Jump to content
Guest MPISAR

Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją AUTO-HOLD

Recommended Posts

Z tego co się orientuje to wykorzystuje się go do ruszania pod górę. Jeżeli masz uruchomiony hamulec postojowy to wciskasz funkcję AUTOHOLD i naciskasz gaz. Samochód powinien płynnie rozpocząć ruszanie pod górę a jednocześnie nie powinien się cofać - następuje automatyczne powolne "spuszczanie" hamulca postojowego co ułatwia ruszanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest substytut zwykłego hamulca postojowego "ręcznego". W Passacie nie masz zwykłej "wajchy" za skrzynią biegów (tam są schowek i podłokietnik) tylko przycisk po lewej stronie kierownicy, który załącza właśnie hamulec postojowy. Zasada działania jest inna, ale efekt końcowy taki sam.

 

Natomiast funkcja Auto Hold jest do tego, żeby przy automatycznej skrzyni biegów nie deptać przy postoju, na światłach, przy wyjeździe z podporządkowanej cały czas hamulca. Po prostu zatrzymujesz się, puszczasz hamulec i auto stoi, zamiast powoli ruszać, tak jak w normalnym automacie.

 

To samo dotyczy zatrzymywania się pod górkę - dojeżdżasz, zatrzymujesz się i zdejmujesz nogę z hamulca. Nic więcej nie trzeba wciskać. Po delikatnym naciśnięciu gazu auto płynnie ruszy do przodu.

 

Wadą jest tylko to, że Auto Hold trzeba załączać po każdym uruchomieniu silnika. Pytałem w ASO czy mogą go ustawić jako domyślnie załączony, ale Pan powiedział, że nie wie i prawdopodobnie nie... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest duch07
Jeżeli masz uruchomiony hamulec postojowy to wciskasz funkcję AUTOHOLD i naciskasz gaz.

 

Nie trzeba mieć włączonego hamulca,trzeba mieć tylko zapięte pasy bezpieczeństwa i wtedy auto hold działa ;) Po wyłączniu silnika auto hold przełącza sie automatycznie na hamulec postojowy ale już po nownym uruchomieniu trzeba auto hold na nowo załączać.

 

funkcja Auto Hold jest do tego, żeby przy automatycznej skrzyni biegów nie deptać przy postoju

 

Niekoniecznie tylko przy automacie.Ja mam ta funkcje przy ręcznej skrzyni :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niekoniecznie tylko przy automacie.Ja mam ta funkcje przy ręcznej skrzyni :ok:

 

Opisywałem z mojego punktu widzenia. Nie jeździłem Passatem "manualnym", więc nie wiedziałem o tym. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ziomek

u mnie w manualu nie ma autohold jako dodatkowego przycisku ale wujek w manualu man a 100%

jest to fajna sprawa wlasnie przy ruszaniu pod gorke badz innych taki sytuacjacvh gdzie uzywa sie pseudo recznego...powyzej 10 tys obrotow przy zapietych pasach odpuszcza i mozna smialo jechac ale gdy ktos jest kiepskim kierowca i chce ruszyc pod gorke a nie ma zapietych passow to kiepsko go widze:Pheh...wystarczy ze pasazer nie ma zapietych passow:P

przydatna funkcja...

pozdrawiam :vw:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Krawcol

Kurcze, podziwiam troche ten wynalazek... Kiedys jezdzilem automatem-i jakos nie przeszkadzalo mi to, ze musialem trzymac noge na hamulcu (na swiatlach zawsze wrzucalem neutral)...

Teraz jezdze manualem... I pod gorke ruszajac nie potrzebuje wciskac gazu :] Wystarczy, ze delikatnie puszcze sprzeglo i sam sie wtacza pod gorke... Nie ma to jak V6 TDI :] W ogole musze sie przyznac, ze podczas ruszania rzadko wciskam gaz... Dopiero jak ruszy dodaje gaz :)

A tak na marginesie... Ile kosztuje ten Auto-Hold :?: Ile to kasy jest wyrzuconej w bloto :?: Czy przy niektorych wersjach wyposazenia jest seryjny :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katalogowo Auto-Hold kosztuje 230zl i zawsze jest w opcji.No chyba ze dealer podczas targowania sie z klientem o cene samochodu powie ze w ramach rabatu "dorzuci" Auto-Hold gratis ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli era wjazdu w zakret, na recznym odchodzi do lamusa :kwasny:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest acmeadow

no niekoniecznie, bo wciśnięcie tego klawisza i przytrzymanie spowoduje zablokowanie kół nawet podczas jazdy. przetestowałem :]

inna inszość, że po pierwsze primo ciężko to ogarnąć przy manewrowaniu ze względu na lipne umiejscowienie klawisza (zapewne specjalnie taki projekt) a po drugie primo trochę chyba szkoda autka, jak jest takie ładne i nowe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MPISAR

Dzięki wszystkim za opinie.

Oczywiście zamówiłem t ą opcję kosztuje faktucznie dopłata 230 zł do manuala.

Temat omówiliście 100 %

Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Dwa tygodnie temu przy zaciąganiu hamulec padł. Zaciągnął się na 1/3 i komunikaty o uszkodzeniu na MFA+ (i kontroliki + pikanie przy próbie jazdy). Serwis ASO VW 2 dni diagnozował i do wymiany poszedł włącznik + centralka hamulca + oprogramowanie (tydzień jazdy autem zastępczym :vw: ). Teraz po naprawie gwarancyjnej jest ok. Auto ma rok i 24 tys. ciekawie ile teraz wytrzyma :rotfl:

 

Pozdrawiam

Grześ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MPISAR

Jeszcze jedna sprawa mnie zastanawia.

Jaki tam jest mechanizm ( zapewne jakiś zapadkowy )

Ponieważ wybrażmy sobie sytuację że auto jest na tym hamulcu 2 tygodnie nie jeżdżone ?

Czy w tym czasie jest pobierany prąd z akumulatora ?

 

Czy to działa na jakkimś mechanizmie sprężynowo-zapadkowym i hamulec pobiera prąd na chwilę tylko na czas załączenia i przestawienia jakiegoś mechanizmu na którym rolę hamowania przejmują jakieś sprężyny ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeszcze jedna sprawa mnie zastanawia.

Jaki tam jest mechanizm ( zapewne jakiś zapadkowy )

Ponieważ wybrażmy sobie sytuację że auto jest na tym hamulcu 2 tygodnie nie jeżdżone ?

Czy w tym czasie jest pobierany prąd z akumulatora ?

 

Czy to działa na jakkimś mechanizmie sprężynowo-zapadkowym i hamulec pobiera prąd na chwilę tylko na czas załączenia i przestawienia jakiegoś mechanizmu na którym rolę hamowania przejmują jakieś sprężyny ?

 

 

Raczej tak bo jak padnie akumultor do zera to auto zostaje na recznym i nie ma mlozliwosci sciagniecia dopoki nie pojawia sie napiecie, czyli gdyby byl podtrzymany z akumulatora to gdy ten padnie po prostu hamulec by sie zwolnil, co w sumie mogloby byc niebezpieczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy