Skocz do zawartości
Gość adams2

akumulatory

Rekomendowane odpowiedzi

Gość adams2

Witam!

Jaki akumulator pasuje do passata 1.9 TD, czy 62 Ah (540 EN) by starczyło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

glupie pytanie jaki pasuje. pasuje wszystko, nawet ponad 80Ah. wazne zeby byla zachowana proporcja w stosunku do altka i prad rozruchu powyzej 600A. ponizej 70Ah nie warto schodzic. duzy aku daje komfort w zimie i przede wszystkim nawet jak zostawisz na swiatlach pare godzin to odpali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaki akumulator pasuje do passata 1.9 TD

Fabrycznie jest przewidziany 63 Ah.

Wskazane jest, żeby miał jak największy prąd rozruchowy.

czy 62 Ah (540 EN) by starczyło

Powinien wystarczyć.

glupie pytanie jaki pasuje

Wcale nie takie głupie.

nawet ponad 80Ah. wazne zeby byla zachowana proporcja w stosunku do altka

Właśnie, jeżeli będzie za duża pojemność akumulatora w stosunku do wydajności alternatora to może być on permanentnie niedoładowany, a to bardzo skraca jego żywotność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i dlatego mowie o proporcji w stosunku do altka. u mnie siedzi 72ah centry- altek ma 70a i to w zasadzie max aku ktore moge wsadzic, zeby dalo go rade naladowac podczas jazdy. polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Fairplay

odpowiedz jest prosta , jak juz wsadziles nowy aku i masz jakis przyrzad do mierzenia napiecia . zapal silnik wlacz swiatla mijania -ogrzewanie -wycieraczki i jeszcze pare spraw

ktore uzywasz najczesciej , obroty silnika ustaw na 1000Obr i zmierz ile masz na klemach

w takiej sytuacji , jezeli bedziesz mial wynik 13,8 Volta to moze byc jezeli mniej mozesz sie liczyc z niedoladowaniem aku co w rezultacie skruci jego zywotnosc.

jezeli przekroczy po wylaczeniu wszystkiego ,przy pracujacym silniku 16,4Volt to tez nie dobrze.przy wiekszym Aku trzeba dostosowac regulator napiecia (znajdujacy sie w(przy)

alternatorze /koszt niemaly/czyba ze wyszukac ze zlomu z jakiegos trasportera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lepus

Ten "koszt niemały" regulatora napięcia to jest koszt rzędu 40-50 PLN. Wymiana samemu b. łatwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy wiekszym Aku trzeba dostosowac regulator napiecia (znajdujacy sie w(przy)

alternatorze /koszt niemaly/czyba ze wyszukac ze zlomu z jakiegos trasportera

chłopaki ale bajki opowiadacie to normalnie dramat!

ładowanie mierzone na biegunach akumulatora ma być między 13,8 do 14,5 V pomiar należy dokonać na wolnych obrotach ze światłami, a także na wyższych obrotach np 4000 bez świateł. Pomiar należy dokonać już po wyłączeniu przekaźnika od świec żarowych.

Akumulator można wsadzić dowolny, byle nie mniejszy jak instrukcja przewiduje, żadnego regulatora nie ma potrzeby zmieniać mimo że założymy sporo większy akumulator. Do twojego samochodu proponował bym przynajmniej 72ah

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lepus

Ja nie napisałem, żeby wymieniać regulator, bo to bzdura. Napisałem tylko ile on kosztuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

muszę sie wyżalić ... dzisiaj akuś powiedział pa pa miałem taki 12V 36A 200 coś tam, na biegu musiałem kupić drugi poszedłem do narauto ale nie było żadnych firmowych akumulatorów tylko sygnowane ich nazwą więc poszedłem do sklepu motoryzacyjnego i kupiłem centre 12V 62A 520 czy 540 coś tam facet mi powiedział że od zeszłego tygodnia akumulatory poszły do góry o 30% bo cena ołowiu poszła do góry, zapłaciłem 340zł :przestraszony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Akumulator można wsadzić dowolny

Oj. kolego chyba nie do końca masz pojęcie o elektryce w samochodzie. :krzeslem:

byle nie mniejszy jak instrukcja przewiduje

No, tu masz rację. Akumulator o zbyt małej pojemności może nie "zakręcić" silnika (szczególnie w niższych temperaturach) :ok:

mimo że założymy sporo większy akumulator

I będziemy mieli permanentnie niedoładowany akumulator i ciekawe na jak długo on starczy! :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aaaaa taki może być 12V 62A 520 czy 540 do silnika 2,0l 8V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej.

Jednak do kompletu sprawdź napięcie ładowania.

Jeśli jest dobre (13,9 - 14,4V) to jw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie, dla Twojego silnika (2E), zalecany jest akumulator 55 Ah.

Z 62 Ah alternator powinien jeszcze dać sobie radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I będziemy mieli permanentnie niedoładowany akumulator i ciekawe na jak długo on starczy!

 

no niestety nie masz racji, upraszczając jest mniej więcej tak: ile samochód pobrał prądu tyle musi alternator oddać, sam akumulator pasożytem nie jest, działa jak magazyn (jest bardzo znikomym pasożytem, więc tę kwestię możemy pominąć)

Co najważniejsze to nie jest teoria, ale praktyka, pracuje w sklepie w którym głównie się sprzedaje akumulatory i to w bardzo dużych ilościach, kiedyś mieliśmy nawet uprawnienia gwarancyjne z ZAP-u, Dla przykładu powiem ci że wielokrotnie montowaliśmy dużo większe akumulatory niż fabryczne np. do tranzita gdzie oryginalnie jest 72ah zamontowaliśmy 170ah na życzenie klienta, nawet trzeba było go zamontować w kabinie bo pod maską nie było szans i ten akumulator chodzi już 4 rok i żadnego extra ładowania z prostownika mu nie trzeba i takich przykładów mógł bym podać więcej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lepus

Koledzy, alternator da sobie spokojnie radę nawet z dwukrotnie większym akumulatorem. Dzisiejsze alternatory to min 700 VA a to daje ok 50 A prądu. Może być tylko tak, że jak go rozładujemy (np: kręcenie w mrozy) to będzie alternator musiał go dłużej ładować. Nawet przy założeniu, że odbiorniki pobierają 350W mocy to i tak pozostaje jeszcze 350. Co przy napięciu ładowania, powiedzmy 14V daje nam 25A do ładowania. Tak więc spokojnie można dawać większe akumulatory, byle się zmieścił :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności