie, czy jest sens? Mówią że może nawet 5-8 KM dodać no i ładny dźwiek podobno zasysania. Czy ma ktoś takie cos?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzwiek napewno ladny na wyzszych obrotach a co do mocy to roznie sa opinie. Jakbys doprowadzil chlodniejsze powietrze to moze cos by to dalo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lukasiasty

Wiem jedno - w Warszawie macie wiekszy wybor tunerow niz cala Polska poludniowa...

Powodzenia...

 

Tylko,że to z polski południowej dostają wirusik mailem(V-tech) :618:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chemik

Wiem jedno - w Warszawie macie wiekszy wybor tunerow niz cala Polska poludniowa...

Powodzenia...

 

Tylko,że to z polski południowej dostają wirusik mailem(V-tech) :618:

 

Latwiej, szybciej i taniej mailem dostarczyc kilka bajtow z poludnia na polnoc niz w odwrotna strone przetransportowac caly samochod...

O V-techu rozne opinie kraza (w wiekszosci negatywne)... Nigdy nie mialem z nimi do czynienia wiec zamilkne...

A tak pozatym to odbiegamy od tematu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pazder

CHUCKY a ten filtr stozkowy też jest dostosowany do disli? Masz może adres tej strony co mają gow ofercie ??? Powiem wam że jak krucho z budżetem , to i dobre dodatkowe 2 konie. A może potem jakiś tuning mechaniczny.Ale co wam powiem to Wam powiem co B5 to B5 nawet z tymi 90KM na żaden inny bym nie zamienił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Chucky

Czesc. sklep jest http://sklep.tuning.pl/ duzo rzeczy chyba do paska, polecam. Szukaj uważnie wg roku najpierw w filtrach bo tego dużo jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności