Skocz do zawartości
Gość Warka_Strag

[silnik] Gorący silnik gaśnie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Warka_Strag

Witam

Mam Passata B4 2.0 sinik AGG 1996 rok.

Od jakiegoś czasu dzieją się dziwne rzeczy, a mianowicie jadąc samochodem, silnik jest rozgrzany zaczyna przerywać i gaśnie niema możliwości odpalenia, są momenty że ma chęć zaskoczyć, muszę odczekać 15-20 minut i wtedy odpala. Niema reguły na gaśnięcie, gaśnie po 5km -30km-100km. Moje pytanie do grupowiczów co może być przyczyną takiego zachowania motoru, co sprawdzić i gdzie szukać.

Pozdrawiam Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Warka_Strag

Witam

Czy naprawdę nikt mi nic niedoradzi.Na forum są opisane podobne przypadki ale z silnikiem na ropę u umnie jest bęzyna.

Pozdrawiam Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marku - pewnie nic nikomu nie przyszło do głowy :/ . Pech .

 

Niestety nie mam pojęcia o układzie zapłonowym silnika AGG - więc nie przytaczałem swoich doświadczeń: w poprzednim aucie miałem podobnie i winnym okazał się modół zapłonowy, a szukałem przyczyny długo i namiętnie. Na trop naprowadził mnie pewien elektryk samochodowy, który jako jedyny nie powiedział "przyjedź pan, jak auto zgaśnie.." tylko stwierdził 75% modół, 24% cewka zapłonowa 1% coś innego.

 

 

Masz na szczęście auto, które da się sprawdzić VAGiem - może od tego warto zacząć, bo na forum możemy jeszcze pozgadywać.

 

W dziale "Polecam - Odradzam" jest wskazanych kilka warsztatów - ja mogę się podpisać się pod warsztatem P. Darka.

 

zmień na "benzyna"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warka_Strag, Ja bym te proporcje co przytoczył Tomcio, troche zmienił i obstawał przy cewce. Objawy opisane przez Ciebie temu odpowiadają, zresztą sam to kiedyś trenowałem, po nagrzaniu silnik gasł ale po ostygnięciu zapalał. Podobno benzyniaki mają to wliczone w wady, a jak masz jeszcze gaz i gazownik Ci się wpiął w przewody do cewki to napewno ją to dobiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Warka_Strag

Dziękuję za podpowiedzi co diagnozować. Jutro zakładam nową cewkę zapłonową, jaki będzie efekt podmiany napiszę jak trochę trochę kilometrów.

Pozdrawiam Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Warka_Strag

Witam

Zmieniłem cewkę zapłonową, a silnik jak gorący nadal gaśnioe.

Proszę Was o pomoc co może być przyczyną że motor gaśnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To teraz pozostaje Ci moduł zapłonowy. Na wszelki wypadek obejrzyj świece, ewentualnie na samym końcu zmierz kompresje. W poprzednim aucie miałem podobny przypadek, poprostu go zalewało i dlatego nie odpalał - przyczyny, czujnik temp. Może faktycznie podepnij auto pod kompa, może to zaoszczędzić sporo czasu, kasy i nerwów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żadne cewki i moduły zapłonowe w pierwszej kolejności sprawdź czujnik temperatury silnika oraz przewody do tego czujnika podaj mi na gg 2434120 adres maila to ci przesle schemat twojego komputera od silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Warka_Strag

Jakie powinny być wartości na czujniku - czujnik jest podwójny.

Czy jak jest ciepły to rezystanca idzie w dół lub w górę, czy wartośc ta niezmienna jest.

Dzięki za porady, ale jak wypiołem wtyczkę z czujnika to silnik przacował czy tak być powinno.

Pozdrawiam Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Warka_Strag

dzięki za schemat , jeszcz go nieoglądałem bo jestem w pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafisik

Witam.Miałem podobny problem w swoim pasku (mam ten sam silnik) Problem pojawiał się gdy gasiłem rozgrzany silnik i chciałem go ponownie odpalić. Mogłem kręcić do bólu i nic . Po odczekaniu kilku minut odpalał . Zdarzyło mi się też kilkakrotnie że zgasł podczas jazdy.

Po miesiącu mechanik znalazł problem. Uszkodzony jeden z przewodów od czujnika położenia wału. Wstawił nowy przewód i na razie jest ok. Pozdro.

 

Rafał Passat 2.0 8v AGG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość darcus

Miałem podobne przeboje ze swoim pasiakiem.

Jak koledzy wspominają wyżej, przyczyn tego stanu rzeczy może być kilka.

Cewko-moduł, przećwiczone- objaw bardzo podobny, czujnik temp. - też powoduje takie hopsztosy, ale u mnie na tym się nie skończyło ! Po wymianie małego elemnetu w aparacie zapłonowym, mianowicie czujniku hallotronowym, mam spokój aż po dzień dzisiejszy ;)

Sharan mojej siostruni tez wycinał takie numery po nagrzaniu i co sie okazało ??? Przekaźnik pod tablicą rozdzielczą odmawiał posłuszeństwa.

Takie są nietety bolączki tych VW z tych roczników a w szczególności z motorkami 115 KM na wielopunkcie.

Mimo tego i tak lubię te maszynki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Warka_Strag

Witam

Czujnik challa w aparacie też wymieniłem, czyjnik temperatury jest sprawny.

Który to przekażnik sprawdzić i za co jest odpowiedzialny.

Pozdrawiam Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość darcus

Dopytam u tego mechaniora który robił siostry Sharana i dam Ci znać.

Objawy u niej były bardzo podobne więc nie wykluczone że fiksuje ten przekaźnik.

 

pozdrawiam,

Daro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Warka_Strag

Stwierdziłem że jeśli włączę ogrzewanie w aucie to silnik szybciej gaśnie.

Proszę o jakieś sugestie i podpowiedzi gdzie szukać.

Pozdrawiam Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Warka_Strag

Witam ponownie

Stwierdziłem że na postoju silnik pracuje bez problemu bardzo długo, natomiast jak ruszę staje po paru set metrach, z komputera wywala błąd czujnik challa, ale czujnik był wymieniony na nowy.Elektryk sugeruje że może imobilajzer obcina ale on nima jak sprawdzić.Jeszcz raz proszę o porady co może być przyczyną takiego zachowania silnika i jak sprawdzić imobilajzer.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mac_inc

Może ktoś napisze, że to odgrzany kotlet ale, no cóż nic bardziej podobnego poza tym tematem nie znalazłem.

A oto jak się sytuacja przedstawia u mnie. Silnik w trakcie spokojnej jednostajnej jazdy gaśnie. Czasem raz i zaraz zaskoczy, a czasami poszarpie i gaśnie tak, że ze stacyjki nie da się uruchomić. W międzyczasie słyszę ciągłą pracę przekaźnika - pstryka jak szalony. Dodatkowo prędkościomierz trochę pofaluje, a potem przestaje wskazywać - spada do 0. Ponadto często bez żadnych problemów z gaśnięciem prędkościomierz spada do zera, to zaś na chwilę zaskoczy, potem spada, potem znów wskazuje przez dłuższy czas. A swoją drogą trudno mi zlokalizować położenie tego czujnika żeby go ewentualnie przeczyścić. Mam poradnik WKŁ do tych modeli ale na stronie z budową silnika porównując AGG do mojego nie ma pełnego podobieństwa. Ktoś pomoże zlokalizować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie czwarty przekaźnik od lewej w górnym rzędzie Ci pstryka.

Mogę sie mylić ale chyba Ci się zaczyna smażyć wnętrze kostki stacyjki...kup nową ( po 5 zł nawet są ;) )

Przełóż i zobaczymy. Sposoby wymiany są opisane na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mam Passata B4 2.0 sinik AGG 1996 rok.

Od jakiegoś czasu dzieją się dziwne rzeczy, a mianowicie jadąc samochodem, silnik jest rozgrzany zaczyna przerywać i gaśnie niema możliwości odpalenia, są momenty że ma chęć zaskoczyć, muszę odczekać 15-20 minut i wtedy odpala. Niema reguły na gaśnięcie, gaśnie po 5km -30km-100km. Moje pytanie do grupowiczów co może być przyczyną takiego zachowania motoru, co sprawdzić i gdzie szukać.

Pozdrawiam Marek

 

Sprawdź cewkę zapłonu i podepnij go pod komputer. Jeżeli będzie to błąd elektroniki powinno Ci coś pokazac. W ostateczności udaj się do jakiegoś dobrego elektryka i niech sprawdzi wszystko po kolei.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności