ormowiec Zgłoś #1 Napisano 30 Sierpnia 2007 Mam marzenie wchodzić zimą rano do samochodu w którym dmuchawa zaraz po włączeniu silnika dmucha ciepłym powietrzem zastanawiam się nad zainstalowaniem podgrzewacza na 230V teraz zastanawiam się jak to zrobić, nie wiem czy można w passacie zamontować grzałkę w blok? jeśli nie, to gdzie zamontować grzałkę cieczy, pewnie potrzebna by była jakaś dodatkowa pompa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maro Zgłoś #2 Napisano 30 Sierpnia 2007 Witam Te grzałki montuje sięw miejsce gdzie znajduje się brok (wyjmujesz jeden i zamiast niego montujesz grzałkę ). A pompy rzadnej nie trzeba montować bo działa to na zasadzie podgrzewanie do określonej temperatury ( jak czajnik elektryczny ). Koleś miał kiedyś coś podobnego tylko podgrzewało mu olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #3 Napisano 30 Sierpnia 2007 Rozumiem że brok to jakaś śruba/zaślepka? możesz podpowiedzieć jak to wygląda i w którym miejscu się znajduje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość JERRYzw Zgłoś #4 Napisano 30 Sierpnia 2007 ...te grzałki nie montuje się w żaden brok , to są bardzo popularne grzałki do starszych Mercedesów dostawczych ale też do innych wiekowych diesli acz kolwiek można je stosować i w osobowych samochodach , montuje się je na wężu układu chłodzenia tym najniższym (dokładniej - przecina się wąż i wstawia grzałe) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #5 Napisano 30 Sierpnia 2007 zobacz na zdj, ta grzałka z tyłu to grzałka montowana w blok silnika, nie w węże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maro Zgłoś #6 Napisano 30 Sierpnia 2007 ...te grzałki nie montuje się w żaden brok , to są bardzo popularne grzałki do starszych Mercedesów dostawczych ale też do innych wiekowych diesli acz kolwiek można je stosować i w osobowych samochodach , montuje się je na wężu układu chłodzenia tym najniższym (dokładniej - przecina się wąż i wstawia grzałe) Masz rację. Znalazłem na allegro http://allegro.pl/item229556877_podgrzewacz_grzalka_silnika_spalinowego_230_v.html Lecz są tam i takie grzałki, które montujesz w blok silnika. A brok to zaślepka w bloku silnika. Broki mają za zadanie niedopuścić do pęknięcia bloku silnika podczas zamarzania płynu chłodzącego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #7 Napisano 30 Sierpnia 2007 maro punkcik dla Ciebie patrzyłem na blok od strony skrzyni i żadnej zaślepki niestety nie widzę, chyba że jest od strony rozrządu? ale jak wtedy dojść z kablem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maro Zgłoś #8 Napisano 30 Sierpnia 2007 Trzeba raczej szukać od strony kolektora wydechowego Widać na środkowym zdięciu pod kolektorem te dwa jasne kółka. http://allegro.pl/item227445280_silnik_vw_passat_b3_b4_golf_3_vento_1_8_benz.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość deviltomek Zgłoś #9 Napisano 31 Sierpnia 2007 bardzo fajne rozwiązanie montowane zazwyczaj seryjnie w autach skandynawskich i amerykańskich (Kanada). ja bym wybrał opcję na wąż, można by było zrobić coś takiego samemu ale w zależnosci ile kosztuje gotowy nie zawsze sie to oplaca.....no i najwazniejsze- trzeba miec garaz z 230V lub conajmniej prywatną posesję, na osiedlu odpada:( ( pompy nie wymaga bo obieg wody jest samoistny, trza by tylko pamietac zeby to zamontowac na malym obiegu ( ja bym dal zaraz przy wyjsciu z pompy np.) mozna to udoskonalic o termowłącznik , transformator 12Vz mostkiem gretza, diode prostowniczą, i zrobić tak że po osiągnięciu danej temp. sama włączy się dmuchawa w aucie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #10 Napisano 31 Sierpnia 2007 Różnica pomiędzy grzałką montowaną w blok a w obieg to całe 10 zł Problemem jest to gdzie podłączyć grzałkę montowaną w obieg. Sprzedawca twierdzi że w dolny wąż chłodnicy, ale po drodze jest termostat i jakoś tego nie widzę broki są dwa, więc może dwie grzałki? muszę się tam jakoś dostać i zmierzyć wymiary. Podwórko mam własne i z prądem nie ma problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość JERRYzw Zgłoś #11 Napisano 31 Sierpnia 2007 ...grzałka spokojnie rozgrzeje dolny obieg , blok (także ponad termostatem) , płyn w chłodnicy a także olej w misce i zaraz po odpaleniu auta jak pójdzie gorąca woda na termostat otworzy układ i masz od razu ciepło na nagrzewnicy , tak przynajmniej mi się wydaje przecież to są grzałki dość dużej mocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #12 Napisano 31 Sierpnia 2007 Hmm no ale jeśli walnę grzałkę w dolny wąż chłodnicy to ciepło które ta grzałka wytworzy pójdzie w chłodnicę, bo od strony silnika przepływ blokuje termostat. Może ktoś ma schemat ideowy układu chłodzenia w dieslu? Tak żeby były zaznaczone kierunki przepływu cieczy itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość roman33 Zgłoś #13 Napisano 31 Sierpnia 2007 witam przyłącze się do dyskusji na temat ogrzewania na 230 V miałem takie ogrzewanie firmy DEFA w poprzednim aucie. W skład tego ogrzewania wchodziła grzałka 550 wat montowana w miejsce broka termowentylator 1100 wat montowany w środku auta i zegar sterujący tym wszystkim. była możliwość ustawienia trzech różnych godzin załączenia ogrzewania. Montował mi to kolega chodziło bez zarzutu przez cztery lata. Teraz sprzedażą tego typu ogrzewań zajmuje się podobno intercars. alternatywą dla tego typu ogrzewań jest podróbka webasto na giełdzie można kupić już 1000zł. plus montaż Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -uki- Zgłoś #14 Napisano 31 Sierpnia 2007 ormowiec, ja myślę, że najlepiej wsadzić w ten wąż, który wychodzi z króćca i idzie w dół do pompy - to jest mały obieg. Tylko na moje oko będzie ciut kulawo z obiegiem tej wody, na pewno dodatkowa pompa znacznie pomogłaby rozprowadzić podgrzaną wodę po całym układzie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomala Zgłoś #15 Napisano 4 Września 2007 Podłączając się do tematu to z prądem też nie ma problemu, gdyż można zamontować przetwornice z 12 na 230V. Jak ktoś chce to podaje linka - szukajcie a znajdziecie http://www.elektroda.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #16 Napisano 4 Września 2007 tomala, przetwornica fajna sprawa, ale boję się, że akumulatorka by nie wystarczyło... Zbyt piękne aby było prawdziwe... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość darkob Zgłoś #17 Napisano 13 Października 2007 Najlepiej jest zamontować grzałke w blok silnika po wyjęciu broka.Taka grzałka firmy DEFA kosztuje ponad 400zł a podróba polska do 200zł.W zależności od marki auta grzałki mają różną średnice.W VW brok ma 36.6mm ,mam taką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #18 Napisano 13 Października 2007 masz taką na sprzedaż czy zamontowaną? jak wygląda montaż, trzeba się babrać w jakieś dodatkowe gwinty etc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość darkob Zgłoś #19 Napisano 14 Października 2007 Nie trzeba nic gwintować ,spuszcza sie płyn chłodzący z silnika ,wyciąga sie brok-zaślepke bloku ,i zamiast jej wkłada się grzałke ,po włożeniu przykręca sie jedną śrubą (obok broka w bloku silnika jest otwór nagwintowany do przykręcenia jej).Mam takie też do sprzedania.GG 653535. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly Zgłoś #20 Napisano 22 Listopada 2008 (edytowane) pasaciątka B2 mają broki ? ( moze ktos jeszcze przeczyta ten temat ) Edytowane 22 Listopada 2008 przez x-fly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach