Skocz do zawartości
Gość killah_lukas

spadek mocy, świszczenie, lekkie kopcenie

Rekomendowane odpowiedzi

jeszcze mam pytanko

 

czy tu z tego obrazka http://forum.vw-passat.pl/threads/31863-Rura-intercoolera-nr-katalogowy

 

to element nr 5 ?

musze kupic i wymienic ;) tylko chcialbym potwierdzic ze to to :)

 

dokładnie ten

ja wymieniałem w tamtym tygodniu.

Zakupiłem tu http://www.rengum.pl/product_info.php?products_id=1277 za 250 zł .

mechanik który mi to montował stwierdził ,że bardzo dobra jakość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeśli mowa o rurze S tej od turbiny do belki pod chłodnicami to jej numer to: 3B0 145 828G.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam pytanie w ubiegłym miesiącu wymieniałem rozrząd w aucie (VW Passat B5 FL silnik AVF) gdyż zbliżał mi się już termin jego wymiany.

Uprzednio przed wymianą nie zauważałem aby mi kopcił motor (w tym szczególnie na niebiesko), jak również uprzednio chwilo spalanie na postoju określało w przedziale od 0,4 do 0,6 a spalanie na trasie wynosiło około 5,2 - 5,5 litra. Obecnie po wymianie rozrządu u zaprzyjaźnionego mechanika oprócz tego że chwilowe spalanie na postoju wzrosło i wykazuje od 0,7 do 0,9 (bez załączania klimy itp) a zużycie paliwa według komputera pokazuje na trasie od 6,3 do 6,7 to również przy wchodzeniu na wyższe obroty około 3.000 obrotów z tyłu pokazuje mi się dym i to niebieski.

Zaznaczam że nie jestem biegły w sprawach mechaniki a chciałbym wykryć ten błąd pomóżcie i określcie poszczególne etapy sprawdzania przyczyn abym po kolei je mógł u mechanika sprawdzać i ewentualnie szukać przyczyn takiego zachowania po wymianie rozrządu.

P.S. na marginesie dodam że po wymianie rozrządu zauważam delikatny spadek mocy.

Na marginesie dodam że przymierzam się już do regeneracji turbiny - być może ona już przepuszcza i dlatego pojawia się niebieski dymek przy dynamicznej jeździe.

 

Z góry Wam dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kąt synchronizacji rozrządu do sprawdzenia. Powinien być ustawiony na zero stopni lub jak najbliżej tej wartości.

Edytowane przez indyczes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kąt synchronizacji rozrządu do sprawdzenia.

 

Ale myślisz indyczes że zły kąt synchronizacji rozrządu może powodować dymienie na niebiesko oraz może być przyczyną spadku mocy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Ci dziękuje indyczes.

Mam pytanie jeszcze do Ciebie gdyż mam podobny motor

ile Ci pali taki motor tzn. w mieście, na trasie (oczywiście w granicach rozsądku gdyż jest to uzależnione od wielu czynników)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Średnio w cyklu mieszanym około 6- 6,5l. Oczywiście na dłuższej trasie można zrobić 5-5,5. Ostatni odczyt z komputera z dystansu 2300km to 6,3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czesc, wlacze sie w rozmowe, ja mialem rozrzad rozsynchronizowany, okolo 3,3-4* i palil na jalowym 0.5-0.6 i kopcil przy dluzszym przyspieszaniu z gazem na 100%, po ustawieniu rozrzadu na rowne 0, na jalowym mialem 1.4 l/h, pojechalem do mechanika i skorygowal lekko i jest rozrzad 0,4-0,9 mniej wiecej, na jalowym mam 0.9-1.1l/h, nie kopci juz, ale komputer zaczal oszukiwac, jade spokojnie, pusta droga i na maxa ekonomicznie, to poazuje mi srednie 5.5-5,8, a przy litrazowaniu na stacji wychodzi ponizej 5... i o co tu chodzi? na baku zrobilem trase ostatnio 1300km (95% trasa) 5% to przejazd przez prage i wieden, rezerwa zapalila sie po 1270km dopiero, predkosc do 110km/h, a na kompie pokazywalo rowne 6, to czy po synchronizacji jakies bledne dane do kompa trafiaja ze tak zawyza? ps. przed korekcja dobre pokazywal spalanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WITAM

mam pytanie po wymianie oleju slychac gwizd a zaczelo sie od tego ze w warsztacie wymienili mi olej i slysze ten gwizd 2000-2500obr malo tego chcac sprawdzic co sie dzieje okazuje sie ze linka od maski sie urwala ale to juz inna sprawa jak juz sie dostalem okazalo sie ze olej zostal przelany ponad stan wiec ponowne spuszczenie oleju zalanie na nowo ale ten gwizd zostal mam pytanie co moglo sie stac nie widac zadnych wyciekow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nawet wymienić oleju nie potrafią prawidłowo. Jakies dodatkowe objawy typu utrata mocy są?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wykonaj komplet logów i wrzuć na forum, wtedy możemy się wypowiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności