Skocz do zawartości
Gość pacman

Awaryjność silnika 2,5 TDI V6 163 KM

Rekomendowane odpowiedzi

Gratuluje wyniku. Kto zejdzie ponizej 5/100?

Wymiana rozrzadu: w marcu :706:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam takie wyniki,nigdy nie udało mi się zejść poniżej 6l/100 mając motor 1,9 i co najwyzej 2 osoby na pokładzie,średnia z kompa to 6,5 z 8000km,a auto nie jest eksploatowane w ruchu miejskim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wieczorem trasa z bocznym "wiaterkiem" 5.3/100 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol

Mi kilka miesiecy temu udalo sie osiagnac taki wynik :ok:

Ale musze Wam powiedziec, ze praca silnika bardzo zalezy od paliwa, jakie zatankujemy... Zauwazylem jakis czas temu, ze jak zatankowalem 50 litrow na BP, to przez kilkaset kilometrow wyklinalem i czekalem, az wypale to paliwo... Takze do dnia dzisiejszego pozostaje przy stacjach Shell... W tym tygodniu zatankowalem do pelna V-Power Diesel na Shellu, bo chcialem sprawdzic, jak autko bedzie sie sprawowac. No bylem rozczarowany-silnik zrobil sie glosniejszy, chodzil bardziej twardo i przenosil wibracje na biegu jalowym... Rowniez w tym tygodniu zatankowalem zwyklego diesla na Shellu i praca silnika o niebo lepsza... Nie ma juz wyczuwalnych wibracji, silniczek pracuje ciszej... Nie oplaca sie raczej doplacac do tyego lepszego paliwa...

Aczkolwiek moj ojciec tankuje swojego AVF na Orlenie i leje do niego Verve-zauwazyl nizsze zuzycie paliwa-ale to sprawa odnosnie innego motoru...

Ja wczoraj w tych wiatrach spalilem troche wiecej-przyczynila sie do tego jazda po autostradzie pod wiatr (na liczniku mialem 150km/h) :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupuje elementy do wymiany rozrzadu i nijak nie moge tanio dostac "filtra odpowietrzenia skrzyni korbowej" czyli tzw odmy

W sklepach automoto nie maja takiego detalu; dzwonilem do ASO i jak zaspiewali mi 380PLN to malo nie spadlem z krzesla bo ten element kosztuje ok 230PLN :mad:

 

Jak bede juz po wymianie rozrzadu dam znac co i jak

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pacman

Ludzie skąd wy bierzecie takie wyniki:eek: mi ostatnio dwa dni temu na trasie Bukowina Tatrzańska- Warszawa 7,9 nie oszczędzałem silnika tzn.zasuwałem z tym że mam automata

Mam pytanko do kolegów znających temat ile wchodzi oleju do tego silnika i jaki najlepiej wlać.No i drugie pytanko do kolegów z automatem ile wchodzi oleju w skrzynię i też jaki kupić.:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Twoj Paszczak je jak prosiak - powodem jest automat + ciezka noga

W moj AKN wchodzi 5.4 l oleju, podejrzewam ze w twoje 163PS nieznacznie wiecej

Lej Mobil One lub Castrol, zgodny ze spec. VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wy osiagacie takie wyniki.Producent podaje zużycie paliwa dla V6 9,9/5,4/7 lub mocniejszej wersji10,8/6,1/7,9 ,dane są dla wersji z manualem ,a więc oszczędniejszej.Wiedzac o tym że producenci podając te dane opieraja sie na optymalnych warunkach nie do osiągnięcia w realu zużycie zawsze jest trochę większe.A może te wyniki są ze zjazdu z np Lysa Polana-Zakopane.Silniki 1,9 palą więcej ,a to są zdecydowanie nowocześniejsze jednostki i posiadaja mniejsza moc.Trudno uwierzyc ze można napoić 120 kw motor 5 litrami on wiedząc że w 1 l on jest zawarta energia ok 12kw.A przecież silnik ma jakąś sprawnośc i nie jest to 100%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój też nie pali dużo;) potwierdzam to co pisze krawcol...a jaki komfort i dynamika jazdy :] 1.9 131 KM też fajnie sunie ale przy 2.5 163KM......no widać różnicę (32 kuce dodatkowo..niby mała rzecz a cieszy:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cieszy to nie te 32 kuce ale to V6 i to ze moc jest tez pojemnosci 2,5.

Tylko boli paliwo i koszty ubezpieczenia (bo pojemnosc >2.0)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

paliwo nie tak bardzo jak koszty ubezpieczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol
Krawcol napisales na 3 stronie tego watku:

"Do silnika wchodzi olej z norma 506.00/506.01 (Longlife) lub 505.00/505.01 (nie-Longlife). "

 

Jak to sie ma do tej ulotki: http://skoda.autokacik.pl/pages/normy_oleje.htm

No to, co napisalem ma sie dobrze do tej ulotki...

Mowiac ogolnie Longlife to przeglady nastawione na 30tkm lub mniej (w zaleznosci od wskazan komputera-jak nie oszczedzasz silnika to wczesniej moze Ci nakazac wymiane oleju)... A nie-LongLife to ustawienie na 15tkm i juz...

I te normy, ktore podalem zgadzaja sie z normami ze stronki, ktore Ty podales...

Zmienny okres przegladow (QG1)=LongLife (30tkm lub mniej)

Staly okres przegladow=Nie-Longlife (15tkm)

Ktos pytal, jaki olej warto lac do silnika V6TDI... Ja w styczniu wlalem Motul-chwalony na forum i przez mojego mechanika :) Motul 5W40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pacman
Cieszy to nie te 32 kuce ale to V6 i to ze moc jest tez pojemnosci 2,5.

Tylko boli paliwo i koszty ubezpieczenia (bo pojemnosc >2.0)

Racja ale Paula też ma racje zajefajnie jeździ się Paskiem z takim motorkiem.

A co do oleju do skrzynki co zalać i ile podkteślam że mam Automata gdzieś tam słyszałem że wchodzi 9 litrów :eek: TO PRAWIE WIADRO i szukam potwierdzenia u was koledzy i koleżanki:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W piatek wymiana rozrzadu

Na fotce 1530PLN :D gotowe do montazu, 13 elementow

 

Pozdrawiam

 

A wiec po koleji:

 

- pasek wieloklinowy

- pasek rozrzadu dlugi

- pasek rozrzadu krotki

- pasek wieloklinowy

- rolka prowadzaca pasek rozrzadu

- rolka napinajaca pasek rozrzadu 2x

- napinacz paska rozradu 2x

- pompa wody SKF

- napinacz paska rozrzadu

- rolka napinajaca pasek klinowy

- odma

 

Wszystkie paski:Continental (ContiTech)

Wszystkie rolki / napinacze: Ruville

 

Dodatkowo kupilem filtr powietrza dla silnika (Bosch) oraz filtr paliwa (Knecht)

 

Jutro podczas wymiany ustrojstwa mechanik otworzy tez dekle zeby zobaczyc co sie dzieje z walkami

 

Jak wstepnie podliczylem calkowity koszt to z robocizna wyjdzie ok 2 000 PLN

 

Pozdrawiam

DSC01969.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pacman
W piatek wymiana rozrzadu

Na fotce 1530PLN:D gotowe do montazu, 12 elementow

 

Pozdrawiam

Gratulacje normalna cena choć no i robocizna około 500 :cwaniak::564:

 

nawet może odrobinke więcej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie strasz mnie z tymi piecioma stowami :659:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No przyjemnosc z rozrzadem to tak srednio 2-2,3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RIP walki rozrzadu

 

Pokrywy zostaly zdjete i okazalo sie ze wszystkie walki rozrzadu nadaja sie do wymiany. Zuzycie jest tylko i wylacznie w miejscu gdzie krzywka ma najmniejszy promien i wynosi max 0.1mm (przebieg auta sprawdzony i wynosi na dzis dzien 210 000km)

Czyli zaczynam zbierac na regeneracje walkow (Swiatek?) ok 1600PLN + komplet popychaczy jakies 1400PLN

 

Droga jest zabawa z 2.5 V6 TDI :533:

 

Wymiana rozrzadu w toku; okazalo sie ze zabraklo dwoch rolek prowadzacych w cenie ok 180zl komplet.:krzeslem: Do tego dochodzi plyn chlodniczy za ok 75 zl no i dwa uszczelnienia pokrywy zaworow w cenie 90 zl komplet

Robocizna ostroznie estymowna na 500 zl wiec suma sumarum wyjdzie ze 2 200 zl

 

Odbior paszczaka jutro po poludniu, dzis mechanik nie wyrobi sie bo auto trafilo na warsztat ok godz 11

 

Jedyne pocieszenie to fakt ze nie ma zadnych nagarow od oleju pod pokrywa; wszystko "prawie" czyste pokryte filmem olejowym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

200 tyś to norma ,jest to wada fabryczna ,podobno silniki B sa trwalsze ,ale i tak zawodne.Duzo o tym na forum audi,gdzie rozsądnym poleca się a6 z motorem 1,9.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności