Gość awas Zgłoś #21 Napisano 9 Stycznia 2008 Jako, że niedawno przerabiałem temat wymiany mat grzewczych dodam, że przy rozdzielaniu wkładu lusterka na część szklaną i plastikową warto całość podgrzać np. suszarką do włosów lub "farelką". Resztki kleju usuwałem rozpuszczalnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mner Zgłoś #22 Napisano 10 Stycznia 2008 awas a czym to z powrotem sklejałeś ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość awas Zgłoś #23 Napisano 10 Stycznia 2008 Nowe maty, które założyłem miały warstwę samoprzylepną. Szkło z przyklejoną matą połączyłem z częścią plastikową za pomocą taśmy dwustronnej. Polecam taśmę gąbkową, taką 1-1,5 mm grubości (takiej używałem). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew Zgłoś #24 Napisano 10 Stycznia 2008 Maty jak wyżej a uchwyt punktowo silikonem -trzyma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #25 Napisano 11 Stycznia 2008 Ja do momentu zakupu Vaga nawet nie myslalem ze mam podgrzewanie lusterek.Wczoraj wyskoczyl mi blad: 943-Podgrzewanie lusterka lewego-Z4 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem Myslalem ze to jakas pomylka ale dzis sciagnalem szklo lusterka i ukazaly mi sie przewody podlaczone do szkielka.Oczywiscie nie grzeja ale sprawdzilem wsuwki we wkladzie zaroweczka i zaswiecila sie wiec prad jest tylko maty spalone.. Zaraz ich szukam na Allegro..... A co z prawym lusterkiem skoro tez nie grzeje a nie pokazalo bledu?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przybora Zgłoś #26 Napisano 13 Stycznia 2008 Witam ostatnio wymieniałem w swoim passacie dwie maty w lusterkach, bardzo prosta sprawa wyciągamy lustro z lusterka, rozłączamy kabelki. Następnie nożykiem, najlepiej introligatorskim podważamy plastik między starą spaloną mata a uchwytem: Następnie najlepiej suszarką do włosów podgrzewamy starą matę która bardzo dobrze odkleja się od szkła: Następnie wyczyściłem klej, przyznam się że nie do końca mi się to udało ale trzyma się bardzo dobrze mata samego szkła, matę z uchwytem plastikowym skleiłem poxipolem bezbarwnym, trzyma jak .... A tak wygląda efekt końcowy, dodam tylko tyle że trzeba wywiercić dwa otwory na podłączenie kabelków w uchwycie, ponieważ nowe maty z Allegro niestety nie pasują w miejsca starych styków do kabelków, a więc to tak wygląda: Po włączeniu podgrzewania lusterek, kiedy są zaparowane, na efekt trzeba czekać około 1 minuty, SUPER SPRAWA! Powyższe zdjęcia wykonałem sam! Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mner Zgłoś #27 Napisano 14 Stycznia 2008 No i super w "warsztacie" opisana (ze zdjęciami) wymiana lewego lusterka tutaj prawego i jest cały komplet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Artus Zgłoś #28 Napisano 14 Stycznia 2008 rafolik -wielkie dzieki !!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #29 Napisano 1 Kwietnia 2009 Witam. Ja mam inne pytanie. Czym przykleić szkło lusterka do maty grzewczej - odkleiło się samo szkło lewego lusterka? Jazda bez lusterka może się źle skończyć. Pomóżcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #30 Napisano 1 Kwietnia 2009 Ja jak zmieniałem matę to przykleiłem klejem oryginalnym VW odpornym na wysokie temperatury. Numer katalogowy kleju D 176 404 A2 To jest w postaci takiej silikonowej. Wg Gajosa cena takiego kleju to 73.37 zł. Tubka 80 ml. A na jedną matę to bardzo mało zużyjesz, ale niby ten "klejo-silikon" może długo leżeć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #31 Napisano 1 Kwietnia 2009 OK. Dzięki. Jak rozumiem kupiłeś to w serwisie Audi/VW? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #32 Napisano 1 Kwietnia 2009 Kolega mi przyniósł z serwisu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #33 Napisano 1 Kwietnia 2009 (edytowane) OK. Dzięki. Dzisiaj byłem w serwisie Audi/VW i koleś powiedział, że ten klej o numerze podanym powyżej to klej do uszczelniania miski olejowej. Dalej szukam kleju, który sklei szkło lusterka do maty grzewczej. Edytowane 2 Kwietnia 2009 przez maciek-s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakulinek Zgłoś #34 Napisano 30 Grudnia 2010 Witam wszystkich. Koledzy czy w moim Pasiaczku powinno grzać lutsterko od strony pasażera(napiszcie czy to opcja w passkach z 2002r.)Na lusterku po stronie kierowcy jest pionowy cienki pasek a na drugim nie ma? Do siego roku i zaj.........sylfka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BlackJack Zgłoś #35 Napisano 30 Grudnia 2010 Ten pionowy cienki pasek oznacza co innego, jest to linia lekkiego załamania dzieki której na krańcu lusterka widzisz troche więcej martwego pola. Nie jestem specjalistą ale wydaje mi się że paski od modelu 3B (1996r.) lusterka miały podgrzewane wszystkie. W modelu 3BG i nowszych 3B zmieniło się sterowanie i sposób załączania grzania luster. Jeżeli grzeje Ci lusterko kierowcy to pasażera też powinno grzać, a jeżeli nie grzeje to jest spalona mata za lustrem. Pewnie na drzwiach masz joistick do lusterek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #36 Napisano 30 Grudnia 2010 Wyciągnij wkład lusterka. Jest to operacja zajmująca 10 sek. Jeżeli do wkładu będą dochodziły kable to znaczy że masz. Jeżeli nie będą dochodziły, tylko wisiały - to znaczy ze miałeś i możesz mieć. Natomiast jeżeli brak jakichkolwiek kabelków - znaczy ze możesz sobie sam zrobić. Jak widzisz w każdym przypadku jest nutka nadziei. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lenda91 Zgłoś #37 Napisano 31 Grudnia 2010 Cześć mam przycisk problem bo nie grzeją mi lusterka sterowanie do nich jest i działa ale jak patrzyłem w skrzynkę od bezpieczników to nie ma tam wyjścia na bezpiecznik do podgrzewania ich i o co tu chodzi? ---------- Post added at 17:49 ---------- Previous post was at 17:48 ---------- a druga sprawa czy lustro po nagrzaniu ma jakąś tam ustaloną temperaturę i czy da się ją sprawdzić jakoś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #38 Napisano 31 Grudnia 2010 lenda91, bardzo ciężko się czyta twój post. Wstaw czasem przecinek lub kropkę to tekst będzie bardziej zrozumiały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BlackJack Zgłoś #39 Napisano 3 Stycznia 2011 sterowanie do nich jest i działa a z kąd wiesz że działa? do sterowania lusterkami masz joistick czy cztero kierunkowy przycisk? może żle obsługujesz? a druga sprawa czy lustro po nagrzaniu ma jakąś tam ustaloną temperaturę i czy da się ją sprawdzić jakoś Organoleptycznie:D temperatura podgrzanego szkła jest dość wyrażnie wyczuwalna po dotknięciu dłonią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Carll Zgłoś #40 Napisano 27 Stycznia 2011 (edytowane) Panowie mam mały kłopot. Kupiłem Passata B5 1,9TDI 110KM i nie mam pojęcia czy mam podgrzewane lusterka. Włączam podgrzewanie tylnej szyby a lusterka nie reagują. Jest do tego jakiś włącznik dodatkowy? Do regulacji a gdzie podgrzewania? Edytowane 27 Stycznia 2011 przez Carll Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach