Gość Cyna Zgłoś #1 Napisano 12 Listopada 2007 Witam. Mam problem z hamulcem ręcznym.Otóż po zaciągnięciu nie odbija on z powrotem. ćzyściłem i smarowałem dżwignie od hamulca, niestety nie pomogło. Zauważyłem że brakuje sprężyny na zacisku hamulcowym która odciąga dzwignie z powrotem. Niestety nigdzie nie idzie dosztać takich sprężyn nawet w serwisie. Czy ktoś może ma jakiś swój domowy patent żeby z tym sobie poradzić. Z góry dziękuje za porady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sumar1 Zgłoś #2 Napisano 12 Listopada 2007 Jak chciałem kupić same zawleczki do mocowania hamulca to facet powiedział że mogę, ale tylko cały zestaw naprawczy. Tzn: sprężyny, gumki na cylinder i zwleczki. Cena około 40zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość inuit Zgłoś #3 Napisano 27 Marca 2008 Powiedzcie gdzie można kupić osłonę termiczną (chyba tak to się nazywa) taka blacha z tyłu przy tarczy hamulcowej od wewnątrz, u mnie w sklepach nie nawet w serwisie nie mają a na szrotach są ale też już podgniłe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #4 Napisano 27 Marca 2008 Powiedzcie gdzie można kupić osłonę termiczną to nie jest oslona termiczna, bo taka czesc istnieje, ale izoluje tloczek od klocka. to jest plyta oslaniajaca lub tarcza nosna - w przypadku bebnow. w dobrym aso zapytaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość inuit Zgłoś #5 Napisano 27 Marca 2008 DZięki, ano zwał jak zwał ale gdzie to można dostać oprócz ASo u mnie nie mają i czy jazda bez tego nie spowoduje awarii bo szybsze zużycie części na pewno choćby od syfu który się tam dostanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarek1 Zgłoś #6 Napisano 27 Marca 2008 Poszukaj na allegro kogoś kto sprzedaje części z rozbiórki B4 a jest takich sporo. Ja tak kupiłem cały komplet tył-20zł a przód-25zł oczywiście za sztuke w bardzo dobrym stanie. Tak słyszałem że w ASO sztuka kosztuje ok. 180zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #7 Napisano 27 Marca 2008 Ja też szukam i jak na razie nie znalazłem... Prawa strona przy okazji wymiany filterka paliwa została całkowicie zdaktywowana... Jak ktoś znajdzie to niech wrzuci namiary. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koksik997 Zgłoś #8 Napisano 24 Czerwca 2008 Koledzy sorki za wykop ale mam pewien problem z tarczami na tyle.. Wymieniłem klocki 2.0 2E 92 r. i niestety problem sie nadal pojawia... tarcze trą tak ze sie nie da dotknąc alusa (przednie fele lekko ciepłe choć i tak przód więcej pracuje) i zaraz płyn hamulcowy czuć pod pedałem ze zagotowany... gorsze hamowanie. Zmieniłem klocki na tyle, nasmarowałem wszystkie prowadnice, odpowietrzyłem i nadal lipa, nadal ociera.... Proszę o pomoc, jakieś rady bo już nie mogę dojśc łądu z tymi zaciskami... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość deebee Zgłoś #9 Napisano 24 Czerwca 2008 Koledzy sorki za wykop ale mam pewien problem z tarczami na tyle..Wymieniłem klocki 2.0 2E 92 r. i niestety problem sie nadal pojawia... tarcze trą tak ze sie nie da dotknąc alusa (przednie fele lekko ciepłe choć i tak przód więcej pracuje) i zaraz płyn hamulcowy czuć pod pedałem ze zagotowany... gorsze hamowanie. Zmieniłem klocki na tyle, nasmarowałem wszystkie prowadnice, odpowietrzyłem i nadal lipa, nadal ociera.... Proszę o pomoc, jakieś rady bo już nie mogę dojśc łądu z tymi zaciskami... 1. Zakladam, ze zmieniajac klocki wkreciles tloczki zaciskow z tylu taki specjalnym przyrzadem. 2. Jak wymienialem w moim B4 klocki z tylu, to doczytalem w manualu, ze tyl odpowietrza sie inaczej niz przod - z przodu klasycznie pompujesz hamulec i odkrecasz odpowietrznik, natomiast z tylu korektor hamowania wytwarza dosc duze cisnienie i odpowietrza sie inaczej (o ile dobrze pamietam, sprawdz dla pewnosci w manulalu - jest na necie): - siadasz do auta i naciskasz hamulec bez pompowania (kolega trzyma klucz na odpowietrzniku) - wlaczasz zaplon - kolega odkreca odpowietrznik, pedal schodzi w podloge, kolega zakreca odpowietrznik - wylaczasz zaplon - puszczasz pedal Powyzsze powtarzasz az do usuniecia pecharzykow powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #10 Napisano 24 Czerwca 2008 Witam natomiast z tylu korektor hamowania wytwarza dosc duze cisnienie i odpowietrza sie inaczej (o ile dobrze pamietam, sprawdz dla pewnosci w manulalu - jest na necie): Korektor nie wytwarza zadnego cisnienia .. on je co najwyzej ogranicza . Opisana przez Ciebie metoda dotyczy hamulców z ABS. Tam pompa utrzymuje cisnienie i odpowietrza sie tak jak napisales. herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koksik997 Zgłoś #11 Napisano 25 Czerwca 2008 Witajcie koledzy odpowietrzyłem tylny ham. zmieniłem klocki, reperaturki wszystko zmienione uszczelniacze... Poprostu wsio na zaciskach ... i co.... problem nadal sie powtarza... Na imadle chodził bez zarzutu, ręczny oddawał. Na aucie dziwne rzeczy się dzieją. Popuściłem linke ręcznego tak że jest aż luz, juz dla pewności tak. LInka ręcznego nie zapieczona ani nic normalnie chodzi... Zmieniłem wężyk ten ostatni gumowy idący od rurek do zacisku. Odpowietrzając wlałem 1l płynu hamulcowego. Efekt lepszy hamulec z tym ze ten tył trze, i grzeje wszystko łacznie z felą do temp. takiej że nie da się dotknąc feli. Poradzcie gdzie szukać dalej bo już zgłupiałem... szukać innych zacisków, podpasują od b5? bo słyszałem że ten problem już jest wyeliminowany tam... NIeiwem poprostu ręce mi opadły, delikatnie mówiąc zgłupiałem już. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koksik997 Zgłoś #12 Napisano 29 Czerwca 2008 problem rozwiązany dzięki pomocy ze strony innych forum. NIestety tutaj cisza była w tym temacie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #13 Napisano 30 Czerwca 2008 problem rozwiązany dzięki pomocy ze strony innych forum.NIestety tutaj cisza była w tym temacie... Widocznie nie umieliśmy Ci pomóc, bo nie znaliśmy odpowiedzi... Może wspaniałomyślnie podzieliłbyś się z nami informacjami w jaki sposób Twój problem został rozwiązany ... ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slonce Zgłoś #14 Napisano 29 Lipca 2008 Właśnie! Też mam podobne problemy więc dawaj to cudowne rozwiązanie, z tym że u mnie ręczny do tego słaby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blekitny4 Zgłoś #15 Napisano 21 Marca 2011 bede wymieniał w pasku tarcze i klocki z tyłu passat 2000r bez liftu o co chodzi z tymi odkręcaniem tłoczków tj jakieś koło obracam w lewo do oporu nastepnietłok wkrecic do oporu w prawo może mi to ktoś jaśniej napisać o co z tym chodzi ?? nie wystarczy wepchnąć ich do środka?? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #16 Napisano 21 Marca 2011 bede wymieniał w pasku tarcze i klocki z tyłu passat 2000r bez liftu o co chodzi z tymi odkręcaniem tłoczków tj jakieś koło obracam w lewo do oporu nastepnietłok wkrecic do oporu w prawo może mi to ktoś jaśniej napisać o co z tym chodzi ?? nie wystarczy wepchnąć ich do środka?? Pozdrawiam poszukaj w odpowiednim dziale i temacie a tloczki tylne są wkręcane nie to co z przodu na wpych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #17 Napisano 21 Marca 2011 koksik997 no to pomogłeś :dupablada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blekitny4 Zgłoś #18 Napisano 22 Marca 2011 szukałem lecz nie znalazłem doszukałem sie że są wkręcane ale jak wykręce to koło co klocek dolega to tłoczek wkręcam w drugą stronę lecz czy potem to koło spowrotem mam wkręcic?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
druidionin Zgłoś #19 Napisano 22 Marca 2011 Po wymianie klocków trzeba odpowietrzyć układ? Książka napraw nic o tym nie wspomina... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #20 Napisano 22 Marca 2011 Po wymianie klocków trzeba odpowietrzyć układ? Książka napraw nic o tym nie wspomina... nie trzeba bo nie ingerujesz w przewody chydrauliczne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach