Skocz do zawartości
Piotr900

czujnik prędkości pojazdu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moja przygoda z czujnikiem prędkości zaczęła się od dziwnego zachowania wskazówki prędkościomierza. Wskazówka na początku wskazywała prędkość ale czasami drgała, spadała nagle o 10 - 20 km/h i wracała do normalnych wskazań. Po kilku dniach prawie całkiem padła to znaczy gdy odpaliłem rano auto to wskazywała zero i dopiero po przejechaniu ok. 15 - 20 km powoli wracała do normalnych wskazań. Problemem okazał się impulsator czyli czujnik prędkości. Styki w kostce były prawie zielone zaśniedziałe i po przeczyszczeniu licznik śmiga aż miło. Do czujnika dostałem się od góry czyli od klapy silnika.Odkręciłem tylko zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego potem trzeba wypiąć kostkę (2pin), odblokować taki zatrzask na czujniku lekko naciskając do dołu i cały czujnik przekręcić w lewo o jakieś 30 - 40 stopni i wyjąć do góry. Robiłem to w Passacie 1,9 TDI 2003 AVF. Cała operacja trwała ok. 30 min z czyszczeniem styków. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do czujnika dostałem się od góry czyli od klapy silnika.Odkręciłem tylko zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego potem trzeba wypiąć kostkę (2pin), odblokować taki zatrzask na czujniku lekko naciskając do dołu i cały czujnik przekręcić w lewo o jakieś 30 - 40 stopni i wyjąć do góry. Robiłem to w Passacie 1,9 TDI 2003 AVF. Cała operacja trwała ok. 30 min z czyszczeniem styków

 

tez kiedys mialem z tym problem,rowniez mialem zasniedziale na zileno styki,ale nie musialem zadnego zbiorniczka okrecac.Nie wiem jak dokladnie jest w twoim silniku ale w moim jest normalne dojscie tylko ze go nie widac na pierwszy rzut oka ,koledzy z forum pokazali gdzie jest on umiejscowiony (podziekowania dla nich) i wymacalem go palcami,wypiolem wyczyscilem i do dzis dziala.Mi zajelo to 5min

 

Jak bylem w kilku serwisach to odrazu kokpit chcieli rozkrecac i szukac problemu po kabelkach wiec odrazu dziekuje-dowidzenia,jak probowalem ich nakierowac na zrodlo problemu to wielki foch ze ja ich pouczam.

Edytowane przez stade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
daj mi namiary na tego kolegę. Będę go z daleka omijał jak każdego oszusta.

I jak tu w Polsce ma być dobrze, jak swój swojego oszukuje?

 

jak moge dac ci namiary,pomysl.edytowalem ta ciekawostke by nie uczyc ludzi jak oszukiwac,moj blad przyznaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
edytowalem ta ciekawostke by nie uczyc ludzi jak oszukiwac

a ja usuwam posta. Swoje powiedziałem, ty poprawiłeś i jest lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pyatnie jaki jest koszt takiego impulsatora jeśli chodzi o 2litrową benzynę 8 zaworową???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie odnoście tego czujnika.

Latem na trasie Warszawy okazało się, że tempomat nie działa, vag wykazał czujnik prędkości, jednak z powodu, że wskazania licznika są dobre, a miało to wpływ tylko na temtomat, z którego korzystam bardzo rzadko postanowiłem nie wymieniać.

Dzisiaj spadł pierwszy śnieg i zauważyłem, że teoretycznie ASR dział poprawnie ale w praktyce nie. Czy jest za to odpowiedzialny ten sam czujnik czy może coś innego? Dodam, że samochód jeździ na TAXI i ostatnio był robiony przegląd(jazda od słupka do słupka) wskazać taksometru, nie wiem pod który czujnik jest podpięty ale działa dobrze.

Pozdrawiam

 

P.s. Jak wyjmowałem czujnik jak na zdjęciu w jednym z pierwszych postów to osadu nie widziałem, a bez podłączenia licznik pokazywał 0 i falowała wskazówka paliwa. Jednak trochę bliżej kabiny wyczułem drugą wtyczkę (odległość miedzy nimi może z 2 cm) od czego ona jest, może to drugi czujnik, którego nie ruszałem :)

Edytowane przez liss_ek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie. mam nietypowy problem. jestem posiadaczem Passata 2.0 8v w manualu z 1995r. model 96' pewnego czasu przestał mi wskazywać prędkościomierz, wymieniłem czujnik prędkości ślimaka, kilkukrotnie sprawdzony przekaz impulsu z impulsatora na prędkościomierz i jest ok ale po wkręceniu czujnika ze ślimakiem w skrzynie nadal nie działa. czy spotkaliście z czymś takim??? możliwe że w skrzyni się tryby "ukróciły"??? będę wdzięczny za podpowiedzi pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najpierw musisz podłaczyć VAGa, sprawdzic jakie są błędy i zrobić test licznika, czy wskazówki "chodzą". Jeśli tak, to albo za licznikiem są luźne wtyczki i coś nie styka albo gdzies przewód pękł lub padł czujnik predkości - jak wygląda i gdzie go szukać - masz foty powyżej. Co do wskaźnika paliwa to nie ma żadnego związku z czujnikiem prędkości. Kup nowy czujnik poziomu paliwa - bądź też używany na szrocie, bo juz pada, skoro wariują wskazania. Wymiana czujnika w baku to max godzina roboty.

 

troszke stara wypowiedz ale jak u mnie predkosciomierz falowal to na zakretach wskaznik paliwa tez sie wychylal, wiec z mojego przypadku wiem ze ten czujnik i wskazowka paliwa sa powiazane, przeczyscilem styki i wszystko jest dobrze juz ponad rok, gdybym posluchal wypowiedzi kolegi to kasa by poszla na czujnik poziomu paliwa... radze sie upewnic zanim kolega ma zamiar kogos w blad wprowadzac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdybym posluchal wypowiedzi kolegi to kasa by poszla na czujnik poziomu paliwa... radze sie upewnic zanim kolega ma zamiar kogos w blad wprowadzac

Normalnie ręce opadają, jak to czytam :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

okazuje się że nie kręci się napęd czujnika po wkręceniu w napęd.. macie jakieś sugestie co do tego??/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Normalnie ręce opadają, jak to czytam :wmorde

 

coś źle napisałem ze ci kolego rece opadają, bo nie rozumiem?? pisze jak było u mnie u ciebie moze byc inaczej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
coś źle napisałem ze ci kolego rece opadają, bo nie rozumiem??

 

Skoro tak napisałem, to chyba jasne, że źle napisałeś :wmorde

 

Po pierwsze - tylu osobom tu pomogłem, że tego nie ogarniesz.

Po drugie - to nie forum wróżbitów, że ktoś rzuci problem i od razu poda się mu przyczynę i gotowe rozwiazanie, bo dana usterka może być spowodowana różnymi czynnikami a nie konkretnie jednym.

Po trzecie - podałem najprostsze i najtańsze rozwiązania na początek, bo nie proponowałem przykładowo wymiany licznika. A żeby zdiagnozować usterkę, to od czegoś trzeba zacząć - coś na próbę podmienić, sprawdzić wtyczkę czy też przewód

Po czwarte - używany czujnik - nawet jeśli by go kupił - kosztuje 50 zł (a nie 500 - więc to nie jest duża kasa a poza tym w zakładzie za samo zajęcie czasu mechanikowi i jego odrobinę pracy - można zapłacić więcej i G...... w sumie nadal wiedzieć i G...... mieć)) - zresztą każdy myślący człowiek zanim coś kupi, to gdy szuka usterki w aucie, stara się bez nakładu finansowego - coś skądś na chwilę pożyczyć, podłączyć i zobaczyć efekty

 

I po piąte:

 

zanim kolega ma zamiar kogos w blad wprowadzac

Zastanów się , zanim cos takiego napiszesz :kwasny Bo forum nie jest po to, by ludzi w H.... robić i naciągać na zbędne koszty. A to - że czasem nie trafi sie z diagnozą, to....... (patrz w punktach: po drugie i po trzecie)

 

Coś jest jeszcze niejasne kolego? :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro tak napisałem, to chyba jasne, że źle napisałeś :wmorde

 

Po pierwsze - tylu osobom tu pomogłem, że tego nie ogarniesz.

Po drugie - to nie forum wróżbitów, że ktoś rzuci problem i od razu poda się mu przyczynę i gotowe rozwiazanie, bo dana usterka może być spowodowana różnymi czynnikami a nie konkretnie jednym.

Po trzecie - podałem najprostsze i najtańsze rozwiązania na początek, bo nie proponowałem przykładowo wymiany licznika. A żeby zdiagnozować usterkę, to od czegoś trzeba zacząć - coś na próbę podmienić, sprawdzić wtyczkę czy też przewód

Po czwarte - używany czujnik - nawet jeśli by go kupił - kosztuje 50 zł (a nie 500 - więc to nie jest duża kasa a poza tym w zakładzie za samo zajęcie czasu mechanikowi i jego odrobinę pracy - można zapłacić więcej i G...... w sumie nadal wiedzieć i G...... mieć)) - zresztą każdy myślący człowiek zanim coś kupi, to gdy szuka usterki w aucie, stara się bez nakładu finansowego - coś skądś na chwilę pożyczyć, podłączyć i zobaczyć efekty

 

I po piąte:

 

 

Zastanów się , zanim cos takiego napiszesz :kwasny Bo forum nie jest po to, by ludzi w H.... robić i naciągać na zbędne koszty. A to - że czasem nie trafi sie z diagnozą, to....... (patrz w punktach: po drugie i po trzecie)

 

Coś jest jeszcze niejasne kolego? :fajny

 

po pierwsze to ty wprowadzasz w błąd,

po drugie to ty naciągasz na koszt zakupu nawet używanego czujnika,

po trzecie nie obchodzi mnie ile ludzi przepłaciło za naprawę lub kupowało zbędne części dzięki twoim radom

po czwarte nie chce nikogo robić w H... dlatego powtarzam jeszcze raz ze taki przypadek był u mnie ze czujnik pochylał się na zakrętach dlatego pofatygowałem się dzisiaj nakręciłem filmik na odłączonym czujniku prędkości na którym dokładnie widać to co wcześniej opisałem, później podłączyłem czujnik i wskaźnik już nie wariował zaraz wrzucę to może kolego obejrzyj a później rób ciśnienia

 

jeżeli to nie forum wróżbitów to nie wróż, bo dla mnie nawet wymiana dobrego na dobre za 50zł mija się z celem, być może kolega wyżej ma faktycznie walnięty czujnik paliwa, ale warto najpierw sprawdzić czujnik prędkości (chodzi o zaśniedziałe styki) bo jak widać są powiązane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po pierwsze to ty wprowadzasz w błąd,

po drugie to ty naciągasz na koszt zakupu nawet używanego czujnika,

po trzecie nie obchodzi mnie ile ludzi przepłaciło za naprawę lub kupowało zbędne części dzięki twoim radom

po czwarte nie chce nikogo robić w H... dlatego powtarzam jeszcze raz ze taki przypadek był u mnie ze czujnik pochylał się na zakrętach dlatego pofatygowałem się dzisiaj nakręciłem filmik na odłączonym czujniku prędkości na którym dokładnie widać to co wcześniej opisałem, później podłączyłem czujnik i wskaźnik już nie wariował zaraz wrzucę to może kolego obejrzyj a później rób ciśnienia

 

Widzę, że nadal nie rozumiesz, tak więc kończę tą konwersację :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widzę, że nadal nie rozumiesz, tak więc kończę tą konwersację :wmorde

 

rozumiem tylko nie rozumiem ciebie skoro napisałem ze czujnik g22 i wskaźnik paliwa są jakoś powiązane to tobie ręce opadają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ręce mi opadają na słowa, które wcześniej przytoczyłem:

 

zanim kolega ma zamiar kogos w blad wprowadzac

Teraz kumasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do wskaźnika paliwa to nie ma żadnego związku z czujnikiem prędkości. Kup nowy czujnik poziomu paliwa - bądź też używany na szrocie, bo juz pada, skoro wariują wskazania. Wymiana czujnika w baku to max godzina roboty.

 

ja kumam, ale na moje oko to właśnie jest wprowadzaniem w błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja kumam, ale na moje oko to właśnie jest wprowadzaniem w błąd

 

Po drugie - to nie forum wróżbitów, że ktoś rzuci problem i od razu poda się mu przyczynę i gotowe rozwiazanie, bo dana usterka może być spowodowana różnymi czynnikami a nie konkretnie jednym.

Może teraz więcej zakumasz :fajny Koniec OT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ze podałes przykład bo jezeli czyszczenie styków by nie pomogło to po tescie wskazników zaczalbym od podmianki czujnika w baku ale nie o to mi chodziło mowiac ze wprowadzasz w blad tylko o to ze napisales ze czujnik g22 i wskaznik paliwa nie są powiazane wiec jezeli uwazasz ze ni mam racji to nie ma sensu sie dalej spinac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów posiadam licznik 3B0 920 846A FULL FIS I wgralem eeprom od 847E dziala wszystko i po roku czasu padł mi czujnik predkosci wymienilem go 3 tyg temu na nowy kupiony w aso pojechalem do niemiec i po przejechaniu 360 km przestal dzialac przedkosciomierz caly czas wskazówk stała na 0 na zajutrz jechalem do pracy rano i liczni dziala poprawnie co to moze byc czy kabel nie łaczy czy cos z eepromem w liczniku...

z gory dzieki za odp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności