Skocz do zawartości
n0w3y_pl

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kiedyś żona powiedziała ze jadąc do pracy auto prawie nie chciało jechać, no to wziołem kluczyki i pojechałem się przejechać, wracam i mówię ze wszystko ok.

 

( idiota ze mnie bo zapomniałem ze jak komp przechodzi w stan awaryjny to po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy ) poszedłem dziś do auta z kompem i ot co :

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f

Control Module Part Number: 038 906 018 P

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 00SG 1629

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 05314

1 Fault Found:

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

31-00 - Open or Short to Ground

 

Gdzie szukać przyczyny i gdzie wogule znajdę ten N75 jezeli to o niego chodzi.

 

Mam jeszcze jeden problem a mianowicie mój brat, on ma taki błąd:

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f

Control Module Part Number: 038 906 018 P

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 00SG 1629

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 00000

1 Fault Found:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-10 - Control Difference - Intermittent

 

 

Jakie testy wykonać by ułatwić stwierdzenie przyczyny. Brat ma ten problem dość często u mnie to był pierwszy raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jeżeli chodzi o twojego Passata to N75 znajduje sie w przedniej dolnej lewej czesci silnika. Jest to biały elektrozawór,od niego idzie weżyk do gruszki turbo, napewno znajdziesz. Pewnie bedzie do wymiany, ale poczytaj jeszcze na forum.

Jeżeli chodzi o drugiego Passata to stawiam albo na zapieszone kierownice w turbinie albo przetarty wężyk idący od turbiny do N75.

 

Przydałybysię jakieś logi obu aut :)

 

PS: Temat nadzaje się bardziej do działu Diagnostyka VAG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To sa logi z mojego:

sorry za to jak to wyglada ale to moj pierwszy pomiar dynamiczny, nie wiedzialem nawet ktore bloki zrobic.

 

Sunday,18,November,2007,20:12:37

038 906 018 P ,, 1.9l R4 EDC 00SG 1629,

 

,Group A:,'000,,,,,,,,,,Group B:,'004,,,,Group C:,'008

,,,,,,,,,,,,,Engine speed,Specified start,Actual start,Cold Start Valve,,Engine speed,Inj qty,Inj qty,Inj qty

,TIME,,,,,,,,,,,TIME,861-945,2 to -3,2 to -3,3-70,TIME,,?,?,?

MARKER,STAMP,,,,,,,,,,,STAMP, /min, °BTDC, °BTDC, %,STAMP, /min, mg/R, mg/R, mg/R

,0.75,086,133,255,202,191,197,076,168,145,255,0.00,1617,8.8,9.0,69.7,0.40,1701,45.4,39.6,40.4

,1.92,101,107,255,210,194,197,076,168,145,255,1.15,1890,6.6,6.8,68.1,1.57,2016,44.8,42.0,41.2

,3.10,115,115,255,208,201,197,076,168,145,255,2.34,2205,6.4,5.5,75.3,2.75,2310,44.6,41.8,42.2

,4.27,129,137,255,206,196,197,076,168,145,251,3.52,2520,7.0,6.8,76.5,3.92,2604,44.2,41.2,42.0

,5.46,141,159,255,197,184,197,076,167,145,226,4.69,2793,8.8,8.8,82.1,5.10,2877,44.0,41.0,41.0

,6.64,152,175,241,195,182,197,076,167,145,230,5.87,3045,10.1,10.6,77.7,6.29,3129,43.0,40.6,38.0

,49.13,088,136,249,206,193,197,075,169,147,255,48.38,1680,8.8,9.5,70.1,48.78,1743,44.6,40.0,40.8

,50.33,102,114,249,210,200,197,075,169,147,255,49.56,1953,6.8,6.8,66.1,49.98,2037,43.8,42.0,42.2

,51.51,116,125,255,208,197,197,075,169,147,252,50.75,2247,6.8,6.4,74.1,51.16,2352,44.6,41.8,41.6

,52.70,129,147,255,206,197,197,075,169,147,249,51.93,2520,7.5,7.0,76.1,52.35,2625,44.2,41.2,42.0

,53.85,142,172,255,187,175,197,075,168,147,220,53.10,2814,9.0,9.5,82.1,53.50,2898,44.0,41.0,38.0

 

 

Sunday,18,November,2007,20:17:15

038 906 018 P ,, 1.9l R4 EDC 00SG 1629,

 

,Group A:,'001,,,,Group B:,'010,,,,Group C:,'011

,,Engine speed,Injection Quantity,Mod. Piston Displ.,Coolant Temp.,,Mass Air Flow,Barometric Pressure,Manifold Pressure,Throttle,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,Duty cycle

,TIME,861-945,3-9,1.35-2.10,80-110,TIME,,,,?,TIME,,?,?,Regulator valve?

MARKER,STAMP, /min, mg/R, V,°C,STAMP, mg/R, mbar, mbar,%,STAMP, /min, mbar, mbar, %

,0.85,1344,0.0,0.760,84.6,0.00,465.0,979.2,1050.6,0.0,0.43,1365,1040.4,1050.6,36.3

,7.07,1848,8.0,1.880,84.6,6.24,840.0,979.2,1795.2,98.8,6.65,1827,1887.0,1968.6,55.8

,14.28,2121,42.0,3.340,85.5,13.49,860.0,979.2,2009.4,100.0,13.88,2016,1948.2,2040.0,61.4

,15.48,2436,41.6,3.480,85.5,14.68,850.0,979.2,2040.0,100.0,15.08,2331,1948.2,2019.6,64.9

,16.68,2772,41.0,3.580,85.5,15.88,860.0,979.2,2029.8,100.0,16.28,2667,1948.2,2029.8,69.3

,17.92,2877,0.0,1.200,85.5,17.08,720.0,979.2,1805.4,86.3,17.48,2835,1152.6,1581.0,49.4

 

 

a to mojego brata:

 

Sunday,18,November,2007,20:36:18

038 906 018 P ,, 1.9l R4 EDC 00SG 1629,

 

,Group A:,'002,,,,Group B:,'004,,,,Group C:,'008

,,Engine speed,Throttle Position,Operating Cond/AC,Coolant Temp,,Engine speed,Specified start,Actual start,Cold Start Valve,,Engine speed,Inj qty,Inj qty,Inj qty

,TIME,861-945,0,speed/throttle/AC,80-110,TIME,861-945,2 to -3,2 to -3,3-70,TIME,,?,?,?

MARKER,STAMP, /min,%,,°C,STAMP, /min, °BTDC, °BTDC, %,STAMP, /min, mg/R, mg/R, mg/R

,0.41,1638,100.0, 0 0 0,75.6,0.81,1722,8.1,7.9,76.1,0.01,1533,45.2,38.6,38.4

,1.63,1932,100.0, 0 0 0,75.6,2.03,2037,5.9,5.5,76.1,1.21,1806,45.2,40.8,43.2

,2.83,2247,100.0, 0 0 0,75.6,3.23,2331,6.6,6.4,80.1,2.43,2121,44.8,42.0,43.6

,4.03,2520,100.0, 0 0 0,75.6,4.43,2604,7.7,7.5,83.3,3.63,2436,44.4,41.6,41.8

,5.23,2772,100.0, 0 0 0,75.6,5.66,2856,9.0,9.0,82.1,4.83,2688,44.2,41.2,41.6

,6.49,3024,100.0, 0 0 0,75.6,6.91,3108,10.6,11.2,86.1,6.08,2940,44.0,40.8,41.4

,31.21,1491,72.9, 0 0 0,77.4,31.64,1554,9.2,10.3,75.3,32.06,1638,45.4,39.2,41.0

,32.49,1743,100.0, 0 0 0,77.4,32.90,1827,7.3,7.5,72.9,33.30,1932,45.0,42.0,43.4

,33.70,2016,100.0, 0 0 0,77.4,34.10,2121,6.2,5.7,75.7,34.50,2205,44.6,42.0,42.0

,34.90,2289,100.0, 0 0 0,77.4,35.30,2373,6.6,6.4,80.9,35.70,2478,44.4,41.6,41.8

,36.10,2562,100.0, 0 0 0,77.4,36.52,2646,7.9,8.1,84.5,36.92,2730,44.2,41.2,41.8

,37.32,2814,100.0, 0 0 0,77.4,37.72,2898,9.2,9.2,84.5,38.12,2982,44.0,40.8,42.0

,38.55,3066,100.0, 0 0 0,77.4,38.97,3150,10.8,11.2,86.5,39.38,3255,43.6,40.4,41.6

,50.90,1365,37.6, 0 0 0,77.4,50.09,1470,1.8,0.0,16.7,50.50,1407,0.0,38.0,26.2

,52.12,1533,100.0, 0 0 0,77.4,51.32,1407,11.0,7.5,96.4,51.72,1470,45.4,38.2,33.2

,53.32,1827,100.0, 0 0 0,77.4,52.52,1617,8.8,9.0,75.7,52.92,1722,45.4,39.8,41.4

,54.52,2142,100.0, 0 0 0,77.4,53.72,1932,6.4,6.2,73.7,54.12,2037,44.8,42.0,42.6

,55.72,2457,100.0, 0 0 0,77.4,54.92,2247,6.4,6.4,77.7,55.32,2352,44.6,41.8,42.0

,56.98,2751,100.0, 0 0 0,77.4,56.15,2562,7.3,7.0,82.1,56.56,2667,44.2,41.2,42.0

,58.25,3066,100.0, 0 0 0,77.4,57.41,2856,9.0,9.5,84.1,57.83,2961,44.0,40.8,42.0

,59.48,3318,87.1, 0 0 0,77.4,58.68,3150,10.8,11.2,84.1,59.08,3234,43.6,40.4,41.8

 

 

Sunday,18,November,2007,20:39:49

038 906 018 P ,, 1.9l R4 EDC 00SG 1629,

 

,Group A:,'002,,,,Group B:,'006,,,,Group C:,'011

,,Engine speed,Throttle Position,Operating Cond/AC,Coolant Temp,,Speed,Brake Pedal,Cruise Control,Cruise present?,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,Duty cycle

,TIME,861-945,0,speed/throttle/AC,80-110,TIME,,F/F47/F36 ,Cl/Br/Re/Ac/on/on,,TIME,,?,?,Regulator valve?

MARKER,STAMP, /min,%,,°C,STAMP, km/h,,,,STAMP, /min, mbar, mbar, %

,0.41,1911,100.0, 0 0 0,79.2,0.83,48.0, 0 0 0, 000000,255.0,0.01,1785,1866.6,2040.0,62.2

,1.65,2226,100.0, 0 0 0,79.2,2.04,56.0, 0 0 0, 000000,255.0,1.25,2121,1948.2,2111.4,69.3

,2.88,2520,100.0, 0 0 0,79.2,3.31,64.0, 0 0 0, 000000,255.0,2.45,2415,1948.2,1938.0,67.3

,4.13,2814,100.0, 0 0 0,79.2,4.53,71.0, 0 0 0, 000000,255.0,3.73,2730,1948.2,1907.4,66.5

,5.32,3087,100.0, 0 0 0,79.2,5.72,78.0, 0 0 0, 000000,255.0,4.92,3003,1948.2,1968.6,68.5

,12.73,1239,100.0, 0 0 0,79.2,11.89,27.0, 0 0 0, 000000,255.0,12.30,1176,1560.6,1152.6,24.7

,13.96,1449,100.0, 0 0 0,79.2,13.15,31.0, 0 0 0, 000000,255.0,13.56,1365,1662.6,1346.4,25.5

,15.16,1701,100.0, 0 0 0,79.2,14.36,36.0, 0 0 0, 000000,255.0,14.76,1617,1795.2,1795.2,51.0

,16.38,2016,100.0, 0 0 0,79.2,15.58,43.0, 0 0 0, 000000,255.0,15.98,1911,1948.2,2193.0,68.5

,17.64,2331,100.0, 0 0 0,79.2,16.81,51.0, 0 0 0, 000000,255.0,17.23,2247,1948.2,1917.6,64.1

,18.89,2625,100.0, 0 0 0,79.2,18.06,59.0, 0 0 0, 000000,255.0,18.46,2541,1948.2,1948.2,66.1

,20.12,2919,100.0, 0 0 0,79.2,19.31,66.0, 0 0 0, 000000,255.0,19.72,2814,1948.2,1968.6,67.3

,21.36,3192,100.0, 0 0 0,79.2,20.52,73.0, 0 0 0, 000000,255.0,20.94,3108,1948.2,1999.2,70.5

 

 

Dziekuje i prosze pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Logi rób w następujący sposób:

- bloki 003, 008, 011,

- trzeci bieg tak żeby auto sie tylko toczyło,

- zaczynasz mierzyć,

- pedał w podłoge,

- ciągniesz do około 4000 obr/min,

- odpuszczesz, kończysz pomiar.

 

Blok 000 mierzysię bez obciążenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

n0w3y_pl, ze względu na dokładność pomiaru (stała ilość próbek w jednostce czasu) zdejmuj logi tylko z pojedynczego kanału. Jak zdejmujesz dwa kanały na raz, tracisz część danych. Jak z trzech - pomiar jest już czysto orientacyjny... i wykresy wychodzą takie jak tutaj:

(wrzuciłem tylko spec boost/ actual boost i RPM).

 

logyz8.th.png

 

Dopiero jak chcesz porównać jakieś wartości, bo widzisz, że coś jest nie tak (np. z ciśnieniem), zdejmujesz log z kilku kanałów (bo np. potrzebujesz mieć na raz ciśnienie zadane, aktualne oraz temperaturę powietrza w dolocie, czego nie ma na jednym kanale). Poza tym, jak napisał przedmówca - przydałby się stały pomiar w trakcie trwania przyspieszenia z pedałem w podłodze na jakimś wyższym niż 1 albo 2 biegu ;) Wtedy można sobie zrobić wykres "czegoś" (ciśnienia, przepływu masy powietrza, temperatury, obciążenia etc) w funkcji obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności