Skocz do zawartości
Gość Abdomen

[ elektryka/elektronika] Co jest grane?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Abdomen

Witam.

Z moim paskiem dzieje sie coś niedobrego, a mianowicie od 3 dni podczas jazdy zanika moc, zapalają sie kontrolki i co najdziwniejsze wskazówka na obrotomierzu spada do zera. Później po zatrzymaniu nie można go przez jakiś czas odpalić. Miewał czasem takie coś ale mimo że jest to automat to obroty nie spadały nigdy do zera a teraz od razu. Znajomy mechanik powiedział mi to jest coś z elektryką i że on jest w stanie tego naprawić.

Co to może być?

 

HELP!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...Co to może być?

 

Oj, wiele rzeczy. Najprawdopodobniej jest problem z zasilaniem ogólnym np przy panelu z bezpiecznikami. Ciekawe, czy światła w tym momencie również gasną?

Zasilanie ma się rozumieć +12V a także masa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Abdomen

Wszystko inne działa, po prostu wskazówka na obrotomierzu opada na zero i w tym momencie gaśnie silnik. Ale jest światełko w tunelu. Dzisiaj do wuja przyjechał znajomy który też ma paska z silnikiem 2E i miał podobny problem. Przyczyną był czujnik Halla. W poniedziałek zbadam ten trop.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, że identycznie.

Ten czujnik Halla jest czasem podstępną usterką.

Bywa, że występują dwa czujniki obok siebie i przy uszkodzonym jednym z czujników najlepiej jest wymienić oba. Skuteczna naprawa.

Ciekawe, że czujnik robi takie zwarcie, że deska pada....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Abdomen

Tym paskiem jeździ moja mamuśka, ale dzisiaj sam do niego wsiadłem żeby samemu zbadać sprawe. I co ciekawe nawet nie odjechałem z miejsca. Odpaliłem, pochodził pare sekund po czym wskazówka obrotomierza opadła na zero i po sekundzie silnik zgasł. Kilka razy zakręciłem i udało mi sie odpalić, ale tym razem pochodził o wiele krócej, z takim samym finałem. Pare razy go kręciłem ale bezskutecznie to dałem sobie siana, jutro będę sie głowił co dalej z tym robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Abdomen, ściągnij dolną osłonę kierownicy i sprawdź czy kiedy występuje ten cyrk to czy na czarnym cienkim kablu idącym do kostki stacyjki jest napięcie (12V)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Abdomen

Wymieniłem dzisiaj czujnik Halla, świece, kopułkę i palec rozdzielacza. Styki na palcu i w kopułce były powypalane, a sama kopułka była na dodatek pęknięta. Wszystko poskładałem ale pomieszały mi sie kable który do którego cylindra. Znajomy zobaczył jak jest w jego pasku z tym że on ma 1.6 czyli EZ i tam kolejność jest 1-2-4-3 i u mnie podłączyliśmy tak samo. Pojechałem by sprawdzić czy wszystko jest OK ale okazało sie że nie jest, auto cierpi na niedobór mocy a na dodatek po chwili zaczęło coś śmierdzieć i jak otworzyłem maskę okazało się że kolektor wydechowy jest rozgrzany do czerwoności.

Czym to jest spowodowane?

 

Najciekawsze że w książce kolejność zapłonu dla EZ i 2E jest 1-3-4-2. Jak wyżej napisałem znajomy w swoim EZ ma kolejność 1-2-4-3 i jest wszystko OK. Czy to błąd w książce czy kolejność dla EZ i 2E jest inna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolejność zapłonu dla EZ i 2E jest 1-3-4-2

i tak ma być!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności