pawel198807 Zgłoś #441 Napisano 10 Stycznia 2015 Z tym programowanie bedzie cieżko ale zobacze może sie uda jakoś Wielkie dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #442 Napisano 10 Stycznia 2015 Ale to kodowanie musisz zrobić wtedy gdy masz błąd że źle zakodowany sterownik itp a jak jest dobrze to dalej szukać usterki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel198807 Zgłoś #443 Napisano 10 Stycznia 2015 Aha no to czyli nie konieczne po wymianie sterwonika na inny bede musiał go na nowo kodować ? Bo sterwoniki na tekie same numery jak te stary a gdześ tez czytałem ze moze być walnięty jakiś przekaznik tylko nie pamiętam numeru i tez sie bedzie swiecic ABS z ESP? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #444 Napisano 10 Stycznia 2015 Sterownik jak wymienisz na taki sam a będzie tak samo zakodowany to nie zawsze trzeba kodować na nowo,dlatego najpierw odczytać błędy i aha przed kodowaniem trzeba wykasować wszystkie błędy związane z ABS i ESP bo też nie przyjmie kodowania nowego. O przekaźniku nie słyszałem a przerabiałem temat sterownika dwa razy i te kontrolki. A i po wymianie nawet na taki sam nie zawsze będzie tak samo zaprogramowany np dla skrzyni automat jest inne kodowanie a manual inne itd. A zaś jak pompa dłużej leżała to też nie wiadomo czy się nie rozkoduje. - - - - - aktualizacja - - - - - Aha można wymienić sam sterownik odkręcając go od pompy bez żadnego problemu(6Xtorx) np spuszczania płynu itd tylko trzeba zdjąć takie zawleczki na bokach pompy i wygiąć śmiało do góry żeby dojść do śrub. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel198807 Zgłoś #445 Napisano 10 Stycznia 2015 Spoko jutro odczytam błędy.A ja ten sterwonik juz zamontowałem u siebie w aucie i zrobiłem to tak jak mówisz ze tylko te 6 śrub odkręciłem ,a ten nowy sterownik jest od skrzyni manualnej i do nawet od tego samego silnika jak mój i był dzisiaj przy mnie odkręcany z pompy abs. No i tak jak pisałem nowy sterownik zamontowałem przekrecam zapłon i kontrolki nadal sie swieca,tylko teraz mysle ze moze trzeba sie było sie autem przejechać na tym nowy sterwoniku moze i wtedy pod kompa i sprawdzić co i jak . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #446 Napisano 10 Stycznia 2015 Podstawa to podłączyć kompa co on na to:P Jakie błędy wyświetli itd Ja do mojego włożyłem z benzyniaka chyba takiego jak Twój ale o tych samych nr i tylko zakodowałem i śmiga:) Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel198807 Zgłoś #447 Napisano 11 Stycznia 2015 No i jest tak jak kolega waldi2807 pisałeś trzeba jednak sterownik kodować bo na kompie pokazało 3 błedy 1044 Moduł sterujący błędnie zaprogramowany brak osprzętu /nie związane ze sprzętem 1200 Napięcie zasilające zawór ABS brak osprzętu /nie związane ze sprzętem 778 Czujnik kąta skrętu G 85 nie autoryzowane -Bład sporadyczny No i jesli teraz zakoduje sterwonik to te dwa błedy 1200 i 778 teoretycznie powiny zniknąć ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #448 Napisano 11 Stycznia 2015 (edytowane) Powinny ale musisz je w trakcie kodowania skasować ale nie pamiętam na jakim etapie. Na 99% wystarczy zakodować sterownik:) Aha,może się okazać że taśma jest uszkodzona od tego czujnika skrętu to w takim wypadku nie zaprogramujesz sterownika. nie pamiętam której dokładnie grupie sprawdza się ten czujnik ale chyba w 002 czy 003 jest opisane jakoś stering....coś tam i wartości się zmieniają jak kręcisz kierownicą,to ustawiasz na 0,0 i resetujesz go a potem programujesz sterownik itd... Edytowane 11 Stycznia 2015 przez waldi2807 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel198807 Zgłoś #449 Napisano 11 Stycznia 2015 Ja chyba bede to robił programem Polski Vag bo Vag Com 409 1 coś mi sie nie chce połączyć z autem No to czyli tak : 1 Sprawdzenie czujnika ,jesli jest ok to ustawiam na 0,0 i reset . 2 Kasowanie błędów 3 Kodowanie Dobrze zrozumiałem ?a z tym kodowanie to gdzie mam szukać wartosci jakiem mam tam wpisać? Bo to musza być dedykowanie to mojego silnika ?czy jakos do pompy abs ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #450 Napisano 11 Stycznia 2015 (edytowane) Tak, po prawidłowym zakodowaniu program poprosi o test drogowy typu...ruszyć,skręcić, zahamować zaś ruszyć...aż pogasną kontrolki Ja chyba właśnie kiedyś tym 409,1 kodowałem ale najlepiej poszukaj sobie w szukajce całą procedurę programowania. http://forum.vw-passat.pl/threads/18398-Kodowanie-pompy-ABS-ESP - - - - - aktualizacja - - - - - albo http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic962320.html Tu masz przykładowe linki...musisz poszukać gdzieś jest dokładna procedura. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Passat_%283B%29_Brake_Electronics_%28Bosch_5.3_ABS/EDS/ASR/ESP%29 Edytowane 11 Stycznia 2015 przez waldi2807 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel198807 Zgłoś #451 Napisano 11 Stycznia 2015 Ok wielkie dziek za pomoc bede z tym w tygodniu walczył i dam znać jak poszło :)Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #452 Napisano 11 Stycznia 2015 Powodzenia:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel198807 Zgłoś #453 Napisano 13 Stycznia 2015 A wiec narazie jest lipa bo nie moge sie połaczyć z kierownica i skalibrować tego czujnika G85 ?Co to moze być?Taśma przerwana ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel198807 Zgłoś #454 Napisano 13 Stycznia 2015 Witam:)ja też mam problem ABS i tez musze go zakodowac tylko musze jeszcze skalibrować czujnik G85 tylko nie moge sie z nim połączyć i to może być taśma zerwana ?Mam też jeszcze kilka pytan 1 Mam kabel Vag KKL i Vag com nie widzi niterfejsu i musze to robić na programie VCDS-Lite czy nim zakoduje sterownik ABS i skalibruje G85?? 2 Na przykładzie tej strony : 0 xxx: Podwozie 5 = Audi A8 (4D) 7 = Audi A6 (4B) 9 = Audi A4 (8D) / VW Passat (3B) 0x xx:? Hamulce 3 = FNRG-60 (Teves / ATE) [PR-1LA / 1LG] 4 = FN2 / HP2 (Dual-tłokowe) [PR-1LX] Brembo [PR-1zł] 5 = FN3 (Teves / ATE) [PR-1LB / 1LE / 1LF / 1LT / 1ZC] 6 = C54 (Lucas) [PR-1LZ] 0xx x: Silnik 5 = 4/6/8 Cyl. Diesel 7 = 4/5 Cyl. Benzyna 9 = 08.06.12 Cyl. Benzyna 0xXX: Skrzynia biegów 3 = Podręcznik z Low Range (Audi A6 Allroad tylko) 5 = Ręczne 7 = Automatyczny (01L / 01N / 01V) 9 = Multitronic (01J) 3W miejsce tych XXX wpisuje kody z naklejki tak ??? czy coś jeszcze ? 4 I może głupie pytanie:umm Gdzie mam znalesć login do mojego auta ?:-) Sorry ze tak sie wypytuje ale nie mam pojecia jak to sie robi a chce sie tego nauczyć a nie isć na łatwiznę i jechaę do jakeigoś fachowa z góry dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #455 Napisano 13 Stycznia 2015 Witam:)ja też mam problem ABS i tez musze go zakodowac tylko musze jeszcze skalibrować czujnik G85 tylko nie moge sie z nim połączyć i to może być taśma zerwana ?Mam też jeszcze kilka pytan1 Mam kabel Vag KKL i Vag com nie widzi niterfejsu i musze to robić na programie VCDS-Lite czy nim zakoduje sterownik ABS i skalibruje G85?? 2 Na przykładzie tej strony : 0 xxx: Podwozie 5 = Audi A8 (4D) 7 = Audi A6 (4B) 9 = Audi A4 (8D) / VW Passat (3B) 0x xx:? Hamulce 3 = FNRG-60 (Teves / ATE) [PR-1LA / 1LG] 4 = FN2 / HP2 (Dual-tłokowe) [PR-1LX] Brembo [PR-1zł] 5 = FN3 (Teves / ATE) [PR-1LB / 1LE / 1LF / 1LT / 1ZC] 6 = C54 (Lucas) [PR-1LZ] 0xx x: Silnik 5 = 4/6/8 Cyl. Diesel 7 = 4/5 Cyl. Benzyna 9 = 08.06.12 Cyl. Benzyna 0xXX: Skrzynia biegów 3 = Podręcznik z Low Range (Audi A6 Allroad tylko) 5 = Ręczne 7 = Automatyczny (01L / 01N / 01V) 9 = Multitronic (01J) 3W miejsce tych XXX wpisuje kody z naklejki tak ??? czy coś jeszcze ? 4 I może głupie pytanie:umm Gdzie mam znalesć login do mojego auta ?:-) Sorry ze tak sie wypytuje ale nie mam pojecia jak to sie robi a chce sie tego nauczyć a nie isć na łatwiznę i jechaę do jakeigoś fachowa z góry dziekuje No a to nie jest login? - - - - - aktualizacja - - - - - Tu masz kodowanie... 0 xxx: Podwozie 4 = Audi A4 (8D) / VW Passat (3B) 6 = Audi A6 (4B) 8 = Audi A8 (4D) 0x xx:? Hamulce 1 = C54 (Lucas) [PR-1LZ] 2 = FN3 (Teves / ATE) [PR-1LB / 1LE / 1LF / 1LT / 1ZC] 3 = FN2 / HP2 (Dual-tłokowe) [PR-1LX] Brembo [PR-1zł] 4 = FNRG-60 (Teves / ATE) [PR-1LA / 1LG] 0xx x: Silnik 5 = 4/6/8 Cyl. Diesel 7 = 4/5 Cyl. Benzyna 9 = 08.06.12 Cyl. Benzyna 0xXX: Skrzynia biegów 3 = Podręcznik z Low Range (Audi A6 Allroad tylko) 5 = Ręczne 7 = Automatyczny (01L / 01N / 01V) 9 = Multitronic (01J) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel198807 Zgłoś #456 Napisano 13 Stycznia 2015 (edytowane) Aha no to po kolei wklepuje najpierw podwozie ,hamulce itd .... i i w miejsce zera wstawiam dane mojego auta z listy a w miejsce xxx kod z naklejki ?dobrze zrozumiałem ? Aaaa juz wszystko w koncu kapuje co i jak z tym kodowanie :victory jak by ktoś jeszcze nie miał pojęcia o tym i robił to pierwszy raz to polecam ten filmik on wszytko wyjaśni : Edytowane 13 Stycznia 2015 przez pawel198807 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
terry Zgłoś #457 Napisano 18 Stycznia 2015 (edytowane) Podpinam sie pod temat, moj problem jest taki ze podczas jazdy zapalily mi sie kontrolki HAMULEC RECZNY ELEKTRYCZNY ze nie dziala, ABS, ESP, najlepsze jest to ze jechalem na tempomacie wogole nie dotykajac zadnych pedalow. Teraz zaobserowawalem ze gdy rano odpalam i ruszam gasna konntrolki ABS, ESP ale swieci sie reczny, po przejechaniu 100m znow wszytskie 3 sie pala, dodam ze ABS dziala bylo mimo to, reczny dziala obydwa kolo bo sprawdzalem. Bylem u mechanika podpial pod VAGa okazalo sie ze ustarka jest w prawym tylnym kole. Owszem wtyczka nie byla dobrze zalozona i po wsadzeniu jej poprawnie swieci sie dalej. Ale dowiedzialem sie ze to noze byc jakis WIANEK na LOzysku tylnym na ktorym jest jakis czujnik co zardzewial i cos tam nie odczytuje poprawnie. LOzyska nie chce wymianiac bo jest dobre, nawet nie wiem czy to jest ten problem. Prosze o jakies porady Edytowane 18 Stycznia 2015 przez terry dodanie zdjecia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel198807 Zgłoś #458 Napisano 13 Lutego 2015 A ja mam jeszcze takie pytanie odnośnie czuknika skrętu Jesli przy kalibracji wstawiam kierownice na wprost i pokazuje mi 0 stopni i jesli żólta kropka jest na srodku i po przekręceniu ona sie przesuwa a leco czy tez w prawo to czyli ta taśma jest dobra ????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #459 Napisano 19 Kwietnia 2015 witam mam pytanie które dotyczy kontrolki abs i kontroli trakcji raz się zapalą obydwie po uruchomieniu auta czasem w czasie jazdy potrafią się zapalić czy to może być wina sterownika pompy abs-u już raz go wymieniałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #460 Napisano 19 Kwietnia 2015 Jest możliwe ale najlepiej podpiąć kompa bo u mnie np czasem ale to bardzo sporadycznie się zapalają i tylko jak się akurat wyświetlą to pokazuje błąd włącznika świateł stopu i wiem że pewnie czasem zaszwankuje bo juz go raz wymieniałem;-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach