Skocz do zawartości
Gość andrzejtucki

[silnik] pali 17.5 na 100km - dlaczego? Co tym steruje?

Rekomendowane odpowiedzi

Więc tak Panowie,jeździłem dzisiaj do znajomego,ale nie miał czasu,żeby go podłączyć,jak i również inni "komputerowcy" ;) tak samo brak czasu, także nadal nie wiem co mu dolega i czy wyjdzie to na VAG-u?

Może dopiero jutro coś z tego podłączenia wyjdzie :(

Edytowane przez dark24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może ja się podepnę..

Mam Problem ze zbyt wysokim spalaniem w pasku B3 1,8RP , zatankowałem na pusty bak 15,5 litra i zrobiłem tylko 95 kilometrów.. Fakt faktem cały czas po mieście, robię trasy ok 7km do szkoły, czasem więcej, jednak wydaje mi się, że to i tak za dużo, conajmniej o jakieś 2-3 litry.. czym może być spowodowane takie duże spalanie w tym silniku i jak zejść ze spalaniem, bo już nie wyrabiam na paliwko..:(

Dodam, że niedawno wymieniłem odmę, bo była przerwana i silnik nierówno chodził, no i zapłon wyregulowany żeby w miarę jechał jakoś..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czym może być spowodowane takie duże spalanie w tym silniku

sprawdź kodami błyskowymi czy mu coś nie dolega. a benzyny też tak dużo pali??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dużo pali mi benzyny, bo na gazie żadko teraz jeżdżę, bo parownik już się kończy i nie pracuje tak jak powinien..:/

 

O co chodzi z tymi kodami błyskowymi?? bo nie zaczaiłem..:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij klemę żeby zresetować sterownik i pojeździj na samej banzynie nie przełączając na gaz. Jeśli nadal nie będzie ok to czujnik temperatury cieczy, lambda, podstawa pod wtryskiem do sprawdzenia. Monowtrysk jest prosty jak konstrukcja cepa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mogłbys mi powiedzieć jak sprawdziłeś sonde lambda?:> bo chyba u siebie tez musze to zrobic....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak sprawdziłeś sonde lambda?

Szukasz wtyczki od sondy i sprawdzasz ilu przewodową masz, czy jedno czy trzy.

Wersja z trzema kablami to grzałka sondy.

Potem odnajdujesz sygnałowy który idzie na sterownik(jak dobrze pamiętam jest to czarny albo zielony) ,najzwyklejszym multimetrem lub innym wskaźnikiem sprawdzasz napiecie sondy podczas pracy silnika,czyli jeden przewód od wskaźnika do sygnałowego drugi do masy silnika, na gorącym silniku wskazania napięcia powinny oscylować miedzy 0,3 a 0,8 volta. Zakres pracy sondy to oczywiście od 0 do 1 volt, Jeśli napięcie sie nie będzie zmieniać lub jego wartość jest stała to sonda do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może dopiero jutro coś z tego podłączenia wyjdzie

no i byłem podłączyć i wyszło 2 czy 3 błędy,jeden właśnie związany z przepływką,ale po skasowaniu,już się nic nie pojawia,żadnego błędu nawet jak tak zrobię z tym gazem i obroty spadają,żaden błąd nie wyskakiwał :zeco czyli niby wszystko działa jak ma działać,a te błędy prawdopodobnie zakodowały się po tych moich odłączaniach i podłączaniach tej przepływki i innych ;)

ale nadal obroty troszkę skaczą i zarzuca silnikiem i dużo pali :( czas wtrysku jest dalej za duży i co dziwne w czasie jazdy z podłączonym VAG-iem,gdy puszczę całkowicie gaz to wtrysk dalej podaje paliwo 2ms co jest raczej nie prawidłowe :dolamam i teraz co jest nie tak? jak myślicie?

 

Mechanik stawia na przepustnice,że jest coś z nią nie tak,ale wczoraj nie maił czasu jej rozbierać,żeby sprawdzić,ale sobie teraz przypomniałem,że jakieś 10kkm temu to niby miał jakiś błąd związany z przepustnicą,więc mechanik który to wtedy robił przeczyścił ją i przestawił coś,ale co i w jaki sposób to nie wiem bo wtedy ja nim nie jeździłem do niego i nie byłem przy tym,tylko tak mi powiedział.

Dodam jeszcze,że właśnie od dłuższego czasu coś mi "jarmoli" w okolicy właśnie przepustnicy,ale nie wiem czy to w przepustnicy czy z pod pokrywy zaworów :zeco ciężko jest to dokładnie zlokalizować,ale jest to właśnie w okolicy przepustnicy,przynajmniej mi tak to wygląda ;)

 

Co o tym wszystkim sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co o tym wszystkim sądzicie?

i jak tam Panowie,ma ktoś jakieś pomysły i wypowie się na ten temat j.w ;) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to z innej beczki.a tak sobie jakos taka teorię ubzdurałem...masz podłączony impuls -bodajże-gala w radiu?

Sterowniki dostają też sygnał o prędkości auta i jesli nie masz impulsatora na skrzyni to impuls brany jest z licznika, który idzie też na instalację radioodbiornika...może źle podłączony lub zwarcie na masę tego kabelka przy radiu zakłóca pracę sterownika.

Pokrewny silnik ma też stycznik biegu jałowego może u Ciebie też on jest ,informuje on sterownik że przepustnica jest otwarta lub zamknięta..też do sprawdzenia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to z innej beczki.a tak sobie jakos taka teorię ubzdurałem...masz podłączony impuls -bodajże-gala w radiu?
tego nie mam podłączonego,bo nie mam ori radia ;) a czy jest tam kabel od tego to nie wiem,ale raczej już go tam brak ;)
Sterowniki dostają też sygnał o prędkości auta i jesli nie masz impulsatora na skrzyni to impuls brany jest z licznika, który idzie też na instalację radioodbiornika...może źle podłączony lub zwarcie na masę tego kabelka przy radiu zakłóca pracę sterownika.
impulsator jest na skrzyni.
Pokrewny silnik ma też stycznik biegu jałowego może u Ciebie też on jest ,informuje on sterownik że przepustnica jest otwarta lub zamknięta..też do sprawdzenia...

no właśnie prawdopodobnie jest jakiś czujnik,czy coś takiego ;) w przepustnicy,który jest odpowiedzialny za to,że jak się puszcza gaz podczas jazdy to powinien nie podawać benzyny,a u mnie jak puszcze gaz to wtrysk leje mu 2 ms. :zeco a chyba nie powinno tak być,przynajmniej tak myślę ;)

I jeszcze coś jarmoli tak jakby w przepustnicy.

Edytowane przez dark24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Twój silnik ma chyba zintegrowany czujnik połozenia przepustnicy i silnik krokowy, i jeśli czujnik położenia-potencjometr daje napięcia jak na wysokich obrotach to efekt będzie taki jak opisujesz, na wolnych obrotach silnik dławi sie zbyt dużą dawka paliwa i nie działa efekt odcięcia wtrysków podczas hamowania silnikiem, musisz obadać wtyczkę i odseparować potencjometr od silniczka , sprawdzić czy cos się zmienia przy otwieraniu przepustnicy...jak nie to stawiam właśnie na to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od końca: wtryskiwacz leje paliwo, bo jest sterowany przez komputer, komputer dostaje informacje od poszczególnych czujników: sondy lambda, przepływomierza i czujnika temperatury. A sprawdzałeś czujnik temperatury zasysanego powietrza? Nie wiem jak w tym silniku jest podłączony termobimetal kierujący klapką do pobierania powietrza przy zimnym silniku ale to też warto zobaczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Twój silnik ma chyba zintegrowany czujnik połozenia przepustnicy i silnik krokowy
no właśnie nie wiem czy on ma ten silnik krokowy?
jeśli czujnik położenia-potencjometr daje napięcia jak na wysokich obrotach to efekt będzie taki jak opisujesz, na wolnych obrotach silnik dławi sie zbyt dużą dawka paliwa i nie działa efekt odcięcia wtrysków podczas hamowania silnikiem, musisz obadać wtyczkę i odseparować potencjometr od silniczka , sprawdzić czy cos się zmienia przy otwieraniu przepustnicy...jak nie to stawiam właśnie na to.

on na wolnych obrotach niby normalnie chodzi,ale zarzuca silnikiem,a dławi się tak jak pisałem wyżej,jak dotknę delikatnie gaz i szybko puszczę to wtedy się dławi.

odcięcie wtrysków podczas hamowania silnikiem nie działa,przynajmniej tak wychodziło na VAG-u ;)

A sprawdzałeś czujnik temperatury zasysanego powietrza?
a gdzie on się znajduję? to ten w filtrze powietrza? to nie sprawdzany,ale jak był odłączony przepływomierz i odłączyłem ten czujnik w filtrze to zgasł,ale tylko raz tak się zrobiło ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a gdzie on się znajduję?

No to ześ teraz dołożył do pieca...my tu sie głowimy ,kombinujemy...a Ty podstawowego czujnika nie sprawdziłeś...

TO przeczytaj...

Odnoszę wrażenie że chyba wogóle nie zaciekawiła Cię lektura forum...jest tutaj kilkuletnia spuścizna po ludziach którzy borykają sie z podobnymi problemami...wystarczy dobrze szukać i uważnie czytać.

no właśnie nie wiem czy on ma ten silnik krokowy?

Zdziwiłbym sie aby ten silnik nie miał krokowca....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TO przeczytaj...
jeśli chodzi o ten czujnik w króćcu to jako pierwszy był sprawdzany i nawet wymieniony :) gdzieś w wcześniejszym poście nawet o tym pisałem ;) ja myślałem,że o jakiś inny czujnik chodzi o którym nie wiedziałem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spisz numery z tego "ustrojstwa" za przepustnicą ,wrzuć do netu i będzie wiadomo co masz.

W VW w połowie 90 lat pojawiło się trochę różnych tych krokowców.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spisz numery z tego "ustrojstwa" za przepustnicą ,wrzuć do netu i będzie wiadomo co masz.
jutro dokładnie zobaczę co tam jest i czy są jakieś numery :)
W VW w połowie 90 lat pojawiło się trochę różnych tych krokowców.

:hmm no bo w B3 to wiedziałem gdzie ten krokowiec się znajduje,a tu nie mogę sobie teraz przypomnieć gdzie może on być i jak może wyglądać :zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo w B3 ( silnik PF )mialeś zawór wolnych obrotów-sterował on dodatkowym powietrzem. A w B4 masz kawał plastiku za przepustnicą i uchyla Ci on przepustnicę mechanicznie...a zarazem podaje info do sterownika w jakim położeniu jest przepustnica.Teraz zauważyłem że masz automat...to już więcej elektroniki wchodzi w grę...ale zacznijmy od tego krokowca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności