Skocz do zawartości
Gość PAWCIO

układ kierownicy-WSPOMAGANIE

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze uzupełnij z czego ta pompa i podaj producenta..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z czego ta pompa

Chyba z żelaza ;)

Co do producenta to... nie mam pojęcia, na naklejce jest Delphi.

Jak zwykle nie mam swoich zdjęć.

Taką kupiłem.

3668205042.jpg

A taką miałem w oryginale.

14616693_1_644x461_vw-golf-iii-passat-b3-b4-toledo-pompa-wspomagania-18-20-1h0422155d-boleslawie.jpg

Na zdjęciu opisałem o co chodzi z tymi dwoma milimetrami.

14616693_2_1000x700_vw-golf-iii-passat-b3-b4-toledo-pompa-wspomagania-18-20-1h0422155d-zdjecia_r.jpg

i-pompa-wspomagania-nowa-volkswagen-golf-iv-1j-hb-kombi-08-97-09-03.jpg

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba z żelaza

Ja miałem alu ;) Co do producenta to ZF. W porównaniu do moich standardowych 80 barów, 110 jakie miałem założone dawało różnicę. Budowa w środku też jest inna. U Ciebie to skok tylko 10Bar + więc możesz różnicy nie odczuwać.. Swoją popsułem i szkoda że żadnych zestawów naprawczych nie mogę znaleźć..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem ze wspomaganiem odkąd za oknem jest troszkę chłodniej a mianowicie, jak auto jest zimne wspomaganie działą z oporem natomiast jak się zagrzeje śmiga aż miło dodam że wymieniałem płyn na taki co w instrukcji (a wymieniłem bo przedtem miałem nie wiadomo jaki czarny i syfiasty, ale nie było opiłków, ja aby dolałem stp do wspomagania), chce się dowiedzieć czy warto może przepłukać układ bo ja aby wypuściłem stary płyn ile się dało , kręcąc kierownicą L/P i zalałem nowy dodam, że przed wymianą był ten sam problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa Sylwestrze do regeneracji/wymiany...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pompa Sylwestrze do regeneracji/wymiany...

 

 

dziś się przyjrzałem temu problemowi i myślę że pasek jest słabo naciągnięty bo po dłuższym postoju piszczy a jak doda się delikatnie gazu od razu wspomaganie działa jak powinno w sumie od wymiany paska ponad rok nie robiłem tam nic:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pompa Sylwestrze do regeneracji/wymiany...

 

Niestety podciągnięcie paska pomogło tylko na chwilę i Łukasz muszę pompę szukać ale namierzyłem prawie nówkę za 100PLN i chyba się skusze, bo ta pompa która niebawem wyzionie ducha jest już 3 (choć i tak wytrzymała prawie 3 lata), tylko czemu te pompy tak siadają, fakt miałem używki a pierwsza chyba była ori, ojciec np ma paska w kombi prawie nie ma oleju w zbiorniczku ( ledwo dno zakrywa) i kurde jeździ tak już 6 lat i działa ciągle ta sama pompa a u mnie już 3 pierdykła no pacha totalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam kotleta. Kilka miesięcy temu zmieniłem pompę bo stara wyzionęła ducha, ta co założyłem bije do 120Bar i przez niedługi czas było dobrze potem wspomaganie było po przegazowaniu a teraz to w ogóle nie ma wspomagania. Pomyślałem sprawdzę pompę, poluzowałem przewód ciśnieniowy im odpaliłem auto i już po sekundzie miałem cały garaż ochlapany czyli na mój chłopski rozum pompa sprawna. Wymieniłem maglownice chociaż stara żadnych luzów i wycieków nie miała i nic to nie pomogło jak nie było tak nie ma wspomagania. Czy możliwe jest, że przewód ciśnieniowy jest gdzieś przytkany bo tyle razy co wymieniałem płyn i nawet ropą płukałem a w zbiorniczku cały czas jest czarno, wlewam nowy płyn a w zbiorniczku pojawia się czarny prawie jak smoła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wlewam nowy płyn a w zbiorniczku pojawia się czarny prawie jak smoła?

Może sam zbiorniczek jest zasyfiony.

 

czyli na mój chłopski rozum pompa sprawna.

A do filterka w pompie zaglądałeś?

Tym bardziej że...

potem wspomaganie było po przegazowaniu

 

W zbiorniczku płyn tylko wiruje czy pojawia się piana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zbiorniczek czysty, filterek czysty, tylko wiruje i to nie za mocno Dodam, że kilka lat temu miałem spotkanie z sarenką i zbiorniczek potrzaskał w drobny mak a teraz jak ruszyłem te węże to może jakiś odłamek dodał się do układu i po prostu zatkał coś. Nie wiem już sam co mam zrobić żeby to działało dlatego takie dziwne pomysły przychodzą mi do głowy

Edytowane przez driver187

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może jakiś odłamek dodał się do układu i po prostu zatkał coś

To nie sprawdziłeś drożności węża od zbiorniczka do pompki, dalej nic nie powinno sie dostać do układu bo jest zaworek z filterkiem.

Możesz jeszcze zrobić test na samej maglownicy czyli na pracującym silniku luzujesz nakretke od zasilania jak zacznie ostro "sikać" po lekkim zluzowaniu nakrętki rurki-węża to ciśnienie jest, choć z drugiej strony wirowanie płynu w zbiorniczku wskazuje że ono jest.

Jedyne to rozdzielacz na maglu nie podaje ciśnienia na tłok w maglu, jest to dobrze słyszalne na samej kierownicy gdy ta lekko zaczniemy kręcić.

Masz stary magiel to go rozbierz, wyczyść rozdzielacz i co sie da wypłucz węże i pompę i załóż z powrotem stary magiel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki a mi po wymianie pompy wszystko pięknie działa - ba nawet bardzo lekko kręci się kierownica a pompa nie wydaje żadnych dźwięków, tylko rano jak postoi przez noc przykładowo ciężko kręci się w prawa stronę to tak ze dwa razy potem mija - podejrzewam magiel, nawet chyba gdzieś mi przemokło to w jakimś poście gdzieś kiedyś, pytanie co to i czy dużo roboty z tym i czy magiel paść może całkiem dodam, że przekładnia jest suchusieńka zero wycieków z resztą jak jak reszta w moim pasku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz stary magiel to go rozbierz, wyczyść rozdzielacz i co sie da wypłucz węże i pompę i załóż z powrotem stary magiel

 

Tylko jak się do zbiórki zabrać? W sobote może się do tego zabiorę o ile nie podejmę decyzji o przekazaniu paska na żyletki i zakup nowszego modelu.

To nie sprawdziłeś drożności węża od zbiorniczka do pompki

 

Drożność jest sprawdzona. Tak tylko napisałem bo mi już brak pomysłów ale spróbuje stary magiel rozebrać, jak masz jakieś porady to będę ogromnie wdzieczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko jak się do zbiórki zabrać?

Nie jest wcale tak trudno.

W pasku nie rozbierałem bo nie było takiej potrzeby, o dziwo idzie dostac zestawy naprawcze do naszych maglownic.

Zaczynamy od odkręcenia drażków, potem od dołu rozdzielacza (przedłużenie kolumny) musi być nakrętka-dekiel po odkreceniu którego okaże sie co dalej aby wyjać rozdzielacz ze ślimakiem, jak ślimak wyjdzie to wtedy wyjdzie też listwa zębata z tłokiem...i bla bla bla.

To nie jednorazowy enerdowski zegarek, ktoś poskładał to i rozebrać się musi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spece macie jakiś pomysł na problem opisany wyżej przeze mnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakiś pomysł

Nawet kilka:

-płyn

-zaworek

-filterek w zaworku

-pasek

-zapchany zbiorniczek

-piana w zbiorniczku sie pojawia?

-wentylacja układu

Jeszcze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ja na to tak,

-płyn nowy układ płukany

-pompa nowa

-zaworek czyszczony

-pasek się nie ślizga

-piany w zbiorniczku niema, płyn spokojnie sobie faluje

-zapchany zbiorniczek wykluczam z powodu wyżej napisanego

-wentylacja układu? masz na myśli przedmuchanie układu powietrzem? robiłem przy wymianie pompy i wlaniu nowego płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie pozostaje magiel a wg mnie jego najbardziej wrażliwe miejsce czyli rozdzielacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W takim razie pozostaje magiel a wg mnie jego najbardziej wrażliwe miejsce czyli rozdzielacz.

 

 

Czyli? jakieś tam zaworki czy coś w tym stylu? długo na tym pośmigam??, może paśc mi ukłąd w czasie jazdy przez to? i jeszcze jedno czy lepiej kupić używkę czy regenerować tą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam Passata B4 1.9TDI 95rok

Mam pytanie, a mianowicie mam założone teraz letnie opony w rozmiarze 195/60/R14 na alumach i mam taki problem:

raz przy lekkim ruszaniu kierownicą słychać stuki (wydaje mi się że to coś z maglownicą) oraz jak jadę to przy skrętach kierownica nie idzie płynnie tylko się ścina oraz ściąga mi samochód w zależności od kolein na drodze ( tak jak bym miał rozwalony układ kierowniczy).

Czy możecie mi doradzić co to może być albo co sprawdzić?

Dziś wymieniłem płyn od wspomagania bo ten stary był w strasznym stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności