Skocz do zawartości
Gość rafalderby

mam problem z ubywaniem plynu ze zbiorniczka wyrownawczego

Rekomendowane odpowiedzi

Powinno być to samo. Po prostu wkręć i już. Zaworki ciśnieniowe powinny być te same. Jeśli starczy czasu sprawdzę w ETKA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak dla mnie to są te same.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie.

Pisze bo dzis pojawil sie moj problem.

Mianowicie...

Postanowilem wymienic plyn chlodniczy i wymyc zbiorniczek wyrownawczy bo mialem go zabrudzony.

Kupilem plyn G12 Febi.

Odkrecilem termostat i wylalem caly plyn z ukladu. Nastepnie termostat skrecilem.

Rozcienczony plyn wlalem. Jednak w czasie odpowietrzania, przy wlaczonym silniku zauwazylem ze gorny waz od chlodnicy staje sie cieplejszy- zastanowilo mnie to bo dopiero co wlaczylem silnik- czyli prawdopodobnie termostat byl caly czas otwarty. Silnik sie nagrzal i temp wskoczyla na 90st. i tak trzymala. zalalem plyn na MAX i bylo wszystko ok.

Jednak po przejazdzce okolo 60km na blacie wyskoczyla mi kontrolka plynu, wraz z dzwiekiem i komunikatem. Szybkie zagladniecie pod maske i okazalo sie ze plynu mam okolo 1cm na dnie w zbiorniczku, lapie za gorny waz od chlodnicy- goracy i miekki, a przy zaworze bezpieczenstwa zbiorniczka widze kropelke plynu. Czyli prawdopodobnie wyplulo mi go przez owy zawor.

Teraz pytanie co moglo byc przyczyna tego ubytku.

Uszczelka raczej odpada bo wczesniej nie mialem takiego problemu.

Dziwne ze stalo sie to dzisiaj po wymianie plynu.

Jakies pomysly?

mam tak samoi co wleje płyn to on od razu ucieka .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Piszesz że musiałeś wymieniać płyn i czyścić zbiorniczek. Domyślam się, że była w nim warstwa oleju lub czegoś podobnego.

Skoro piszesz, ze węże są miękkie to raczej nie czeka cię wymiana uszczelki pod głowicą. Jednak żeby być pewnym to słyszałem,

że są specjalne środki które dodaje się do płynu chłodniczego i jeżeli jest przedmuch to barwią się na jakiś kolor. Popytaj w sklepie,

porozmawiaj z mechanikiem. Moim zdaniem masz uszkodzoną chłodnicę oleju. Jest ona z boku bloku silnika, gdzie olej jest chłodzony

przez płyn chłodniczy. Pierwsze wizualne sprawdzenie to czy nie ma przecieków, drugi o wiele groźniejszy może być taki że płyn miesza

się z olejem. Sprawdź na bagnecie czy ci go nie przybyło i nie jest jakiś dziwny np. spieniony. Jeżeli te dwa testy przejdą pozytywnie,

to żeby od razu nie podejrzewać uszczelki, albo pękniętej głowicy to dobry mechanik może zrobić obejście przy chłodnicy oleju tzn. wyłączyć ją z użycia na jakiś czas. Po wymianie płynu, pojeździsz i będziesz mógł sprawdzić czy coś się dzieje z płynem chłodniczym. Jeżeli będzie wszystko ok, to do wymiany chłodnica oleju, jak nadal będą problemy to głowica w górę.

 

To ostatnie rozwiązanie zaproponował mi sam mechanik, więc da się zrobić i podobno jest to bezpieczne, zwłaszcza w naszym klimacie, a już jesienią to ponoć na pewno.

 

Pozdrawiam i życzę sukcesów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hubert1 Ale z tego co wiem to górny wąż zaraz się zrobi ciepły i trochę chłodnica ale tylko górna cześć jak w każdym aucie. W domu też tak masz jak zakręcisz np. powrót od pieca C.O. do grzejników żeby tylko grzało zbiornik na wodę to i tak po jakiś 30 minutach najwyższy grzejnik zrobi ci się ciepły. Dopiero jak puści termostat płyn zaczyna lecieć przez chłodnicę i zaraz po otwarciu termostatu zrobi ci się gorąca chłodnica w całości i dolny przewód. A temu ci zabrakło płynu bo jak otwarł się termostat to układ uzupełnił się ze zbiorniczka i w zbiorniczku już nie było płynu. A temu miałeś miękki przewód i gorący bo już się uzupełnił płynem ale że nie było płynu w zbiorniczku to nie powstało ciśnienie w układzie bo zbiorniczek był pusty. A do zbiorniczka jak wlewałeś płyn to zapewne ulało ci się trochę w szczelinę z gwintem gdzie wkręca się korek i dlatego widziałeś kroplę płynu z odpowietrznika. A jak by ci wywaliło płyn odpowietrznikiem to wszystko dookoła zbiorniczka włącznie ze ścianą grodziową czy osłoną silnika było by obryzgane płynem.

 

Aha jeszcze jedno hubert1 jak bierzesz się za wymianę płynu. To po dolaniu płynu na maks w zbiorniczku odpala się silnik i chwilkę czekamy i dolewamy aż będzie pełno w zbiorniku a najlepiej autko powinno się zagrzać do otwarcia termostatu bo tedy uzupełni się wszędzie płyn i całkowicie się odpowietrzy cały układ m.in. nagrzewnica. Jak już widzisz że płynu nie ubywa. Dopiero możesz jechać w trasę. Potem nie dziwota że ludzie niszczą auta. Albo szukają pomocy bo wyciek płynu. A już nie mówię o szukaniu w najdroższych naprawach typu uszczelka pod głowicą itp.

 

Dziwne że forumowicze nie wiedzą o tym jak posiadają paski że jak wymienia się płyn chłodniczy i nawet jak zbiornik jest pełny płynu to i tak górny przewód chłodnicy jest w połowie pusty bo jak się go ściśnie to ledwo czuć płyn w przewodzie. Dopiero jak odpali się silnik pompa wody uzupełni w przewodach płyn a w zbiorniku zacznie go brakować.

Edytowane przez wojtf23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności