Gość nosekdomin Zgłoś #1 Napisano 1 Grudnia 2007 Witam z przednim zawieszeniem nie mam prawie w ogóle kłopotu. Natomiast tylne daje się we znaki. Gdy jadę po nierównościach np po tarce na światłach, na stopionym asfalcie czyli po takich nadwyżkach i obniżkach gwałtownych na drodze -tylne zawieszenie mi stuka-prędzej nie stukało. Najbardziej prawa strona. Znam się na amortyzatorach, ale rowerowych ale to nie ta sama bajka hehe. Jeżdżę w enduro i gdy widelec za szybko odbije to stuknie. To samo zauważyłem w moim aucie. Mam wersję kombi i ostatnio gdy jechałem z oponami, najpierw zimowymi a potem letnimi (parę kilogramów w bagażniku) na wymianę, zawieszenie już nie pukało. Bo bagażnik był dociążony. Głównie jeżdżę sam ew. z narzeczoną i sporadycznie w 6 osób z najmłodszym w bagażniku i wtedy pełna kultura. I puka tylko jak tył jest lekki. Czy też może za hałas zawieszenia odpowiedzialne są jakieś gumy? Amortyzatory mam w 30% zużycia, tył w stosunku do przodu w 3%. Czy można jakoś ustawić charakterystykę ugięcia amortyzatora na bardziej komfortowe? Czy w ogóle taką zmianę można dokonać? Może krótsze sprężyny? To samo miałem w oplu vektrze i serwis wymienił mi jakąś gumę i było dobrze. Ale w passku jest belka . W oplu natomiast nie wiem co było z tyłu. Może ktoś zmagał się już z tym problemem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
akak Zgłoś #2 Napisano 1 Grudnia 2007 W oplu też miałeś belke i to pukanie w vektrze to jest ból chyba wszystkich posiadaczy tego autka a co do paska to prawdopodobnie masz to samo lub inne elemęty gumowe mogły ci się sypnąć. Krótsze spreżyny dadzą Ci tylko to że auto trochę obniżysz a pukanie nie zniknie są amortyzatory w których można ustawić twardość ugjęcia ale fabryczne w paskach chyba takij opcji nie mają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nosekdomin Zgłoś #3 Napisano 1 Grudnia 2007 aha dzięki za odp to jednak w serwisie muszą coś poradzić. tak myślałem że może nie być opcji ustawienia charakterystyki amorka. Na pewno coś gumowego go boli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomczak Zgłoś #4 Napisano 1 Grudnia 2007 Wiesz co...sprawdz na wszelki wypadk te amorki...w poprzednim aucie mialem numer taki ze amorki niby byly sprawne w 60% a wyciagnolem je i uginalem dwoma palcami...auto trzeymalo sie na samych sprezynach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nosekdomin Zgłoś #5 Napisano 1 Grudnia 2007 Wiesz co...sprawdz na wszelki wypadk te amorki... Ale auto jest stabilne i niekręci tyłkiem. Jeździłem autem z powybijanymi amorkami i czułem różnicę. Gdyby amorki były zużyte to mym czuł. Ale dzięki za poradę. Raczej myślę że rzeczywiście coś gumowego padło. Bo na to świadczą dowody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomczak Zgłoś #6 Napisano 1 Grudnia 2007 no w sumie tak, gdyby morki to dupa by rzucalo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #7 Napisano 2 Grudnia 2007 nosekdomin, poczytaj sobie ten temat i zrób to samo,powinno pomóc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nosekdomin Zgłoś #8 Napisano 2 Grudnia 2007 poczytaj sobie ten temat Sorki ale jaki temat?? Bo nie kapuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #9 Napisano 3 Grudnia 2007 myślałem że wkleiłem link http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/ocieranie-vt25711,7.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #10 Napisano 22 Marca 2011 Koledzy potrzebna informacja. Czy tylna belka B5 i B5 FL to jest to samo. Potrzebuję wymienić w moim pasku tylną belkę, bo wyszło na pomiarze geometrii, że moja jest krzywa. Jest do kupienia za rozsądne pieniądze do B5FL (2001r.), ale nie wiem czy podejdzie do mojego. Swoją drogą orientujecie się ile kosztuje nowa beleczka w ASO? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #11 Napisano 22 Marca 2011 pasuje :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #12 Napisano 22 Marca 2011 Dzieki Rafał za odpowiedź. Nie wiesz czasem ile kosztuje taka belka nowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #13 Napisano 22 Marca 2011 Dzieki Rafał za odpowiedź. Nie wiesz czasem ile kosztuje taka belka nowa. u gajosa prawie 3300 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragon44 Zgłoś #14 Napisano 22 Marca 2011 belke bez zaciskow moge Ci dac za 100, sprawna z 2003 roku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #15 Napisano 22 Marca 2011 Grzegorz jestem zainteresowany tą belką. Numer telefonu proponuję podać na priv. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #16 Napisano 23 Kwietnia 2011 Witam podłączę się do tematu. W moim autku od jakichś dwóch tygodni słyszę z tyłu jadąc po nierównościach takie postukiwanie w bagażniku jakby ktoś pukał w nadkole od strony kierowcy. Zauważyłem też że na wertepach autko jest pod sterowne - nosi tyłem. problem trochę ustępuje jak na tylnej kanapie siedzi komplet osób. Pojechałem do pierwszego lepszego mechanika i stwierdził on że niby jest skrzywiona tylna belka, bo w/g niego tnie opony z tyłu a konkretnie tylną od kierowcy tam gdzie jest stukanie. Faktycznie opona po tej stronie ma zjechane brzegi ale druga też nie jest lepsza, jednak to nie jest nowa opona są konkretnie zjeżdżone i zamierzam je wymienić. Wcześniej tego nie było tzn stukania, mam więc pytanie jak objawia się skrzywienie belki, dodam tylko że jak puszczę kierownicę to auto jedzie prosto nigdzie na boki nie ucieka przy hamowaniu też nigdzie nie ucieka i nie myszkuje. Stukanie nie jest głośne ot taki hałas jakbuy coś po bagażniku latało i stukało w nadkole. Auto w 100% nie było bite. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer Zgłoś #17 Napisano 23 Kwietnia 2011 Tylne kola w passacie sa lekko pod ukosem wiec normalnym bedzie to, ze opony beda bardziej sciete z jednej strony. Jezeli rzeczywiscie masz podejrzenia o krzywa belke to najlepiej podjechac zrobic geometrie, sprawda dokladnie i bedziesz wiedzial. Jezeli auto nie bylo bite na 100% to watpie, zeby belka tak sama z siebie sie skrzywila. Sprawdz w pierwszej kolejnosci czy jakies odboje nie powypadaly, tuleje czy jak to sie tam nazywa na belce, sprawdz amortyzatory i czy czasem w ukladzie hamulcowym cos nie tlucze, klocek itp.. Sprawdz w bagazniku czy ci nic nie lata.. ja tak w zime mialem, myslalem ze zawieszenie szlag trafil bo na nierownosciach bylo slychac takie gluche stukanie, a okazalo sie, ze to mlotek ktory trzymam w tej przegrodzie po lewej stronie na nierownosciach podskakuje i wali o blache.. Jak to posprawdzasz wszystko i dalej nie rozwiazesz problemu to jedz na geometrie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #18 Napisano 23 Kwietnia 2011 Jeśli chodzi o opony to jak już pisałem zjechane są obrzeża po jednej i drugiej stronie opony, na obu tylnych oponach jest mniej więcej równomiernie. Jak tylko zaczęło się to postukiwanie przejrzałem cały bagażnik, początkowo myślałem że szturmoli się lewarek nawet skubańca gąbką owinąłem ale nic nie pomogło. Jak byłem na diagnostyce amortyzatory powychodziły po 70 parę procent, facet podpowiedział mi że może być wywalone gniazdo na amortyzatorze, nie wiem ile w tym prawdy. Zauważyłem też że jak przejeżdżam przez poprzeczne łaty na jezdni-uskoki to przy przejeżdżaniu tylnej osi czuć jakby szarpnięcie auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer Zgłoś #19 Napisano 24 Kwietnia 2011 Sprawdz cisnienie w oponach, bo jak sa sciete z zewnetrznej i wewnetrznej strony to masz za male. Nie zabkuje ci opon? Bo jezeli tak to na 99% amortyzatory siadly. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #20 Napisano 24 Kwietnia 2011 Może moje pytanie jest pytaniem laika ale na czym polega ząbkowanie opon???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach