Skocz do zawartości
ollek3

błąd 17544

Rekomendowane odpowiedzi

Zapalił mi się Chack

A VAG pokazał błąd

1 Fault Found:

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean

P1136 - 35-00 - -

Readiness: 0000 0000

 

 

Nigdzie nie mogę znaleźć opisu

Może ktoś z kolegów to potrafi rozszyfrować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jestem pewien, czy o to chodzi, ale to tak jak by odcinal ci paliwo bo mieszanka jest zbyt uboga.....nie powinienes jezdzic na 98? Moze jakis syf zalales... :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to teraz wersja POLISH :hyhy:

 

17544 - rząd cylindrów 1, adaptacja mieszanki, system "za ubogi"

-> sprawdź regulator ciśnienia paliwa

-> sprawdź zawory wtryskowe i szczelność układu

-> sprawdź pompę paliwa

-> szczelność układu zasysania

-> szczelność układu wydechowego

 

....troche tego jest :zdziwko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Najprawdopodobniej udało mi się zlokalizować przyczynę występowania tego błędu .

Wczoraj gdy dokładnie obejrzałem silnik okazało sie że jest pęknięty wąż gumowy łączący kolektor ssący z zaworem zwrotnym. Przewód jest pęknięty wzdłuż .Ciekawy jestem co mogło być przyczyna takiego stanu rzeczy. Wąż zamówiłem w serwisie mają ściągnąć na poniedziałek wymienię i zobaczymy.

Z opisu błędu wynika że przyczyną występowania go jest brak szczelności układu zasysania :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Danek75 napisał/a:

-> szczelność układu zasysania

 

No widzisz. Daj za to na tacę w kosciele :ok: Wąż mógł pęknać ze starosci po prostu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v

17544 - rząd cylindrów 1, adaptacja mieszanki, system "za ubogi"

 

Dopadla mnie ta przypadlosc :(

 

-> sprawdź regulator ciśnienia paliwa

 

Jak to sprawdzic? Przez pomiar cisnienia paliwa?

 

-> sprawdź zawory wtryskowe i szczelność układu

 

Poprzez ogledziny?

 

-> sprawdź pompę paliwa

 

Poprzez pomiar slupa benzyny?

 

-> szczelność układu zasysania

 

Ogledziny wystarcza?

 

-> szczelność układu wydechowego

 

Jw?

 

Ma ktos jakies jeszcze metody na sprawdzenie tych podzespolow.

 

U mnie nowa przeplywka (stara "przeczyscilem"), wymienione 3 podejzane wezyki. Niby jakas poprawa ale nadal blad sie pojawia. Dodatkowym objawem jest losowe gasniecie auta na wolnych obrotach oraz po musnieciu pedalu gazu obroty spadaja ponizej 800 na sluch okolo 650.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczelnosc ukł. wydechowego, to po prostu zatykasz końcówkę, np: nogą a druga osoba wchodzi pod auto i patrzy - skąd ewentualnie spaliny wychodzą

 

Pompę paliwa to ja u siebie sprawdzałem akumulatorem. Podłączasz go bezpośrenio do pompy i słuchasz czy równo i cicho pracuje.

 

Sprawdzenie zaworów wtryskowych - VAG i przyrzad do pomiaru ilości wtryskiwanego paliwa.

 

Regulator ciśnienia paliwa - przyrzząd do pomiaru ciśnienia paliwa :)

Szczelnośc ukł. zasysania - VAG + środek w sprayu do sprawdzana szczelności.

 

Tak więc - jak widzisz - sam, bez odpowiednich narzedzi - (prawie) nic nie zdziałasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile masz w procentach w bloku 6 na 4 pozycji?(wartosw w procentach)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
ile masz w procentach w bloku 6 na 4 pozycji?(wartosw w procentach)

 

-1.6%

 

A co to za wartosc?

 

Z innych ciekawych wartosci ktore nie mieszcza sie w granicach to:

 

kat zaplonu 15-21st (wg VAG 0-12st)

engine load 12.0-12.8% (wg VAG 13-45%)

 

Jeszcze mialem inne wartosci ale skonczyla sie bateria w laptopie i nie zdazylem zapisac wartosci.

 

Dodatkowo ostatnio pojawil sie blad 17535 wraz z 17544. Srednio po skasowaniu blad pojawia sie po 80 do 150km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.5 jest ok.patrz na lewe powietrze,co [pokazuje sonda, jak dziala przepustnica, czujnik tem silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
1.5 jest ok.patrz na lewe powietrze,co [pokazuje sonda, jak dziala przepustnica, czujnik tem silnika

 

Wymienilem jeszcze jeden wezyk i po przejechaniu 81km bledu nie ma. Auto jest wyraznie zwawsze choc czasami jeszcze zdazy mu sie przygasnac.

 

Co to jest ta wartosc -1.6%?

 

Co masz na mysli, ze mam patrzec na to co pokazuje sonda, jak dziala przepustnica, czujnik tem silnika

?

 

A jednak blad znow sie pojawil. Powoli koncza mi sie pomysly co moze jeszcze przepuszczac :(.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v

Przemyslenia

 

Skoro blad 17544 oznacza ze mieszanka jest zbyt uboga, znaczy ze w dawce jest za duzo powietrza. Komputer silnika dostaje wiadomosc od przeplywomierza ile powietrza sie przedostalo do turbiny. Jesli przed turbina mamy nieszczelnosc to turbo zasysa lewe powietrze nie zmierzone przez przeplywomierz i mamy za uboga mieszanke. Nieszczelnosc za turbina powodowalaby za bogata mieszanke ale tylko gdy turbo pompuje, na wolnych obrotach rowniez mieszanka moglaby byc za uboga.

 

Na http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/fuel-trim.html polecaja sprawdzic wartosci w bloku 32 w pierwszym mam 5,6% w drugim natomiast -13,3%. Jesli dobrze rozumiem fragment

 

"Negative values indicate that the engine is running too rich and oxygen sensor control is therefore making it more lean by reducing the amount of time that the injectors are open."

 

znaczy ze jezdzilem na zbyt bogatej mieszance i komputer skrocil czasy wtrysku paliwa. Co spowodowalo zubozenie mieszanki. Wiec jesli jednak powodem calego zamieszania jest zbyt bogata mieszanka, przyczyny trzeba szukac za turbina.

 

Czy dobrze rozumuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem z tym samym błędem :

bladsx0.jpg

 

Zrobiłem bloki pomiarowe zalecane w tym wątku :

blokirs7.jpg

 

Co o tym myślicie ?? Gdzie leży problem w ubogiej mieszance ?? Ma to coś wspólnego z LPG ??

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dodatkowo wyskoczył błąd wypadanie cewki na 4 cylindrze:

capture02042009174316no4.png

Teraz prośba o poradę co robić ?? Wymienić cewkę na 4 cylindrze ?? Jak ?? Kupić nową z Intercars za 150-160 zł czy z Alledrogo za 60 zł używkę ??

P/S Dodam że auto zaczęło gorzej palić na zimnym.

Edytowane przez aswywiadu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamienic miedzy cyl i zobaczyc czy blad sie przenosi.kupic nowa cewke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję kotleta - czy ten błąd może być wynikiem jazdy na niskim poziomie rezerwy paliwa ? Dziś niestety miałem taką sytuację, że paliwka było mało a dystans do stacji całkiem spory. Pojawił się błąd

 

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean

 

Zatankowałem, podpiąłem VAGa, skasowałem i poczekam czy pojawi się ponownie. Po skasowaniu zrobiłem przelot na odcinku 5 km (od niskich obrotów do 5000), by sprawdzić czy coś się pojawia, ale zero błędów. Może to wynikać z rezerwy paliwa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli mala ilosc paliwa spowodowala jakies problemy z cisnieniem paliwa a co za tym idzie iloscia wtrykiwanego paliwa...choc rzadko spotykane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę obserwować - jak narazie spokój, autko nic nie straciło na mocy, nie zauważyłem jakiś niepokojących objawów prócz tego checka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

-pit, kanał 32 podejrzyj... system too lean może być objawem nieszczelności po stronie podciśnienia. Z drugiej strony przyjrzy się też regulatorowi ciśnienia i temu cienkiemu (krótkiemu) przewodowi gumowemu, którym połączony jest z kolektorem ssącym. Trzecia opcja to stary, zapchany filtr paliwa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności