Józefoo Zgłoś #281 Napisano 12 Grudnia 2013 Pompa Sylwestrze do regeneracji/wymiany... Niestety podciągnięcie paska pomogło tylko na chwilę i Łukasz muszę pompę szukać ale namierzyłem prawie nówkę za 100PLN i chyba się skusze, bo ta pompa która niebawem wyzionie ducha jest już 3 (choć i tak wytrzymała prawie 3 lata), tylko czemu te pompy tak siadają, fakt miałem używki a pierwsza chyba była ori, ojciec np ma paska w kombi prawie nie ma oleju w zbiorniczku ( ledwo dno zakrywa) i kurde jeździ tak już 6 lat i działa ciągle ta sama pompa a u mnie już 3 pierdykła no pacha totalna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver187 Zgłoś #282 Napisano 2 Marca 2014 Odgrzewam kotleta. Kilka miesięcy temu zmieniłem pompę bo stara wyzionęła ducha, ta co założyłem bije do 120Bar i przez niedługi czas było dobrze potem wspomaganie było po przegazowaniu a teraz to w ogóle nie ma wspomagania. Pomyślałem sprawdzę pompę, poluzowałem przewód ciśnieniowy im odpaliłem auto i już po sekundzie miałem cały garaż ochlapany czyli na mój chłopski rozum pompa sprawna. Wymieniłem maglownice chociaż stara żadnych luzów i wycieków nie miała i nic to nie pomogło jak nie było tak nie ma wspomagania. Czy możliwe jest, że przewód ciśnieniowy jest gdzieś przytkany bo tyle razy co wymieniałem płyn i nawet ropą płukałem a w zbiorniczku cały czas jest czarno, wlewam nowy płyn a w zbiorniczku pojawia się czarny prawie jak smoła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #283 Napisano 2 Marca 2014 wlewam nowy płyn a w zbiorniczku pojawia się czarny prawie jak smoła? Może sam zbiorniczek jest zasyfiony. czyli na mój chłopski rozum pompa sprawna. A do filterka w pompie zaglądałeś? Tym bardziej że... potem wspomaganie było po przegazowaniu W zbiorniczku płyn tylko wiruje czy pojawia się piana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver187 Zgłoś #284 Napisano 3 Marca 2014 (edytowane) zbiorniczek czysty, filterek czysty, tylko wiruje i to nie za mocno Dodam, że kilka lat temu miałem spotkanie z sarenką i zbiorniczek potrzaskał w drobny mak a teraz jak ruszyłem te węże to może jakiś odłamek dodał się do układu i po prostu zatkał coś. Nie wiem już sam co mam zrobić żeby to działało dlatego takie dziwne pomysły przychodzą mi do głowy Edytowane 3 Marca 2014 przez driver187 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #285 Napisano 5 Marca 2014 może jakiś odłamek dodał się do układu i po prostu zatkał coś To nie sprawdziłeś drożności węża od zbiorniczka do pompki, dalej nic nie powinno sie dostać do układu bo jest zaworek z filterkiem. Możesz jeszcze zrobić test na samej maglownicy czyli na pracującym silniku luzujesz nakretke od zasilania jak zacznie ostro "sikać" po lekkim zluzowaniu nakrętki rurki-węża to ciśnienie jest, choć z drugiej strony wirowanie płynu w zbiorniczku wskazuje że ono jest. Jedyne to rozdzielacz na maglu nie podaje ciśnienia na tłok w maglu, jest to dobrze słyszalne na samej kierownicy gdy ta lekko zaczniemy kręcić. Masz stary magiel to go rozbierz, wyczyść rozdzielacz i co sie da wypłucz węże i pompę i załóż z powrotem stary magiel. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #286 Napisano 5 Marca 2014 Chłopaki a mi po wymianie pompy wszystko pięknie działa - ba nawet bardzo lekko kręci się kierownica a pompa nie wydaje żadnych dźwięków, tylko rano jak postoi przez noc przykładowo ciężko kręci się w prawa stronę to tak ze dwa razy potem mija - podejrzewam magiel, nawet chyba gdzieś mi przemokło to w jakimś poście gdzieś kiedyś, pytanie co to i czy dużo roboty z tym i czy magiel paść może całkiem dodam, że przekładnia jest suchusieńka zero wycieków z resztą jak jak reszta w moim pasku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver187 Zgłoś #287 Napisano 5 Marca 2014 Masz stary magiel to go rozbierz, wyczyść rozdzielacz i co sie da wypłucz węże i pompę i załóż z powrotem stary magiel Tylko jak się do zbiórki zabrać? W sobote może się do tego zabiorę o ile nie podejmę decyzji o przekazaniu paska na żyletki i zakup nowszego modelu. To nie sprawdziłeś drożności węża od zbiorniczka do pompki Drożność jest sprawdzona. Tak tylko napisałem bo mi już brak pomysłów ale spróbuje stary magiel rozebrać, jak masz jakieś porady to będę ogromnie wdzieczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #288 Napisano 5 Marca 2014 Tylko jak się do zbiórki zabrać? Nie jest wcale tak trudno. W pasku nie rozbierałem bo nie było takiej potrzeby, o dziwo idzie dostac zestawy naprawcze do naszych maglownic. Zaczynamy od odkręcenia drażków, potem od dołu rozdzielacza (przedłużenie kolumny) musi być nakrętka-dekiel po odkreceniu którego okaże sie co dalej aby wyjać rozdzielacz ze ślimakiem, jak ślimak wyjdzie to wtedy wyjdzie też listwa zębata z tłokiem...i bla bla bla. To nie jednorazowy enerdowski zegarek, ktoś poskładał to i rozebrać się musi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #289 Napisano 18 Marca 2014 Spece macie jakiś pomysł na problem opisany wyżej przeze mnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #290 Napisano 18 Marca 2014 jakiś pomysł Nawet kilka: -płyn -zaworek -filterek w zaworku -pasek -zapchany zbiorniczek -piana w zbiorniczku sie pojawia? -wentylacja układu Jeszcze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #291 Napisano 19 Marca 2014 No to ja na to tak, -płyn nowy układ płukany -pompa nowa -zaworek czyszczony -pasek się nie ślizga -piany w zbiorniczku niema, płyn spokojnie sobie faluje -zapchany zbiorniczek wykluczam z powodu wyżej napisanego -wentylacja układu? masz na myśli przedmuchanie układu powietrzem? robiłem przy wymianie pompy i wlaniu nowego płynu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #292 Napisano 19 Marca 2014 W takim razie pozostaje magiel a wg mnie jego najbardziej wrażliwe miejsce czyli rozdzielacz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #293 Napisano 19 Marca 2014 W takim razie pozostaje magiel a wg mnie jego najbardziej wrażliwe miejsce czyli rozdzielacz. Czyli? jakieś tam zaworki czy coś w tym stylu? długo na tym pośmigam??, może paśc mi ukłąd w czasie jazdy przez to? i jeszcze jedno czy lepiej kupić używkę czy regenerować tą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat b4 Zgłoś #294 Napisano 14 Kwietnia 2014 Witam posiadam Passata B4 1.9TDI 95rok Mam pytanie, a mianowicie mam założone teraz letnie opony w rozmiarze 195/60/R14 na alumach i mam taki problem: raz przy lekkim ruszaniu kierownicą słychać stuki (wydaje mi się że to coś z maglownicą) oraz jak jadę to przy skrętach kierownica nie idzie płynnie tylko się ścina oraz ściąga mi samochód w zależności od kolein na drodze ( tak jak bym miał rozwalony układ kierowniczy). Czy możecie mi doradzić co to może być albo co sprawdzić? Dziś wymieniłem płyn od wspomagania bo ten stary był w strasznym stanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #295 Napisano 14 Kwietnia 2014 Poduszki amorów i łożyska w nich sprawdź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat b4 Zgłoś #296 Napisano 15 Kwietnia 2014 sprawdziłem i są ok, wymieniałem obie poduszki z łożyskami jakieś 2 miesiące temu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #297 Napisano 15 Kwietnia 2014 lekkim ruszaniu kierownicą słychać stuki Może być przegub lub mocowanie półoski w przegubie, ruszająć oską po jej osi jej luz nie powinien przekroczyć dosłownie trzech mm. przy skrętach kierownica nie idzie płynnie tylko się ścina Zbyt duża zbieżność (najlepiej jak jest ustawiona na 0 ) lub wybite drążki kierownicze, łapiesz na drążek a druga osoba rusza kierownicą jak czuć uderzenia a po mocnym jej naprężeniu reką uderzeń nie ma to drążek do wymiany. O końcówkach drążka, gumach na stabilizatorze, sworzniu zwrotnicy chyba nie muszę wspominać bo to zbyt oczywiste aby sprawdzić w pierwszej kolejność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat b4 Zgłoś #298 Napisano 15 Kwietnia 2014 Zbieżność jest ok, była sprawdzana w tamtym miesiącu. W tamtym roku w październiku przy około 30km/h uderzyłem kołem w wysoki krawężnik, miałem wtedy skręconą kierownice na maksa w lewo, po tym uderzeniu musiałem wymienić wahacz bo tamten się wgiął oraz wgiął się osiowo alum i musiałem poszukać innego, a teraz właśnie od jakiś dwóch miesięcy zaczęły się takie objawy pojawiać jak wyżej. Mogę to być skutku tego uderzenia? (Uciekałem wtedy przed samochodem z przeciwka) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat b4 Zgłoś #299 Napisano 16 Kwietnia 2014 znalazłem przyczynę powodem są opony, posiadam Fuldy i jak jest mokro to nie da się auta opanować ale jak jest sucho to jest ok. Sorki za zamieszanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #300 Napisano 16 Kwietnia 2014 To nie opony tylko zbierznośc!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach