Skocz do zawartości
damian665

ABS

Rekomendowane odpowiedzi

Vax, tydzien temu robilem paska b4 96r i mial taki problem ze padl mu modol sterujacy ASB (tak jak piszesz modul i pompa razem) i kontrolka od recznego sie wcale nie swiecila.... Tylko kontrolka ABS. Po wymianie modulu i zakodowaniu go problem znikna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No a ja robilem 2 paski B4 z 96 gdzie padly elektrozawory i kontrolka od recznego sie palila. Widac nie robiles AFN lub VR6 bo ich modul sterujący jest inny od pozostałych no ale czy miales błąd na vag`u 1130 bo o tym przypadku pisze. Nie każda awaria powoduje takie samą sygnalizację.

 

Tak zapytam z ciekowasci co kodowałeś w tym abs`ie bo to nie pasek B5?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Kulałem" się wcześniej B4 i u mnie też padł czujnik ABS-u no i jak większość pisze - zapala się tylko kontrolka ABS-u. Nie zapala się dodatkowo kontrolka hamulca ręcznego. Takie rzeczy, to tylko w ERZE :cwaniak: Dwie kontrolki się palą, ale w B5, przy uszkodzeniu ABS-u. Ta druga kontrolka nie jest od hamulca ręcznego, bo ręczny jest sygnalizowany na prędkosciomierzu a dodatkowa kontrolka awarii - na środkowym panelu.

W schematy też nie ma co zbytnio wierzyc, bo już parę razy miałem okazję odczuć to, iż nawet w instrukcjach są błędy :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Danek75 po co sie wpisansz z jakimis czujnikami, przeciez nie otym mowa, ze przy czujnikach zapala sie reczny, CZYTAJ UWAZNIE.

 

Dwie kontrolki się palą, ale w B5, przy uszkodzeniu ABS-u

 

No i wlasnie kolego modul sterujacy w B4 z motorem AFN i VR6 to nic innego jak poczatek seri modulow w B5 z tym ze tu druga kontrolka to hamulec reczny.

 

P.S. roibles kiedys taki modul, rozkladales go na czesci i skladales czy tylko czytales? Sadzac po tym jak negujesz serwisowe manuale instalacji elektrycznej to stwierdzam, ze nawet nie czytales.

 

Widze, ze dalsze ciagniecie tego tematu nie ma sensu bo zaczyna sie robic balagan a nie serwisowa dyskusja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vax - no staram się uważnie czytać. Tak więc skrobnąlem i o czujnikach, bo tylko w przypadku ich awarii bądź też pompy ABS-u zapala się kontrolka ABS . Ale jak sam zauważyłes - dalsze ciagniecie tematu nie ma sensu, bo się "przepychanka" robi. Modułu takowego nie rozbierałem, ale sporo grzebałem w instalacji. Tak wiec każdy ma swoje doświaczenia wynikłe z określonych przypadków, toteż nie zamierzam się kłócić.

 

Vax napisał/a:

Sadzac po tym jak negujesz serwisowe manuale instalacji elektrycznej to stwierdzam, ze nawet nie czytales.

Mylisz się kolego. Czytałem i to sporo. A z racji tego, iż wieeeele latek się uczyłem w dziedzinie kabelków, wtyczek, schematow i innych tego rodzaju "pierdółek", tak więc zgłębiam teraz wiedzę nt. elektryki i elektroniki w :vw: No i dodatkowo z kumplem "dłubiemy" ... że tak to nazwę. Ale dobra - koniec tematu. Nie zamierzałem nikogo urazic swoimi wywodami. Każdy ma swoje doświadczenia :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vax, oczywiscie ze to byl AFN (choc takie moduly w 96 r byly rozniez w 1Z). Przekodowalem go bo mial maly problem i nie chcial od razu ladnie wspolpracowac :) Ale koniec tej dyskusji bo to juz nic nowego nie wnosi do tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja chętnie poproszę o taki schemat od B4 lub jeżeli od roku 96 to paska B5 gdzie to widać że uszkodzenie Abs powoduje zapalenie kontrolki ręcznego bo może to jakaś nowina o której nie wiem.

Oczywiście popieram zamknięcie tematu bo jesteśmy tu po to by sobie pomagać. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie racja panowie, ze nie ma sie co spinac, przeciez mamy sobie pomagac wyminą doświadczeń a nie się licytować.

 

Hotair tych nowin jest tyle, ze czesto sam jestem zaskoczony ale zgodnie z twoją prośbą:

 

https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do;jsessionid=025B7D1D8AF4D8DA89E4E42766EC60B5.ASTPVWE1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Przemoo

Witam podłacze sie o ten stary temat o absie by nie zakładać nowego :]

A mianowicie sprzedawca ostatnio mówił mi ze posiadam abs ale mam pytanie czy każy passat (mam rocznik 92 1,9 td) posiadał abs ? Bo ja niby mam takie coś na czym pisze abs po lewej stronie zaraz koło zapalania wiateł ale jest to do niczego nie podpiete tzn kostka wystaje sobie w powietrze do niczego nie podpieta jak robiłem testy około 60 km/h i na asfalcie hamulec opur to niestety jeden pisk ... co mam o tym myśleć da sie to jakos wyleczyć ?

 

 

 

 

Z poważaniem Przemo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przemoo, oczywiscie ze da. Najpiew podlacz ta wtyczke pozniej diagnostyka VAGiem :) i bedziesz wiedziec co do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zuczek pod warunkiem że ktoś nie wsadził samej kontrolki w puste miejsce koło włącznika świateł :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Saimon_2005

A czujniki ABS to są, czy tylko kontrolka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy od tyłu kół idą tobie przewody takie czarne coś w stylu koncentryka anteny telewizyjnej. Możesz tez otworzyć tylne siedzenia i sprawdzić czy nie ma tam idących takich przewodów pod kanapą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja myslalem ze pisze z ludzmi ktorzy przed zadaniem pytania sprawdza czy chociarz pompe od ABS maja pod maska.... Bo juz o module sterujacym pod kanapa szkoda wspominac...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zuczek kolega Przemoo wyraźnie napisał że wie że ma kontrolkę od ABS i że ABS mu nie działa, z jego opisu wynika że nic więcej nie sprawdzał :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak wygląda sprawa z naprawą elektrozaworów w ABS-ie ,1,9 TDI 90 KM,silnik 1Z,95r,Vag wywala mi błędy związane z elektrozaworami,samych zaworów raczej sie nie naprawia ? jesli VAG wykrywa błąd to znaczy że centralka nie wykrywa oporności elektrozaworu i wywala błąd?Czy dobrze kombinuje? Jak dobrac sie do tych elektrozaworów aby sprawdzic ich oporność oraz połączenie .Za odpowiedz wielkie dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności