ollek3 Zgłoś #1 Napisano 13 Grudnia 2007 Zapalił mi się Chack A VAG pokazał błąd 1 Fault Found: 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 35-00 - - Readiness: 0000 0000 Nigdzie nie mogę znaleźć opisu Może ktoś z kolegów to potrafi rozszyfrować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #2 Napisano 13 Grudnia 2007 nie jestem pewien, czy o to chodzi, ale to tak jak by odcinal ci paliwo bo mieszanka jest zbyt uboga.....nie powinienes jezdzic na 98? Moze jakis syf zalales... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v Zgłoś #3 Napisano 13 Grudnia 2007 Nigdzie nie mogę znaleźć opisu In english. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 13 Grudnia 2007 No to teraz wersja POLISH 17544 - rząd cylindrów 1, adaptacja mieszanki, system "za ubogi" sprawdź regulator ciśnienia paliwa sprawdź zawory wtryskowe i szczelność układu sprawdź pompę paliwa szczelność układu zasysania szczelność układu wydechowego ....troche tego jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ollek3 Zgłoś #5 Napisano 15 Grudnia 2007 Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Najprawdopodobniej udało mi się zlokalizować przyczynę występowania tego błędu . Wczoraj gdy dokładnie obejrzałem silnik okazało sie że jest pęknięty wąż gumowy łączący kolektor ssący z zaworem zwrotnym. Przewód jest pęknięty wzdłuż .Ciekawy jestem co mogło być przyczyna takiego stanu rzeczy. Wąż zamówiłem w serwisie mają ściągnąć na poniedziałek wymienię i zobaczymy. Z opisu błędu wynika że przyczyną występowania go jest brak szczelności układu zasysania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #6 Napisano 15 Grudnia 2007 Danek75 napisał/a: szczelność układu zasysania No widzisz. Daj za to na tacę w kosciele Wąż mógł pęknać ze starosci po prostu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v Zgłoś #7 Napisano 14 Maja 2008 17544 - rząd cylindrów 1, adaptacja mieszanki, system "za ubogi" Dopadla mnie ta przypadlosc sprawdź regulator ciśnienia paliwa Jak to sprawdzic? Przez pomiar cisnienia paliwa? sprawdź zawory wtryskowe i szczelność układu Poprzez ogledziny? sprawdź pompę paliwa Poprzez pomiar slupa benzyny? szczelność układu zasysania Ogledziny wystarcza? szczelność układu wydechowego Jw? Ma ktos jakies jeszcze metody na sprawdzenie tych podzespolow. U mnie nowa przeplywka (stara "przeczyscilem"), wymienione 3 podejzane wezyki. Niby jakas poprawa ale nadal blad sie pojawia. Dodatkowym objawem jest losowe gasniecie auta na wolnych obrotach oraz po musnieciu pedalu gazu obroty spadaja ponizej 800 na sluch okolo 650. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #8 Napisano 14 Maja 2008 Szczelnosc ukł. wydechowego, to po prostu zatykasz końcówkę, np: nogą a druga osoba wchodzi pod auto i patrzy - skąd ewentualnie spaliny wychodzą Pompę paliwa to ja u siebie sprawdzałem akumulatorem. Podłączasz go bezpośrenio do pompy i słuchasz czy równo i cicho pracuje. Sprawdzenie zaworów wtryskowych - VAG i przyrzad do pomiaru ilości wtryskiwanego paliwa. Regulator ciśnienia paliwa - przyrzząd do pomiaru ciśnienia paliwa Szczelnośc ukł. zasysania - VAG + środek w sprayu do sprawdzana szczelności. Tak więc - jak widzisz - sam, bez odpowiednich narzedzi - (prawie) nic nie zdziałasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #9 Napisano 14 Maja 2008 ile masz w procentach w bloku 6 na 4 pozycji?(wartosw w procentach) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v Zgłoś #10 Napisano 15 Maja 2008 ile masz w procentach w bloku 6 na 4 pozycji?(wartosw w procentach) -1.6% A co to za wartosc? Z innych ciekawych wartosci ktore nie mieszcza sie w granicach to: kat zaplonu 15-21st (wg VAG 0-12st) engine load 12.0-12.8% (wg VAG 13-45%) Jeszcze mialem inne wartosci ale skonczyla sie bateria w laptopie i nie zdazylem zapisac wartosci. Dodatkowo ostatnio pojawil sie blad 17535 wraz z 17544. Srednio po skasowaniu blad pojawia sie po 80 do 150km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #11 Napisano 17 Maja 2008 1.5 jest ok.patrz na lewe powietrze,co [pokazuje sonda, jak dziala przepustnica, czujnik tem silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v Zgłoś #12 Napisano 17 Maja 2008 1.5 jest ok.patrz na lewe powietrze,co [pokazuje sonda, jak dziala przepustnica, czujnik tem silnika Wymienilem jeszcze jeden wezyk i po przejechaniu 81km bledu nie ma. Auto jest wyraznie zwawsze choc czasami jeszcze zdazy mu sie przygasnac. Co to jest ta wartosc -1.6%? Co masz na mysli, ze mam patrzec na to co pokazuje sonda, jak dziala przepustnica, czujnik tem silnika ? A jednak blad znow sie pojawil. Powoli koncza mi sie pomysly co moze jeszcze przepuszczac . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v Zgłoś #13 Napisano 19 Maja 2008 Przemyslenia Skoro blad 17544 oznacza ze mieszanka jest zbyt uboga, znaczy ze w dawce jest za duzo powietrza. Komputer silnika dostaje wiadomosc od przeplywomierza ile powietrza sie przedostalo do turbiny. Jesli przed turbina mamy nieszczelnosc to turbo zasysa lewe powietrze nie zmierzone przez przeplywomierz i mamy za uboga mieszanke. Nieszczelnosc za turbina powodowalaby za bogata mieszanke ale tylko gdy turbo pompuje, na wolnych obrotach rowniez mieszanka moglaby byc za uboga. Na http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/fuel-trim.html polecaja sprawdzic wartosci w bloku 32 w pierwszym mam 5,6% w drugim natomiast -13,3%. Jesli dobrze rozumiem fragment "Negative values indicate that the engine is running too rich and oxygen sensor control is therefore making it more lean by reducing the amount of time that the injectors are open." znaczy ze jezdzilem na zbyt bogatej mieszance i komputer skrocil czasy wtrysku paliwa. Co spowodowalo zubozenie mieszanki. Wiec jesli jednak powodem calego zamieszania jest zbyt bogata mieszanka, przyczyny trzeba szukac za turbina. Czy dobrze rozumuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aswywiadu Zgłoś #14 Napisano 26 Stycznia 2009 Mam podobny problem z tym samym błędem : Zrobiłem bloki pomiarowe zalecane w tym wątku : Co o tym myślicie ?? Gdzie leży problem w ubogiej mieszance ?? Ma to coś wspólnego z LPG ?? Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aswywiadu Zgłoś #15 Napisano 4 Lutego 2009 (edytowane) Dzisiaj dodatkowo wyskoczył błąd wypadanie cewki na 4 cylindrze: Teraz prośba o poradę co robić ?? Wymienić cewkę na 4 cylindrze ?? Jak ?? Kupić nową z Intercars za 150-160 zł czy z Alledrogo za 60 zł używkę ?? P/S Dodam że auto zaczęło gorzej palić na zimnym. Edytowane 4 Lutego 2009 przez aswywiadu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #16 Napisano 4 Lutego 2009 zamienic miedzy cyl i zobaczyc czy blad sie przenosi.kupic nowa cewke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pit Zgłoś #17 Napisano 4 Lipca 2010 Odgrzeję kotleta - czy ten błąd może być wynikiem jazdy na niskim poziomie rezerwy paliwa ? Dziś niestety miałem taką sytuację, że paliwka było mało a dystans do stacji całkiem spory. Pojawił się błąd 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean Zatankowałem, podpiąłem VAGa, skasowałem i poczekam czy pojawi się ponownie. Po skasowaniu zrobiłem przelot na odcinku 5 km (od niskich obrotów do 5000), by sprawdzić czy coś się pojawia, ale zero błędów. Może to wynikać z rezerwy paliwa ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #18 Napisano 4 Lipca 2010 jesli mala ilosc paliwa spowodowala jakies problemy z cisnieniem paliwa a co za tym idzie iloscia wtrykiwanego paliwa...choc rzadko spotykane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pit Zgłoś #19 Napisano 5 Lipca 2010 Będę obserwować - jak narazie spokój, autko nic nie straciło na mocy, nie zauważyłem jakiś niepokojących objawów prócz tego checka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #20 Napisano 5 Lipca 2010 -pit, kanał 32 podejrzyj... system too lean może być objawem nieszczelności po stronie podciśnienia. Z drugiej strony przyjrzy się też regulatorowi ciśnienia i temu cienkiemu (krótkiemu) przewodowi gumowemu, którym połączony jest z kolektorem ssącym. Trzecia opcja to stary, zapchany filtr paliwa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach