Skocz do zawartości
Gość wacek 075

Pompa ABS

Rekomendowane odpowiedzi

komunikacji z Vagiem nie masz i mieć nie będziesz bo padła Ci elektronika na pompie, więc zostaje Ci regeneracja,lub szukanie "swojej" pompy, ewentualnie innejktóra pasuje.

Powiedz czy oprócz ABS-u masz jeszcze EDS, lub ESP, bo jeśli nie to powinna podejść pompa z oznaczeniem, 8E0 614 111 AB, a tych masz od liku na allegro i w dobrej cenie

http://allegro.pl/listing/listing.php?string=8E0+614+111+AB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam kolegów forumowiczów. Przeszukałem forum i niestety nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Rozumiem też, że być może nie ma jednoznacznej odpowiedzi ale może ktoś z szanownych kolegów posiada Passata 3B z 96' 1,8t z silnikiem AEB i podzieli się informacją jaka pompa i sterownik siedzi w jego aucie? Obecnie mam (zepsuty niestety) sterownik 0 273 004 133 i pompę 8e0 614 111p ale dostępność słaba a cena zwala z nóg. Od pewnego mechanika dostałem informację, że to nie jest oryginalna pompa ale jaka powinna być nie powiedział mi. W tej niestety sytuacji jestem zmuszony do jazdy bez ABS, z "choinką" na desce i brakiem komunikacji z VAG.

 

wchodzisz sobie kochanieńki na stronę: http://ifinterface.com/page/page3.php, wybierasz po lewej CarProg2, czekasz aż załaduje, potem wybierasz model Passat/4motion/santana, wybierasz rocznik ew. wg VIN, potem kategorię 6 (układ hamulcowy) i lecisz aż do pompy ABS Bosch i sprawdzasz co tam powinno siedzieć wg Twojego wyposażenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi, na szczęście udało mi się zdobyć tanio taką samą pompę ze sterownikiem i niestety po zamianie samego sterownika w dalszym ciągu migają kontrolki ABS i hamulca. Przez chwilę nie świecą ale po przejechaniu kilku metrów znów "choinka". Co prawda powóciła komunikacja z Vagiem.Przy próbie spawdzenia błędów ABS - brak błedów a po kliknięciu Test wyjść wyskakuje: aktywne wyjscie 512: czujnik halla - brak znacznika odniesienia oraz błąd 65535 - uszkodzony moduł sterujący po czym przerywa komunikację. Co radzicie bo mnie już opadają ręce z tym ABSem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pozostaje wymiana całej pompy jako kompletu (pompa+sterownik) a nie tylko podmiana sterownika, który prawdopodobnie był kodowany razem z pompą i ECU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż, będę próbował choć obawiam się czy uda mi się bo podobno nie jest to takie banalne, zwłaszcza że przy okazji wymieniłbym płyn hamulcowy a nie wiem czy uda mi się odkręcić odpowietrzniki. Mam nadzieję, że to ostatecznie rozwiąże moje zmagania z tym ABSem bo chyba go podpalę jak nie wyjdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No cóż, będę próbował choć obawiam się czy uda mi się bo podobno nie jest to takie banalne, zwłaszcza że przy okazji wymieniłbym płyn hamulcowy a nie wiem czy uda mi się odkręcić odpowietrzniki. Mam nadzieję, że to ostatecznie rozwiąże moje zmagania z tym ABSem bo chyba go podpalę jak nie wyjdzie.

 

 

nie wiem kolego czy jest to "banalne" czy nie ;) mi wymiana pompy zajęła jakieś 30 min + kolejne 30 na odpowietrzenie hamulców,

wszystko robione pod blokiem

 

chociaż z drugiej strony wymiana sprzęgła również zajeła mi 4 godzinki chociaż niektórzy mówili żebym się za to nie brał bo to "kupa" roboty ;)

 

jeśli masz trochę zdolności manualnych to wymiana pompy powinna być dla ciebie jak zjedzenie chleba z masłem

 

Pozdrawiam i powodzenia życzę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mi wymiana pompy zajęła jakieś 30 min + kolejne 30 na odpowietrzenie hamulców,

wszystko robione pod blokiem

 

jak odpowietrzyłeś pompę ABS ?

 

chociaż z drugiej strony wymiana sprzęgła również zajeła mi 4 godzinki chociaż niektórzy mówili żebym się za to nie brał bo to "kupa" roboty

 

na koziołkach, na najazdach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak odpowietrzyłeś pompę ABS ?

 

Komp Vag i odpowietrzanie przy kołach

 

 

Zamieszczone przez michal1981g

 

 

chociaż z drugiej strony wymiana sprzęgła również zajeła mi 4 godzinki chociaż niektórzy mówili żebym się za to nie brał bo to "kupa" roboty

 

 

 

na koziołkach, na najazdach ?

 

kanał w garażu robiliśmy we dwóch z bratem

w porównaniu do Mondeo MK2 gdzie też kiedyś wymieniałem sprzęgło to w Passacie to bułka z masłem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Komp Vag i odpowietrzanie przy kołach

a więc masz inny system niż podstawowy ABS 5.3 Boscha, masz ESP, ESR ? W podstawowym z tych lat nie ma jak odpowietrzyć pompy z użyciem Vag'a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
masz ESP, ESR ?

 

mam EDS takie pompy były montowane tylko w 1.8T - to taki system który na śliskiej nawierzchni wyhamowuje koło obracające się szybciej.

Dzięki temu koła napędowe pojazdu nie wpadają w poślizg, co umożliwia np. ruszenie z miejsca pojazdem, gdy koła napędowe stoją na nawierzchni o różnym współczynniku przyczepności. System EDS działa przy prędkości mniejszej niż ok. 40 km/h. System EDS nie może być montowany bez systemu ABS, ponieważ korzysta z czujników i systemu hamowania ABS-u.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wystarczyło napisać, że masz EDS...reszta jest w google :blink A więc skoro go masz to możliwe że masz też opcję odpowietrzania przez Vag.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam EDS ale niestety u mnie metoda Vagiem nie zadziałała. Pozostanie mi odpowietrzać tradycyjnie. Zawsze pod górkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale masz komunikację z modułem ABS i masz opcje odpowietrzania w VAG ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komunikacja jest, ale jak wchodzę w odpowiednie bloki to wyskakuje error group 002 not available. Poza tym już odpowietrzyłem ciśnieniowo ale dalej jak ruszę parę metrów to kontrolki zaczynają świecić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Komunikacja jest, ale jak wchodzę w odpowiednie bloki to wyskakuje error group 002 not available. Poza tym już odpowietrzyłem ciśnieniowo ale dalej jak ruszę parę metrów to kontrolki zaczynają świecić.

 

a wymieniłeś w końcu pompe czy tylko elektronike, może TU tkwi problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem całą pompę z elektroniką a objawy takie same jak przy wymianie tylko elektroniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,tez mnie dopal ten problem ze sterownikiem,silnik aeb 1998rok numer pompy8E0 614 111 B,NR.sterownika 0 273 004 283.Nie rozumie jednej rzeczy dlaczego trzeba cala pompe wymienic,probowal ktos sam sterownik o tym samym numerze wymienic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najczęściej padającą cześcią jest elektronika, więc ciężko ją samą kupić więc kupujemy całą pompe, (Co w moim przypadku wyszło taniej niż regeneracja starej w firmie zajmującej się tym) i wymiana całości, tym bardziej żeby odkręcić sam sterownik nie wyjmując pompy trzeba mieć "malutkie" rączki ( 2 dolne śrubki ciężko dostępne)

 

ja używaną sprawną pompę kupiłem za 60 zł na allegro a moją ze zdemontowaną elektroniką puściłem za 80zł na Tablicy, klientowi padła akurat część mechaniczna, więc w moim przypadku to było godzinka roboty pod blokiem i 20zł na browarka w kieszeni :chytrus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdejmujesz nadkole i dostep masz na dloni 20 min. roboty.ale nie o to chodzi, jesli juz zalozmy kupie pompe kompletna to z jakim numerem kupic czy obojetnie jaka podejdzie,?zeby tylko byla kompletna .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zdejmujesz nadkole i dostep masz na dloni 20 min. roboty.ale nie o to chodzi, jesli juz zalozmy kupie pompe kompletna to z jakim numerem kupic czy obojetnie jaka podejdzie,?zeby tylko byla kompletna .

 

po drodze masz jeszcze zbiorniczek do spryskiwaczy i uwierz mi że dostęp nie jest za "różowy" , wiem bo wyjmowałem samą tylko elektronikę nie ruszając pompy i jest to wykonalne aczkolwiek, trudne

 

samo zdjęcie nadkola też Ci nie daję zbyt wielkiego pola manewru i uwierz mi że szybciej wymienię całą pompę niż ty zdejmiesz koło i nadkole ;P nie mówiąc o demontażu zbiorniczka i odkręceniu elektroniki

 

a co do pompy, to niestety musisz dobrać do siebie nie możesz dowolnie dobierać, chyba że lubisz ruletkę ;P

 

gdzieś jak do siebie szukałem na niemieckim forum passat trafiłem na tabelkę stworzoną przez użytkowników która pompa, moża być stosowana zamiennie z innymi była to tabelka, ze wszystkimi oznaczeniami pomp i sterowników

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności