Skocz do zawartości
MłodyWilk22

Wyrobiony wał silnika!!!

Rekomendowane odpowiedzi

JA klina niemam :D roznica tylko ze mam 90 konny ale wiem bo widzialem tez 110 jak chciale wsadzic ze taki sam jest z wtgladu mi chodzi o to ze po prostu wal tzn ta powierzchnia co laczy sie kolko do walu nierowny byl niewiem jak to opisać przylozyl taki frez do tego dorobiony do walu wiertarka pare obrotow i juz byla rowna powierzchnia i wal rowno sie z kolkiem po skreceniu stykal :D moze gdzies kolka znajde i P.S kupywalem te kolko u siebie po 50 czy 70 zl i smiga do dzisiaj niewiem co to za marka :P Postaram sie zdjecie znaleźći opisać Pozdro a co do silnika to prawda raczej nie oplaca sie robic remontu silnika bo nowy wal wyniesie bardzo dużo niestety :/ a jak jeszcze do mechania trzeba dac :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli maiałeś nierówną powierzchnie przedniej sciany wału. U mnie chyba jest ten sam problem skoro ma bicie na boki...

I może faktycznie to by załagodziło sparwę :hurra:

 

Wiem, że tonący brzytwy się chwyta, ale nie mam już nic do starcenia :zalamany:

 

Tylko jak taki frez dorwac albo tokarza z takim czymś... Cętnie bym spróbował wyrównac ten wał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

zipek135, Ciezko sie cie czyta.

 

 

Procedura regeneracji czopa walu,polega na sfrezowaniu powierzchni czolowej walu zeby kolko zebate przylegalo rowno.Robi sie to specjalnym frezem(widzialem na allegro) bez wyciagania silnika i walu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No samą powierzchnie wału można sfrezowac - z tym sie zgadzam

 

Ale wal jest też lekko wybity na boki - bo nowe koło ma lekki luz. Z tym że po skręceniu ustawia sie idealnie jesli chodzi o znaki, tylko to bicie...:/

 

Może faktycznie to sfrezowanie by załatwiło sprawe...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sory wiem ciezko to tak wytlumaczyc. Wlasnie juz linka chcialem dawac :P u mnie szczerze mowiac tez mialo juz luz lekki na boki jak zakladalem :/ ale co ci szkodzi jak znajdziesz mechanika to do ciebie podjedzie i za same sfrezowanie jak juz mu dostep do walu zrobisz to wezme do 100 zl pewnie :P a moze jakby nawet zmierzyl to pewnie te bicie odbiega u mnie od normy ale nie jest takie jak przedtem ze przestawia rozrzad.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

acha czyli bicie nadal masz... myślałem, ze jest idealnie po takiej operacji...

 

Czy gołym okiem jest to niezauważalne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Watpie w to by wal czolo walu sie wypuklilo, czyli wal na obwodzie sie wyrobil i w tym momecie jak go zetniesz to skrucisz wsad na kolo zebate rozrzadu ( zle mysle ? )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi sie wydaje ze calkiem zniklo ale wiesz ja mam juz ostatni gwizdek kolo pasowe o tym zapomnialem :P pomylilo mi sie taraz pasowe z tym od rozrzadu :D a taki frez podjedź gdzies do mechanika popytaj powinni mieć bo frez z tego co wiem drogi dosyc jest :P a jeszcze ten mechanik po pracy ostatnio robil mojemu koledze :) któremu później skladalem rozrzad caly do konca i na 90 % to byl afn :) U Ciebei pewnie kolko bije na wolnych a jak gazu dasz to juz prosto :P ? Ja tak mialem. A propo ta powierzchnia walu moze sie zepsuc jak ktos nie dokreci tego kolka mocno i wtedy ma minimalny luz :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest na wyższych obrotach bo sprawdzalem tylko na wolnych...

 

Przywioze jakiegoś tokarza i niech sprawdzi czy przednia powierzchnia wału jest równa czy uwypuklona. Jak popatrze na stare koło zębate to sciana przednia koła która styka sie z wałem mo odciski tylko w 2 miejscach także wygląda na to, ze przednia sciana wału faktycznie nie jest rowna...

 

Jak troszeczkę by to sfrezowował może by pomogło, a na skrucenia wsadu na wale raczej to nie wpłynie bo mam nadzieję bądzie to naprawdę setne milimetra...

 

Najpierw trzeba odrwać jakiegoś speca który by to pomierzył i sie wypowiedział...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zipek135,

Czy wiesz kolego do czego sluza kropki i przecinki?? :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam spieszyłem się. Obiecuję poprawę. A u mnie wydawało sie naprawdę mało, ale jak przejechał frezem tym pare obrotów i powierzchnia zrobiła się taka "świerza miejscami" to było widać normalnie sciachany wał ze szok to tylko setki mm były ale dawały te bicie. Po wszystkim dokręcił wał na ten klej beztlenowy prawie 2 razy mocniej niż powinno być, bo strasznie gwint już mam dowalony :/. Na oko też tak nie zobaczysz tej powierzchni :P. Nawet jak masz lekki luz na boki to przecież wał jak się kręci w jedna stronę i koło jest wprawione w ruch to nie powinno chyba bić. Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No zipek135 dajesz mi nadzieję na lepsze jutro :)

 

Zastanawiam się tylko, jaka jest pewność, że po tym sfrezowaniu powierzchnia jest idelanie prostopadła do długości wału ( bo przeciez o to w tym wszytskim chodzi)? On to frezuje na oko czy jakoś ustawia sie ten frez pod kątem 90st do długości wału?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukam czegoś podobnego jak on mial ;)http://www.allegro.pl/item280335042_frez_pod_kolo_pasowe_vw_1_9_2_4_tdi_dost_0_zl.html on mial sporo inne w srodku mial takie kolo z ząbkami ale po bokach tego jakby takie naprowadzenie, żeby w czasie krecenia sie nie przestawialo nic i równo frezowalo. Taka rurka jakby, a w środku te ząbki do frezowania. Niewiem jak to opisać :P Ale myślę, że to raczej niemożliwe, aby wal sie wyrobil tzw. na boki i jest to kwestia ze nie równo przylega i wszystko :) Życze powodzenia i mam nadzieje ze to "tylko" i aż to ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ooo czyli coś takiego istnieje :hurra:

Teraz tylko znaleźć fachowca i może sie uda :ok:

 

Dzieki zipek135!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i obchodziłem wszystkie tokarnie i warsztaty ale niestety nikt o takim przyrzadzie nawet nie słyszał... :zalamany:

I znowu stanałem w martwym punkcie... :zalamany:

 

Wszysyc karzą wyciagać wał i wtedy to nie ma problemu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

podepnę sie pod temat.

 

mam na oku Passata z silnikiem AFN, ale ma on mały defekt, a mianowicie, koło pasowe na wale ma bicie osiowe - pasek nie idzie prosto. Widzę, że na mocowaniu wentylatora jest wypiłowany ślad od tego koła - czyli była kolizja - koła z mocowaniem i passata z twardą przeszkodą.

 

pytanie - czy możliwe jest skrzywienie samego koła pasowego i opcja, że wymienie koło pasowe i będzie ok, czy to bicie to objaw uszkodzenia koła rozrządu i wału korbowego?

 

pozdr.

Edytowane przez jasiujasiu1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpiął bym osłonę rozrządu i popatrzał na pasek. Jeśli koło pasowe wydaje Ci się oryginalne, to możliwe że jest krzywe, ale jeśli ktoś je wymienił na nowe i krzywo chodzi, to można podejrzewać wał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności