Skocz do zawartości
Gość Bronek

TD ze zwykłego D

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Bronek

Witam jestem nowym użytkownikiem forum więc na wstępie pozdrawiam wszystkich :ok: Mam następujące pytanie czy ze zwykłego diesla można zrobić TD,czy wystarczy dołożyć turbinę itp?Czy potrzebne są większe zmiany?Mam passata z 87r kombi 1.6d silnik 40 tys po kapitalnym remoncie a posiadam turbinę w niezłym stanie jak również głowicę od TD.Ale doświadczenia z takimi zmianami niemam więc chciałbym się zdać na wiedzę osób bardziej obytych w temacie.Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobic sie da, ale...

 

butowanie takiego silnika szybko moze doprowadzic go do awarii. glowna roznica to brak natrysku oleju na denko tloka.

 

jesli masz wszystkie graty to mozesz robic. potem tylko jezdzic z glowa i silnik wytrzyma. dobrze by bylo zalozyc pompe z lda i metalowa uszczelke, choc jesli doladowanie bedzie ponizej 1 bara [wiecej i tak dlugo nie zniesie] to moze byc normalna.

 

jesli gratow nie masz, to lepiej sprzedac obecny silnik+turbo i kupic calego td sb/ra albo jr. spokojnie da sie to zrobic za 1000zl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siwy

stopień kompresji tez stoi ci na przeszkodzie więc opcją tańszą jest moim zdaniem kupić taki sam tylko już uturbiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Bronek

Witam dziękuję za podpowiedzi.Rozmawiałem dziś ze znajomym mechanikiem powiedział mi dokładnie to samo.Twierdził również że jest różnica w korbowodach i samych tłokach.Pokazał mi blok od Td faktycznie są tam dysze chłodzące olejem denka tłoków.Nie pozostaje nic innego jak zmienić silnik,ale z drugiej strony czy warto??Pewnie te dodatkowe 20Km odczuwa się w jeżdzie.A tak nawiasem mam jeszcze pytanko jaki symbol ma turbina?Ta którą posiadam ma symbol K 24 jest to turbo od 1,6 TD?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siwy

nigdy w życiu nie było i nie będzie czegoś takiego że turbo np K24 to tylko od tego i tego silnika jest. Owszem w 1,6 były takowe montowane ale w 1.9 rownież.

Nie pozostaje nic innego jak zmienić silnik,ale z drugiej strony czy warto??Pewnie te dodatkowe 20Km odczuwa się w jeżdzie.A tak nawiasem mam jeszcze pytanko jaki symbol ma turbina?Ta którą posiadam ma symbol K 24 jest to turbo od 1,6 TD?

jako przykład podam ci AAZ 1,9 TD 75 ps

wyjściowo masz 75 kuni i około 15-16sekund do 100

modyfiakcjom poddałem taki motor i otrzymałem nie wiem ile koni ale po wymianie turbo na hybryde uzyskiwałem w chłodne dni (brak ic doładowanie 1,2bar) 10 do setki.

warto ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

k24 wystepowala w silniku jr. zmien silnik td i ogien...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Bronek

Ok dzięki koledzy dzisiaj rozmawiałem z kolesiem w sprawie 1.6 TDI z b3 przebieg na zegarze 192tys woła za niego bez pompy wspomagania 1,2tys symbol RA 89r.Zobaczymy czy uda się zbić jeszcze cenę.Pozdrawiam :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie, ja dzisiaj rozbierałem mój silniczek ale spostrzegłem że na bloku jest napisane tylko 1,6 Diesel a przecież mój silnik to TD ? Czy to znaczy że ktoś do normalnego silnika założył turbinę czy tak ma być ? Po rozbiórce zauważyłem delikatne pęknięcia na głowicy w miejscu przez które wtryskiwane jest paliwo i przebarwienia metalu ( myślę że właśnie od wysokiej temperatury ) i tłoki również w tym miejscu mają 2 mm wyszczerbienia i są koloru czarnego ( taki jakby zapieczony olej ) tylko nie rozumiem dlaczego akurat w miejscu gdzie wtryskiwana jest ropa. Poprzedni właściciel powiedział że na tym silniczku po zmianie bloku zrobił 100 tys km. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiktor133, wysoce prawdopodobne że poprzedni własciciel założył blok od zwykłego D do Td. Bloki rożnią się tym że Td ma dodatkowy natrysk oleju na denko tłoka i wydajniejszą pompę oleju. Pompa wtryskowa też jest inna i na charakterystyczny grzybek na górze. Prawdopodobnie masz pęknięta komorę wirową w głowicy ale to w silnikach z dużym przebiegiem jest raczej normalne tak samo jak pękniecia między zaworami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Darkeno

i jak udało się wrzucić 1.6 tdi od b3 zastanawiam się nad takim rozwiązaniem. :mur:

pozdro :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności