Skocz do zawartości
Gość olszo

Czy napewno gaz sie opłaca????

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Zb.gniew

Jak stoi w garażu to się nie opłaca .2zł mniej na litrze, łatwo można obliczyć -no jeden literek na setkę więcej łyknie,i 50zł więcej przegląd kosztuje na rok . Same straty ale przejeżdzjąc tylko 20000 tyś. masz 2000zł w kieszeni (licząc 8 litrów benzyny lub 10 gazu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tą oszczędnością gazu jest tak :D : Wszyscy myślimy że mniej będziemy płacili,bo taniej wychodzi :P Ja wydawałem ok 400-500zł na benzyne gdzie jeździłem na trasie oszczędnie ;) W tej chwili mam gaz i wydaje tyle samo,bo więcej jeżdze :P Przeliczając tą trase na benzyne pewnie zapłaciłbym ok 700-800zł :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kurzyn zaloz CNG, bedzie mial woz lepszego kopa i litr kosztuje zlotowke costam jak w domu tankujesz(o ekologi nie wspomne). Tak ze bedziesz mial diesla super mega oszczednego, pozatym cng mniej spali niz ropy, w zimie ci nie bedzie filtra zapychalo, no wiecej zalet cng na szybkiego nie wymysle.

 

Zgodzę się z Tobą, tylko zapomniałeś o jednej sprawie. :cwaniak: Mówisz o tankowaniu w domu. Wszystko OK, jeśli codziennie możesz go sobie w domu zatankować. A co zrobisz, jak pojedziesz gdzieś dalej i po prostu gazu ziemnego Ci zabraknie?? W Polsce jest tylko 16 ogólnodostępnych stacji do CNG... Na teren gazowni, czy jakiegoś przedsiębiorstwa, które ma autobusy na CNG, to raczej nie wpuszczą... Ale jak się to trochę rozwinie, to alternatywa idealna!!!

 

 

Co do gazu... Spalanie 23L/100l km w mieście?? :padam: Sorry, przepraszam, ale bajki są dla dzieci. :ok: Mój 1,8 z gazem bierze max 12L/100km w mieście, a na trasie koło 10-11l/100km. Mi się opłaca, szczególnie, że miałem już instalację założoną. :hurra:

 

no moze raz na 3 miesiace wymieniałem filterek od gazu - nic wiecej.

 

Jaki filterek?? Chodzi Ci o zwykły filtr paliwa, czy jest jakiś jeszcze inny w instalacji?? Przyznam, że pierwsze słyszę, dlatego pytam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja wiem w instalacji są 2 filtry : Filtr dla cieczy płynnej od pierwotnej strony reduktora i filtr gazowy juz dla gazu ktory idzie na wtryski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Co do instalacji LPG to z pewnością trzeba wziąc pod uwagę że wzrośnie zużycie oleju a przy ostrej jeżdzie nawet znacznie co zaobserwowałem w moim przypadku.jednak w/g wzrostu cen ON myslę , ze jest to i tak dobra inwestycja , która bardzo prędko się zwróci...jeżdżę już pięć lat zagazowanym paskiem i nie miałem żadnych problemów :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Co do instalacji LPG to z pewnością trzeba wziąc pod uwagę że wzrośnie zużycie oleju a przy ostrej jeżdzie nawet znacznie co zaobserwowałem w moim przypadku.jednak w/g wzrostu cen ON myslę , ze jest to i tak dobra inwestycja , która bardzo prędko się zwróci...jeżdżę już pięć lat zagazowanym paskiem i nie miałem żadnych problemów :ok:

 

No ja ostatnio też byłem zaskoczony dużym, zużyciem oleju... Co prawda dokładnie tego nie śledziłem, ale mniej więcej z pobieżnych obserwacji wyszedł mi gdzieś około litr na 3000 km :przestraszony: Nie za dużo?? Ile Tobie bierze??

 

Z tego co ja wiem w instalacji są 2 filtry : Filtr dla cieczy płynnej od pierwotnej strony reduktora i filtr gazowy juz dla gazu ktory idzie na wtryski.

 

Te filtry się wymienia, czy nie?? Jak często, co jaki przebieg??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez cały okres mojej jazdy na LPG nie tknąłem nic przy instalacji ,żadnej wymiany filterków itp. jedyny problem jaki miałem to wykończona pompa paliwa ( po ok 2000 km przejechanych na świeżo założonej instalacji) oczywiście moja wina w zbiorniku było przeważnie do 5 litrów benzyny ,szybkie "wnioski" dały efekt .wtej chwili mam już 120000km przejechanych na gazie.a ogółem prawie 300000 km , "bezstresowo" :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do oleju to napewno jazda miejska gdzie silnik pracuje na róznych obrotach sprzyja zwiększonemu zużyciu , "robiąc" trasę napewno zauważysz że to zużycie jest duzo mniejsze :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam o tych filtrach od gazu i nie wiem o co wogóle chodzi. ja tego nigdy nie wymieniałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to dziwne ze nie wymieniacie, kolega wczoraj był na przeczyszczeniu instalacji i wymianie filtrów w P406, to teraz wchodzi mu 5l wiecej gazu a na trasie spala 1 litr mniej.

 

ja w swoim H Accencie w wakacje zmienialem filtr gazu to skonczyło sie szarpanie przy nikich obrotach

 

a spuszczacie olej z parownika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawdę mówiąc nie wiem gdzie się wypuszcza olej z parownika , czytając te wszystkie komentarze dochodzę do wniosku , że chyba wiele nie stracę jadąc na przegląd instalacji LPG. Może jednak warto ..ostatnio zauważyłem że spalanie wzrosło mi o ok. 1-1.5 litra gazu chyba jednak czas żeby ktoś do tej instalacji zajrzał....pozdrawiam :ok::znudzony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość schak

Ja mam instalacje LPG od roku i złego słowa nie moge o niej powiedzie cho czasem wydaje mi się że troszkę za dużo pali bo wychodzi mi 11-11.5 z ciężką nogą w mieście ale jak zrobiłem trase z okolic szczecina w góry i spowrotem to średnie spalanie było 8,2 litra a w górach codziennie jęździł i tylko po mieście.

 

Miesięcznie wydaje na LPG około 350-450zł w zależności czy mam zjazd na uczelni.

KOżyści są odczuwalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grzegorz k

Marcin - to ładny wynik - popieram stanowisko za gazem.

A ponadto istnieje jeszcze aspekt znalezienia w miarę nie zniszczonego auta - znalezienie benzyniaka w dobrym stanie i wyposażeniu jest znacznie łatwiejsze. Mam na myśli oczywiście egzemplarze min kilkuletnie. Jak również sprawa serwisowania - w benzynie dużo więcej można samemu zrobić. :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_zamkniety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności