Grimson Zgłoś #61 Napisano 25 Lutego 2008 Gratuluje wyniku. Kto zejdzie ponizej 5/100? Wymiana rozrzadu: w marcu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xemit Zgłoś #62 Napisano 26 Lutego 2008 Podziwiam takie wyniki,nigdy nie udało mi się zejść poniżej 6l/100 mając motor 1,9 i co najwyzej 2 osoby na pokładzie,średnia z kompa to 6,5 z 8000km,a auto nie jest eksploatowane w ruchu miejskim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #63 Napisano 2 Marca 2008 Wczoraj wieczorem trasa z bocznym "wiaterkiem" 5.3/100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #64 Napisano 2 Marca 2008 Mi kilka miesiecy temu udalo sie osiagnac taki wynik Ale musze Wam powiedziec, ze praca silnika bardzo zalezy od paliwa, jakie zatankujemy... Zauwazylem jakis czas temu, ze jak zatankowalem 50 litrow na BP, to przez kilkaset kilometrow wyklinalem i czekalem, az wypale to paliwo... Takze do dnia dzisiejszego pozostaje przy stacjach Shell... W tym tygodniu zatankowalem do pelna V-Power Diesel na Shellu, bo chcialem sprawdzic, jak autko bedzie sie sprawowac. No bylem rozczarowany-silnik zrobil sie glosniejszy, chodzil bardziej twardo i przenosil wibracje na biegu jalowym... Rowniez w tym tygodniu zatankowalem zwyklego diesla na Shellu i praca silnika o niebo lepsza... Nie ma juz wyczuwalnych wibracji, silniczek pracuje ciszej... Nie oplaca sie raczej doplacac do tyego lepszego paliwa... Aczkolwiek moj ojciec tankuje swojego AVF na Orlenie i leje do niego Verve-zauwazyl nizsze zuzycie paliwa-ale to sprawa odnosnie innego motoru... Ja wczoraj w tych wiatrach spalilem troche wiecej-przyczynila sie do tego jazda po autostradzie pod wiatr (na liczniku mialem 150km/h) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #65 Napisano 12 Marca 2008 Kupuje elementy do wymiany rozrzadu i nijak nie moge tanio dostac "filtra odpowietrzenia skrzyni korbowej" czyli tzw odmy W sklepach automoto nie maja takiego detalu; dzwonilem do ASO i jak zaspiewali mi 380PLN to malo nie spadlem z krzesla bo ten element kosztuje ok 230PLN Jak bede juz po wymianie rozrzadu dam znac co i jak Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pacman Zgłoś #66 Napisano 13 Marca 2008 Ludzie skąd wy bierzecie takie wyniki:eek: mi ostatnio dwa dni temu na trasie Bukowina Tatrzańska- Warszawa 7,9 nie oszczędzałem silnika tzn.zasuwałem z tym że mam automata Mam pytanko do kolegów znających temat ile wchodzi oleju do tego silnika i jaki najlepiej wlać.No i drugie pytanko do kolegów z automatem ile wchodzi oleju w skrzynię i też jaki kupić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #67 Napisano 14 Marca 2008 Twoj Paszczak je jak prosiak - powodem jest automat + ciezka noga W moj AKN wchodzi 5.4 l oleju, podejrzewam ze w twoje 163PS nieznacznie wiecej Lej Mobil One lub Castrol, zgodny ze spec. VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xemit Zgłoś #68 Napisano 14 Marca 2008 Jak wy osiagacie takie wyniki.Producent podaje zużycie paliwa dla V6 9,9/5,4/7 lub mocniejszej wersji10,8/6,1/7,9 ,dane są dla wersji z manualem ,a więc oszczędniejszej.Wiedzac o tym że producenci podając te dane opieraja sie na optymalnych warunkach nie do osiągnięcia w realu zużycie zawsze jest trochę większe.A może te wyniki są ze zjazdu z np Lysa Polana-Zakopane.Silniki 1,9 palą więcej ,a to są zdecydowanie nowocześniejsze jednostki i posiadaja mniejsza moc.Trudno uwierzyc ze można napoić 120 kw motor 5 litrami on wiedząc że w 1 l on jest zawarta energia ok 12kw.A przecież silnik ma jakąś sprawnośc i nie jest to 100%. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #69 Napisano 14 Marca 2008 Krawcol napisales na 3 stronie tego watku: "Do silnika wchodzi olej z norma 506.00/506.01 (Longlife) lub 505.00/505.01 (nie-Longlife). " Jak to sie ma do tej ulotki: http://skoda.autokacik.pl/pages/normy_oleje.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paula Zgłoś #70 Napisano 14 Marca 2008 mój też nie pali dużo;) potwierdzam to co pisze krawcol...a jaki komfort i dynamika jazdy 1.9 131 KM też fajnie sunie ale przy 2.5 163KM......no widać różnicę (32 kuce dodatkowo..niby mała rzecz a cieszy:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #71 Napisano 14 Marca 2008 Cieszy to nie te 32 kuce ale to V6 i to ze moc jest tez pojemnosci 2,5. Tylko boli paliwo i koszty ubezpieczenia (bo pojemnosc >2.0) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paula Zgłoś #72 Napisano 14 Marca 2008 paliwo nie tak bardzo jak koszty ubezpieczenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #73 Napisano 14 Marca 2008 Krawcol napisales na 3 stronie tego watku:"Do silnika wchodzi olej z norma 506.00/506.01 (Longlife) lub 505.00/505.01 (nie-Longlife). " Jak to sie ma do tej ulotki: http://skoda.autokacik.pl/pages/normy_oleje.htm No to, co napisalem ma sie dobrze do tej ulotki... Mowiac ogolnie Longlife to przeglady nastawione na 30tkm lub mniej (w zaleznosci od wskazan komputera-jak nie oszczedzasz silnika to wczesniej moze Ci nakazac wymiane oleju)... A nie-LongLife to ustawienie na 15tkm i juz... I te normy, ktore podalem zgadzaja sie z normami ze stronki, ktore Ty podales... Zmienny okres przegladow (QG1)=LongLife (30tkm lub mniej) Staly okres przegladow=Nie-Longlife (15tkm) Ktos pytal, jaki olej warto lac do silnika V6TDI... Ja w styczniu wlalem Motul-chwalony na forum i przez mojego mechanika Motul 5W40. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pacman Zgłoś #74 Napisano 19 Marca 2008 Cieszy to nie te 32 kuce ale to V6 i to ze moc jest tez pojemnosci 2,5.Tylko boli paliwo i koszty ubezpieczenia (bo pojemnosc >2.0) Racja ale Paula też ma racje zajefajnie jeździ się Paskiem z takim motorkiem. A co do oleju do skrzynki co zalać i ile podkteślam że mam Automata gdzieś tam słyszałem że wchodzi 9 litrów TO PRAWIE WIADRO i szukam potwierdzenia u was koledzy i koleżanki:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #75 Napisano 26 Marca 2008 W piatek wymiana rozrzadu Na fotce 1530PLN gotowe do montazu, 13 elementow Pozdrawiam A wiec po koleji: - pasek wieloklinowy - pasek rozrzadu dlugi - pasek rozrzadu krotki - pasek wieloklinowy - rolka prowadzaca pasek rozrzadu - rolka napinajaca pasek rozrzadu 2x - napinacz paska rozradu 2x - pompa wody SKF - napinacz paska rozrzadu - rolka napinajaca pasek klinowy - odma Wszystkie paski:Continental (ContiTech) Wszystkie rolki / napinacze: Ruville Dodatkowo kupilem filtr powietrza dla silnika (Bosch) oraz filtr paliwa (Knecht) Jutro podczas wymiany ustrojstwa mechanik otworzy tez dekle zeby zobaczyc co sie dzieje z walkami Jak wstepnie podliczylem calkowity koszt to z robocizna wyjdzie ok 2 000 PLN Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pacman Zgłoś #76 Napisano 27 Marca 2008 W piatek wymiana rozrzaduNa fotce 1530PLN:D gotowe do montazu, 12 elementow Pozdrawiam Gratulacje normalna cena choć no i robocizna około 500 nawet może odrobinke więcej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #77 Napisano 27 Marca 2008 Nie strasz mnie z tymi piecioma stowami :659: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #78 Napisano 28 Marca 2008 No przyjemnosc z rozrzadem to tak srednio 2-2,3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #79 Napisano 28 Marca 2008 RIP walki rozrzadu Pokrywy zostaly zdjete i okazalo sie ze wszystkie walki rozrzadu nadaja sie do wymiany. Zuzycie jest tylko i wylacznie w miejscu gdzie krzywka ma najmniejszy promien i wynosi max 0.1mm (przebieg auta sprawdzony i wynosi na dzis dzien 210 000km) Czyli zaczynam zbierac na regeneracje walkow (Swiatek?) ok 1600PLN + komplet popychaczy jakies 1400PLN Droga jest zabawa z 2.5 V6 TDI :533: Wymiana rozrzadu w toku; okazalo sie ze zabraklo dwoch rolek prowadzacych w cenie ok 180zl komplet. Do tego dochodzi plyn chlodniczy za ok 75 zl no i dwa uszczelnienia pokrywy zaworow w cenie 90 zl komplet Robocizna ostroznie estymowna na 500 zl wiec suma sumarum wyjdzie ze 2 200 zl Odbior paszczaka jutro po poludniu, dzis mechanik nie wyrobi sie bo auto trafilo na warsztat ok godz 11 Jedyne pocieszenie to fakt ze nie ma zadnych nagarow od oleju pod pokrywa; wszystko "prawie" czyste pokryte filmem olejowym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xemit Zgłoś #80 Napisano 28 Marca 2008 200 tyś to norma ,jest to wada fabryczna ,podobno silniki B sa trwalsze ,ale i tak zawodne.Duzo o tym na forum audi,gdzie rozsądnym poleca się a6 z motorem 1,9. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach