Skocz do zawartości
ormowiec

[ elektryka/elektronika] podgrzewacz silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Mam marzenie wchodzić zimą rano do samochodu w którym dmuchawa zaraz po włączeniu silnika dmucha ciepłym powietrzem :) zastanawiam się nad zainstalowaniem podgrzewacza na 230V

11.jpg

teraz zastanawiam się jak to zrobić, nie wiem czy można w passacie zamontować grzałkę w blok? jeśli nie, to gdzie zamontować grzałkę cieczy, pewnie potrzebna by była jakaś dodatkowa pompa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maro

Witam

Te grzałki montuje sięw miejsce gdzie znajduje się brok (wyjmujesz jeden i zamiast niego montujesz grzałkę ).

A pompy rzadnej nie trzeba montować bo działa to na zasadzie podgrzewanie do określonej temperatury ( jak czajnik elektryczny ).

 

Koleś miał kiedyś coś podobnego tylko podgrzewało mu olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że brok to jakaś śruba/zaślepka? możesz podpowiedzieć jak to wygląda i w którym miejscu się znajduje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JERRYzw

...te grzałki nie montuje się w żaden brok , to są bardzo popularne grzałki do starszych Mercedesów dostawczych ale też do innych wiekowych diesli acz kolwiek można je stosować i w osobowych samochodach , montuje się je na wężu układu chłodzenia tym najniższym (dokładniej - przecina się wąż i wstawia grzałe)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zobacz na zdj, ta grzałka z tyłu to grzałka montowana w blok silnika, nie w węże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maro
...te grzałki nie montuje się w żaden brok , to są bardzo popularne grzałki do starszych Mercedesów dostawczych ale też do innych wiekowych diesli acz kolwiek można je stosować i w osobowych samochodach , montuje się je na wężu układu chłodzenia tym najniższym (dokładniej - przecina się wąż i wstawia grzałe)

 

Masz rację. Znalazłem na allegro http://allegro.pl/item229556877_podgrzewacz_grzalka_silnika_spalinowego_230_v.html

Lecz są tam i takie grzałki, które montujesz w blok silnika.

 

A brok to zaślepka w bloku silnika.

Broki mają za zadanie niedopuścić do pęknięcia bloku silnika podczas zamarzania płynu chłodzącego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

maro punkcik dla Ciebie :ok:

patrzyłem na blok od strony skrzyni i żadnej zaślepki niestety nie widzę, chyba że jest od strony rozrządu? ale jak wtedy dojść z kablem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość deviltomek

bardzo fajne rozwiązanie montowane zazwyczaj seryjnie w autach skandynawskich i amerykańskich (Kanada). ja bym wybrał opcję na wąż, można by było zrobić coś takiego samemu ale w zależnosci ile kosztuje gotowy nie zawsze sie to oplaca.....no i najwazniejsze- trzeba miec garaz z 230V lub conajmniej prywatną posesję, na osiedlu odpada:( ( pompy nie wymaga bo obieg wody jest samoistny, trza by tylko pamietac zeby to zamontowac na malym obiegu ( ja bym dal zaraz przy wyjsciu z pompy np.) mozna to udoskonalic o termowłącznik , transformator 12Vz mostkiem gretza, diode prostowniczą, i zrobić tak że po osiągnięciu danej temp. sama włączy się dmuchawa w aucie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnica pomiędzy grzałką montowaną w blok a w obieg to całe 10 zł :)

Problemem jest to gdzie podłączyć grzałkę montowaną w obieg. Sprzedawca twierdzi że w dolny wąż chłodnicy, ale po drodze jest termostat i jakoś tego nie widzę :dobani:

broki są dwa, więc może dwie grzałki? muszę się tam jakoś dostać i zmierzyć wymiary.

Podwórko mam własne i z prądem nie ma problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JERRYzw

...grzałka spokojnie rozgrzeje dolny obieg , blok (także ponad termostatem) , płyn w chłodnicy a także olej w misce i zaraz po odpaleniu auta jak pójdzie gorąca woda na termostat otworzy układ i masz od razu ciepło na nagrzewnicy , tak przynajmniej mi się wydaje przecież to są grzałki dość dużej mocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm no ale jeśli walnę grzałkę w dolny wąż chłodnicy to ciepło które ta grzałka wytworzy pójdzie w chłodnicę, bo od strony silnika przepływ blokuje termostat. Może ktoś ma schemat ideowy układu chłodzenia w dieslu? Tak żeby były zaznaczone kierunki przepływu cieczy itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość roman33

witam przyłącze się do dyskusji na temat ogrzewania na 230 V miałem takie ogrzewanie firmy DEFA w poprzednim aucie. W skład tego ogrzewania wchodziła grzałka 550 wat montowana w miejsce broka termowentylator 1100 wat montowany w środku auta i zegar sterujący tym wszystkim. była możliwość ustawienia trzech różnych godzin załączenia ogrzewania. Montował mi to kolega chodziło bez zarzutu przez cztery lata. Teraz sprzedażą tego typu ogrzewań zajmuje się podobno intercars. alternatywą dla tego typu ogrzewań jest podróbka webasto na giełdzie można kupić już 1000zł. plus montaż

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

ormowiec, ja myślę, że najlepiej wsadzić w ten wąż, który wychodzi z króćca i idzie w dół do pompy - to jest mały obieg. Tylko na moje oko będzie ciut kulawo z obiegiem tej wody, na pewno dodatkowa pompa znacznie pomogłaby rozprowadzić podgrzaną wodę po całym układzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomala

Podłączając się do tematu to z prądem też nie ma problemu, gdyż można zamontować przetwornice z 12 na 230V. Jak ktoś chce to podaje linka - szukajcie a znajdziecie

http://www.elektroda.pl :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tomala, przetwornica fajna sprawa, ale boję się, że akumulatorka by nie wystarczyło... Zbyt piękne aby było prawdziwe...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość darkob

Najlepiej jest zamontować grzałke w blok silnika po wyjęciu broka.Taka grzałka firmy DEFA kosztuje ponad 400zł a podróba polska do 200zł.W zależności od marki auta grzałki mają różną średnice.W VW brok ma 36.6mm ,mam taką :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz taką na sprzedaż czy zamontowaną? :) jak wygląda montaż, trzeba się babrać w jakieś dodatkowe gwinty etc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość darkob

Nie trzeba nic gwintować ,spuszcza sie płyn chłodzący z silnika ,wyciąga sie brok-zaślepke bloku ,i zamiast jej wkłada się grzałke ,po włożeniu przykręca sie jedną śrubą (obok broka w bloku silnika jest otwór nagwintowany do przykręcenia jej).Mam takie też do sprzedania.GG 653535.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość x-fly

pasaciątka B2 mają broki ?

 

( moze ktos jeszcze przeczyta ten temat ;) )

Edytowane przez x-fly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności